Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Festiwal Fotoforma 2023 - relacja

17 października 2023
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 22
Komentarze czytelników (22)
  1. MichałKr
    MichałKr 17 października 2023, 19:02

    Byłem. Świetna impreza. Tak jak i zdjęcia w relacji :)

  2. deel77
    deel77 17 października 2023, 20:50

    Było bardzo fajnie. Odwiedziłem festiwal w czwartek i piątek. Spotkałem wielu znajomych i poznałem kilka nowych osób. Wykłady były super, ale z jednym wyjątkiem - trzeba było wybierać, bo odbywały się w tym samym czasie. Wystawy bardzo mi się podobały, ale w tym przypadku Fotoforma miała mocną konkurencję, bo w MN otwarto też wystawę Picassa :) Mam nadzieję, że impreza będzie cykliczna.

  3. MarekZegarek
    MarekZegarek 17 października 2023, 21:47

    A propos zdjęć konkursowych: takie zdjęcie ilustracyjne rzuciło mi się dziś w oczy w kontekście fotografii z nagrody #4:
    link

  4. mgr
    mgr 17 października 2023, 23:38

    Szczerze odradzam tę firmę!
    W piątek zauważyłem na stronie ofertę Lumixa S5IIX z informacją o cashbacku 500 EUR. Promocja miała być "pewniakiem", a sama informacja na ten temat miała być zamieszczona na WWW w pn. Zostało kilka sztuk sprzętu to wolałem nie ryzykować i złożyłem zamówienie.
    W pn okazało się, że cashback jest, ale 1400 zł.
    Cenę można było obniżyć kodem na 960 zł, tyle że moje zamówienie było już opłacone (na fakturze info o 500 EUR cashbacku) i na etapie pakowania...
    Próby kontaktu telefonicznego nadaremne. Wspaniale zaprojektowany IVR informuje o tym, że nie mogą odebrać, a następne rozłącza połączenie. Na maila od kilku godzin nie odpowiadają. Udaje się dodzwonić po 4h i ok. 20 próbach.
    Pani nie wie o co chodzi, po czym odesłana do maila, w którym wszystko opisałem informuje, że da znać. Następnie odpowiada mailowo, że (po kontakcie z opiekunem) to ta sama promocja tylko przeliczona na złotówki. Niestety o 16 może już ciężko było jej dopatrzeć się, że jednak jestem ok. 1 tys. w plecy bo 500 EUR to nie 1400 zł. Przesyłka wysłana.
    Zabieram się za kolejnego maila, w którym raz jeszcze rozpisuję kwoty i pytam o ewentualną korektę rachunku. Gdyby miało się nie udać to wolałbym nie odbierać paczki (odesłanie do nadawcy) i zrezygnować z umowy. Nie odpisują. Znowu dzwonię. Tym razem na numer ze stopki maila - tu o dziwo bez IVR i odbierają po 5 sek. Proszę o weryfikację tego co napisałem w mailu, po czym słyszę od (wielce zainteresowanej tematem) Pani, że skoro napisałem maila to mam czekać na odpowiedź.
    W międzyczasie przychdzi kurier. Nie rozpakowuję paczki bo może zaraz będę odsyłał... Zgadłem. O 15 (po 24h) dostaję odpowiedź, że w związku z tym, że był to zakup ratalny to mogę odesłać sprzęt i kupić na nowo (z wspomnianym rabatem 960 zł). Zero słowa przepraszam itp.
    Na koniec jeszcze tylko odesłanie sprzętu za 13 tys. zł, we własnym zakresie... Do tego nadzieja, że nie narobią jeszcze bałaganu z Bankiem.
    Nie kupię tam już nigdy nawet karty SD, nawet przy rabatach 50% za to co odwalili i ile nerwów mnie to kosztowało. W ciągu ostatnich 20 lat przerobiłem mnóstwo internetowych zakupów i jeszcze nigdy nie miałem tak fatalnych przygód, a jeżeli coś się gdzieś przydarzyło to przyznawali się do winy i udawało się wszystko sprawnie rozstrzygnąć.
    Raz jeszcze ich szczerze odradzam!

  5. Pięknografia
    Pięknografia 18 października 2023, 04:00

    @mgr
    Ciekawa historia. Równie ciekawe jest czy Twój komentarz zagości tu na dłużej i czy ktoś (a było tak już wcześniej) z Fotoformy zajmie stanowisko. Dobrze zarządzane marki na fuck-upach potrafią podbudować swój wizerunek wyjaśniając sytuację i oferując stosowne zadośćuczynienie. Pytanie tylko czy Fotoforma jest taką marką...

  6. deel77
    deel77 18 października 2023, 08:00

    @mgr
    Nie do końca rozumiem. Co innego zamówiłeś (cashback 500euro) a co innego opłaciłeś (1400 zł) ? Skorzystałeś z kodu 960 zł czy nie? Ja bym nic nie opłacił gdyby tylko cokolwiek się różniło w zamówieniu i fakturze.

