Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Sony A7CR i A7C II w naszych rękach

29 sierpnia 2023
Maciej Latałło Komentarze: 36
Komentarze czytelników (36)
  1. mokipera
    mokipera 29 sierpnia 2023, 16:25

    Czyli teraz OLX utonie w powodzi A7 IV.

  2. M.D.39
    M.D.39 29 sierpnia 2023, 16:27

    Byłem zaskoczony zapowiedzią tych premier, ale jak ktoś słusznie zauważył - najwyraźniej na świecie musiał być niezły popyt na A7C, że Sony ruszyło z całą taką serią. Może azjatyccy turyści, którzy chcą lekką i małą puszkę o sporych możliwościach?

  3. M.D.39
    M.D.39 29 sierpnia 2023, 16:29

    @mokipera
    "Czyli teraz OLX utonie w powodzi A7 IV."

    Czemu niby? Jest dodatkowo AF wykorzystujący AI, ale zabrano joystick, slot na kartę pamięci, HDMI jest typu D, a nie zwykłe itd.

  4. mig-37
    mig-37 29 sierpnia 2023, 16:39

    Właśnie, A7C i a7CR to osobny segment i nie powinny być rozpatrywane jako konkurencja dla a7IV czy a7RV

  5. Maciox
    Maciox 29 sierpnia 2023, 16:41

    @mig-37
    Trochę to jak R8 i R6II.

    Podobają mi się te soniacze.

  6. Hubert Multana
    Hubert Multana 29 sierpnia 2023, 16:44

    Podobnie jak Canon R8 i R6 markII z ta jedna różnica, ze R8 kosztuje 7 tysięcy złotych a nie 12… ;)

  7. M.D.39
    M.D.39 29 sierpnia 2023, 16:52

    @Hubert Multana
    "Podobnie jak Canon R8 i R6 markII z ta jedna różnica, ze R8 kosztuje 7 tysięcy złotych a nie 12… ;)"

    R8 na premierę kosztowało prawie 9 tys., Sony pewnie po czasie też stanieje i będzie ciekawą rywalizacją. Na tę chwilę zgodzę się, że R8 brzmi kusząco. Za to nie wydaje mi się, by R6 II miał rywalizować z A7CR. A7CR zdecydowanie poszło w ilość megapikseli i jest skierowany do trochę innego odbiorcy.

  8. Maciox
    Maciox 29 sierpnia 2023, 17:11

    @M.D.39
    "Za to nie wydaje mi się, by R6 II miał rywalizować z A7CR."
    Bo dopóki canon nie zrobi budżetowej wersji R5, to A7CR nie będzie miał odpowiednika . Natomiast R8 i R6II są podobnie pogrupowane jak A7IV i A7cII.

  9. PDamian
    PDamian 29 sierpnia 2023, 18:16


    Wizjer Sony A7 z 2013 roku ma podobne parametry:
    powiększenie: x0.71, pokrycie: 100%, punkt oczny 22 mm od ramki okularu
    rozdzielczość 2.359.296 punktów
    korekcja dioptrii od -4.0 do +3.0.

  10. PDamian
    PDamian 29 sierpnia 2023, 18:21

    Specki

    link

    link

  11. sektoid
    sektoid 29 sierpnia 2023, 21:22

    No i wystarcza.

  12. DrAcidDrinker
    DrAcidDrinker 29 sierpnia 2023, 21:31

    Ten grip to tylko kawałek plastiku/metalu? Zero możliwości sterowania body? Jeśli tak to pewnie za chwilę będzie wysyp dużo tańszych i lepszych (oraz z pewnością ładniejszych) zamienników.
    Jak czytam kolejny raz o procesorze AI to wciąż mi ręce opadają...

  13. prosto_Z_puszki
    prosto_Z_puszki 29 sierpnia 2023, 21:45

    A jak stoją z kolorami SONY A7CR i SONY A7C II? Chodzi mi na przykład o kolory skóry.

    Pytam, ponieważ nie chce mi się ślęczeć godzinami nad obróbką zdjęć / filmów. Wiem, że mogę kupić smartphone'a, ale z pewnychh względów wolę mieć aparat.

    Aparatu chciałbym używać do: 1) portfetów, 2) podróży, 3) przyrody, 4) krajobrazu.

    To moje oczekiwania.

    A co wybrać?

