Next77 kończy współpracę z Samyang Optics
Firma Next77 informuje o zakończeniu współpracy z marką Samyang Optics. Dystrybutor zapowiada, że w związku z zaistniałą sytuacją klienci mogą się spodziewać atrakcyjnych ofert związanych z produktami marki Samyang, aż do wyczerpania zapasów.
Oświadczenie
Next77 (wcześniej jako Delta) firma, która zbudowała markę Samyang i doprowadziła do jej rozpoznawalności zarówno w Polsce jak i Europie, postanowiła nie kontynuować współpracy z firmą Samyang Optics.
Firma Samyang Optics po zmianie właściciela i zarządu w 2014 wprowadziła standardy, które nie umożliwiają nam dalszej współpracy. Polityka cenowa (widoczna na przykładzie nowych obiektywów 135mm i 100mm) oraz nowe nastawienie do klienta, spowodowały, że my jako dystrybutor, postanowiliśmy nie utożsamiać się z nową polityką producenta. Marka Samyang, którą budowaliśmy i współtworzyliśmy, z naszego punktu widzenia odeszła w 2014 roku. Z tą częścią Samyanga chcemy być identyfikowani. Nie jest to jednak koniec.
W związku z zaistniałą sytuacją klienci mogą się spodziewać atrakcyjnych ofert z naszej strony na produkty marki Samyang, aż do wyczerpania naszych zapasów. Pierwsza propozycja to obiektyw 24mm Tilt/Shift w cenie 2799 zł brutto. Obiecujemy, że będzie jeszcze ciekawiej.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Mam rybie oko 8mm 3,5, chętnie bym kupił szerokokątny 14mm w obniżonej cenie. Tylko jak będzie wyglądał realizacja ewentualnej naprawy gwarancyjnej.
No, to już wiem dlaczego Next77 na swoim stoisku w Łodzi nie miał ani pół Samyanga.
Smutne.
Szukając cennika na stronie Next77 znalazłem link do samyang obiektywy. Po kliknięciu przechodzi się na stronę z chińską zupką :)
W razie ewentualnych pytań, pozostajemy do dyspozycji.
W sprawie napraw gwarancyjnych toczą się aktualnie rozmowy. O ustaleniach poinformujemy jak najszybciej. W razie konieczności prosimy o bezpośredni kontakt z siedzibą w Korei.
Serwis: qa@syopt.co.kr, phone: +82-55-250-5672
jay.kwon@syopt.com
hwangje@syopt.co.kr
marketing@syopt.com
david@syopt.co.kr
Niestety Samyangowi się trochę w głowie poprzewracało. Przykład 2.8/100 Macro dobitny. Pamietam jak na tym samym wyłożyła się Sigma, która chciała taki obiektyw sprzedawać drożej niż odpowiedniki Canona i Nikona. Potem były promocje i wyprzedaże, a i tak obiektyw nigdy nie zdobył takiej popularności jakby od razu na rynku pojawił się w cenie 1999 zł. Samyang, zamiast uczyć się na błędach konkurencji, próbuje powtarzać ten scenariusz i trudno się dziwić firmie Next77, że nie chce w tym uczestniczyć.
Mam jednak nadzieję, że marka nie zniknie z naszego rynku - w końcu w ofercie jest wiele udanych i dobrych cenowo konstrukcji. Poza tym z Samyanga zrobił się dość poważny gracz i warto mieć dostęp do jego obiektywów, choćby po to, aby sprawdzić je w testach.
@Next77
Współczuję, na pewno tyle pracy włożyliście i dudów pewnie też...
Miło było poczytać, że polska firma jest przedstawicielem Samyanga na Europę.
Wchodząc w HandeVision wiedzieliście już?
" W razie konieczności prosimy o bezpośredni kontakt z siedzibą w Korei."
Dobre. Klient może skorzystać z rękojmi, jeśli kupił w tym roku, lub z niezgodności towaru z umową, jeśli przed Nowym Rokiem.
@pinto
Nie rozmawiamy na temat rękojmi ani niezgodności towaru z umową, tylko na temat gwarancji producenta oraz formy jej realizacji. W przypadku Samyanga gwarancja producenta była 3-letnia.
@Next77,- ale co, zgrzyty między Wami spowodowane były porąbanymi cenami , czyli Wasz zarobek był kiepski , czy koreańczycy mają w doopie interesy z polakami tak w ogóle .?
@Didymos
@bogdanek
Niestety są to pytania, na które nie możemy oficjalnie udzielić odpowiedzi.
Next77, jak wiadomo obowiązki producenta, to nie to samo co obowiązki sprzedawcy. Proponuje urzytkownikom zajrzeć do zaktualizowanej ustawy konsumenckiej, jakie obowiązki spoczywają na sprzedawcy ;-) i jak prawo polskie w tej sferze jednoczy sie z unijnym. W skrócie klient może zwrócić uszkodzony przedmiot w miejscu zakupu m.in. i żądać naprawy, badz wymiany. Rejkojmia też jest aktualnie co raz bardziej pro-konsumencka.
Wielkie mi halo... W każdym poważnym biznesie chodzi TYLKO o zysk. Każdy towar musi być odpowiednio wyceniony. A to kto chciał więcej zarabiać to się okaże po pół roku. Jeżeli towar przejmie inny dystrybutor to będzie jedna odpowiedź a jak klienci zamawiać będą na alibaba.com albo innym dziadostwie to będzie druga odpowiedź.
Mnie ciekawi jak marka rozpoznawalna jest poza Polską i innymi krajami "gorszej europy"??? Ktoś wie???
Next77, nie interesuje mnie, czy ta informacja dla mediów to faktyczne przesłanki, którymi kierowaliście się decydując się na zerwanie współpracy z Samyangiem, ale to bez znaczenia. Pewne jest to, że Wasze oświadczenie doskonale podsumowuje kierunek, w którym zaczął podążać Samyang.
Wow, informacja dnia! Taka wrecz wzorowa dystrybucja, faktycznie trzeba Wam wspolczuc ...
@domjas - marka jest bardzo dobrze rozpoznawalna (choć czasem pod różnymi szyldami np. Rokinon) również na zachodzie - co by nie mówić Samyang oferuje obiektywy jakich nie oferuje NIKT (np.: 12/2, 16/2, 8/3.5 i 2.8) i obiektywy które nie wymagaję elektroniki, są lepsze i tańsze od obiektywów "referencyjnych" (14/2.8, 85/1.4). Ale ostatnio polityka cenowa Samyanga faktycznie nie ma sensu...
link
Jakby to ująć - mało profesjonalne rozstanie z producentem.
Uuuu faktycznie musialo byc ostre rozstanie.
A te namiary na serwis w Korei to co?
No czytaj między wierszami - kupiłeś Samyanga martw się sam :)
A tak poważnie - radzę poczekać jeszcze trochę, bo to nie koniec historii tego producenta w PL o ile mi wiadomo..
@Cichy
Też mi się nie podoba to co znalazło się na stronie link podzielam twoją dezaprobatę.
Odbiorcom pozostaje tylko czekać czy nowe ceny u ewentualnego nowego dystrybutora staną się odzwierciedleniem nowego kursu Samyanga czy też będą takie jak były w Next77.
Mam 8/3.5, myślałem o 14/2.8.
Zobaczymy.
@next77
a kogo by się tu teraz można poradzić w zakresie ofert obiektywów do Fujifilm? Chciałbym do mojego KITu (18-55mm) dokupić fajny, ostry obiektyw szerokokątny i może nawet jakiegoś fisheye.
Zastanawiałem się właśnie nad "wyprawą" z fotowarsztaty.com - jest tam ponoć możliwość przetestowania całej gamy obiektywów samyanga - ale czy to nadal aktualne?
Będę wdzięczny za podpowiedź gdzie szukać pomocy..
dziękuję
Ta zupka zalatuje trochę gimbazą... Jeśli polska strona w ten sposób traktowała producenta, to nie dziwię się trudnościom we współpracy.
@Vendeur, Cichy oraz inni
Wiem, z zewnątrz może to tak trochę wyglądać, ale uwierz nam, że to najłagodniejsza wersja tego co powinniśmy zrobić i jest mocno wyważona, choć nie wygląda. Może kiedyś powstanie cykl "dystrybucja Samyang od kuchni" i wtedy rzuci to na całość inne światło.
Ten news brzmi jak żal dziecka któremu zabrano zabawkę. Sorry. Nieelegancko, słaby komunikat. I jeszcze wsadzanie szpili ewentualnemu nowemu dystrybutorowi: zrobimy takie promocje, że niech tylko ktoś spróbuje się zabrać za tą markę w Polsce to nie zarobi. Odcinanie serwisu w ten sposób jest skandaliczne, nieobyczajne, jak mniemam firma Next77 nie kończy swojej działalności więc klienci już wyciągają wnioski. Prawda jest taka, że Samyang był do kupienia wszędzie, dystrybucja nie trzymała się kupy. Wcale się nie dziwię, że w końcu producent się wkurzył. Jak by nie patrzeć produkt ma fajny i produkt ten zasługuje na szacunek. Nie sądzę by chodziło o politykę cenową producenta. Najwyżej o różnicę w kursach walut.
Cena to sprawa względna - nie sprzedaje się to się cenę obniża - jak w Sigmie, słusznie zauważył redaktor... Tak czy inaczej narobili smrodu na do widzenia. Nieelegancko.
Decydentom w firmie Samyangu to się chyba wydaje, że po kilku udanych szkłach mogą już wyskakiwać z cenami na poziomie producentów takich jak Tamron, Sigma czy Tokina :)
Po mojemu to od dawna były oznaki, że sprawy idą bokiem. Na przykład w anonsach Samyanga były osłony słoneczne do lustrzanych obiektywów. Dopytywałem się w kilku sklepach i nie udało mi się kupić, a jest to naprawdę niezbędny dodatek. Nie ferowałbym tu wyroków, kto jest winien, nie znamy faktów.
Nie wiem o co chodzi więc nie będe oceniał ale faktycznie sprawa jest ciekawai chętnie dowiedział bym się wiecej (cociaż chętnie też kupię po obniżonych cenach - bo one akurat niebezpiecznie zbliżyły się do cen grubych ryb)
Jak zwykle w komentarzach, najwięcej do powiedzenia mają Ci którzy wiedzą nic albo bardzo mało. I od razu robi się swojsko :)
@fotofan
Nie chcemy tutaj prać brudów, ale wydajesz wyroki, a nie znasz sprawy od drugiej strony.
Tez byłbyś taki poukładany i grzeczny, gdyby Samyang obiecał Ci zwrócić połowę kosztów poniesionych za stoisko na Photokinie (tak, było drogie jakby ktoś pytał) a potem ingorował Twoje maile ?
Też nie robiłbyś smrodu gdybyś wysłał naprawy gwarancyjne do fabryki we wrześniu 2014, a w styczniu dostałbyś odpowiedź, ze ich nie dostaniesz, ani zwrotu pieniędzy, bo już nie mają interesów z Tobą i w zasadzie nie w ich interesie je oddawać ?
Asd321 - do Fuji śmiało bierz fisza 8/2,8 i 12/2 - mam oba, chwalę oba!
Pytanie do Next77: Gdzie konkretnie można kupić Samyanga 24/3,5 Tilt-shift? Bo w cenie rzędu 2800 (lub taniej...) to ja bym go sobie "na komunię" kupił...
@Next77 - Waszego klienta nie obchodzą Wasze wewnętrzne problemy z producentem. Ten klient dał Wam zarobić i to jest Wasze ryzyko, to od tego klienta wzięliście pieniądze. I to Wasze zobowiązania. I Wasze problemy by egzekwować swoje interesy na drodze prawnej. Tymczasem komunikujecie, że macie tak jak Samyang Was, Waszego klienta w nosie ze spora dozą złośliwości.
Cieszę się, że napisaliście o co dokładnie chodziło, a nie jakieś mydlenie oczu polityką cenową i nastawieniem do klienta. Samyang po prostu zrobił Was w trąbę a wy zdaje się nie jesteście lepsi w stosunku do swoich klientów. Wiem, że to boli, bo zbudowaliście markę, ale na prawdę, tak się po prostu nie postępuje. To jest bardzo, bardzo zły komunikat. I zachowanie rodem z przedszkola.
@Next77
A gdzie należy szukać wyprzedażowych obiektywów?
Polskie piekiełko. Samyang robi na tyle atrakcyjne szkiełka, że znajdzie inne kanały dystrybucyjne. Rynek nie znosi próżni.
@ fotofan
To co napisałem to wierzchołek góry lodowej działań nowego zarządu.
Rozumiem, że stronę mieliśmy oddać na koniec jeszcze uzupełniając o nowości i ewentualnie na wzór UE "wyrazić głębokie zaniepokojenie" ?
Co do serwisu tak jak pisaliśmy wcześniej próbujemy wyciągnąć jakiekolwiek informacje od producenta stąd wstrzymujemy się z oficjalnym komunikatem. Po prostu nie wiemy jeszcze pomimo dręczenia od kilku miesięcy jak Samyang sobie to wyobraża.
Oczywiście my jako firma będziemy wypełniać wszelkie nasze zobowiązania wobec naszych klientów nawet jeżeli mówiąc kolokwialnie będziemy zmuszeni pruć nowe obiektywy, żeby z nich wyszarpać części.
Z częściami zawsze był problem, jak to będzie teraz wyglądać to się okaże.
Będzie w tej sprawie oficjalny komunikat jak już wcześniej zostało to napisane.
@ Piter
Oczywiście, nawet już się znalazł :) My ze swojej strony możemy życzyć powodzenia i wytrwałości i to bez jakichkolwiek podtekstów czy złośliwości.
@ pwain
Będziemy informować, pewnie na FB czy przez inne kanały.
