Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Artykuły - Obiektywy
Obiektywy filmowe - od starych do współczesnych

Obiektywy filmowe - od starych do współczesnych

O ile z tematem obiektywów fotograficznych czytelnicy naszego portalu są w zdecydowanej większości bardzo dobrze zaznajomieni, o tyle obiektywy filmowe dla wielu nadal pozostają mało znanym obszarem.

Komentarze: 15 Czytaj artykuł
Sigma A 35 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma A 35 mm f/1.4 DG DN - pierwsze wrażenia

Jeśli chodzi o topowe obiektywy stałoogniskowe z serii Art, to w przypadku instrumentów przeznaczonych do pełnoklatkowych bezlusterkowców, Sigma zaprezentowała już modele A 35 mm f/1.2 DG DN, A 85 mm f/1.

Komentarze: 84 Czytaj artykuł
Czym wyróżniają się obiektywy filmowe?

Czym wyróżniają się obiektywy filmowe?

Nie jest tajemnicą, że wielu producentów optyki produkuje zarówno obiektywy fotograficzne, jak i filmowe. W zasadzie łatwiej chyba byłoby wskazać takich, którzy tego nie robią. Przy tym zazwyczaj instrumenty przeznaczone dla filmowców mają identyczne lub zbliżone parametry, jak ich fotograficzni kuzyni oraz kosztują nieco więcej.

Komentarze: 39 Czytaj artykuł
Praca z obiektywami manualnymi

Praca z obiektywami manualnymi

Pod sporą częścią naszych testów trybu filmowego powraca w dyskusjach temat autofokusa i stosowania go przy filmowaniu. Z jednej strony współczesne układy automatycznego ustawiania i prowadzenia ostrości są naprawdę świetne i momentami potrafią zrobić rzeczy nieosiągalne dla człowieka.

Komentarze: 48 Czytaj artykuł
Sigma C 35 mm f/2 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 35 mm f/2 DG DN - pierwsze wrażenia

Seria pełnoklatkowych obiektywów przeznaczonych do bezlusterkowców z linii Sigma Contemporary zaczęła się dość nietypowo. W lipcu 2019 roku firma zaprezentowała model Sigma C 45 mm f/2.8 DG DN i zaoferowała go na bagnetach Sony FE i L-mount.

Komentarze: 9 Czytaj artykuł
Sigma C 65 mm f/2 DG DN - pierwsze wrażenia

Sigma C 65 mm f/2 DG DN - pierwsze wrażenia

Seria pełnoklatkowych obiektywów przeznaczonych do bezlusterkowców z linii Sigma Contemporary zaczęła się dość nietypowo. W lipcu 2019 roku firma zaprezentowała model Sigma C 45 mm f/2.8 DG DN i zaoferowała go na bagnetach Sony FE i L-mount.

Komentarze: 20 Czytaj artykuł
Dobór obiektywu na gimbal

Dobór obiektywu na gimbal

Premiera MōVI, pierwszego szeroko stosowanego gimbala do filmowania, miała miejsce w 2013 roku. Od tego czasu, dzięki firmom takim jak na przykład FeiyuTech, urządzenia te trafiły z profesjonalnych planów filmowych do arsenału niemal każdego filmowca, niezależnie od tego, czy mówimy o specjalistach od ślubów, filmów korporacyjnych, reklam, teledysków czy form fabularnych.

Komentarze: 13 Czytaj artykuł
Sigma A 105 mm f/2.8 DG DN Macro - pierwsze wrażenia

Sigma A 105 mm f/2.8 DG DN Macro - pierwsze wrażenia

Większość z nas robi sobie różnego rodzaju plany, niektórzy wręcz układają harmonogramy i rozpisują swoje działania, przychody, wydatki czy wyjazdy na długi czas do przodu. Dotyczy to zarówno zwykłych ludzi planujących swoje życie prywatne i zawodowe, ale oczywiście jeszcze bardziej wszelkiego rodzaju firm, od tych małych, poprzez średnie, aż do największych korporacji.

Komentarze: 45 Czytaj artykuł
Olympus M.Zuiko Digital ED 100-400 mm f/5.0-6.3 IS - pierwsze wrażenia

Olympus M.Zuiko Digital ED 100-400 mm f/5.0-6.3 IS - pierwsze wrażenia

W systemach, które mają wieloletnią i ugruntowaną pozycję na rynku, oferta dłuższych teleobiektywów jest bogata. Przykładowo, mając lustrzankę firmy Canon, zaczynając od obiektywów zmiennoogniskowych, mamy do wyboru amatorskie modele klasy 55–250 mm i 70–300 mm, lubianego zarówno przez amatorów jak i zawodowców Canona EF 100–400 mm f/4.

Komentarze: 59 Czytaj artykuł
Opowieści inżyniera SIGMA - Część 1: 24-70 mm f/2.8 DG DN Art

Opowieści inżyniera SIGMA - Część 1: 24-70 mm f/2.8 DG DN Art

Dzień dobry, nazywam się Yasuhiro Ohsone. Po dołączeniu do firmy SIGMA w 1987 roku spędziłem wiele lat rozwijając aparaty i obiektywy. Wraz z nadejściem koncepcji SIGMA GLOBAL VISION w 2012 roku zaangażowałem się w rozwój produktów SIGMA jako szef działu planowania produktów i naszych nowych oddziałów OEM.

Komentarze: 28 Czytaj artykuł
O Tamronie 28-75 mm f/2.8 Di III RXD słów kilka

O Tamronie 28-75 mm f/2.8 Di III RXD słów kilka

Obiektywy zmiennoogniskowe praktycznie od zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem fotografów, zarówno entuzjastów, jak i osób zajmujących się tą dziedziną zarobkowo. Ich zaletą jest przede wszystkim możliwość zastąpienia kilku \"stałek\" jednym instrumentem.

Komentarze: 27 Czytaj artykuł
Nowe superteleobiektywy Sony w naszych rękach

Nowe superteleobiektywy Sony w naszych rękach

Gdy na początku stycznia br. mieliśmy okazję testować nową 400-tkę GMaster od Sony, zwracaliśmy uwagę, że producent przez dość długi czas nie oferował wcześniej obiektywów o ogniskowej przekraczającej 300 mm.

Komentarze: 34 Czytaj artykuł
Sony FE 135 mm f/1.8 GM w naszych rękach

Sony FE 135 mm f/1.8 GM w naszych rękach

Można było pomyśleć, że premiery Canona i Nikona w segmencie pełnoklatkowych bezlusterkowców zaszkodzą Sony. Nic bardziej mylnego. Japoński producent nie tylko, cały czas, ma największe udziały na rynku pełnoklatkowych aparatów z wymienną optyką, ale również właśnie uruchomił serwis przeznaczony dla profesjonalistów w kolejnych pięciu krajach (w styczniu 2019 we Włoszech, Francji, Belgii, Hiszpanii i Portugalii).

Komentarze: 54 Czytaj artykuł
Obiektywy Sigma dla Sony FE w praktyce

Obiektywy Sigma dla Sony FE w praktyce

W 2012 zaczęła się nowa era dla firmy Sigma. Przy okazji odbywających się wówczas targów fotograficznych Photokina w Kolonii zaprezentowano bowiem trzy nowe linie obiektywów: A (Art), S (Sport) oraz C (Contemporary).

Komentarze: 54 Czytaj artykuł
Kamlan 50 mm f/1.1 - jasna stałka na każdą kieszeń

Kamlan 50 mm f/1.1 - jasna stałka na każdą kieszeń

Od kilku lat mamy do czynienia z prawdziwą ofensywą niezależnych producentów optyki. Wraz z platformami crowdfundingowymi pojawiło się mnóstwo głównie manualnych obiektywów, często o ekstremalnych parametrach.

Komentarze: 36 Czytaj artykuł
Poprzednie123