Canon EOS 6D
Firma Canon rozszerzyła rodzinę lustrzanek EOS o model Canon EOS 6D. W aparacie znalazła się zupełnie nowa, pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 20.2 Mpix, która jest wspomagana przez procesor DIGIC 5+ i może pracować w zakresie czułości ISO 100–25600 rozszerzalnym do ISO 50–102400. Korpus, który ma kosztować 2099 USD, wyposażono także w moduł WiFi i odbiornik GPS.
Pełna specyfikacja aparatu jest już dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
![]() |
Warszawa, 17 września 2012 r. – Firma Canon zapowiedziała dziś najnowszy aparat z rodziny EOS przeznaczony dla zaawansowanych pasjonatów fotografii – EOS 6D. Jest to najlżejsza na rynku cyfrowa lustrzanka wyposażona w pełnoklatkową matrycę CMOS – rozmiarem i wagą zbliżona do aparatu EOS 60D. Nowy model idealnie sprawdza się podczas podróży, w fotografii portretowej i krajobrazowej. EOS 6D rozszerza gamę pełnoklatkowych aparatów Canon i jest idealny dla wszystkich, którzy oczekują pełnej kontroli nad głębią ostrości oraz chcą maksymalnie wykorzystać zalety obiektywów szerokokątnych.
![]() |
EOS 6D łączy w sobie możliwości fotografowania pełnoklatkowego i świetne osiągi w słabym świetle z lekkim, solidnym korpusem. To pierwszy w historii model EOS z wbudowanym modułem Wi-Fi i GPS, umożliwiający wykonywanie zdjęć, a następnie oznaczanie ich informacją o lokalizacji i bezprzewodowy transfer do komputera, „chmury” lub smartfona.
![]() |
Niezwykłe obrazy w każdych warunkach
Wykorzystując swoje 25-letnie doświadczenie w tworzeniu systemu EOS, do aparatu EOS 6D Canon zaprojektował nową 20,2-megapikselową pełnoklatkową matrycę CMOS. Taka rozdzielczość pozwala na tworzenie wydruków wielkości plakatu lub kadrowanie bez utraty jakości. Natywny zakres ISO od 100 do 25 600 (z rozszerzeniem 50–102 400) to łatwe do uzyskania w każdych warunkach ostre, czyste i pełne szczegółów zdjęcia.![]() |
Nowy 11-punktowy system AF oferuje najlepsze osiągi w słabym świetle spośród wszystkich systemów AF stworzonych przez firmę Canon do tej pory. Układ pracuje od −3EV, co jest odpowiednikiem światła księżyca. Obiekty pozostają w ostrości w najtrudniejszych warunkach oświetleniowych – dając swobodę fotografowania krajobrazów lub portretów przy zachowaniu naturalnej atmosfery sceny z minimalnym szumem.
Rozwiń swoją kreatywność
Zastosowanie matrycy pełnoklatkowej to lepsza kontrola nad głębią ostrości przy zdjęciach portretowych, pozwalająca fotografom łatwo wyróżnić obiekty na atrakcyjnie rozmytym tle. Użytkownicy EOS 6D, mogą teraz wykorzystać pełny potencjał swoich szerokokątnych obiektywów EF i uchwycić każdy szczegół rozległego krajobrazu. Mocny procesor DIGIC 5+ oferuje wiele automatycznych trybów i funkcji kreatywnych, co w połączeniu z ustawieniami ręcznymi daje pełną elastyczność różnym użytkownikom.![]() |
Aparat EOS 6D jest pełen zaawansowanych funkcji, które wspierają fotografa w jego codziennej pracy. Tryb HDR umożliwia uchwycenie szczegółów zarówno w światłach, jak i w cieniach w bardzo kontrastowych scenach, a funkcja wielokrotnej ekspozycji pozwala na połączenie do dziewięciu ujęć w jeden obraz, tworząc niesamowite efekty na końcowym zdjęciu. W sytuacjach, w których fotograf chciałby pozostać niezauważony, na przykład podczas ślubów, przydaje się nowy tryb fotografowania cichego, który tłumi dźwięk migawki i lustra, umożliwiając dyskretną pracę.