  7. mgr
    mgr 18 października 2023, 08:49

    @deel77
    Zapłaciłem (raty) 12 900 zł z przekonaniem, że cashback będzie wynosił 500 EUR. Taka też informacja była w formularzu zamówienia oraz na fakturze (dopisek do nazwy zestawu "cashback - 500 EUR").
    To było w piątek.
    W pn okazało się, że cashback wynosi jednak1400 zł. Opublikowali za to dodatkowo kod rabatowy na 960 zł. Tyle tylko, że w piątek tego kodu nie było.
    Suma sumarum byłbym blisko 1 tys. zł "w plecy" bo przecież Panasonic nie przelałby mi 500 EUR tylko 1400 zł. Co ich obchodzi błąd sklepu.
    Myślałem, że zreflektują się i jakoś to rozwiążą. Po wielkich bojach okazało się jednak, że mogę odesłać sprzęt i kupić na nowo, z dodatkowym rabatem...
    Niepotrzebie uwierzyłem w zapewnienia o promocji. Z drugiej strony ustaliłem telefonicznie i mam też na mailu odpowiedź z piątku, że ta promocja (500 EUR) to nie błąd tylko opublikują ją na stronie w pn, no i mnie też będzie dotyczyła.

  8. deel77
    deel77 18 października 2023, 12:12

    @mgr
    dzięki, rozjaśniłeś sytuację :)

  9. Lianna
    Lianna 18 października 2023, 13:02

    Impreza bardzo porządna, oferta szeroka, promocje w wielu przypadkach niezłe.

    Niestety potwierdzam problemy z dodzwonieniem się na infolinię w sprawie zamówienia, po wielu próbach (bo rozłącza się po minucie albo dwóch) udało się dodzwonić tylko raz i w połowie rozmowy zostałam rozłączona; po kolejnych próbach dostałam wreszcie informację.

    To zresztą nie pierwszy raz, kiedy mam bałagan w zamówieniu od nich, gubią im się wpłaty, nie przysyłają e-maili etc. i dopiero po telefonie (co trwa) daje się sprawę uaktywnić; więc w sumie niby pozytywnie, ale w innych sklepach takie problemy zdarzają się ekstremalnie rzadko.

  10. deel77
    deel77 18 października 2023, 19:46

    W domu przeszukałem swoje historie zakupów w sklepach foto i do tej pory nie kupowałem w Fotoformie niczego bardzo znaczącego i były to raczej drobiazgi. Nigdy nie miałem jakichkolwiek problemów (ale też nie miałem potrzeby wyjaśniania czegokolwiek czy reklamowania zakupionych produktów). Po tym co zobaczyłem na festiwalu i kontaktach z przedstawicielami Fotoformy mam raczej pozytywne zdanie o tej firmie (nie jestem z W-wy, więc zakupy w 90% robię przez internet).

  11. Boryss
    Boryss 18 października 2023, 23:45

    @mgr coś chyba pokręciłeś bo nie wszystko miało 500 cashbacku, jak kupowałem to różne modele miały różne kwoty, pewnie było do 500 ale już nie doczytałeś

  12. mgr
    mgr 19 października 2023, 11:59

    @Boryss
    Mam nadzieję, że przynajmniej Ty umiesz to wyczytać z opisu na fakturze: "Aparat Lumix S5IIX + S 50mm + R 20-60mm + cashback 500 EUR - oferta festiwal".
    To samo na zrzucie, którego nie mam jak tutaj załaczyć.
    W tym odpowiedź sklepu: "nie to nie błąd. Od poniedziałku pojawi się info o cashbacku i od poniedziałku będzie go można rejestrować" na zapytanie "na Państwa stronie, w ofercie festiwalowej widnieje model Lumix S5IIX w obniżonej cenie, przy czym w nagłówku dodatkowo jest mowa o cashbacku 500 EUR. Czy to błąd, czy faktycznie jest dodatkowo jakiś cashback (nigdzie więcej nie ma o nim słowa)?".
    Dodatkowo potwierdzone telefonicznie, że kupując w piątek wystawią dokumenty w pn (co by na cashback sie załapać) oraz że faktycznie z uwagi na ograniczoną dostępność warto dokonać od razu zakupu.
    Pewnie mógłbym to jeszcze nagrać na wideo, a i tak trafiłby się ktoś kto twoerdziłby, że było inaczej.

  13. caramba
    caramba 19 października 2023, 17:29

    @mgr
    Na przykład wrzuć skan na link i podaj w kolejnym wpisie link.

  14. MichałKr
    MichałKr 19 października 2023, 19:18

    @mgr
    dlatego warto przeglądać regulaminy tego typu promocji / cashbacków przed zakupem, aby upewnić się co do warunków. Równie dobrze mógłby być tam zapis, że jak kupujesz na raty to nie ma cashbacku. I co wtedy?

