Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - test obiektywu

9 września 2022

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Samyang, podobnie jak Sony, nie pokazuje żadnych problemów z korygowaniem komy. Nawet w rogach detektora pełnoklatkowego trudno dojrzeć jakiekolwiek zniekształcenia punktów świetlnych. Brawo!

Centrum, f/1.8 Róg APS-C, f/1.8 Róg FF, f/1.8
Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.5 Róg APS-C, f/2.5 Róg FF, f/2.5
Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 16.3%. Jest to wartość znajdująca się na granicy poziomu średniego i dużego, a więc ma ona swój zauważalny przyczynek do pogorszenia jakości obrazu w okolicach maksymalnego otworu względnego. Wynik Sony w tej kategorii był bardzo podobny.

----- R E K L A M A -----

Rozogniskowane krążki światła wyglądają bardzo dobrze. Rozkład światła jest w nich bardzo równy, a obwódka, która pojawia się po przymknięciu przysłony mało intensywna. Tutaj też Samyang zasłużył na więcej pochwał niż Sony. W przypadku firmowego obiektywu winietowanie mechaniczne było widoczne nawet na f/3.5, natomiast u Samyanga zanika ono prawie całkowicie już na f/2.5.

Centrum, f/1.8 Róg APS-C, f/1.8 Róg FF, f/1.8
Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.5 Róg APS-C, f/2.5 Róg FF, f/2.5
Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/3.5 Róg APS-C, f/3.5 Róg FF, f/3.5
Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 135 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh