Pięć lat gwarancji na obiektywy Samyang
Firma Foto-Technika informuje, ze od 1 czerwca obiektywy Samyang pochodzące z oficjalnej dystrybucji będą objęte nowymi zasadami gwarancji.
Informacja prasowa
Z dniem 1 czerwca obiektywy Samyang pochodzące z oficjalnej dystrybucji będą objęte nowymi zasadami gwarancji.
Polski dystrybutor marki Samyang, firma Foto-Technika, ma przyjemność ogłosić nowy program gwarancyjny. Obiektywy Samyang pochodzące z oficjalnej dystrybucji posiadające kartę gwarancyjną dystrybutora Foto-Techniki będą objęte wydłużoną 5-cio letnią gwarancją. Celem tej akcji jest zwiększenie komfortu użytkowania obiektywów marki Samyang oraz zachęcenie ich posiadaczy do dalszych zakupów.
Każdy użytkownik chcący skorzystać z nowego programu ochrony będzie musiał zarejestrować swój obiektyw na stronie samyang-foto.pl/pl/serwis/formularz-5-lat-gwarancji.
Proces rejestracji jest prosty oraz szybki, a wymagane są do niego tylko:
- karta gwarancyjna Foto-Techniki
- dokument zakupu
Wynikiem rejestracji jest certyfikat który należy wydrukować i dołączyć do karty gwarancyjnej Foto-Techniki i okazać przy ewentualnym zgłoszeniu reklamacyjnym.
Standardowa gwarancja polskiego dystrybutora obejmuje 2 lata użytkowania, rejestracja wydłuża ten okres do 5 lat.
Przedłużenie gwarancji jest bezpłatne, dobrowolne i obejmuje obiektywy zakupione nie wcześniej niż dnia 1 czerwca 2016 roku. Szczegółowe zasady nowego systemu gwarancyjnego obiektywów Samyang znajdują się na samyang-foto.pl/pl/serwis/5-lat-gwarancji.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
W niedzielę zamówiłem Samyanga, a tu nagle 5 lat gwarancji, ale od 1 czerwca... Super. Nigdy tego nie robiłem, ale chyba po prostu zwrócę towar i po 1.06 kupię go ponownie.
Drogis-> Też nigdy nie robiłem takich chwytów. W jakiś sposób zadałbym pytanie sprzedawcy czy nie zrobiłby dla Ciebie wyjątku i potwierdził zakup po 1.06. Być może jest to możliwe.
No właśnie nie lubię takich rzeczy, bo kupuję tylko wtedy gdy jestem pewien, że chcę kupić i tak było w tym przypadku. Zapytam się sprzedawcy - spróbować zawsze warto, choć wątpię, żeby na tym etapie (przesyłka w drodze) było to możliwe. Jak się nie uda, będę miał zagwozdkę: te 2 dni różnicy oznaczają 3 dodatkowe lata gwarancji...
@Drogis
Skoro piszesz, że przesyłka w drodze, to znaczy że kupowałeś przez sieć, czyli poza siedzibą sprzedającego, a w takim przypadku masz 14 dni na odstąpienie od umowy i sprzedający nie ma tu nic do zgadzania się albo nie. Jedynie co, to możesz zapytać sprzedawcy, czy nie wystawi faktury/paragonu z datą 1 czerwca, żeby niepotrzebnie nie wysyłać obiektywu.
Tak na marginesie sobie myślę, że kupowanie dzisiaj i jutro obiektywów Samyanga jest - nazwijmy to - "nierozsądne". Klasyczny przykład, jak na własne życzenie zrobić sobie dwudniową przerwę w sprzedaży.
@Drogis
A myślisz, że jak inne firmy robią promocje czy cashbacki, to wygląda to jakoś inaczej? Też obowiązują w jakimś przedziale czasowym i jak ktoś kupił na 2 dni przed terminem rozpoczęcia akcji promocyjnej jakiś produkt, to potem kombinuje jak go zwrócić.
Masz 2 tygodnie na zwrot towaru, bez podawania przyczyn odstąpienia od umowy kupna a sprzedający ma obowiązek przyjąć zwrot, więc już tak nie narzekaj.
