EIZO ColorEdge CG248-4K
W ofercie firmy EIZO pojawił się nowy monitor o przekątnej 23.8-cali oraz rozdzielczości UHD 4K. Producent podkreśla, że nowy model ma najwyższą gęstość pikseli spośród wszystkich monitorów z rodziny ColorEdge - 185 ppi. CG248-4K ma też wbudowany czujnik do automatycznej kalibracji.
Informacja prasowa
w fotografii, druku i edycji wideo.
![]() |
EIZO wprowadza do sprzedaży ColorEdge CG248-4K, monitor o przekątnej 23,8” i natywnej rozdzielczości UHD 4K (3840 x 2160), przeznaczony dla profesjonalistów pracujących na obrazach w wysokiej rozdzielczości (np. w fotografii, druku i edycji wideo).
CG248-4K ma najwyższą gęstość pikseli spośród wszystkich monitorów z rodziny ColorEdge – aż 185 ppi (ang. pixels per inch) – dzięki czemu obrazy wyświetlane w wysokiej rozdzielczości są płynniejsze niż kiedykolwiek. Pozwala to wyraźnie zobaczyć najdrobniejsze szczegóły obrazu 4K oraz reprodukować znaki alfanumeryczne i kontury z niezwykłą ostrością.
Ponadto ColorEdge CG248-4K ma wbudowany czujnik do automatycznej kalibracji. EIZO oferuje dwa dedykowane programy do kalibracji, ColorNavigator 6 i ColorNavigator NX. Pozwalają one użytkownikom ustawić docelowe wartości dla jasności, krzywej gamma i punktu bieli, a także stworzyć profil ICC. Oprogramowanie ColorNavigator 6 znajduje się w zestawie z monitorem i jest przeznaczone dla indywidualnych użytkowników potrzebujących dodatkowych funkcji, np. możliwości ręcznego dopasowania właściwości skalibrowanego monitora.
Zarządzanie kolorem dla monitora CG248-4K i innych, wybranych modeli z rodziny ColorEdge w danej sieci jest możliwe dzięki oprogramowaniu ColorNavigator Network. To bezpieczne rozwiązanie oferuje usługi hostingowe w chmurze i pozwala administratorom przeprowadzać kontrolę jakości na wszystkich klienckich monitorach ColorEdge z zainstalowanym programem ColorNavigator NX. ColorNavigator NX (do pobrania za darmo na stronie ww.eizoglobal.com) jest przeznaczony dla organizacji, które chcą scentralizować kontrolę jakości swoich monitorów.
ColorEdge CG248-4K wyposażono w panel LCD z technologią IPS (in-plane switching), podświetleniem LED i szeroką gamą kolorów, która odtwarza 99% przestrzeni barw Adobe RGB. CG248-4K odtwarza także 100% przestrzeni kolorów Rec. 709, EBU i SMPTE-C, 77% przestrzeni kolorów Rec. 2020 i 93% przestrzeni kolorów DCI, używanej w postprodukcji. Zapewnia to wierne odtwarzanie kolorów w przemysłach takich jak kino, telewizja, fotografia cyfrowa itp.
Typowy monitor LCD potrzebuje około 30 minut, aby osiągnąć stabilny poziom jasności, chromatyczności i odcieni. Modelowi CG248-4K pełna stabilizacja kolorów zajmuje zaledwie trzy minuty.
Funkcja zoomu 4K, sterowana za pomocą przycisków z przodu monitora, powiększa konkretne obszary ekranu, pozwalając fotografom szybko zobaczyć szczegóły i sprawdzić ostrość obrazu. ColorEdge CG248-4K ma zgrabną, nowoczesną obudowę, która jest jednocześnie praktyczna i przyjemna dla oka. Znajdujące się na niej przyciski z podświetleniem LED ułatwiają pracę w słabo oświetlonych pomieszczeniach. Monitor wyposażono także w wygodną rączkę do przenoszenia, uchwyt na kable z tyłu oraz trzy porty USB 3.0 downstream z boku. CG248-4K ma również ergonomiczną stopkę z regulacją wysokości w zakresie 150 mm, nachyleniem 40° (-5° – 35°) i obrotem 344°. Możliwa jest też praca w trybie portretowym.