    Czy któryś z tych nowych SONY dla mnie się nada? Czy lepiej może iść w stronę Canona / FUJIFILM / Panasonic?

    Zależy mi na naturalnych, ładnych kolorach (zarówno zdjęć, jak i filmów) prosto z puszki.

    Podpowiedzi - szukam.

  14. DrAcidDrinker
    DrAcidDrinker 29 sierpnia 2023, 22:41

    @prosto_Z_puszki

    Fuji.

  15. Maciox
    Maciox 29 sierpnia 2023, 23:03

    @prosto_Z_puszki
    @DrAcidDrinker
    Zdjęcia z Sony są aż tak słabe by nie dało się ich używać prosto z puszki? Nie zauważyłem. Patrząc na regulację balansu bieli w testach to wszystkie aparaty średnio statystycznie wypadają podobnie.
    Zawsze istnieje jeszcze możliwość wyregulowania obrazu w aparacie.

  16. M.D.39
    M.D.39 29 sierpnia 2023, 23:57

    @prosto_Z_puszki
    Jeśli chodzi o zdjęcia, to u Sony kolory prosto z puszki ewoluowały. Wszystkie obecne modele z AI (czyli np. świeżo wydane A7CR i A7C II) są lepsze pod względem kolorystyki od A7M4 (które już dobrze wypadało), a ta lepiej wypadała od starszego A7M3. Do tego do filmowania masz profil S-Cinetone (bodajże PP8), które od razu wygląda dobrze, bez konieczności kolorowania w przeciwieństwie do S/C-Log3.

    Ale wiem, że inni lubią te kolory u Fuji czy Canona. Szczerze, to kupując aparat w 2023 r. chyba patrzyłbym na inne rzeczy, niż kolory.

  17. DrAcidDrinker
    DrAcidDrinker 30 sierpnia 2023, 02:02

    @Maciox

    Odpowiedziałem na zadane pytanie jednym słowem..., nigdzie nie pisałem o rzeczach z którymi próbujesz dyskutować, może skup się na meritum.

  18. Maciox
    Maciox 30 sierpnia 2023, 09:56

    @DrAcidDrinker
    "Odpowiedziałem na zadane pytanie jednym słowem"
    Tu masz rację.

    Gdzie odbiegam od tematu pytań?

  19. wzrokowiec
    wzrokowiec 30 sierpnia 2023, 10:32

    Akurat te aparaty są absolutnym przeciwieństwem tego, czego potrzebuję, czyli dużego zaawansowanego korpusu z matrycą aps-c.

  20. leszek3
    leszek3 30 sierpnia 2023, 11:01

    mokipera 29 sierpnia 2023, 16:25:
    "Czyli teraz OLX utonie w powodzi A7 IV." - czemu nie ;-) mógłbym przygarnąć.

  21. leszek3
    leszek3 30 sierpnia 2023, 11:21

    M.D.39 29 sierpnia 2023, 16:27:
    "Może azjatyccy turyści, którzy chcą lekką i małą puszkę o sporych możliwościach?"
    Ja będąc w roli turysty trekkingowego też bym chętnie wziął małą puszkę o dużych możliwościach, zwłaszcza jeśli do tego dostałbym w systemie małe obiektywy.

    A Sony akurat takowe daje.

  22. Wojt_wro
    Wojt_wro 30 sierpnia 2023, 11:39

    W życiu nie wymieniłbym swojego A7 IV na A7C II. Choćby ze względu na normalny i dużo lepszy wizjer, ale także drugą kartę SD, głębszy grip, czy dłuższą pracę na baterii. Nawet pomimo że procesor Ai do AF i najpewniej jeszcze poprawione kolory oraz ciut lżejsza waga, i lepsza stabilizacja są kuszącym dodatkiem.

    Tylko to wszystko kwestia ceny - A7 IV na premierę (przy dużo wyższym kursie dolara!) faktycznie był w jakiś dziwnych pieniądzach, zdaję się że 12 799 pln? Ale teraz co chwilę są promocję które spuszczają jego cenę do 9-10 a i nawet 8 tys PLN jak dobrze połączyć jakeś cashbacki z np. ofertą z Niemieckich sklepów z dostawą do Polski. Normalne, legalne oferty nowego sprzętu na fav. Natomiast zanim A7C II zacznie tak tanieć (o ile w ogóle) to minie pół-roku albo i rok. A mając wybór - droższy A7C a tańszy (promocyjnie) A7 IV to jednak wybieram A7 IV.

    No ale są gusta i guściki... bo jakbym miał rozważać aparat na podróże z jak najmniejszymi gabarytami i jak najmniejszą wagą, to wtedy rzeczywiście wolałbym taki A7C. Albo i nawet A7Cr bo taka rozdzielczość i jeszcze PixelShift na podróżach to fajny dodatek.

  23. Amadi
    Amadi 30 sierpnia 2023, 12:17

    @wzrokowiec - ja od listopada posiadam i użytkuję A7 IV jako sprzęt APS-C. 14.6 megapiksela to w sam raz, z Tamronem 17-70/2.8 się bardzo dobrze sprawuje, nie muszę kombinować jak chcę filmować w 4K/50p, a do tego jest duży wygodny wizjer, dwa sloty itd. A jak mnie najdzie na portrety to włączam tryb pełnoklatkowy, zapinam jakieś manualne jasne szkło i też można robić :)

  24. wzrokowiec
    wzrokowiec 30 sierpnia 2023, 12:26

    @Amadi

    Nie miałem w ręku Sony A7 IV, ale Nikon Z6 był dla mnie zbyt mały...

  25. Amadi
    Amadi 30 sierpnia 2023, 13:33

    To A7 IV pewnie też będzie bo są bardzo podobne gabarytowo. Zostaje Nikon Z8 ;)

  26. M.D.39
    M.D.39 30 sierpnia 2023, 14:04

    Oooo Amadi jak już tu jesteś to powiedz coś więcej o kolorach prosto z puszki. Chyba Ty na Castle Party co rok używasz innego sprzętu do nagrywania i masz dobre porównanie.

  27. Amadi
    Amadi 30 sierpnia 2023, 14:09

    @M.D.39 - używam co roku innego sprzętu, ale zawsze kręcę w logu, więc niewiele tam jest kolorów prosto z puszki.

    Ale tak ogólnie
    - jak się chce mieć fajne filmowe kolory faktycznie prosto z puszki to Fuji wygrywa
    - jeśli natomiast chodzi o ciśnięcie kolorów z log-a to najlepiej mi się pracuje z V-Logiem w Panasach pełnoklatkowych. Ale reszta, czyli S-Log3, Canon Log (zwłaszcza Canon Log 2, trójka ma swoje za uszami), Nikon Log czy F-Log2 nie są daleko z tyłu

  28. JdG
    JdG 31 sierpnia 2023, 13:50

    > Albo i nawet A7Cr bo taka rozdzielczość i jeszcze PixelShift na podróżach to fajny dodatek. [Wojt_wro]

    przy rozdzielczości 61 Mpx ten PixelShift to już zbyteczny dodatek, bo i tak mało który obiektyw sprosta takiej rozdzielczości, więc jedyny skutek to będą potwornie wielkie pliki i może nieco poprawiona dynamika i kolorystyka zdjęć.

  29. kulfi82
    kulfi82 31 sierpnia 2023, 14:56

    Serio, jeden slot na kartę SD?! Światła gasną, kurtyna opada...

  30. Szabla
    Szabla 31 sierpnia 2023, 15:06

    @JdG
    Pixel Shift może również nie zwiększać rozdzielczości, ale przyrost jakości nadal będzie widoczny.

  31. Szabla
    Szabla 31 sierpnia 2023, 15:25
  32. janek_w
    janek_w 1 września 2023, 10:00

    @Szabla
    Zgaduję: butelka na olej pełna, na whisky pusta?

  33. Szabla
    Szabla 1 września 2023, 13:39

    Prawdopodobnie

  34. JarekB
    JarekB 1 września 2023, 17:13

    @kulfi82
    Z tym jednym gniazdem SD to faktycznie zonk, ale na szczęście jest na rynku sporo podobnie małych korpusów FF ze stabilizacją i dwoma gniazdami SD, więc z pewnością znajdziesz właściwy dla Ciebie!

  35. Maciox
    Maciox 1 września 2023, 19:35

    @JarekB
    "na szczęście jest na rynku sporo podobnie małych korpusów FF ze stabilizacją i dwoma gniazdami SD"
    Żartowniś :-)

  36. JarekB
    JarekB 1 września 2023, 19:39

    I kurtyna opadła ;-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział