Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Poradniki

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych

25 sierpnia 2014

4. Zmienne potrzeby wymagają wielu fotografów

Dekadę temu większość klientów zatrudniała pojedynczego fotografa weselnego, aby ich ustawił i oświetlił w najbardziej atrakcyjny sposób. Miał on zakontraktowane wykonanie określonych tradycyjnych ujęć i sam musiał je zorganizować. Oczywiście ludzie kierują się nawykami, więc zawsze znajdą się chętni na takie tradycyjne fotografie.

Współcześnie jednak klienci żądają od nas czegoś więcej. Poza zwyczajowo oczekiwanymi ujęciami, które stanowiły trzon naszej pracy, pragną akcentów fotoreportażowych i artystycznych. Łatwiej to zrealizować w duecie. Gdy zlecenie wykonuje dwóch fotografów, możesz zaspokoić potrzeby klienta bez zmuszania się do rzeczy niemożliwych. To jedyny sposób na to, by uzyskać konwencjonalne fotografie i jednocześnie wtopić się w tłum, aby uchwycić momenty szczerego, pełnego emocji piękna.

Pierwszy fotograf robi tradycyjne zdjęcia. Odpowiada za długą listę pożądanych fotografii typową dla każdego ślubu. To samo w sobie jest dla jednej osoby zajęciem na cały dzień, lecz jego zadaniem jest także zabawianie wszystkich uczestników ceremonii.


----- R E K L A M A -----

Trzymaj się z dala od centrum wydarzeń, aby uzyskać takie ujęcia. Wtop się w tłum.

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych - Zmienne potrzeby wymagają wielu fotografów

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych - Zmienne potrzeby wymagają wielu fotografów

Jego osobowość musi się więc przejawiać w przyjemny i uprzejmy sposób. Ma być „wodzirejem” dla klientów — opowiadać dowcipy, kierować ludźmi, oferować pomoc i udzielać przydatnych wskazówek. Te zadania skutecznie uniemożliwiają uzyskanie prawdziwych fotoreportażowych ujęć. Bo jak zapanować nad grupowym zdjęciem rodzinnym i jednocześnie poprosić ludzi, aby nie patrzyli i zaczęli Cię ignorować? Gdy jesteś w centrum uwagi, nie uzyskasz realnych fotoreportażowych ujęć.

Wynika z tego, że gdy pierwszy fotograf realizuje listę tradycyjnych fotografii, które trzeba wykonać, aby usatysfakcjonować wszystkich uczestników, drugi fotograf (fotoreporter) powinien mieć całkowitą swobodę w eksplorowaniu zdarzeń dnia. Ponieważ nie ma żadnych wymagań, może eksperymentować, przemieszczać się w nieskrępowany sposób i szukać najlepszych momentów tego dnia, aby uchwycić je w jak najbardziej emocjonalny sposób. Ma czas na znalezienie najlepszego oświetlenia i pozycji, a następnie cierpliwe czekanie na odpowiedni moment.

Generalnie klienci pragną zdjęć, które będą im przypominały radość związaną ze ślubem. Jedynym sposobem na uchwycenie ulotnych przebłysków szczerych emocji jest całkowita swoboda w eksplorowaniu tego dnia. Nie możesz być zajęty czymkolwiek innym. Statyczne ujęcie ze zmęczonym uśmiechem nie przekaże intensywności uczuć panny młodej.

Statyczne ujęcie ze zmęczonym uśmiechem nie przekaże intensywności uczuć panny młodej.

Uchwycenie momentów radości to aktywny proces, a swoboda fotografowania czegokolwiek (bez obawy o „stracenie” jakiegoś ujęcia) jest kluczowa w przyjęciu niezbędnego nieskrępowanego nastawienia.

Jako drugi fotograf masz przed sobą ekscytujące zadanie, które polega na zrobieniu jak najbardziej nasyconych emocjami fotografii. Odkryjesz, że Twoje podejście jest rozluźnione i dopasowane do zachowania gości. Twoim jedynym obowiązkiem jest postrzeganie świata z ich perspektywy. Znacznie trudniej to wykonać, gdy prócz tego musisz zrobić listę wstępnie zamówionych fotek.

Klient nie powinien mieć oczekiwań odnośnie do liczby zdjęć wykonanych przez drugiego fotografa. Jeśli zaoferuje on tylko pięć fotografii, lecz będą one zapierały dech w piersiach, to znaczy, że wywiązał się ze swojego zadania.

Muszę zaznaczyć, że nawet gdy fotografujesz samodzielnie, możesz podejść do ceremonii z tym samym nieskrępowanym nastawieniem i zaoferować pannie młodej świetne fotoreportażowe ujęcia.

Pomoc drugiego fotografa pozwala Ci na postrzeganie wydarzeń z punktu widzenia gości. Radykalnie inna perspektywa umożliwi uzyskanie efektów, które będą zarówno kontrastem, jak i uzupełnieniem tradycyjnych zdjęć wykonanych przez drugiego fotografa.

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych - Zmienne potrzeby wymagają wielu fotografów

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych - Zmienne potrzeby wymagają wielu fotografów

Profesjonalna fotografia ślubna. Zaawansowane techniki dla fotografów cyfrowych - Zmienne potrzeby wymagają wielu fotografów

W takim przypadku musisz to uzgodnić z panną młodą przed dniem ślubu. Wytłumacz jej, że potrzebujesz się wmieszać w tłum, więc nie dostarczysz jej tradycyjnych fotek ślubnych. Jeśli tego właśnie szuka — i rozumie ograniczenia i zalety Twojego stylu — będzie zadowolona z końcowego efektu. Nie bierz na siebie ciężaru, którego nie uniesiesz, i nie próbuj pracować w obu stylach jednocześnie.