Oj to nie piszcie by Wasi klienci pisali do producenta w sprawie gwarancji. Co ma pomyśleć Kowalski? Że obiektyw na który zbierał 2 miesiące może sobie do kosza wyrzucić jak mu się zepsuje? Po co w ogóle pisać takie rzeczy. Wystarczy napisać dyplomatyczną notkę i zapewnić klientów, że nie zostaną bez opieki. Koniec.
Swoją drogą to co zrobił Samyang to skandal. Przepraszam za ton mojej wypowiedzi ale wkurzyłem się.
@Next77
A my użytkownicy możemy tylko liczyć na lepsze warunki zakupów i serwisu
Właśnie na tym polega polskie piekiełko, że niektórzy aby dostać coś za złotówkę wmawiają sobie i wierzą, że Next77 jest be a Samyang jest święty. Bo Next77 robił deale to dla brudnej kasy a Samyang dla szlachetnej idei.
@akvoyager
Lub odwrotnie - tego nie wiem
@ Piter
Polskie piekiełko. Samyang robi na tyle atrakcyjne szkiełka, że znajdzie inne kanały dystrybucyjne
W cenach jakie obecnie chce nam serwować w kolejnych szkłach Samyang to nawet mając nowe kanały dystrybucji ciężko będzie im znaleźć jeleni chętnych na ich zakup.
@Borat
Tu się zgadzam
Tak bo najważniejsze aby kupić lepiej bez względu na skutki uboczne - dlatego dygnitarze w ChRL mogą spać spokojnie - Polacy zawsze kupią gdy będzie taniej nawet gdyby za Murem zamykali za Coca-Colę.
A czyja pieczątka jest na gwarancji?
Gwaranta. -to do nich się zgłaszasz.
Piękna spychologia.
"akvoyager" rozmawiamy o polskim dystrybutorze koreańskich szkieł. Po co w to wciągać chińskich dygnitarzy?
dcs - na jakiej gwarancji ;) widziałeś gwarancję do Samyanga?
Ok robimy nadzwyczajną "klikalność" optycznym - czas skończyć
@ fotofan
Być może część osób poczuje się, że ich wykorzystujemy, ale liczyliśmy, że po kilku mailach od osób trzecich Samyang raczy się ustosunkować do naszych pytań :) Przepraszamy :)
Panowie, prawo polskie (unijne) wymaga, by za naprawy (niezgodność i rękojmia) odpowiedzialny był sprzedawca. Ani Samyang, ani Next77 na pewno nic wam nie sprzedał więc o co was gitara boli? Nie wasz problem.
Druga sprawa. Wszystkich samozwańczych adwokatów zapraszam najpierw do zapoznania się z aktami. Jeśli oczywiście macie do nich dostęp. Potem możecie sobie pisać jak było naprawdę i co byłoby gdyby, bo na razie, jak to mówią, powiało forem onetu :)
Optyczne żyją z klikalności. Myślicie, że Samyanga ruszą maile od klientów, nie sądzę ale życzę powodzenia. Rozumiem teraz zamysł, zakrawa na desperację, sytuacja musi być masakrycznie beznadziejna. Niestety wydźwięk był nieco inny i o to się czepiłem :)
tak. z product registration card
...i instrukcją
@fotofan
Wiadomo. Tylko czemu my czytelnicy i czasem użytkownicy (różnych sprzętów) musimy wysłuchiwać kłótni dostawców i dystrybutorów. Co nas użytkowników to obchodzi?
Chodzi o to by poinformować wszystkie zainteresowane strony, także klienta, że z tymi ludźmi się nie daje współpracować. Tak bardzo sami łamią zasady, że zmuszają partnera do złamania zasad. Każdy kto będzie próbował z nimi robić interesy może się spodziewać kłopotów. Takie rzeczy zdarzają się w biznesie. Bardzo rzadko, ale się zdarzają i taka reakcja czasami przynosi skutek. A czasami dopiero dotkliwe straty i wypadnięcie z rynku uświadamiają "menago" jak należy postępować.
coś w tym jest
Haaaaalooooo, gdzie mogę kupić TS 24/3,5 za 2800 zł?
@fotofan i inni
co się tak rzucacie i od razu ubliżacie od "polskiego piekiełka"
jak to bywa w interesach firmy pokłóciły się o kasę -typowe na całym świecie
Może to prawda, że zmienił się zarząd w S. Nowi ludzie, nowe pomysły, nowe sposoby na oszczędzanie i zarabianie kasy a może po prostu trzeba coś zmienić by pokazać że się ma jakieś pomysły (nie ważne jakie).
Może jednak nie.
Który z Was wie?
Jeśli N czuje się zrobiony na szaro to czemu ma jeszcze ułatwiać drugiej stronie życie utrzymując np. stronę?
Póki klient ma zapewnione swoje prawa wszystko jest OK (gwarancja i rękojmia).
Rozwody zazwyczaj bywają trudne
Ok, rozwody bywają trudne tylko czemu na oczach nas wszystkich?
@goornik
sprzedają link z 2 letnią gwarancją za 2800
Tylko czy na pewno z gwarancją czy:
"Next77 | 2015-04-09 13:55:34
W razie ewentualnych pytań, pozostajemy do dyspozycji.
W sprawie napraw gwarancyjnych toczą się aktualnie rozmowy. O ustaleniach poinformujemy jak najszybciej. W razie konieczności prosimy o bezpośredni kontakt z siedzibą w Korei.
Serwis: qa@syopt.co.kr, phone: +82-55-250-5672
jay.kwon@syopt.com
hwangje@syopt.co.kr
marketing@syopt.com
david@syopt.co.kr " -bujaj się do Korei?
link
@goornik
link
Myślę, że i Nex77 i Samyang wykazały niedojrzałość biznesową. Zaprzepaściły wiele lat pracy na rynku i marketingowych działań. Emocje i tyle
Nie podoba mi się tak małostkowe wciąganie mnie (jako klienta) w rozliczanie kosztów czy rozwiązywanie problemów komunikacyjnych z producentem. To pokazuje, że obie firmy traktują swoich klientów niepoważnie i z pogardą.
No to może my użytkownicy coś zaradzimy? zgłaszam się pierwszy
O pudelek !
@qbc - pracujesz dla pudelka?
@ UzytkownikX
W wypowiedzi były 2 uśmieszki. To zazwyczaj oznacza żart i na pewno nikt nie miał na celu traktować kogokolwiek z pogardą.
Komentarze pod artykułami są i zawsze były treścią mało oficjalną.
Osoby wrażliwsze powinny pozostać przy oficjalnym komunikacie, że dystrybutor zakończył współpracę z producentem i nie zagłębiać się w komentarze.
Nieźle...Nie żebym nie dawał wiary Next77, ale to trochę nie fair, że Samyang nie może się bronić. Obserwując ich ostatnie ruchy, tam naprawdę coś się pokiełbasiło w Korei, ale chciałbym usłyszeć ich wersję. Może ktoś z konkurencji Nexta chciał ich wygryźć i to jest sposób? Polskie prawo w Korei mają gdzieś, a przy takich warunkach "współpracy" to nie dziwota, że dystrybutor zrezygnował...
@Next77 - mnie tak jak wiele innych osób nie intersują kulisy rozstania.