Mate: tak, wiem. Zaplanowałem sobie po prostu na jutro wyjście na "przestrzelenie obiektywu" + po prostu nie lubię się bawić w takie historie. Poczekam jeszcze na odpowiedź sprzedawcy, ale jeżeli mam być 3 lata gwarancji "w plecy", to mówi się trudno i obiektyw wróci tą samą drogą, którą przyszedł.
Niektóre firmy są na tyle proklienckie, że obejmują promocją również produkty kupione jakiś czas wstecz. Przykładem może być firma AMD, która wprowadza czasem promocję w postaci gry dołączanej gratis do zakupu karty graficznej i obejmuje tą promocją również produkty sprzedane np. 3 miesiące wcześniej.
Swoją drogą ciekawe czy nie wzrośnie cena Samyangów. Ostatnio zaczęli się cenić i podnieśli ceny o 30-40%. Jak kupiłeś obiektyw w promocji u dawnego dystrybutora (Foto-Tip) to lepiej sprawdź jakie są ceny u obecnego dystrybutora i czy gdzieś dostaniesz jeszcze ten obiektyw po starej cenie.
@Drogis a masz szkło z kartą gwarancyjną Foto-Techniki? bo jeśli nie to nie masz co zwracać.
Właśnie
@gnieciuch
"bo jeśli nie to nie masz co zwracać"
Czemu nie? Przecież może oddać i kupić od dystrybutora Foto-Techniki, w czym problem?
Gwarancja niezbywalna - tylko dla kupującego. Po ewentualnej odsprzedaży nowy właściciel nie może z niej korzystać. Tamron robi tak samo od dawna.
@mate no może, pewnie że może ale zapłaci trochę drożej. Różnice w kursach się kłaniają :)
@Drogis NIE PRZEJMUJ SIĘ :)
Mi przyszedł w piątek...a czekałem 1 rok i 2 miechy :(
A, że kupiłem przez neta i mogę oddać w stacjonarnym, pójdę pokażę fakturę... oddam i kupię ten sam... czyli przebiją mi faktury :)
Pozdrawiam
@gnieciuch
A skąd wiesz jaki obiektyw, gdzie zamawiał i ile płacił?
@mate dobranoc :)
Ale popłynęliście z offtopem. W zasadzie cały czas nie wiadomo, czy kupujesz Samyanga ze starej, czy nowej dystrybucji. Chociaż dostępność obiektywów ze starej dystrybucji już jest bardzo słaba. IMO bardzo dobry ruch ze strony dystrybutora, będzie to dobry argument żeby dołożyć trochę i mieć pewną i długą gwarancję w polskim serwisie.
@Cichy,
"IMO bardzo dobry ruch ze strony dystrybutora, będzie to dobry argument żeby dołożyć trochę i mieć pewną i długą gwarancję w polskim serwisie."
Wydłużona gwarancja (wliczona oczywiście w cenę) to przede wszystkim manewr marketingowy. Klientowi ma się zdawać, że kupuje produkt znakomitej jakości i że się o niego dba. A tymczasem naprawdę dobry produkt nie wymaga żadnej dodatkowej gwarancji ponad standardowy rok. Żaden z produktów Canona, a kupiłem ich kilkanaście, ani razu mnie nie zawiódł, nie wspominając o czymś takim jak zepsucie czy rysowanie cudzego korpusu. Tymczasem wystarczy przeczytać warunki gwarancji by się przekonać jak łatwo ją stracić.
@cedrys mówisz o sobie a nie o rynku. Ten Twój ukochany Canon zrobił wielu klientom psikusa i robi dalej. Co byś tu teraz nie napisał to gwarancja 5 letnia masakruje gwarancję roczną ! Jest korzyścią dla klienta i klient raczej nie powinien się zastanawiać skąd to się bierze i dlaczego tylko powinien się cieszyć z dodatkowej korzyści. Realnej korzyści. C i N to oprócz wysokich cen i rocznych gwarancji powinni zapewnić najwyższej jakości sprzęt co by się po zakończeniu tej gwarancji nie psuł. A jak się czyta fora to można odnieść inne wrażenie ...
@cedrys
Sorry, ale straszne pierdoły opowiadasz. Canon i (zwłaszcza) Nikon świętymi krowami nie są i też się psują. 5 lat gwarancji to solidny benefit a nie manewr marketingowy.
Jest trochę opisów w sieci użytkowników którzy wysyłali do serwisu swojego rozjechanego Samyanga, który wracał z serwisu dalej nieostry i że niby wszystko jest w porządku.
m.in. MaciekNorth tu udzielający się -jak dobrze pamiętam...
@gnieciuch,
" Co byś tu teraz nie napisał to gwarancja 5 letnia masakruje gwarancję roczną !"
Spokojnie stary, nie ekscytuj się tylko napisz mi konkretnie, co takiego daje 5-letnia gwarancja. Normalnie wylicz tak jak Optyczni to robią, plusy i minusy. Ja jestem z tych, którzy dają się przekonać, a Canon wcale nie jest moją ukochaną marką. To co napisałem to nie jest żadne fanbojstwo tylko fakty, których doświadczyłem.
No ok Panowie poddaje się, powinni zmienić ten program na "gwarancja 3 miesięczna". Albo zrezygnować z tego całkiem. Wtedy by Wam dogodziło?
Zresztą jak zobaczyłem ten wpis to pomyślałem kiedy zacznie się narzekanie, no i tak mnie zaskoczyliście bo trzeba było czekać aż jeden dzień :)
@gnieciuch,
Nie poddawaj się, popytaj znajomych, tylko nie Cichego, gdyż on diluje tamronami, więc nie może być obiektywny.
Nie zauważyłem, że mam wpisane w swoim kapowniku coś takiego:
@gnieciuch i @fotofan - sprzedawcy internetowi - uważać na ich opinie.
Nooo, to teraz rozumiem dlaczego się tak wkurzyłeś. Tylko po co wypisujesz takie głupoty?
@cedrys aleś bystry hehe :)
@cedrys
"naprawdę dobry produkt nie wymaga żadnej dodatkowej gwarancji ponad standardowy rok"
"co takiego daje 5-letnia gwarancja"
"plusy i minusy"
Głupota ludzka naprawdę nie ma granic, żeby trzeba było tak oczywiste rzeczy tłumaczyć - jakie mogą być minusy dłuższej gwarancji, jeżeli nie trzeba za to dopłacać? Wszelkie urządzenia z częściami mechanicznymi - w tym lustrzanki i obiektywy są narażone na usterki znacznie bardziej niż zwykła elektronika, bo się zużywają, więc oczywiście że lepiej, jeżeli sprzęt jest na gwarancji. I krótsza gwarancja wcale nie znaczny, że sprzęt jest bardziej niezawodny - wręcz odwrotnie.
@Wacław Ś.
" Głupota ludzka naprawdę nie ma granic, żeby trzeba było tak oczywiste rzeczy tłumaczyć - jakie mogą być minusy dłuższej gwarancji, jeżeli nie trzeba za to dopłacać? "
Tymi słowami właśnie wystawiłeś dobie certyfikat głupoty. Jesteś teraz certyfikowany.
OK, przejdźmy od psychiatrii do rzeczy. Nie rozumiesz co znaczy słowo gwarancja, nie czytałeś dokładnie żadnej, bo za małe literki były?
Gwarancja to nie jest zapewnienie jakości towaru. Zabezpiecza tylko nieodpłatną naprawę w przypadku stwierdzonych wad ukrytych (materiałów i komponentów) oraz błędów montażu. To są najważniejsze podstawy do uznania reklamacji. Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia eksploatacyjnego, jedynie nadmierne, w krótkim czasie, skutkujące złym funkcjonowaniem całości.
A za wydłużoną gwarancję się płaci jawnie lub niejawnie. Za darmo to możesz sobie takie bzdury wypisywać.
@cedrys
A Samyangami to niby nie ? :)
@cedrys
Gwarancja OBEJMUJE zużycie mechaniczne, wynikające z NORMALNEGO użytkowania, w przypadku Samyanga może to być mechanizm naciągu przysłony, pierścień ustawiania ostrości (wewnątrz), w przypadku obiektywów z AF - zużycie silnika (zatarcie, spalenie itp.), zużycie paska odczytującego ogniskową, zużycie wewnętrznych elementów zoom itp.
Od wad ukrytych i błędów montażu to jest w zasadzie rękojmia a nie gwranacja.