Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM - test obiektywu

1 sierpnia 2007

5. Aberracja chromatyczna


- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Tutaj jest trochę gorzej i, biorąc pod uwagę wysoką cenę obiektywu, mamy pełne prawo choć trochę ponarzekać. Największa aberracja chromatyczna panuje dla najszerszego kąta, gdzie przy maksymalnym otworze względnym osiąga wynik 0.14%, ocierając się o granicę poziomu dużego i bardzo dużego. Przymykanie przysłony pomaga, choć w tym przypadku i tak nie da się sprowadzić aberracji poniżej poziomu średniego. Dla 40 i 105 mm sytuacja jest ciut lepsza. Przy maksymalnym otworze wada ta jest duża, potem szybko spada do poziomu średniego, by dla dużych wartości przysłony dojść prawie do poziomu małego. Najlepiej zaś sytuacja wygląda dla 70 mm, gdzie aberracja spada z poziomu średniego do bardzo małego.

Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM - Aberracja chromatyczna


Canon EF 24-105 mm f/4L IS USM - Aberracja chromatyczna