Autorska technologia EIZO DUE (Digital Uniformity Equalizer) zapewnia jednolity poziom jasności i kolorów, utrzymując współczynnik Delta-E na całym ekranie na poziomie poniżej 3. Ponadto DUE kompensuje zmiany temperatury kolorów i jasności spowodowane wahaniami temperatury w otoczeniu.
Dodatkowe funkcje
- fabryczna kalibracja gwarantująca jednolite kolory
- indywidualne dobieranie barw z tabeli LUT 3D
- dwa wejścia DisplayPort (ver. 1.2) i dwa złącza HDMI
- wyświetlanie 10-bitowego obrazu1 (ponad miliard kolorów naraz) z 16-bitowej tabeli LUT
- dołączony kaptur ograniczający odbijanie się światła od ekranu
- 5-letnia, ograniczona gwarancja producenta obejmująca panel LCD oraz gwarancja jasności i kolorów na 10 tys. godzin2
Sprzedaż monitora ColorEdge CG248-4K rozpocznie się w kwietniu 2015 roku. Więcej informacji na temat produktów EIZO znaleźć można na stronie www.eizo.pl.
1. Do wyświetlania 10-bitowego obrazu potrzebna jest też karta graficzna i oprogramowanie obsługujące sygnał 10-bitowy.
2. Czas użytkowania to 30 tys. godzin. Monitor musi być używany przy zalecanym ustawieniu jasności 120 cd/m2 lub mniej oraz temperaturze koloru w zakresie 5000-6500K.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
jaki program graficzny to w pełni obsłuży ?
W jakim sensie obsłuży?
Czekamy na CX242-4K ;-)
komarr odnoszę wrażenie, że nie wiesz o czym piszesz.
Jak dla mnie, do fotografii, to jednak ciut za wysokie ppi. Powyżej 150, to już nie najlepiej widać np. ostrzenie pod sieć - krawędź jest na tyle wąska, można przesadzić jak się nie ma referencyjnego monitora, o nieco większej plamce. Nie wiem zresztą, może to kwestia przyzwyczajenia... Pod druk z kolei, powinno być lepiej...
przyciski na monitorze, to musi być mega wygodne w porównaniu z myszką :P
ale jaad, ty chyba też nie wiesz o czym piszesz, w dzisiejszych czasach wysoka rozdzielczość jest po to żeby literki po ludzku wyglądały bez pikselozy i nieostrości a nie po to żeby oglądać w niej zdjęcia w skali 1:1 pix.
Dodać do tego GeForce GTX Titan X i można też pograć w porządnej rozdziałce :)
Jaad75 ma rację, 185 to nieco za dużo i to nie o pikseloze w tekście chodzi. Optymalnym rozmiarem wydaje się być 28".
"185 to nieco za dużo" - ile to jest to 'nieco'? Przecież niewielkich różnic ppi nawet nie da się stwierdzić gołym okiem. Poza tym wpływa na to wiele innych czynników. Rodzaj wykonywanych prac, odległość, w jakiej się siedzi od monitora, wzrok. Ktoś woli zoomować myszką, a ktoś przesunąć fotel. Jeżeli siedzi się z nosem w ekranie, to i 300 może być za mało.
A kto mówi o niewielkich? Różnice w plamce są całkiem spore nawet przy różnicy 30 ppi, większości osób to słabo podchodzi, może Tobie nie. Ta sama rozdziałka na 32" wygląda obłędnie, na 24 nie do końca i wiele osób ma takie odczucia.
Poprawię się, bo zaraz mnie ktoś za słówka będzie łapał, jak to jest tu w zwyczaju - większości osób, z którymi rozmawiałem. Może rzeczywiście kwestia przyzwyczajenia.
"za duża rozdzielczość" to taka, że nie widać różnicy gdy ją jeszcze zwiększysz.
jeżeli w danych warunkach ktoś odróżnia 150 od 185 to znaczy że 185 nie jest za duża :-]
Żeby nie rozróżniać musiałoby być ponad 300 ;)
oj tam marudzicie, ja chętnie przyjmę taki monitorek i nie będę narzekał... ;-)
Po prostu do ostrzenia "pod sieć" trzeba będzie dwukrotnie powiększyć.