Mogliście poinformować klientów o zakończeniu współpracy, ale widocznie nie dorośliście do roli, którą przez lata pełniliście... A ta zupka chińska to ŻENADA, zagrywka na poziomie przedszkola i tak na prawdę pokazaliście, że klientów macie głęboko w dup...
Jeszcze raz: nie znamy faktów, za mało wiemy, aby ferować wyroki. Mogę sobie całkiem dobrze wyobrazić że jedna strona została zmuszona do dziwnego zachowania. W takich międzynarodowych interesach wiele rzeczy musi być załatwione na gębę, na zasadzie zaufania. Nie można liczyć na sądy, które działają na zasadzie obrony politycznych interesów lokalnych grup i w warunkach zawiłości przepisów, często sprzecznych ze sobą w różnych krajach. Jak komuś w takich okolicznościach przyjdzie do głowy zrobić w trąbę drugą stronę, to można tylko ostrzec przed nim innych sprzedawców. Całkiem dobrze można sobie wyobrazić, że pojawił się "inżynier sprzedaży", który wcześniej ustawiał drobnych dostawców jakiegoś marketu i postanowił zastosować tę samą "technikę negocjacyjną" zastosować do hurtownika. Można tylko kombinować co można zrobić, pokazać środkowy paluszek, czy zamówić banery we wszystkich miastach z ostrzeżeniem. Na razie klient na awanturze nie traci.
Niestety, jak w firmie pojawi się ktoś nieobliczalny albo zwyczajnie chciwy, w końcu oczywiście będą straty dla wszystkich i na to nic się nie poradzi. Najlepsze interesy diabli biorą w takich okolicznościach, z tym się trzeba pogodzić.
Natomiast na ferowanie wyroków my sobie nie możemy pozwolić. Zwyczajnie tak naprawdę nie wiemy co się stało. I tak na koniec, jako "absolwent" komunizmu, to radziłbym kupować jak rzucili tani towar. Potem się zobaczy.
@Next77, jak będzie niższa cena 14mm 2.8 to i tak zaryzykuję "kłopot gwarancyjny". Może uchylicie rąbka tajemnicy jak jest z tym modelem, czy jest dużo reklamacji ? Bo w sumie to nie ma się zbyt wiele do popsucia, bez silnika i stabilizacji. A z "zupą Romka" to niezły numer :)))
@domiar -jak Cię szczegóły nie interesują, to nie czytaj i po sprawie...
Oho, no to się porobiło. Szkoda, bo mnie się coraz bardziej podobało co Samyang robił w ostatnich latach. Ale widać kultura biznesowa u nich taka jak w Samsungu, szkoda.
A koniec końców rynek zweryfikuje ich nową strategię i politykę cenową. 135/2.0 wygląda bardzo fajnie, ale nowej setce makro wielkich sukcesów nie wróżę. Jeżeli włodarzom Samyanga się wydaje, że są nowym Zeissem, to się po prostu przejadą.
@Next77 mam pytanie, czy w Waszej ofercie wyprzedażowej znajdzie się szkło Samyang 12 mm 2.8? Kiedyś pisaliście, ze już w marcu będziecie je mieli, że paczka w drodze...
Ale jaja... no cóż Panowie z Delty przekonali się na własnej skórze co to "światowa firma" z Korei :-)
Ciekawie kiedy foto-technika się przekona :-D
A co do gwarancji (producenta - rekojmia to inna bajka): przetłumaczę wam na polski wypowiedź Next77: "Zapomnijcie o gwarancji :-D"
Next77 to wyłączny dystrybutor Tokina, Hoya, Quantuum, Genesis, Cokin, Triopo
Bezpośredni kontakt z producentami sam znajdę. ;)
o kurcze, ale szkoda. pozostaje wierzyć chłopakom z Next77, że relacje handlowe były wyjątkowo niekorzystne. koreańska zupka jakoś mnie nie odrzuca i skoro dobrze oddaje to jak bardzo standardy mają iść w dół to raczej emocjonalną krytykę odbiorców w komentarzach przyjmuję jako przejaw gimbazy. miałem okazję serwisować dwa Sammyangi w ramach krajowej gwarancji i muszę przyznać, że chłopaki z Krakowa obsługę robili bardzo na plus, do tego stopnia że bez zastanowienia kupowałbym kolejne szkła tej marki.
cytując:
"Marka Samyang, którą budowaliśmy i współtworzyliśmy, z naszego punktu widzenia odeszła w 2014 roku. Z tą częścią Samyanga chcemy być identyfikowani."
Bardzo prawdopodobne, że tak będzie. Całkiem prawdopodobne, że po tych wyprzedażach zapasów magazynowych ceny szkieł na rynku wtórnym nawet poszybują lekko w górę.
Jak się oficjalnie ujawni nowy dystrybutor:
link
to z pewnością dowiemy się więcej szczegółów na temat cen, serwisu itp. W każdym bądź razie Samyang z Polski nie znika.
Na moje wyczucie, to przy takiej ofercie, szkła "full manual", trzeba się trzymać cen z dużym wyczuciem, a nagrabienie sobie u dystrybutorów, to świadectwo braku pomyślunku. Nie wiem co tam powstała za koncepcja biznesowa, podejrzewam, że ktoś uznał, że zbudowano markę. Prawdopodobnie ktoś uznał, że trafią w fotografa który jest swego rodzaju snobem, niekoniecznie sprzętowym onanistą. Co do pomysłów wcięcia się w pozycję Zeissa, to chyba totalna pomyłka. Relatywnie po prostu były zawsze drogie i nigdy nie staniały. Natomiast nigdy nie widziałem człowieka który fociłby w jakiś sposób użytkowo, na imprezach, ślubach, ze szkłem manualnym. Moim zdaniem wysokiej jakości szkła manualne mają dziś sens w specjalnych zastosowaniach typu pomiar rozdzielczości. W normalnej eksploatacji są zawadą. Co dla mnie najważniejsze, trzeba się bardzo starać, by w warunkach polowych wydusić z nich tę jakość. Zwyczajnie ręcznie ostrząc bardzo często nie trafia się i zamiast jakości mamy mydło. Moim zdaniem, żadne szkło manualne w dzisiejszych czasach nie ma szans na taki sukces sprzedażowy, jak "normalne". Dla "zwykłego użytkownika" manual ma sens gdy za mniejszą cenę oferuje coś wyraźnie więcej niż obiektyw automatyczny. W wielu wypadkach chodzi właśnię o tę autoamtykę. Np 135 f/2.0 Canona ma mieć szybki autofocus. I dopiero połączenie optyki i mechaniki daje obiektyw na imprezy sportowe. Samyang wypuścił ostatnio serię bardzo kontrowersyjnych szkieł. Ani 135, ani 50 mm tym bardziej 100 mm moim zdaniem nie mają wyraźnego adresata. Do tego awantury ze współpracownikami. Źle się dzieje. Zaczęło się od nie za bardzo udanego obiektywu 24mm f/1,4. Jak widać, chyba nie chodziło o problemy techniczne.
@jausmas
Jasne, o Smamyanga ludzie się będą na aukcjach zabijać. No litości...
@Sloma_p - przeczytaj mój komentarz. Jak go nie zrozumiesz to przeczytaj go po raz drugi... Później przeczytaj swój komentarz i jak nic Ci w głowie nie zatrybi to powtórz wszystko jeszcze raz :)
Komentuję zupkę chińską jako mega dziecinadę bo to jest mega dziecinadę. I tyle!!!
@ observator
dotyczy części wypowiedzi:
A co do gwarancji (producenta - rekojmia to inna bajka): przetłumaczę wam na polski wypowiedź Next77: "Zapomnijcie o gwarancji :-D"
Jak pisaliśmy wcześniej trwają ustalenia. Jedno jest pewne - my naszych klientów na pewno nie zostawimy samym sobie nawet gdybyśmy mieli rozbierać nowe obiektywy na części.
Uważam rze Samyang po tej akcji z zupką chińską na pewno poczuł się poniżony i dyskryminowany, jestem przekonany że musi dochodzić swoich praw w sądach. Takie poniżenie nie może ujść płazem !! Hańba !
I za karę powinni znów być dystrybutorem i z każdym sprzedanym obiektywem wysyłać oświadczenie z przeprosinami własnoręcznie napisanymi i gratisową osłoną do reflex 500tki.
Wstawka z zupką to:
1. dowód braku profesjonalizmu firmy
2. dowód szczeniactwa osoby zamieszczającej taki obrazek
3. zapowiedź tego, jak next77 może traktować swoich klientów
No rzeczywiście się nie popisali - zupka chińska (wymyślona przez Japończyka) z nazwą koreańskiej firmy.
Powinni jakiś kimchi wstawić.
a co nie tak z cenami 100 i 135mm?
link
-problem, że ich w Polandii nie ma.
link
Zeissy są jednak "trochę" droższe link
@ dcs
Dla Ciebie cena 550 Euro za obiektyw makro bez AF i co ważne w makro, bez automatycznej przysłony jest ok?
next77
To oświadczenie i zupka na stronie mówią nam że macie skłonności do złośliwości, chcecie się zemścić i zdyskredytować dawnego partnera. Być może jest on winien, jednak musicie sobie sami po cichu poradzić. Tracicie tym wizerunek, a w branży foto sprzedajecie przecież jeszcze inny sprzęt.
@MaciekKwarciak
Podaliśmy info o zakończeniu współpracy, a stronę po prostu przekazujemy innemu koreańskiemu producentowi o nazwie Samyang ponieważ nie wiemy czego się spodziewać i co mogłoby się stać gdybyśmy przekazali domenę wraz z adresami mailowymi Samyang Optics. Ot cała historia.
A mnie się zupka podoba :)
A ci oburzeni to pewnie po tak "owocnej" współpracy pewnie zostawiliby domenę w prezencie?
Biznes jest biznes, koreańcy nie chcę płacić za reklamę, więc jej nie ma.
Serio kogoś zupa obraża?
@Cichy
Ale co ma się ujawniać? Jest przecież na liście dystrybutorów, do której podlinkowałeś. Może Samyang tak bardzo aspiruje do roli drugiego Zeissa, że zależało im na tym, żeby mieć tego samego dystrybutora? Ich szkła w katalogu obok Zeissów, mniam :)
Samzeiss, nowa marka, nowa jakość. Jakość Samyang, cena Zeiss. Bez AF, bez stabilizacji, bez automatyki przysłony, bez elektroniki, wkrótce bez powłok antyrefleksyjnych, soczewek i obudowy. Za 100, 200, 500, 1000 EUR. Sky is the limit.
Next77
Oczywiście, tylko podaliście informację o zakończeniu współpracy jednak liczy się styl. W biznesie nie ma obrażania się.
Nie lepiej było nic nie ujawniać i sprzedawać dalej samyanga kupując go od nowego dystrybutora? Mieliście silną pozycję związaną z tą nazwą.
link
link
link
@domjas - odnosiłem się do tego fragmentu: "@Next77 - mnie tak jak wiele innych osób nie intersują kulisy rozstania. ", zupka chińska to inna sprawa, ale nie do tego się odniosłem ;)
Znam ja trochę koreańców, dlatego nie miałem zaufania do tej marki od samego początku. Bardzo dobrze, że chłopaki nie oddali witryny. W biznesie tak jak w polityce obowiązuje zasada symetrii - jak ktos tobie tak i ty jemu. Jak sobie nagrabili to mają psztyczka w nos. Niestety, prawdopodobnie nic to nie przyniesie, poza ostrzeżeniem innych. Koreańcy są tak uparci że już teraz nie naprawi się relacji z nimi. Z resztą, to nie przypadek, że od kilkudziesięciu lat żyją w stanie formalnej wojny z północą i żadna ze stron nie ustąpi... to jest ich charakter narodowy. Nigdy nie przyznają się do żadnego błędu.
@szafir51 - jeśli Sami rzeczywiście się tak zachowuje, to Foto-technice rzeczywiście niedługo pozostanie Sam Zeiss ;-)
sloma_p
Gdyby Samyang miał 100-letnią tradycję to mógłby dyktować szalone ceny i klepać codziennie inną edycję limitowaną. Ale nie ma. Jest producentem. Wyprodukować coś to żaden problem. Gorzej, jak trzeba to sprzedać. Żeby sprzedawać, trzeba mieć kontakt z klientem.
Kiedyś kupiłem telewizor o 200 zł drożej niż w innym sklepie tylko dlatego, że obsługa była na wysokim poziomie i sporo się naganiali, żeby mi pomóc.
Innym razem kupując AGD do kuchni sprzedawca był do bólu upierdliwy, łaził za mną, wciskał jakieś rozszerzone gwarancje, nie dał spokojnie wybrać towaru. Kupiłem w końcu u nich, ale specjalnie wybrałem inny sklep tej sieci, żeby upierdliwy sprzedawca nie zapisał tej sprzedaży na swoim koncie.
Nie dziwię się dystrybutorowi, że się wkurzył na niesolidnego partnera. Forma rozstania może nieco szczeniacka, ale jestem w stanie zrozumieć rozgoryczenie. Nie rozumiem natomiast komentarzy o tym, że Next77 zostawia klientów bez wsparcia itp. W notatce nie ma o tym żadnej informacji, natomiast w pierwszym komentarzu dystrybutora widać, że starają się rozwiązać jakoś problem. W tutaj jak zawsze, okrzyki, lament, wojna i Smoleńsk. Dżizas krajst.
@szafir51 - Czekaj, chyba nie zrozumiałeś, co miałem na myśli ;) Chodziło mi o to, że jak Samyang rzeczywiście tak się zachowuje, to Foto-technika też długo z nimi nie pociągnie i zostanie im nadal Zeiss z manuali ;) Ja się jak najbardziej zgadzam, że ostatnia polityka cenowa Samyanga nie do końca odpowiada ich pozycji rynkowej.
