Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Poradniki

Światło w fotografii - przypadek znikającego szkła

8 października 2009
Fil Hunter, Steven Biver,  Paul Fuqua Komentarze: 18

2. Reguły

Wygląd szkła jest określony przez wiele spośród tych samych reguł, które omówiliśmy w poprzednim rozdziale dotyczącym metalu. Podobnie jak poprzednim razem, prawie całe odbicie tworzone przez szkło to odbicie bezpośrednie. Jednak w przeciwieństwie do metalu odbicie bezpośrednie w wypadku szkła jest często spolaryzowane. Można by się spodziewać, że techniki stosowane do oświetlenia metalu będą podobne do technik używanych do oświetlenia szkła. Być może filtr polaryzacyjny okaże się bardziej przydatny, ale poza tym będzie można zapewne stosować te same zasady.

----- R E K L A M A -----

PROMOCJA SONY - RABAT DO 500zł!

Sony 70-200/4 FE G OSS

6449 zł 5949 zł

Sony 16-55/2.8 E G

5488 zł 4988 zł

Sony 55/1.8 FE

4388 zł 3888 zł

Sony 50/1.4 FE GM

8178 zł 7678 zł

Jednak tak nie jest. Podczas oświetlania metalu zajmowaliśmy się przede wszystkim powierzchniami skierowanymi w stronę aparatu. Jeśli wyglądają dobrze, to pozostałym detalom zazwyczaj wystarczą niewielkie poprawki. Oświetlenie szkła wymaga natomiast poświęcenia szczególnej uwagi krawędziom. Jeśli krawędzie są wyraźnie zarysowane, to często możemy zupełnie zignorować przednią powierzchnię przedmiotu.