    Rozumiem Twoje zdenerwowanie, ale błędy się zdarzają. Może gdyby to nie był zakup na raty to mogli skorygować fakturę. Ważne, że przyjmują zwrot i po sprawie. Nie ma co robić afery.

  15. Boryss
    Boryss 19 października 2023, 22:26

    mgr ja tam kupuje już od lat i nie ma problemu jak się o coś poprosi, tak jak ktoś wyżej napisał, jak oni mogą raty skorygować?? Przecież to w banku się robi. Twoja wypowiedź to trochę jak: kupiłem masło za 8 zł a dzisiaj promocja i jest po 5, proszę mi tu skorygować biedronko. Trzeba czytać regulaminy, to też podstawa. Jak korzystałem z cashbacku sonego wszystko w regulaminie było tylko ludzie nie czytają i później takie komentarze frustratów można czytać, bo łatwo się pisze na czyjąś niekorzyść ale jak coś się podoba to już ludzie nie napiszą

  16. Boryss
    Boryss 19 października 2023, 22:29

    A dodam jeszcze że nie sądzę, żeby sklep celowo wprowadzał w błąd bo i po co? I tak nie oni casback wypłacają tylko to od producenta jest.

  17. PDamian
    PDamian 20 października 2023, 00:35

    @Boryss
    "@mgr
    /.../Twoja wypowiedź to trochę jak: kupiłem masło za 8 zł a dzisiaj promocja i jest po 5, proszę mi tu skorygować biedronko./.../


    Kolejność zdarzeń [wg. mgr]
    1. "W piątek zauważyłem na stronie ofertę Lumixa S5IIX z informacją o cashbacku 500 EUR."
    "Promocja miała być "pewniakiem", a sama informacja na ten temat miała być zamieszczona na WWW w pn. Zostało kilka sztuk sprzętu to wolałem nie ryzykować i złożyłem zamówienie."
    "Niepotrzebie uwierzyłem w zapewnienia o promocji."
    "Dodatkowo potwierdzone telefonicznie, że kupując w piątek wystawią dokumenty w pn (co by na cashback sie załapać) oraz że faktycznie z uwagi na ograniczoną dostępnoś
    ć warto dokonać od razu zakupu."

    -Ciekawe KTO -czy to PRACOWNIK sklepu cię tak nakręcał do złożenia zamówienia w piątek na promocję która startuje w poniedziałek❓
    [nakręcanie zamówień❗]

    -To takie obiecywanie gruszek na wierzbie
    ze dzisiaj cię zachęcamy do udziału w OGRANICZONEJ promocji
    która wystartuje za 3 dni
    i ci zafakturujemy w przyszłości jak będzie działała.

    -To sprawa dla UOKiK.


    [zrobię screena -bo jeden z moderatorów robi chałtury dla tego sklepu]

  18. _Tomek_
    _Tomek_ 20 października 2023, 09:35

    Nie dla UOKiK tylko Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Interweniowali kiedyś w mojej sprawie, dużo mniej oczywistej (niejasność cennika). Trwało pół roku, ale wygrałem.

    A tu z tego co rozumiem sprawa jest oczywista. Jest cashback 500 euro na fakturze, to tego dotyczy zawarta transakcja i można teraz udawać, że jej nie było. Korekta faktury jeśli to błąd.

  19. Amadi
    Amadi 20 października 2023, 09:36

    @PDamian

    "[zrobię screena -bo jeden z moderatorów robi chałtury dla tego sklepu]"

    Nie wydaję mi się, żeby ktoś z ekipy moderującej komentarze coś dla nich robił. Ja im czasem piszę teksty na bloga, ale nie zajmuję się moderacją komentarzy tutaj.
    Nie wiem czemu oczekujesz od razu wszystkiego co najgorsze

  20. mgr
    mgr 23 października 2023, 14:58

    Panowie, luz.
    Mnie najbardziej zdenerwowało ich podejście, brak słowa przepraszam, tragiczny kontakt. Mniejsza o różnicę w cenie, od której się zaczęło. Do tego odesłanie sprzętu za 13 tys. zastanawiając się czy dotrze cało i raty wciąż nie rozwiązane bo mają na to wielodniowe terminy.
    Ten sprzęt jest obecnie w innym sklepie jeszcze taniej i być może tak miało być.
    Kij z nimi. Moją misję ostrzeżenia świata wypełniłem ;))) Życzę Wam samych udanych zakupów! Pozdrawiam.

  21. leszek3
    leszek3 24 października 2023, 08:19

    Zamówiłem u nich kilka rzeczy korzystając z promocji festowalowej. Z wyjątkiem jednego miały być dostępne w 24h. Do dziś zakup jest w toku, to już ponad tydzień. Zapłaciłem z góry.

    Ktos też tak ma?

  22. leszek3
    leszek3 26 października 2023, 14:39

    No dobra, też już tak nie mam :-) Towary dostarczone i odebrane.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział