Świąteczny prezent dla fotografa? Nie jest łatwo zadowolić tych najbardziej wymagających. Aby zmniejszyć ryzyko nietrafionych prezentów, warto szukać podarunków wśród sprawdzonych marek, cieszących się dobrą opinią, zarówno wśród polskich jak i światowych użytkowników.
Współczesne aparaty cyfrowe mogą pochwalić się bardzo szerokimi zakresami czułości matrycy. Nikogo obecnie nie dziwią wartości rzędu 12800, czy 25600 ISO, a rekordziści oferują czułości rzędu 409600 ISO.
Zaawansowane aparaty kompaktowe cieszą się niesłabnącą popularnością wśród ambitnych fotografujących. Spory udział na tym polu ma firma Sony, która posiada w swojej ofercie w sumie trzy linie urządzeń tego typu.
Od naszej ostatniej rozmowy z prezesem Sigma Corporation minęły ponad trzy lata, w trakcie których japoński producent wprowadził sporo interesujących produktów do swojej oferty. Dzięki uprzejmości firmy K-Consult – polskiego dystrybutora produktów marki Sigma, mieliśmy okazję przeprowadzić kolejny wywiad z panem Kazuto Yamaki.
Rozwój systemu bezlusterkowego Canona odbywa się dość wolno, a patrząc na działania innych producentów w tym segmencie można by nawet rzec, że w żółwim tempie. W ciągu ponad 3 lat w ofercie Canona pojawiły się zaledwie 4 modele korpusów oraz 5 modeli obiektywów.
Zdjęcie migawkowe, czyli tzw. strzał z biodra, wymaga refleksu i spostrzegawczości. Ale nawet takie zdjęcia można zaplanować, a dokładniej tak pokierować pewnymi działaniami, aby wytworzyła się sytuacja, w której wykażemy się fotograficznym refleksem.
We wrześniu zeszłego roku w rodzinie PowerShot-ów z serii G pojawił się pierwszy model wyposażony w matrycę wielkości 1\". Kompaktowy aparat o niemal kieszonkowych rozmiarach i wyposażony w całkiem jasny zoom o zakresie ogniskowych odpowiadającym 24-100 mm na pełnej klatce, otrzymał oznaczenie G7 X.
W pażdzierniku miałem zaplanowany rodzinny wyjazd na Maltę. Tanie loty z Gdańska, koło którego mieszkam, zachęcają do odwiedzania tej urokliwej wyspy. Gdy byłem tam na nurkowaniach w czerwcu, aby zebrać materiał do testu aparatów podwodnych, od razu postanowiłem wrócić tam z rodziną.
We wrześniu 2015 roku czekała nas kolejna Fotomisja na norweskie Lofoty. Jak wiadomo, to idealne miejsce do fotografowania zórz polarnych i cudownych krajobrazów. Stanąłem więc, po raz kolejny, przed wyborem sprzętu na wyprawę.
Można śmiało powiedzieć, że firma Panasonic jest prekursorem segmentu DSLM (ang. Digital Single Lens Mirrorless) – jednoobiektywowych aparatów cyfrowych bez lustra, potocznie nazywanych przez nas bezlusterkowcami.
Okres małych kilkudziesięciu lat po II Wojnie Światowej to złoty czas lornetek z pryzmatami Porro. Pośród wielu modeli prym niewątpliwie wiodły te o parametrach 8×30. Od takiego właśnie instrumentu swoją produkcje rozpoczęły przeniesione do Oberkochen zakłady Zeissa, Leica wciąż produkowała wprowadzony przed wojną model Binuxit, swojego Habichta 8×30W na rynek wprowadzał Swarovski, w 1950 roku debiutował pierwszy Steiner 8×30, a wschodnioniemiecka Jena zarzucała rynek Deltrintemami, a następnie Jenoptemami.
Obrazowanie elektroniczne związane jest silnie z telewizją, która swoje początki miała w latach 20. ubiegłego stulecia. Na potrzeby tego artykułu wystarczy nam jedynie wiedzieć, że do działania telewizji wymagane były dwa rodzaje lamp elektronowych.
W maju br. odbyła się premiera zapowiadanych wiele miesięcy wcześniej obiektywów Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 8 mm Fisheye f/1.8 PRO oraz Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm f/2.8 PRO. Tym samym system Mikro Cztery Trzecie wzbogacił się o dobre optycznie i znakomicie wykonane obiektywy szerokokątne.
Budowa oka Oko to narząd receptorowy umożliwiający widzenie. W najprostszym przypadku chodzi o zdolność wykrywania pewnego zakresu promieniowania elektromagnetycznego. To jednak nie wszystko, bowiem oczy są w stanie dostarczyć informacje o kierunku padania światła, jego intensywności oraz kształtach obiektów.
Podczas środowej konferencji prasowej firmy Sony, mieliśmy możliwość porozmawiać z przedstawicielami koncernu. Zadaliśmy im kilka pytań odnośnie planów na przyszłość, a także kilku produktów i nowych funkcji.










Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.