Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Camerimage 2022 - relacja z festiwalu

Camerimage 2022 - relacja z festiwalu
21 listopada 2022
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 11

1. Camerimage 2022 - festiwal

Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage to jeden z największych na świecie festiwali poświęconych, zgodnie z nazwą, autorom zdjęć filmowych i ich dziełom. W tym roku odbyła się jego okrągła, 30-ta edycja, a sama impreza zdążyła w tym czasie kilkukrotnie zmienić lokalizację. W latach 1993-1999 festiwale odbywały się w Toruniu, w latach 2000-2009 w Łodzi, od 2010 do 2018 w Bydgoszczy, a następnie festiwal powrócił w swoje rodzinne strony i od 2019 roku ponownie odbywa się w Toruniu. Centralnym obiektem, w którym odbywa się festiwal jest Centrum Kulturalno-Kongresowe Jordanki znajdujące się w bezpośredniej okolicy Starego Miasta.

Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Sponsorem naszej tegorocznej relacji z Camerimage jest firma Canon, której w tym miejscu serdecznie dziękujemy.



----- R E K L A M A -----

PROMOCJA SONY - RABAT DO 500zł!

Sony 16-55/2.8 E G

5488 zł 4988 zł

Sony 55/1.8 FE

4388 zł 3888 zł

Sony 50/1.4 FE GM

8178 zł 7678 zł

Sony 70-200/4 FE G OSS

6449 zł 5949 zł

Sercem toruńskiego CKK jest ogromna sala widowiskowa, gdzie odbywały się pokazy konkursowe. W tym roku startować można było w następujących kategoriach:

  • Konkurs Główny
  • Konkurs Filmów Polskich
  • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
  • Konkurs Debiutów Operatorskich
  • Konkurs Debiutów Reżyserskich
  • Konkurs Długometrażowych Filmów Dokumentalnych
  • Konkurs Krótkometrażowych Filmów Dokumentalnych
  • Konkurs Seriali Telewizyjnych
  • Konkurs Wideoklipów
  • Konkurs Spotów Reklamowych “Fundusze Europejskie W Kadrze”

Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal

Poza główną salą, na terenie CKK znajdowała się także sala seminaryjna, recepcja, biuro prasowe oraz strefa wystawców nosząca nazwę "Camerimage Market". Będzie ona tematem przewodnim większości tej relacji, jako że Optyczne.pl to portal poświęcony sprzętowi, a nie krytyce filmowej.

Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal

Oprócz głównego budynku, pokazy (w tym pokazy konkursowe), warsztaty i spotkania z twórcami odbywały się także, między innymi, w trzech salach jednego z toruńskich multipleksów, w sali projekcyjnej Centrum Sztuki Współczesnej, Teatrze im. Wilama Horzycy czy siedzibie Fundacji Tumult, organizatora festiwalu. Na szczęście wszystkie obiekty znajdują się dość blisko siebie, dzięki czemu przemieszczanie się nie stanowiło problemu.

Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal

Dość szczególną rolę pełniła sala projekcyjna w siedzibie Fundacji Tumult. Tegoroczny festiwal Camerimage przygarnął bowiem w swoje progi ukraiński Festiwal Filmów Etnograficznych OKO, który nie mógł się odbyć tam gdzie zawsze, ponieważ w rejonie, gdzie jest on organizowany, trwają działania wojenne. W ramach festiwalu OKO odbyły się konkursy filmów krótkometrażowych oraz pełnometrażowych.

Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal

O ile tylko było to możliwe, po projekcjach odbywały się spotkania z twórcami.

Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal
Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal

Camerimage 2022 - relacja z festiwalu - Camerimage 2022 - festiwal

Zanim przejdziemy dalej, oto lista twórców nagrodzonych na tegorocznym festiwalu Camerimage (a w zasadzie EnergaCamerimage ze względu na głównego sponsora):

KONKURS GŁÓWNY

  • Złota Żaba: Tár
    zdj. Florian Hoffmeister
    reż. Todd Field
  • Srebrna Żaba: BARDO, fałszywa kronika garści prawd
    zdj. Darius Khondji
    reż. Alejandro G. Iñárritu
  • Brązowa Żaba: Living
    zdj. Jamie D. Ramsay
    reż. Oliver Hermanus

NAGRODA FIPRESCI

  • Nagroda Międzynarodowego Jury Krytyków FIPRESCI dla najlepszego filmu: BARDO, fałszywa kronika garści prawd
    zdj. Darius Khondji
    reż. Alejandro G. Iñárritu

NAGRODA DYREKTORA FESTIWALU

  • Elvis
    zdj. Mandy Walker
    reż. Baz Luhrmann
  • Top Gun: Maverick
    zdj. Claudio Miranda
    reż. Joseph Kosinski

KONKURS FILMÓW POLSKICH

  • Najlepszy Film Polski: Kobieta na dachu
    zdj. Ita Zbroniec-Zajt
    reż. Anna Jadowska

KONKURS ETIUD STUDENCKICH SZKÓŁ FILMOWYCH I ARTYSTYCZNYCH

  • Nagroda Studencka im. Laszlo Kovacsa - Złota Kijanka: Magdalena
    zdj. Enrico Silva
    reż. Michael Lazovsky
    szkoła: American Film Institute Conservatory (AFI)
  • Srebrna Kijanka: Stwór
    zdj. Ignacy Ciszewski
    reż. Damian Kosowski
    szkoła: Szkoła Filmowa w Łodzi
  • Brązowa Kijanka: Entreterrestres
    zdj. Dani Benejam
    reż. Lucas Parra
    szkoła: Cinema and Audiovisual School of Catalonia (ESCAC)

KONKURS DŁUGOMETRAŻOWYCH FILMÓW DOKUMENTALNYCH

  • Złota Żaba — za najlepszy film dokumentalny: Kash Kash
    zdj. Jonas Schneider
    reż. Lea Najjar

KONKURS KRÓTKOMETRAŻOWYCH FILMÓW DOKUMENTALNYCH

  • Złota Żaba — za najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny: Łyk benzyny
    zdj. Adric Watson
    reż. Jess Kohl

KONKURS DEBIUTÓW REŻYSERSKICH
pod patronatem Stowarzyszenia Filmowców Polskich

  • Najlepszy debiut reżyserski: Love According to Dalva
    zdj. Caroline Guimbal
    reż. Emmanuelle Nicot

KONKURS DEBIUTÓW OPERATORSKICH
pod patronatem Stowarzyszenia Filmowców Polskich

  • Najlepszy debiut operatorski: Love According to Dalva
    zdj. Caroline Guimbal
    reż. Emmanuelle Nicot

KONKURS WIDEOKLIPÓW

  • Najlepszy wideoklip: Emmit Fenn „Light That Shines Through”
    zdj. David Okolo
    reż. Conner Bell

KONKURS SERIALI TELEWIZYJNYCH

  • Najlepszy odcinek serialu: Ogrodnicy
    zdj. Erik Wilson
    reż. Will Sharpe

NAGRODA PUBLICZNOŚCI

  • Elvis
    zdj. Mandy Walker
    reż. Baz Luhrmann

KONKURS SPOTÓW REKLAMOWYCH “FUNDUSZE EUROPEJSKIE W KADRZE”
Organizowany we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego

  • NAJLEPSZY SPOT REKLAMOWY (DO 45 SEKUND)
    Nagroda Główna: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego - „Zmieniamy Łódzkie - Powrót rodziców na rynek pracy”
    Wyróżnienie: Województwo Podkarpackie – „Fundusze Europejskie pomogą Ci znaleźć przepis na własny sukces”
    Nagroda Publiczności: Województwo Kujawsko-Pomorskie – „Fundusze Europejskie: zmieniamy wspólnie nasz region”
  • NAJLEPSZY SPOT REKLAMOWY (DO 3 MINUT)
    Nagroda Główna: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - „Odkryj Kujawsko-Pomorskie”
    Wyróżnienie: Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie - „Życie bez barier”
    Nagroda Publiczności: ex aequo Województwo Mazowieckie - Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych - „Czarna Dama” i Województwo Kujawsko-Pomorskie - „Odkryj Kujawsko-Pomorskie”
  • NAGRODA SPECJALNA
    Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - „Fundusze Europejskie: zmieniamy wspólnie nasz region”


Poprzedni rozdział