Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Laowa 105 mm f/2 - coraz bliżej do premiery

Laowa 105 mm f/2 - coraz bliżej do premiery
29 stycznia
2016 15:38

Pisaliśmy niedawno w plotkach, że w lutym powinniśmy zobaczyć, nowy, manualny obiektyw marki Laowa (firma Venus Optics) - model 105 mm f/2. Teraz poznaliśmy jego oficjalną specyfikację. Pojawiła się też informacja o kolejnym obiektywie.

W ofercie marki Laowa są już dwa obiektywy makro - 60 mm f/2.8 2X oraz szerokokątny 15 mm f/4. W lutym dołączyć ma do nich kolejne szkło - model 105 mm f/2 (T3.2). Firma Venus Optics zdradziła nieco informacji na jego temat.

Na budowę optyczną obiektywu składa 11 soczewek ułożonych w 8 grupach. Wśród nich są m.in. trzy elementy ze szkła o niskiej dyspersji, a także filtr apodyzacyjny (zapewniający plastyczne rozmycie tła).

Laowa 105 mm f/2 - coraz bliżej do premiery

Pole widzenia obiektywu Laowa 105 mm f/2 wynosi 23.1 stopnia, minimalny dystans ostrzenia to 90 cm, a powiększenie obrazu 0.16x. Wymiary obiektywu to 76 z 98.9 mm, a waga wynosi 745 g. Średnica mocowania filtrów to 67 mm.

Obiektyw ma kosztować ok. 500 euro i będzie dostępny z mocowaniami Canon EF, Nikon F, Pentax K, Sony A oraz Sony E. Przykładowe zdjęcia wykonane tym modelem znajdziecie tutaj.

Przy okazji firma Venus Optics zapowiedziała, że w 2016 r. zobaczymy prawdopodobnie jeszcze jeden obiektyw Laowa - model 12 mm f/2.8.


Komentarze czytelników (11)
  1. handlowiecupc
    handlowiecupc 29 stycznia 2016, 15:55

    Jak dla mnie to memła bardzo ładnie. I kolorki jeśli nie podciągane to też niczego sobie.

  2. Jacek_Z
    Jacek_Z 29 stycznia 2016, 16:12

    Padnie monopol Sony na STF ;) choć mam wrażenie, że i tak nikt tego nie zauważy, bo nawet nie wie o co w tym chodzi ;). Fajnie że coś się ma dziać w portretówkach. No i oczywiście szkoda, że to manual.

  3. 29 stycznia 2016, 16:19

    Ktoś to sprzedaje w PL? Chętnie bym przyjął tę 60mm macro

  4. Langusta
    Langusta 29 stycznia 2016, 16:27

    Ciekawa sprawa. STF sonolty zawsze mnie intrygował...choć nie na tyle by wejść w system. Fajnie że będzie teraz możliwość pobawienia się czymś podobnym, ale z puchami innych marek.

  5. Emilian
    Emilian 29 stycznia 2016, 16:37

    A ja czekam na to, by faktycznie był w sprzedaży 2.8/12.
    Jeśli po przymknięciu do 5.6 narożniki będą przyzwoite to jest to szkło jakie z chęcią zakupię. Pytanie o cenę, bo te 2.8 przy 12mm zrobi swoje. Wolałbym już 4.0 albo nawet 5.6 jak u Voigtlandera, by cena była w granicach 2000 zł.

  6. SKkamil
    SKkamil 29 stycznia 2016, 18:49

    Niebieski pasek ..intrygujące ;
    A wogle w Polsce są dostępne ..?

  7. Globares
    Globares 29 stycznia 2016, 22:32

    W makro mimo ładnego rozmycia to nie jest ekstraklasa, ale portrety wyglądają *bardzo* ciekawie. Cena nie odstrasza. To kiedy test?

  8. MaciekNorth
    MaciekNorth 30 stycznia 2016, 00:17

    @Jacek_Z, @Langusta, muszę Was rozczarować, ani Fujinon 56 1.2 APD, ani ten Laowa nie zbliża się do Minolty/Sony 135 STF.

    Wystarczy porównać winietowanie i przy okazji światła w nieostrościach:
    Sony: link
    Fujinon: link

    Laowa też będzie winietować, bo krążek światła w tle jest ścięty:
    link

    Ścięcia krążków w nieostrościach występują oczywiście też w Fujinonie:
    link
    W tym porównaniu widać, jak niewielka jest różnica między zwykłym 56 1.2 a wersją APD, mamy tu bardziej zabieg marketingowy, niż znaczący efekt filtra apodyzacyjnego.

    A tak światła w tle oddaje Minolta STF:
    link
    Czyli zupełnie inaczej niż Fujinon i Laowa. Tutaj rozogniskowane punkty świetlne zawsze są okrągłe (nawet w rogach FF) i mają bardzo "miękkie" brzegi - to są właśnie te najbardziej pożądane cechy Minolty STF.

  9. SKkamil
    SKkamil 30 stycznia 2016, 11:56

    Nie wiem czy nas mocno rozczarowałeś Taki Milvus 85 1,4 tez mocno scina krążek ;
    Co do milolty to podobno była lepsza od tego typu nikona ;
    osobiście wolę coś takiego link
    zawsze to więcej możliwości na otwartej przesłonie inaczei na zamkniętej inaczej ; Fakt ze trzeba patrzeć na to czy ta otwarta przesłona jest dobra ;
    Pewnie są różne podejścia do tematu

  10. MaciekNorth
    MaciekNorth 30 stycznia 2016, 13:02

    @SKkamil, Minolta STF oprócz idealnie gładkiego rozmycia tła, nie winietuje i nie ścina krążków światła w rogach - w tym żaden obiektyw dotąd jej nie dorównał, nawet obecne konstrukcje z elementem apodyzacyjnym, bo o takich obiektywach tutaj mówimy. Milvusa ani Pentaksa w to nie mieszaj.
    Nikon nigdy nie miał obiektywu podobnego do STF, zapewne masz na myśli wersję DC (defocus control), to coś zupełnie innego.
    A z tą przysłoną to nie wiem o co Ci chodzi, musisz wyrażać się jaśniej.

  11. SKkamil
    SKkamil 30 stycznia 2016, 14:04

    Chodzi o to ..ze prawie kazdy obietyw o dużej jasności winietuje a przysłanianie go np takiego milvusa ( patrząc na zdjęcia w teście ) powoduje dwa możliwe scenarusze ..
    1 ) przysłanianie do przesłony np 4 - wtedy tracimy kołowy kształt przesłony ale nie ma sciecia na rogach
    2 ) pracujemy na otwartej przesłonie ale jest wyraźna róznica w kształcie nieostosci miedzy brzegami a środkiem ...
    Tak jest teoretycznie w większości jasnych obiektywów ...
    Wiec sa dwa wyjścia :
    Minolta ; lub ciemiejszy obiektyw z zaokrąglonymi listkami np jakiś makro ; oczywiście mowie dość teoretycznie zakładając ze ciemniejsze obiektywy mniej winietują

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.