Schneider-Kreuznach Xenon FF-Prime Cine-Tilt - filmowe obiektywy typu tilt
W ofercie firmy Schneider-Kreuznach pojawiły się nowe obiektywy z linii Xenon FF-Prime dla mocowania Sony E - oznaczone jako Cine-Tilt. Są to modele typu tilt, a ich sprzedaż rozpocznie się wiosną.
Nowa seria obiektywów marki Schneider-Kreuznach nosi nazwę Xenon FF-Prime Cine-Tilt. W jej skład wchodzą stałoogniskowe modele 25 mm, 35 mm, 50 mm, 75 mm oraz 100 mm - wszystkie ze światłem T2.1.
Są to obiektywy typu tilt, co oznacza, że ich konstrukcja umożliwia zmianę kąta nachylenia płaszczyzny ostrości. W tym przypadku w zakresie od -4 do +4 stopni. Kontrola wychylenia odbywa się poprzez precyzyjny pierścień na obudowie - z możliwością obrotu o 120 stopni. Schneider-Kreuznach podkreśla, że przy kącie wychylenia 0 stopni obiektywy Xenon FF-Prime Cine-Tilt generują obraz tej samej jakości, co standardowe modele Xenon FF-Prime.
Obiektywy Schneider-Kreuznach Xenon FF-Prime Cine-Tilt będą dostępne na rynku wiosną. W tym momencie mowa jest o modelach z bagnetem Sony E. Ceny są na razie nieznane.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
obrazków nie widać
@PDamian - jakich obrazków nie widać?
"tilt-shift"
One nie mają przesuwu -"shift"
pomiędzy tekstem są przerwy
Może przesadziłeś z blokowaniem reklam ? :)
Nawet na samym obiektywie jest oznaczenie "tilt". "Shift" to już fantazja autora informacji.
W niusach o futerale do M10 i plotkach widzę obrazki.
Tutaj widzę tylko ten pierwszy -ten pod tytułem.
Bo pozostałe to iFrame z Pejsbuka. Musisz mieć coś poblokowane, albo nie być użytkownikiem tego serwisu, to nie widzisz. Pod Lejką są normalne
No i się wydało.
Nie jestem użytkownikiem.
To znaczy co: musiałbym być zalogowany w danej chwili na fb żeby tutaj widzieć obrazki?
Wystarczy chyba, że w ciasteczku masz zapisane, ze się logowałeś z danego kompa. Nie interesowałem się dokładnie jak te widżety działają, bo staram się unikać, ale ja w tej chwili nie jestem zalogowany (w sensie nie mam otwartej strony, być może w cookie jest info, że jestem zalogowany).
@PDamian, Rotpil - słuszna uwaga. Poszła poprawka.
Pojawia się coraz więcej takich obiektywów -> potwierdza to że
a) Canon przestał być pierwszym wyborem do filmowania
b) Bagnet EF jest bardziej przyszłościowy niż A - to słaba wiadomość dla nabywców A99
A pozaty - ładny jest :)
@focjusz
Teraz gdy nowe modele Sony A7 nagrywają w 4K i można je wypożyczyć za ok 200 zł a w najnowszym 5Dmk4 Canon wyskoczył z crpoem 1.74x i prehistorycznym kodekiem to przestał być jakimkolwiek wyborem.
Obrazki z wideo legolasów są idiotyczne szczególnie jak w opisie strony Krawca jest opisany klasyczny przkład czyli dwóch aktorów filmowanych pod kątem powiedzmy 45st. jeden oddalony o 0.7m drugi ca 1.2m, gdzie aby utrzymać wzlędną ostrośc obu potrzebna byłaby przysłona powiedzmy 8-11 podczas w przypadku tiltu wystarczy ca f4-5.6
I jeszcze małe pytanko do kogoś kto wie. Co z punktem węzłowym czyli nodalnym?. Idealnie objektyw powinien obracać się/tiltować w tym punkcie.
"Co z punktem węzłowym czyli nodalnym?. Idealnie objektyw powinien obracać się/tiltować w tym punkcie."
-idealny właśnie nie powinien, bo po każdej zmianie kąta trzeba by było od nowa ustawiać ostrość.
To nie składanie panoram, że nodalny.