Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony NEX-3N - test aparatu

Sony NEX-3N
6 maja 2013
Szymon Starczewski Komentarze: 50

1. Wstęp


Sony NEX-3N - Wstęp

Sony NEX-3N miał swoją premierę pod koniec lutego bieżącego roku i jest aktualnie najnowszym modelem w rodzinie NEX-ów. Należy on do linii najprostszych bezlusterkowców firmy Sony i można go traktować jako następcę modelu NEX-F3. Porównując specyfikację obu aparatów zauważymy, że charakteryzują się one porównywalnym stopniem zaawansowania i oferują podobne możliwości. Warto jednak zwrócić uwagę, że dość wyraźnie różnią się rozmiarem, bowiem model 3N jest zauważalnie mniejszy od F3. Jeżeli chodzi o ogólną funkcjonalność, pewne różnice również można zauważyć. W nowszym modelu (przynajmniej teoretycznie) mamy słabszy tryb zdjęć seryjnych. O połowę mniejsza jest także rozdzielczość ekranu LCD, a zakres kąta, w jakim można go odchylać, jest minimalnie węższy. Testowany NEX w przeciwieństwie do modelu F3 nie ma gniazda akcesoriów dodatkowych, przez co podpięcie opcjonalnego wizjera, w jego przypadku, jest niemożliwe.

Przypomnijmy, że dwa wyższe modele bezlusterkowców Sony (NEX-5R i NEX-6), które pojawiły się przed modelem 3N, zostały wyposażone w nową matrycę z wbudowanymi pikselami do detekcji fazy, dzięki czemu oba te aparaty oferują nowy hybrydowy system AF. W NEX-3N niestety nie zdecydowano się na wdrożenie tego rozwiązania, zatem do dyspozycji mamy jedynie autofokus kontrastowy. Ponadto, na podstawie danych dostępnych w specyfikacji, można przypuszczać, że w testowanym aparacie mamy tę samą matrycę, co w modelu F3.


----- R E K L A M A -----

Sony NEX-3N - Wstęp

Niezależnie od tego z jaką matrycą mamy do czynienia, najważniejsza z naszego punktu widzenia jest jakość generowanego obrazu. Czy w NEX-3N dostaniemy pod tym względem coś więcej niż w F3? Czy na tym polu może on konkurować z ze swoimi bardziej zaawansowanymi braćmi? A jak się prezentuje na tle konkurencji? Na te, i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w kolejnych rozdziałach naszego testu.

Aparat do testu wraz z obiektywami wypożyczył polski oddział Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatu Sony NEX-3N, modelu F3 oraz przykładowych bezlusterkowców konkurencji dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model NEX-3N
Data premiery 2013-02-20
Liczba pikseli 16 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4912 x 3264
• 3568 x 2368
• 2448 x 1624
• Tryby panoramy (max. 12416 x 1856)
Matryca 23.5 x 15.6 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 16.5 Mpix
Procesor obrazu BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Stereo Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC stereo
Zakres ISO Auto, 200 - 16000 ISO
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony E, powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
(Możliwość użycia obiektywów z mocowaniem Sony Alpha / Minolta A poprzez opcjonalny adapter. Dla takich obiektywów dostępny tylko tryb MF).
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
• 640 x 480 pix (VGA, MP4, 3 Mbit/s, 25 kl./s)
Ogniskowanie AF z wykrywaniem kontrastu
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 25 punktów AF), Centralnie ważony, Nastawianie ostrości na wybrany punkt (Flexible Spot).
• Tryby AF: Pojedynczy, Ciągły, Śledzenie ostrości (Predictive Focus Control), MF.
• Zakres detekcji od 0 do 20 EV (ISO 100).
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda LED (zasięg do 3 m dla obiektywu E PZ 16 - 50 mm f/3.5-5.6 OSS).
Pomiar światła Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref przetwornika CMOS
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Punktowy,
• Centralnie ważony.
Ostrość od w zależności od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500–9900 K),
• korekcja balansu bieli (15-stopniowa purpura / zieleń, bursztyn/niebieski)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 2/3, 1, 2, 3 EV
• Optymalizacja zakresu dynamicznego (DRO)
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Tryb Sweep Panorama, Tryb wyraźnego ruchu
• Programy tematyczne
• Filtry cyfrowe: 11 trybów (15 efektów)
Zdjęcia seryjne • Z szybkością do 2.5 kl./s, do 9 zdjęć JPEG (rozmiar L, Fine), do 5 zdjęć RAW lub 4 zdjęć RAW+JPEG
• Z szybkością do 4 kl.s w trybie z priorytetem szybkości (ostrość i ekspozycja blokowana na pierwszej klatce)
Lampa błyskowa Wbudowana lampa błyskowa TTL
• Liczba przewodnia 6 (ISO 200).
• Synchronizacja do 1/160s
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 3 s
• Tryby pracy: Lampa wyłączona, Lampa automatyczna, Błysk wypełniający, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny.
Złącze hot-shoe Nie
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 10 s
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Memory Stick (PRO Duo, PRO-HG Duo)
LCD odchylany (do 180 stopni), 3-calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 460.800 punktów,
regulowana jasność
Wizjer brak
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi-Speed, złącze HDMI (typu D)
• Obsługa PIM III
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FW50 (7.2V, pojemność 1080 mAh, wydajność ok 480 zdjęć).
Akcesoria Akumulator litowo jonowy NP-FW50, ładowarka BC-VW1 z kablem zasilającym, pasek na ramię, przewód USB, CD‑ROM, zaślepka bagnetu obiektywu, instrukcja.
Waga 210 g (sam aparat)
269 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 109.9 x 62.0 x 34.6 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
Polskie menu,
Dostępny w kolorach: czarnym i białym.


Poprzedni rozdział