Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon Nikkor 1 10-30 mm f/3.5-5.6 VR - nota serwisowa

Nikon Nikkor 1 10-30 mm f/3.5-5.6 VR - nota serwisowa
3 lutego
2015 14:44

Firma Nikon opublikowała notę serwisową dotyczącą obiektywu Nikon Nikkor 1 10-30 mm f/3.5-5.6 VR. Producent informuje, że w niektórych przypadkach, np. przy częstej zmianie ogniskowej, może zostać zakłócona prawidłowa komunikacja z aparatem, przez co obiektyw nie będzie funkcjonował poprawnie.

Poniżej możecie przeczytać pełną treść noty serwisowej od firmy Nikon:

Uwaga do użytkowników obiektywu 1 NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6

Dziękujemy za wybranie oferty firmy Nikon.

Potwierdzono niedawno istnienie opisanego poniżej problemu z obiektywem 1 NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6 do zaawansowanych aparatów bezlusterkowych z wymienną optyką. Prosimy zapoznać się ze szczegółowymi informacjami oraz opisem środków zaradczych. Firma Nikon zapewni bezpłatną kontrolę i serwisowanie w celu usunięcia tej usterki, jak podano poniżej.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności, które mogły wyniknąć z tego problemu.

Problem

W przypadku korzystania z obiektywu 1 NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6 przez dłuższy czas lub częstego powtarzania operacji zmiany ogniskowej prawidłowa komunikacja z aparatem może zostać zakłócona, na monitorze aparatu zostanie wyświetlony komunikat o błędzie, a sam obiektyw nie będzie funkcjonował poprawnie.

Produkty, których dotyczy problem

  • Problem dotyczy tylko obiektywu 1 NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6.
  • Problem nie dotyczy obiektywu 1 NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6 PD-ZOOM.
  • Poniższe zdjęcie przedstawia obiektyw 1 NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6 w kolorze czarnym, jednak opisany problem dotyczy również pozostałych odmian kolorystycznych.

Nikon Nikkor 1 10-30 mm f/3.5-5.6 VR - nota serwisowa

Obiektywy, w przypadku których zostały już zastosowane środki zaradcze w celu rozwiązania problemu, zostały oznaczone czarną kropką, tak jak na poniższym zdjęciu.

Identyfikacja obiektywów, które zostały już sprawdzone i/lub naprawione. Obiektywy, w przypadku których gniazdo na styk na mocowaniu jest oznaczone czarną kropką, zostały już sprawdzone i/lub naprawione w centrum serwisowym firmy Nikon.

Nikon Nikkor 1 10-30 mm f/3.5-5.6 VR - nota serwisowa

Procedura serwisowa

Centra serwisowe firmy Nikon będą przeprowadzały bezpłatne kontrole obiektywów oraz wymianę odpowiednich komponentów zgodnie z zapotrzebowaniem, a także zapewnią darmową wysyłkę nawet po zakończeniu okresu gwarancji na produkt. Jeśli obiektyw, którego dotyczy opisany problem, został już odpłatnie przekazany do naprawy, prosimy o kontakt z firmą Nikon zgodnie z poniższą instrukcją.

Zgłoszenia serwisowe

Pytania dotyczące omawianej kwestii prosimy kierować do najbliższego centrum serwisowego firmy Nikon.

Czas trwania naprawy serwisowej

Centra serwisowe firmy Nikon zazwyczaj obsługują klientów w ciągu 1–2 tygodni od otrzymania produktu do naprawy. Szczegółowe informacje można uzyskać w lokalnym centrum serwisowym firmy Nikon.

Firma Nikon będzie nadal podejmować wszelkie możliwe działania w celu dalszego podnoszenia jakości swoich produktów. Jeszcze raz dziękujemy za wybranie oferty firmy Nikon.


Komentarze czytelników (21)
  1. kazziz
    kazziz 3 lutego 2015, 14:59

    a ja się dziwiłem jak mi kumpel ze sklepu powiedział, że miał już kilka reklamacji J1 i J3 z tymi właśnie obiektywami.... chyba nawet jakaś V1 się załapała...

  2. siosio
    siosio 3 lutego 2015, 15:20

    Nota serwisowa po takim czasie .... Widać, że większość użytkowników Nikonów 1 pozostaje z jednym obiektywem.... :)

  3. Benedykt
    Benedykt 3 lutego 2015, 15:42

    Czy nie prościej by było, gdyby Nikon przy każdym sprzedawanym produkcie do instrukcji i gwarancji dodawał od razu notę serwisową? ;-)

  4. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 3 lutego 2015, 16:02

    Firma zaczyna się kojarzyć z czarną kropką

  5. abes
    abes 3 lutego 2015, 16:58

    I teraz obóz "żółtych" trzeba będzie dzielić na tych "już z czarną kropką" i na tych "jeszcze bez czarnej kropki" hehe ;)

  6. 3 lutego 2015, 17:58

    To się powoli jakiś dramat robi. Nie ma produktu, w którym nie byłoby jakiegoś problemu a ceny na tym samym poziomie mimo coraz gorszej jakości.

  7. bobby-6-killer
    bobby-6-killer 3 lutego 2015, 18:14

    Mi tak około rok temu naprawili. Nawet się zdziwiłem, że N uznał reklamację, facet w sklepie jeszcze bardziej. :) Aparat wyłączał się przy zmianie ogniskowej. Pomimo wpisu o wymianie jakiegoś elementu, dali nowy obiektyw. Ale bez czarnej kropki. Czyli mam jeszcze jedno podejście? :)

  8. jamnik
    jamnik 3 lutego 2015, 18:16

    To jakaś groteska z historycznym tłem.
    Przed wojną w pewnej niemieckiej firmie radiotechnicznej kontrola jakości sprawny i gotowy do sprzedaży sprzęt oznaczała niebieską kropką. Ta kropka po jakimś czasie stała się logo firmy a sama firma przyjęła nazwę "Blaupunkt". Ta nazwa to do dziś jeden z synonimów tradycyjnej niemieckiej jakości.
    Kontrola serwisowa firmy Nikon sprawny sprzęt zaczyna oznaczać czarna kropką. Jesteśmy więc świadkami zmiany logo i nazwy firmy.
    Już widzę te reklamy:
    "Schwarzpunktphoto" (ehemalige Zeiss Ikon und spaeter Nikon) nowym liderem na rynku obrazowania!

  9. handlowiecupc
    handlowiecupc 3 lutego 2015, 21:48

    Na Podlasiu przy drogach jest wiele tablic "czarny punkt"

  10. goornik
    goornik 3 lutego 2015, 22:23

    Czyli drogę naprawili! Świeży, równiutki asfalt....pozazdrościć

  11. westberg
    westberg 4 lutego 2015, 04:30

    W czym problem? Wystarczy nie zmieniać ogniskowej. Ludzie to mają problemy, naprawdę.

  12. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 4 lutego 2015, 07:43

    Najważniejszy jest jednak kolor kropki:

    Minolta z niebieską nie przetrwała na rynku foto, natomiast leica z czerwoną ma się dobrze.
    Czas pokaże czy czarna ma przyszłość?

  13. Adameck
    Adameck 4 lutego 2015, 10:14

    "Jestem Nikon. Jestem w serwisie."

  14. Benedykt
    Benedykt 4 lutego 2015, 10:26

    "Nikon jest jak pudełko czekoladek, nigdy nie wiesz, co Ci się trafi." ;-)

  15. czerstwy70
    czerstwy70 4 lutego 2015, 10:28

    Adameck 10/10 :)))

  16. PERON
    PERON 4 lutego 2015, 11:19

    A no takie czasy... z samochodami to samo, co chwila jakaś akcja serwisowa. Co do Nikona to mogliby ogarnąć jakość produkcji bo to po prostu wstyd. Choć z drugiej strony fotografuję Nikonami od ponad trzech lat i mogę powiedzieć że ani razu mnie nie zawiódł, wręcz przeciwnie hula wszystko rewelacyjnie !

  17. wzrokowiec
    wzrokowiec 4 lutego 2015, 11:24

    @PERON
    U mnie też :) (odpukać!)

  18. smog
    smog 4 lutego 2015, 11:51

    Dokładnie coś takiego przydarzyło się 1,5 roku temu w J1 mojej żony. Na szczęście w ostatni dzień wakacji. Nie miałem dowodu zakupu, tylko nie podbitą gwarancję. Mimo tego serwis Nikona przyjął bez szemrania na naprawę gwarancyjną.
    Pewnie już wtedy wiedzieli, że takie przypadki się zdarzają, tylko trzymali parę w gębie.

  19. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 4 lutego 2015, 13:07

    smog
    Jak znam życie to wiedzieli już na etapie produkcji i kontroli jakości.

  20. ok99
    ok99 4 lutego 2015, 14:27

    Narzekają na Nikona, narzekają na Canona... Wszyscy skończycie z Sony, mówię Wam. ;)

  21. wzrokowiec
    wzrokowiec 4 lutego 2015, 15:49

    Ja już skończyłem z Sony... po sprzedaniu H2 ;)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.