Łatwość udostępniania
EOS 6D to pierwszy aparat z serii EOS z wbudowaną łącznością Wi-Fi. Pozwala fotografom na dzielenie się swoją pracą natychmiast po wykonaniu zdjęć. Obrazy można bezprzewodowo przesyłać na zewnętrzne urządzenia pamięciowe, zamieszczać w takich serwisach, jak Facebook i YouTube lub bezprzewodowo drukować na drukarkach Canon wyposażonych w Wi-Fi. Dodatkowo, filmy i obrazy mogą być oglądane na telewizorach, które obsługują standard DLNA. Bezprzewodowe połączenie ze smartfonem pozwala na zdalne sterowanie aparatem, zmianę ustawień, wyzwolenie migawki i przeglądanie zdjęć.![]() |
Używając wbudowanego modułu GPS, zdjęcia mogą być oznaczone danymi o położeniu geograficznym. Podróżujący mogą zarejestrować jeszcze więcej informacji używając funkcji logowania, która wyświetla trasę na dostarczonym oprogramowaniu Map Utility.
Solidna konstrukcja i intuicyjny w obsłudze korpus
Mierzący zaledwie 144,5×110,5×71,2 mm i ważący 770 g, EOS 6D jest najbardziej kompaktową pełnoklatkową cyfrową lustrzanką z serii EOS. Odporny na kurz i deszcz, częściowo magnezowy korpus oferuje solidną ochronę i intuicyjny układ przycisków ułatwiających sterowanie. Pełne szczegółów i naturalnych kolorów zdjęcia można oglądać na dużym ekranie LCD w rozmiarze 7,7 cm (3").Nowy grip BG-E13 dostarcza dodatkowej energii i ułatwia fotografowanie w pionie i w poziomie, a także pozwala na użycie baterii typu AA.
EOS 6D – kluczowe cechy
- Pełnoklatkowa matryca, 20,2 MPix
- Mocny i lekki korpus
- Maks. czułość ISO do 25,600 (z rozszerzeniem do ISO 102,400)
- 11-punktowy AF z czułością od −3EV
- Wbudowany GPS
- Wbudowane Wi-Fi
- Filmy Full HD
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
no i mamy bat na Nikon D600 :-)
jak tylko cena nie bedzie wysoka to niedługo u mnie zagości, troche szkoda tylko tych 11 punktów.
Bardzo dobrze - w końcu wraca normalność, jeśli chodzi o formaty. Następnym krokiem będzie FF klasy D5100 czy 650D :)
Choć nie mam wątpliwości, że zaraz będzie wysyp komentarzy, o tym jak to niektórzy kupili A850 za $2000 a to było semi-pro czy też porównujących ceny 6D do 5D mk II nie patrząc na kursy walutowe i inne pierdoły.
Podoba mi się wbudowany GPS, ale jak będzie miał max 1/4000s i tak nie będzie nadawał się do niczego w/g tutejszych mędrców. ;)
Warto też dodać:
Viewfinder type Optical (pentaprism)
Viewfinder coverage 97 %
Viewfinder magnification 0.71×
Maximum shutter speed 1/8000 sec
Tania lustrzanka pełnoklatkowa? W efekcie mamy lustro w cenie starszych piątek.
spokojnie licząc to cena na dziś powinna oscylować w granicach do 6 ooo zł
- no chyba że w Polsce będzie drożej ?
ma kosztować 2000$, ale jak przywalą cło i podatek, to wyjdzie tyle, ile za 5II (którego już w sklepach nie będzie)
na pewno będzie drożej, obstawiam 7999 zł na starcie
@Arek - patrząc na to, co zrobił FJ z ceną D600, to na start może być ponad 10k...
Polska cena może zmusić mnie do kupna EOS 6D za granicą w normalnej cenie.
Najwyżej zrobię sobie wycieczkę do fajnego kraju i okazyjnie już tam wykonam pierwsze zdjęcia.
Martwi mnie tylko tył aparatu. Nie ma dżoja ani przycisków funkcyjnych po lewej stronie ekranu.
Ja obstawiam 2400 euro podobnie jak Nikon D600 co daje 9-10 tys. w Polsce. Najważniejsze to 1 krzyżowy punkt auto focusa podobnie jak 5D mark II. Jeśli chodzi o jakość zdjęć dużej poprawy nie oczekuję. Cena wyjściowa 2100 dolarów w USA (nie w UE) jest niewypałem. Lepiej kupić 5D mark III lub jak najszybciej za 7tys. 5D mark II.
Słomie zawsze wraca ""normalność""" jak tylko wychodzi pełna klatka. Normalność jest była i będzie - tani FF nic w tej kwestii nie zmienia - ot: jest tani FF. Nie przesadzajmy z jakąś psychozą, że wszystko co inne jest automatycznie nienormalne. Pamiętaj, że kiedyś tam, dawno temu duży i średni format to była normalność, a mały obrazek to był kit dla ludu. Normy z czasów filmu nijak się mają do współczesności.
boogi58 | 2012-09-17 10:39:23
"ma kosztować 2000$" - czyli przełomu nie będzie. Sony A850 nadal zostaje najtańszym aparatem pełnoklatkowym w dniu premiery (1999 USD).
Zastanawia mnie czemu jest tak malo przyciskow wokol wyswietlacza. Czyzby mial touchscreena? To by byl kompletny niewypal.
27 sierpnia 2009 - link - i jakoś wtedy takiej radochy i ogólnej "podniety" jak teraz nie było, nie wiedzieć czemu.
" EOS 6D – kluczowe cechy: Mocny i lekki korpus " - to jakiś oksymoron?
FF zaczyna gościć w tańszym sprzęcie. Dziwne formaty zgodnie z teorią ewolucji zaczną wymierać. Czyli wracamy do normalności.
joystick jest zintegrowany z kolkiem tak jak w 60d. W ogole tyl aparatu bardzo go przypomina poza faktem ze nie dali obracanego lcd
Bebechy klasy 5dmk2 w opakowaniu wielkości 60d w cenie D600 ;) Na starcie cena też pewnie będzie bardziej 9000zł niż 7999
Hehe, i mamy Sky_walkera, nieomieszkującego przypomnieć nam ceny aparatu sprzed 4 lat, oczywiście za nic mając inflację i inne pierdoły :D Popatrz kolego na ceny w Japonii, a nie w USA, bo tam są wyceniane aparaty, naprawdę tak ciężko to zrozumieć?
Co do normalności - tak to jest normalność. Większość obiektywów do aparatów małoobrazkowych (poza 4/3, które od początku było innym formatem) jest projektowana pod klatkę typu 135, taki był standard przez wiele lat, a APS-C "zawdzięczamy" procesom technologicznym, które uniemożliwiały/czyniły bardzo drogą produkcję sensorów FF. Ale to było jeszcze w czasach, zanim Sony zrobiło swoją pierwszą lustrzankę, więc możesz nie pamiętać.
Bardzo dobra wiadomość ! Choć szkoda że cena 1995 $ się nie potwierdziła ale na pewno widać że
a) Nikon nie będzie mógł zbyt trzymać ceny ( cena w zestawie z niezłym szkłem powinna być atrakcyjniejsza na święta)
b) Właściciele używanych D700 i 5D nie będą mogli żądać tak wiele jak dotychczas. Tak naprawdę nie wiem czy ktoś jeszcze je kupi teraz w obecnych cenach. Jeśli natomiast spadną to jeszcze bardziej poprawi dostępność FF.
Chyba właśnie dochodzi do drugiego etapu rewolucji cyfrowej. FF powoli wkracza pod strzechy choć jeszcze oczywiście trochę to zajmnie. Ale chyba już nie bedzie następców D300 i 7D - a jeśli będą to będą musiały naprawdę być super wyposażone aby ktoś chciałza nie zapłacić więcej niż 1200-1500$
Ciekawe tylko jak ta nowa matryca. Bo jeśli okaże się rzeczywiście nowa ( w przeciwieństwie do odgrzewanego kotleta z Mk III ) to może zakasować ten bardziej profesjonalny ( cenowo) model. AF ma być ( wg zapowiedzi) niezły więc było by to ciekawe bardzo.
Ale też premiera ta jest zdaje się wymuszona posunięciem Nikona. Teraz czas na Sony - obniżka ceny A99 albo wtopa.
PS. Ciekawe jak z dostępnością bo D600 już ma być za tydzień a z Canonem to może się okazać że w połowie przyszłego roku. R
Pamiętam jak GPS zastosowano w Sony i jakie to było bee... A teraz? Wow...