Trudno oceniać sytuacje bez znajomości faktów i wiarygodnej informacji od obu stron, zresztą nie taka rola nas jako klientów czy użytkowników. Po poziomie emocji można się domyślać, że dystrybutor faktycznie “ma dość” to jednak poziom profesjonalizmu i sposób komunikowania pozostawia dużo do życzenia.
To działa w dwie strony, podważa zaufanie nie tylko do Samyanga ale i do firmy, która jak dziecko publicznie pokazuje swoją frustracje.
Dane nam oglądać w różnych mediach “wyrafinowaną" komunikację na poziomie obrazków z zupką, wysyłania klientów do Korei itp, lepiej byłoby otrzymać od dystrybutora konkretne informacje jak klienci, którzy mu zaufali (lub dopiero coś kupią w ramach wyprzedaży) będą wspierani na profesjonalnym poziomie, przez poważną firmę, która trzyma klasę. Sprzedajecie też inne marki, zaufanie klientów jeszcze się Wam przyda. Z Samyangiem możecie sobie “wyjaśniać” problemy wewnętrznie, bez negatywnego PR-u i wciągania w to klientów.
OK, ale my nie jesteśmy bezpośrednimi klientami Next77, więc to nas, jako klientów indywidualnych, nie dotyczy. Problem mają sklepy, które Samyanga sprzedawały.
Ależ niektórzy z was są strasznie ważni i poważni. Nie szkoda życia na takie zaciskanie krawatu? W biznesie to, w biznesie tamto... A gdzie czas na zabawę? Zupka niepoważna, zupka szczeniacka. Każdy z nas ciamcia jakąś zupkę dzień w dzień, od dozorcy, po prezesa. Pośmiejmy się, póki można. Powązki czy inne Batowice i tak nas w końcu złapią! ;)
Jak już jesteś, to miałeś może w ręce to macro i 135? Jak wrażenia?
Na to szkiełko już nie załapałem się. Ale jak będę przypadkiem miał w łapach, obejrzę sobie z pewnością.
OK, dzięki :)
Rozumiem i cenię opinie konsumenckie. Wielu z Was merytorycznie uzasadnia swoje wypowiedzi i logicznie argumentuje. Ciężko się jednak czyta zwroty typu "koreańce” itp. Czy Polak piszący w internecie swoją opinię musi wtrącać takie pseudo rasistowskie dyrdymały. Szkoda że mój komentarz jest na temat.
Nie zdziwię się, jak okaże się, że Koreańczycy nieoficjalnie szukali już od jakiegoś czasu innego przedstawiciela w Polsce. Pomimo faktu, iż takiego w danym kraju oficjalnie posiadali.
Wystarczył prosty fakt: z ich obliczeń "potencjału rynku polskiego" sprzedaż w Polsce powinna być np. dwa razy większa (bo to Europa, bo to nawet UE (czyli jest bogato), bo "zielona wyspa" (ominął nas kryzys bankowy), bo ceny są OK, itp, itd). I na papierze wychodziło, że dotychczasowy dystrybutor leci "w kulki". Więc nowy zarząd wyciągnął jedyny słuszny wniosek: szukamy kogoś "lepszego". I dlatego obecny dystrybutor popadł w niełaskę. Stąd brak wsparcia finansowego i serwisowego dla niego. Poczynione w ten sposób oszczędności zaprocentują Samyangowi na początku współpracy z nową firmą. Nowy przedstawiciel będzie czuł się dopieszczony a producenta tak naprawdę nie będzie to nic kosztowało. Wszak te pieniądze teoretycznie "już" wydał. Teoretycznie, bo praktycznie zostały u niego (nie dostał ich przecież dotychczasowy przedstawiciel, m.in. za organizację stoisk targowych i realizację zobowiązań serwisowych). Proste? Proste.
Upadek Kodaka uzmysłowił mi jeden fakt: w branży foto od wielu lat zaczynają grać pierwsze skrzypce "specjaliści od sprzedaży cukru". Z tą różnicą, że sprzedaż cukru często potrafi być sprawą polityczną, więc w efekcie rachunek zysków i strat, producentowi zawsze wyjdzie lekko na plus (jakby co dotacja z budżetu uratuje sprawę). A sprzedaż produktów fotograficznych musi obronić się sama. Tu nikt niczego nie będzie dotował. Ale owi spece tego nie rozumieją. Oni mają swój "słuszny program" i swoją "wizję rozwoju" i na podstawie nich są w stanie..."zarżnąć kurę znoszącą złote jajka". Bo dzięki temu w pierwszym kwartale poprawią się słupki w wykresach (wpłynie na to doraźna sprzedaż mięsa z zarżniętej kury i oszczędności na ziarnie, którego nie zjadła). ;-)
Pozdrawiam.
P.S.
Mi nie przeszkadza zupka Samyang. Nie uznaję tego za brak klasy. Uznaję to za komunikat odpowiednio dostosowany do dzisiejszego konsumenta: do niego trafia głównie "pismo obrazkowe". A komunikat jest bardzo wymowny. Mówi on wyraźnie. Samyang to taka tańsza imitacja prawdziwego posiłku. Głód zaspokoisz ale nie licz na rozkosz dla podniebienia. Przekładając to na język foto, czytamy: u nas możesz kupić coś, co zastępuje prawdziwy obiektyw. Jak postarasz się, to osiągniesz coś takiego, co w wielu konkurencyjnych rozwiązaniach przychodzi bez trudu. ;-)
jankomuzykant
a sprzedawca naprawia we własnym zakresie?? życzę liznąć odrobiny handlu a później skrobać...
na marginesie niezłe bzdury do tych pustych głów konsumenckich wbija unia...
ps. za dwa lata klient będzie wierzył, że może kupić, używać, zepsuć, oddać i dostać zwrot wpłaty z kosztami za możliwość użytkowania...
Sprzedawca musi naprawić albo oddać pieniądze. Może oczywiście także zbankrutować, ale nie sądzę, żeby to uczynił z powodów tu imaginowanych, zwłaszcza, że Next77 w osobnym wątku zapewnia, iż wszelkie sprawy gwarancyjne wobec sprzedawców bierze na siebie.
Prawo unijne jest w tej kwestii precyzyjne, jednoznaczne i niewiele sobie robi z interpretacji kolegi r_a_v_e_n :)
@jankomuzykant - kolega r_a_v_e_n niewiele robi sobie z faktów - ma własny świat i nie ma sensu w niego ingerować.
@Arek - Sigma rozłożyła w ten sposób jeden obiektyw. Wciąż szkoda, bo szkło jest bardzo dobre a w obecnej cenie to wprost rewelacja. Samyang zaś przyjął tak głupią politykę cenową, że wygląda to nawet bardziej na sabotaż niż zwykłą chciwość. Jeśli się z niej nie wycofa to za chwilę będzie po firmie.