Proszę bardzo cena za Nikon D600 już 8899zł
link
Denerwuje mnie Canon , uwielbiałem starą 5mk1 drugiej wersji nie kupiłem ze względu na badziewiarski AF , z mk3 pojechali z cena ale uznałem ze warto poczekać na spadek ceny , puźniej plotka a 6d z dobrym AF znanym z 7D - żeczywistość pokazała co innego znów jakiś 11 punktowy badziew , chyba dołoże i kupie 5d mk 3
Wygląda trochę jak hybryda 7D z 60D i matrycą 135 ;) Przy czym od siódemki jest zauważalnie lżejszy. W sumie interesujący, ale przy cenie niewiele wyższej od 7D, a nie tym co aktualnie będzie na metce.
Ncc23marek, nie ma dzojstika ale jest krzyzak to chyba jest w zastpstwo.
Patrzac obiektywnie to 6d jest bardziej przemyslany. D600 nie ma nic, oprocz zielonego trybu, skierowanego do amatora. Ograniczyli migawke i tyle. Canon nigdy sie nie wyrywal do nowych technologii, jezeli cos nowoczesnego udostepnial to jako opcja, transmitery wifi czy przystawki gps. Teraz wpakowal chyba wszystko co jest mozliwe do malego ff. Mysle ze to bedzie hit mimo ceny.
Wydaje mi się że jednak dla kupujących ciekawszym rozwiązaniem będzie 5II jeśli chodzi o jakość i rozmieszczenie przycisków np breketing i cenę . Jak widzę zdjęcia z tyłu 6D to jak 60D i pewnie marne wykonanie.Do krajobrazu ,architektury 5II, do zdjęć sportu 6D ze względu na autofokus .Lepiej wydać pieniądze na aparat semi - pro a typowo amatorski gdzie wodotryskami próbuje się złapać klienta zapewnię znajdzie zastosowanie i szybsze pojawienie się w serwisie canona
o dziwo sugerowana cena co do $ zgodna z D600, czyli 2099 ( 2100$) a nie jak wszyscy zgodnie piszą że 2000, marketing działa
u nas obstawiam podobnie jak Arek że będzie ok 8k ale ja myślę że przekroczy 8k
ciekawe czy nie będzie trzeba czekać jak na EOS-1D X , szczególnie że canon zamyka fabryki
link
Na Canon Rumors można sobie przeczytać dokładną specyfikację 6 d . Według Canon Rumors w Adoramie można składać już zamòwienia . Cena 2099 $ . Ciekawe jak będzie działał nowy AF -,, najlepsze osiągi ze wszystkich dotychczasowych AF zbudowanych przez Canona" ? Czyli lepiej niż np. 5 d III ? Szkoda że nie dali 100% optycznego wizjera , oraz że nie ma wbudowanej lampy :)
Dziwne z tym "najlepszym AF"...A jak założymy szkło f/5.6 to jak będzie działał?
link link
Może nie będzie tak źle z ceną.
Po premierze D800 w FJ tez wisiała cena ponad 15000 zł.
Jak był juz dostępny to ok 13, teraz niecałe 11000zł
Piotreknik
__________ masz rację - to co dobre już było.
W czasach gdy wszystkie urządzenia maja zaplanowaną trwałość lub żywotność danych części należy bardziej rozsądnie rozglądać się za nowinkami. Jako zapasowy aparat 6D do innego pełnoklatkowca moze się okazać dobrym wyborem
Do sportu, jak ktoś wyżej nadmienił bym tego nie kupił (4,5 kl/sek, 14rawów w serii), ale do domu z jasną pięćdziesiątką będzie jak znalazł. Powiększenie w wizjerze jest takie jak w 5D mkIII, więc też nie ma co narzekać, przecież nie wsadzą do amatorskiego korpusu wizjera z powiększeniem 1x :D
Ciekawe, bo nie ma wbudowanej lampy.
Wizjer 1x we współczesnym aparacie FF byłby ogromny :D
Pterophorus; 1100 euro za 5dmkII z gripem (marktplaats.nl), w bardzo dobrym stanie - wlasnie to o czym piszesz, jest jak dla mnie lepszym rozwiazaniem; do portretow dziecka, troche krajobrazu, ptakow nie fotografuje
a moze jeszcze poczekac i zejda mkII ponizej 1000 euro?
Z mkII jest ten problem, że dostaniesz np. 3 letnią puszkę, z tylko 20 tys. klapnięć, za niską cenę - i choć wydaje się, że to okazja, w większość takie aparaty są po "filmowcach" i tak naprawdę sporo pracowały. Ale tak już będzie ze wszystkimi lustrzankami, które umożliwiają filmowanie na w miarę przyzwoitym poziomie...
Skoro to aparat dla amatora to bardzo duży minus za brak wbudowanej lampy (Nikon D600 ma), która w wakacyjnych okolicznościach jest cholernie przydatna. Bo nie wyobrażam sobie, że na plaży ktoś będzie dokręcał zewnętrzną by rozjaśnić dzieciakowi twarz przy zdjęciu pod słońce.
sloma_p; rozmawialem ze sprzedajacym, nie "filmowal"; w przeciwnym razie, czego powinienem sie spodziewac; wymiana migawki, czy moze cos jeszcze? dzieki za porade
5II to bardzo dobry aparat oczywiście ma swoje wady np słaby autofokus , ale jak ktoś chciałby dobrej jakości w stosunku do ceny to moim zdaniem jednak 5II. Ceny po 4 miesiącach zaczną spadać (na zachodzie europy) ale rynek używanych pełnych klatek również.Zawsze znajdą się tacy którzy chcą mieć najnowszy model i na takich firma zarabia.Aparat powinien mieć jakość i funkcjonalność a nie bajery z pokręconą obsługa typu 60D
eeee wcale nie taki mały i lekki.. poczekam jednak na odpowiednika RX1 z bagnetem EF
Wygląda technicznie ciekawie.
Kilka rzeczy... mnie trochę drażnią, żeby nie powiedzieć: dyskwalifikują aparat:
1. Brak wbudowanej lampy - bo korzystając z bezprzewodowości Speedlite jako lampy głównej z innej strony, często lampą wbudowaną delikatnie doświetlam pierwszy plan od strony aparatu, a tak będę musiał mieć dwie lampy
2. 11-punktowy AF - bo to w sumie trochę krok w tył, choć jeżeli naprawdę będzie aż taki czuły to może to zrekompensować ilość punktów. Mam nadzieję, że wszystkie punkty będą krzyżowe ;-)
3. Brak dżoja - wersja alternatywna jest dla mnie nie do przyjęcia (choć nie najważniejsza w aparacie)
4. Ilość ustawień własnych C zmiejszyli do dwóch
Co do przycisków funkcyjnych to dla mnie niczego nie zabrało (w porównaniu do 7D), bo właściwie nie ma tylko:
- RAW/JPEG - nie używam, bo zawsze robie w RAW, a od biedy pewnie będzie można do przycisku SET przypisać zmianę jakości zdjęć i zatem rodzaju
- styl obrazów - mam ustawiony jeden podstawowy i na nim pstrykam - zmieniam dopiero podczas obróbki RAW
Podobnie z przyciskami przy wyświetlaczu LCD na górze.
Tak więc czy się zainteresuję jego kupnem zależy od... ceny.
Właściwie jest to chyba pełnoklatkowa wersja 60D.
Szczerze powiedziawszy nie wiem jak to wygląda u Canona - tzn. jakie elementy i moduły ma system migawki, lustra (podejrzewam, ze sprężyny, balancery mogą ucierpieć),elektronika (zasilanie) - nie wiem, czy Canon projektował to pod filmowanie czy po prostu dołożył tryb filmowy do puszki. Jestem z tej żółtej strony, choć poważnie się zastanawiam nad zakupem czegoś od Canona (Nikon ma beznadziejny serwis...). Popytaj na forum dla filmowców albo na Canon-board co w tych filmowych mkII pada najczęściej :)
W sklepach dopiero w grudniu więc wielbiciele marki będą musieli trochę poczekać.
I znów mam problem mentalny, bo mając 7D, który funkconalnie ma kilka lepszych rzeczy niż 6D, czy pozbywać się ich za cenę "magicznej" (tochę cynicznie) pełnej klatki.