Niestety znając Koreańczyków można przewidzieć tylko dwa scenariusze - albo nowy zarząd zostanie odwołany i wraz z nim zmieni się polityka firmy albo pójdzie w zaparte i marka zniknie. Sądząc z rozkładu cen na poszczególnych produktach postanowiono zwiększyć zyski nie o kilkadziesiąt a dobre kilkaset procent. Łatwo też domyślić się , że po podniesieniu cen dystrybutorowi zaproponowano i tak rentowność bliską zera albo nawet poniżej niego. Za to Koreańczycy uznali, że wyrobnicy w Europie będą pracowali za sam zaszczyt sprzedaży ich renomowanych, markowych produktów. Wcześniej żartowałem z konkurowania Samyanga z Zeissem, ale teraz zaczynam podejrzewać, że oni naprawdę tak myślą.
Sztywniactwo niektórych kolegów tutaj powala. N ma prawo do strony Samyang.pl a Samyang Optics nie zabezpieczył swoich praw do niej, co więcej mogę się domyślać jak pogrywał Samyang skoro N nie chciał mu nawet strony i maili odsprzedać. Ostatnim dobrym i rozsądnym cenowo obiektywem Samyanga był 12mm f2 i czekam na promocję na niego. Nowe ceny Samyanga są nieporozumieniem i chyba N powinien się cieszyć z rozwiazania umowy bo dalej kokosów by nie było a kłopotów z niepoważnym producentem od groma.
MaciekKwarciak - trafiłeś w dziesiątkę. Przekaz dla nas, konsumentów jest taki: Kupując sprzęt foto trzeba uważać na marki Tokina, Quantuum, Pixel czy inne z portfela firmy Next77. Kto wie, czy w chwili zakupu, gdy czytamy superlatywy na temat producenta i jego sprzętu, firma Next77 właśnie się nie kłóci z nim o nieprzeczytane mejle czy rozliczenie jakichś kosztów ? Może za miesiąc, dwa lub pół roku przeczytamy na optyczne.pl, że producent sprzętu, który kupiliśmy to jednak niekompetentna i nieuczciwa firma? A Next77 musi mu, w imię sprawiedliwości, zepsuć markę i utrudnić dalsze funkcjonowanie na polskim rynku (tym samym utrudniając nam dalszy dostęp do tejże marki)? Może zostaniemy znowu postraszeni problemami z gwarancją i poproszeni o spamowanie producenta? Więc jeśli to możliwe, to lepiej omijać Tokinę, Quantuum, Pixel itd.
:)
UzytkownikX - napisałbym, że to bardzo daleko posunięty wniosek...
Arku. Miałbyś rację.
Arku. Miałbyś rację.
@ UzytkownikX
To nie jest wniosek daleko posunięty a zwyczajnie błędny i wynikający z niezrozumienia tematu jako całości i wprowadza niepotrzebny zamęt.
W pierwszym komunikacie Nexta77 wyraźnie napisali, że powodem zakończenia współpracy z Samyangiem była nie tylko polityka cenowa, ale także nastawienie do klienta. Z nieoficjalnego komentarza dystrybutora dowiadujemy się także, że był problem z serwisowaniem obiektywów z powodu niedostarczania części zamiennych przez producenta (co osobiście uważam za niedopuszczalne). Wynika z tego jasno, że do momentu zerwania współpracy z producentem, wszelkie problemy serwisowe Next77 brał na siebie i pokrywał koszt wymiany obiektywów, i za to niewątpliwie należy mu się duży szacun. Ciekawy jestem bardzo, czy Foto-Technikę będzie stać na takie zabiegi, kiedy jest tylko małym lokalnym dystrybutorem a nie globalnym jak Next77 o dużo większych możliwościach.
Moim zdaniem obie informacje były dość wyważonym komunikatem (pomijając kontrowersyjną zupkę) i mają jasny przekaz: zmiana dystrybutora nic nie da, jeśli nie zmieni się podejście producenta i że dotychczas wszystko działało jak trzeba bo Next77 do biznesu dokładał. W osobnym komunikacie napisali przecież, że trwają rozmowy dotyczące dalszego serwisowania obiektywów i że obecni i przyszli użytkownicy nie zostaną pozostawieni samymi sobie, nawet jeśli odbędzie się to kosztem wyciągania części z nowych szkieł. Dla mnie sprawa jest więc czysta i trzymam ich za słowo. Jeśli dotychczas wszystko w tym temacie działało jak trzeba, to nie widzę powodu aby rzucać negatywami w dystrybutora, dzięki któremu mieliśmy dostęp do świetnej optyki w dobrej cenie.
Nie wiem o co poszło, ale w sprawie serwisu to szacun dla next77. Kiedyś odbierałem moją 35 po naprawie i rozmawiałem przez chwilę z serwisem. Nie dostali od Samyanga instrukcji serwisowych, części praktycznie brak a soczewki itp wszystko płatne nawet do napraw gwarancyjnych. Zero wsparcia od Samyanga.
Jeżeli nowym dystrybutorem jest Foto-technika przyzwyczajona do standardów Zeiss czy Tamron to mogą przeżyć lekki szok :)
jankomuzykant
"Sprzedawca musi naprawić albo oddać pieniądze"
tak, to uproszczona procedura, nie kończy to drogi wadliwego sprzętu :)
"Prawo unijne jest w tej kwestii precyzyjne, jednoznaczne i niewiele sobie robi z interpretacji kolegi r_a_v_e_n :)"
interpretacja jest jedna, klient/konsument wierzy w to co napisałeś.
"Ani Samyang, ani Next77 na pewno nic wam nie sprzedał więc o co was gitara boli? Nie wasz problem"
nie problem klienta ale droga jest jedna: sprzedawca > Next77 > samyang...
"Może oczywiście także zbankrutować"
to już totalna bzdura o jakiej słyszę pierwszy raz... widziałeś sprzedawcę który przyjmie na siebie odpowiedzialność za oferowany towar, zdejmując go z producenta/importera?? komiczne :)
Drzymala15
"@jankomuzykant - kolega r_a_v_e_n niewiele robi sobie z faktów - ma własny świat i nie ma sensu w niego ingerować"
o jakich faktach piszesz?? zdaje się, że się nie znamy, skąd Waść wiesz jaki jest ten mój świat? pytam z ciekawości, bo rozmowa toczy się w zasadzie o Next77 i sprzedawcach a Ty tu z dzióbka lizać próbujesz.
od 2000 jestem również współwłaścicielem firmy handlowej. wydaje się Wam, że sprzedawca zostawia sobie wadliwy sprzęt lub sam go naprawia??? Czy sprzedawcy prowadzą swoje autoryzowane serwisy??
No bardziej komicznych wypowiedzi nie słyszałem dawno :)
PS. koledzy mylą unijny ukłon w stronę konsumenta aby ten miał prostą drogę w przypadku wady zakupionego towaru i nie biegał jeśli nie chce, między serwisem a sprzedawcą, między niejasną gwarancją a rękojmią, z tym co napisałem, czyli ze ślepą wiarą w ogólne zapisy ustawy :) no czytam i tak mi się nasuwa zwrot "klient nasz pan"... :) - ilu z Was nie ma w głowie wyższości nad sprzedającym kupując 2 filtry do obiektywu za 250zł? Przecież to już zakup hurtowy :)
@UzytkownikX: w dawnej szkole była taka zabawa: zinterpretować wiersz, albo jakiś inny utwór literacki, choćby Bajkę o Czerwonym Kapturku. :-) No i jak kto nieodpowiednio zinterpretował do dostawał lufę. Mnóstwo firm zaczyna i kończy ze sobą współpracę. Czy każde takie zdarzenie oznacza, że za nim kryje się jakieś drugie dno oprócz tego, że skończył się jakiś interes? Powiedziałbym, że przesłanie komunikatu jest jednak takie: tu się stało coś wyjątkowego. Czyli dokładnie na odwrót.
Pozwalam sobie zwrócić uwagę, bo mamy dziś takie czasy, że strach pomyśleć co by z Czerwonego Kapturka wyczytał poseł Hoffman czy Antek Macierewicz, skoro zdolność do czytania ze zrozumieniem zniknęła. I nie chodzi mi o frakcje polityczne tylko o stawiania na ciemnotę.
@r_a_v_e_n
"widziałeś sprzedawcę który przyjmie na siebie odpowiedzialność za oferowany towar, zdejmując go z producenta/importera?? komiczne "
Jak widać i słychać Next77 przyjął.
baronie, wiemy, że wszystko wiesz najlepiej ale... sprzedawca to nie to samo co dystrybutor to raz, dwa, warunki reklamacji/napraw, części wynikają z umów. Jeśli importer woli sam nikt mu nie zabroni, jeśli nie chce bo nie musi może wystąpić na drogę sądową, co nie jest ani rzadkie ani trudne.
@r_a_v_e_n: Jeśli przyjmiemy, że sprzedawca hurtowy, to dystrybutor, a nie sprzedawca, to nawet masz rację:-) Tylko, że dla opisu zaistniałej sytuacji nie ma to znaczenia. Ktoś podjął się pośrednictwa w sprzedaży towaru wyprodukowanego przez kogoś innego. Producent wystawił pośrednika w sprzedaży do wiatru i ten nie chcąc to samo zafundować klientom, zabrał się samodzielnie za organizację serwisu. Dokładnie jak to określiłeś, komicznie. Tyle w temacie.
@baron13 - nic dodać, nić ująć. Trafna konkluzja:)
Zadyma w komentarzach jak zwykle :)
Pamiętam jak Samyang startował kilka lat temu i Next77 trochę się napracował, żeby go wypromować.
Pogrzebałem trochę i sprawa Samyanga jest głębsza niż się na początku wydawała.
Na strone link
President & CEO : Hwang, Choong hyun
Tego samego kolesia można odszukać tu:
link
Wygląda na to, że Samyanga przejął Samsung i to jest ta sama ekipa, która odpowiada za rodzące się w bólach starty systemu Samsung NX
Jeżeli tak, to możemy chyba już pożegnać się z Samyangiem :)
Pewnie wpadła nowa ekipa, zaczęła wszystkich po kątach rozstawiać, a że szychy z Samsunga to im się wydaje, że mogą wszystko i wszystkim. Nowe pomysły, nowe ceny, helikoptery dla zarządu i tak dalej. Pewnie niezłe bagno się zrobiło więc Next77 postanowił, że dalej się w te klocki nie bawi ,a że zwolniło się miejsce to Foto-Technika wskoczyła bo posada cieplutka i wypracowana.
Przy okazji pewnie przy rozstaniu Samyang trochę chciał przyoszczędzić co było widać w komentarzach Next77 wyżej i w sumie dziwię się, że się skończyło tylko na zupce na stronie :)
No i zupka się rozlała. :)
Aktualnym dystrybutorem marki Samyang w Polsce jest: link
Firma Foto-tip sprzedawała obiektywy głównie na rynkach zagranicznych. Później został tylko rynek Polski i pewnie przestało się opłacać.
baron13
czytaj ze zrozumieniem, najlepiej w kontekście rozmowy, będzie łatwiej... w przypadku dystrybucji nie mówimy o podjęciu pośrednictwa, nawet tak nie wyglądają rozliczenia między firmami! Są zakupy, są sprzedaże, osobny jest serwis i gwarant którym jest ostatecznie producent!
Marquez
nie bardzo i niestety jak zwykle... to, że dystrybutor chce tym podbudować swoją pozycje na przyszłość to jedno, to, że to nie jest standardowa procedura to drugie. Wyobraźcie sobie komentarze i oburzenie kilku znienawidzonych komentatorów optycznych. Jak to ich importer zrobił w konia! Te kilka zł na ew reklamacje mechanicznych obiektywów to nic w ramach ew. przyszłych interesów firmy na rynku foto.
Nie czarujcie się drodzy konsumenci, nikt niczego nie daje za free, jeśli komuś się wydaje inaczej... cóż
@r_a_v_e_n: Tu nie ma nic do wyjaśniania. Jeśli przyjąć wyjaśnienia Next77 to zostali zwyczajnie wyrolowani. Nie ma znaczenia czy mówimy o czymś czy nie, firma mówi prosto: są nam winni kasę. Jak napisałem wyżej, w tym temacie tyle. A jeśli chodzi o rozliczenia między firmami, one wyglądają różnie. I to już nie ma nic do tego, że ktoś zwyczajnie nie zapłacił za co powinien.
baronie bredzisz - nie o tym dyskusja...
Ps. chcesz się wciąć do rozmowy, zapoznaj się z jej treścią, w przeciwnym razie zachowujesz się jak chłopek ze wsi, wiedzy nic ale do powiedzenia zawsze i wszędzie dużo... sorki za OT ale zaczynam poważnie zastanawiać się ile razy trzeba Tobie napisać, że bajki piszesz, żeby Ci wreszcie wstyd pokazał znak STOP
@r_a_v_e_n: tak się składa, że nie ja piszę o rozróżnianiu sprzedawcy i dystrybutora i nie ja przytaczam jako argument, że takoż i w handlu jestem specjalistą, bo jestem współwłaścicielem itd. Nie ja znam się na wszystkim. Mówię tylko że Next77 przedstawił jasno sprawę. Przypominam dlatego, żeś się wciął i zaczynasz ściemniać.
ależ z Ciebie Polak zazdrośnik... :)
wiesz, są tacy którzy mają odrobinę oleju w głowie i potrafią to wykorzystać, angażując się w kilka nazwijmy to dochodowych przedsięwzięć...
a to, że się Tobie nie udało... ot życie... :)
uważasz, że ściemniam?? mam udowodnić, że od 15 lat związany jestem z handlem również?
założyłbyś się o roczny "pass" ze swoimi bzdurami na tym portalu?? żadnego postu przez rok! żadnej bajki więcej!
ps. Tobie bajkopisarzu nie starczyło ani wiedzy ani odwagi do konstruktywnej krytyki fotografii przy portrecie dziecięcym... ani mojej ani żadnej innej... nie ośmieszaj się :)
@r_a_v_e_n: Pewnie jesteś związany tak mniej więcej jak z fotografią. :-)
troszkę krócej :)
ps. jak to piszesz? "Domniemasz co ja wiem, w najlepszym razie"
Next77 - gdzie można znaleźć ofertę wyprzedażową?