A to zależy jakie ogniskowe lubisz i jakich szkieł potrzebujesz :D BO ja np. najczęściej używam 35/1.4 i takiego na żadnym APS-C nie dostanę...
klausownik, jeśli wykorzystujesz szybkość siódemki i trzaskasz sporo dynamicznych scen, to chyba bym tego nie poświęcił na Twoim miejscu, ale jako dodatkowy korpus... Szóstkę chętnie nabędę jako wreszcie godnego następcę wysłużonej Praktiki :D
mokipera@ bo to nie jest aparat dla amatora, nie istnieje coś takiego , jak aparat dla amatora czy profesjonalisty, to łatki marketingowe co mają działać na konsumentów, i tak tu ludzie dziwią się że skoro tani FF czyli amatorski to gdzie lampa, mz to ma działać na ludzi którzy nie do końca wiedza o co chodzi, czyli coś taniego i pełnego znaczy lepszego niż reszta , ale nikt pewnie w sklepie nie powie że musisz dokupić lampę i na szkła będziesz musiał wydać więcej kasy, wszystko to idzie w kierunku wyciągnięcia jeszcze więcej kasy od konsumentów, z których może 1% wykorzysta potencjał aparatu , czyli osoby robiące wydruki większe niż A3 :D
do tego dochodzą coraz większe pliki , co za tym idzie wymiana kompów etc , 1000W zasilacze etc :D za kilka lat przydomowe elektrownie to chyba będzie norma :DDD
ps. to tez się tyczy N i S itd
Niedzielny sport da się tym zrobić o ile AF będzie trafiał tam gdzie chcemy i servo będzie ok. Tak czy siak przy tej cenie i tak kupiłbym 1d III....
No proszę, kolejny powód, dla którego w końcu wejdę ponownie w system Canona (nie porzucając Nikona, D3s póki co nic nie przebija, 1D X za drogi).
Jeden slot na karty pamieci czy dwa ?
kris, 1000W zasilacz to chyba do żelazka, a nie do IvyBridge ;-)
Jak tam wrzuci 4xGTX690 to i kilowatt będzie mało :D
dość intrygująca jest czułość AF (-3EV) - czy w powiązaniu z informacją o przeprojektowaniu matrycy i natywnej czułości 25600 będzie to sprzęt do zdjęć w półmroku? Przebije D700? Natomiast na szybkość AF to nie liczę, a na śledzenie czegokolwiek to już w ogóle. Ot, zdjęcia ludzi (nie sportu), krajobrazów, architektury... jest GPS (przydatne w takich zastosowaniach), jest HDR, jest też połączenie ze smartfonem ...
Cena nie powala, ale poczekajmy, jak się zachowa faktyczna sprzedaż i jak na to zareaguje producent.
Mi osobiście wykonanie 60D bardzo przypadło do gustu (aluminiowy szkielet powlekany poliwęglanem) - użytkuję ten aparat w bardzo trudnych warunkach już blisko 2 lata i złego słowa nie mogę powiedzieć na temat trwałości (gwożdzi co prawda nie wbijam, ale zdarzyło się focić nie raz i w ulewny deszcz i na plażach przy silnym wietrze). Dużym plusem jest jego mniejsza masa i wymiary w stosunku do chociażby 7D czy 50D. Jak widzę podobnie pozycjonują 6D. Miejmy nadzieję, że nie zabraknie tylko mikrokalibracji AF bo szkła, nawet systemowe coraz gorsze.
Jestem ciekawy jak będzie sobie radził ten AF w porównaniu z 5d II
Wrzucenie ruchomego LCD do jednocyfrowego body to jest, przepraszam, jakiś wstyd czy co? I szkoda dżoja... i te 4,5 kl/sek...
Dobrze sobie ponarzekać z poniedziałku :-)
No i BOMBA!!! Świetnie że tak szybko! Nikt nie zwrócił uwagi na istotny aspekt, AF o takiej czułości powinien działać ze szkłami f/8, a kto wie, może i ciemniejszymi... to bardzo dobra wiadomość dla posiadaczy extenderów. A co do ilości punktów? 11 za mało? mnie wystarczy jeden, byle skuteczny... :-)))
Logicznym jest, że ten aparat, to odpowiedź na D600 Nikona. A gdzie Canonowska odpowiedź na D800 (FF, 30+ Mpix, semi-pro opakowanie)? :D
link
Zdaje się, że zestaw funkcji ma w sam raz, by utrzymać mnie w systemie Canona... Marketing wzorowy.
Cube, IMO nie masz racji, wiążąc czułość AF z działaniem na f/8.
Na dpreview piszą, że mikrokalibracja jest taka jak w mk3, czyli pozwala kalibrować inaczej szerszy, a inaczej węższy koniec zooma oraz rozpoznaje numer seryjny obiektywu (jeśli masz dwa takie same szkła).
A swoją drogą ciekawe, jak w tych nowych Canonach wygląda układ lustra - padał tu postulat, by dało się podłączać Canony EF-S, a ja byłbym raczej zainteresowany Zeissami do Contaxa/Yashiki ...
Ja bym się nie jakoś specjalnie nie rozpływał na tem zalet 6D, bo jeśli dobrze wyczytałem - to system AF ma 11 punktów, ale tylko JEDEN, centralny jest krzyżowy. Jak dla mnie, dyskwalifikacja pod względem AF-a.
@cube: ja tam jade na centralnym w 5DMkII i nie narzekam... Poza tym AF jest dla malych dziewczynek ;-)
A na powaznie: swietnie ze oferta luster FF sie powieksza. Brawo canon! Cena 6D szybko spadnie do 1500€ za nowke juz w 2013. I o to chodzi!
@cube Krzyżowy jest tylko 1 centralny i działa z obiektywami 2.8
Hehe, dokladnie jak przewidywałem - zrobili praktycznie 60D z pełną klatką. Na plus, że zostawili wymienną matówkę, za to brak dżoja i przycisków przy ekranie, to już dla mnie spora wada.
No i znowu tylko jeden krzyżowy punkt AF? Hmm, ciekawe czy przynajmniej tej klasy co w serii xxD, a nie to co w 5DmkII. Myślałem, ze dadzą tam przynajmniej taki jak w 650D, żeby były wszystkie krzyżowe.
Nie chcę wyjść na malkontenta, ale na tle konkurencji 6D wypada raczej kiepsko. Chociaż to też zależy co kto w aparacie potrzebuje.
Tak, czy inaczej, cieszę się, że udało mi się niedawno kupic 5DmkII w całkiem dobrej cenie, bo gdybym tego nie zrobił, to pewnie już niedługo bym bardzo żałował :).
But will it band?
Trzeba poczekać na testy matrycy - bo jak wyjdzie podobnie jak ta w 1D X to może być jakościowy hit dla tych, którzy nie potrzebują gazyliona punktów AF. Kiedyś w F5 wystarczało 5 pkt. AF i był git po F90 z tylko jednym, ale cóż, takie czasy :) Pamiętam nawet cytat z jakiejś książki - "Z nowym AF w F5 robiłem gepardy i przy 8 kl/sek wszystkie zdjęcia miałem ostre jak żyleta" :D
4.5 fps z jednym centralnym czujnikiem krzyżowym - uwstecznienie chociażby w porównaniu z 60D. Mówiąc szczerze nie zastanawiałbym się chwili pomiędzy wyborem 5D II mark a ww.
"Bezprzewodowe połączenie ze smartfonem pozwala na zdalne sterowanie aparatem, zmianę ustawień, wyzwolenie migawki i przeglądanie zdjęć." - mnie by sie przydalo.
sloma -
Pięć punktów af w zupełności wystarcza, o ile są umieszczone tak jak w conaxie n digital (tj. w tzw. mocnych punktach). Nie rozumiem takiej tendencji, że się mnoży ilość punktów af, skupiając je wszakże w samym centrum. Bez sensu.
Najszybsza migawka @ 1/4000 sek, X-synchro @ 1/180... Czyli broń Boże coś więcej niż konkurencja ;)
I wiesz to jeszcze przed testami aparatu? Może będzie miał dużo mniejsze szumy i ze 2EV więcej DR? Poczekamy, zobaczymy, ocenimy.
westberg,
przy tradycyjnym dla DSLR AF fazowym rozszerzenie bazy punktów wymaga powiększenia korpusu, by zmieścić ten optyczny układ odchylający.
Rozczuliły mnie komentarze o braku lampy i słabym wykonaniu ( biorac pod uwage, ze 99.9% piszacych nie miala okazji go miec w ręku. Jezeli bedzie troszke lepiej wykonany niz 60D- bedzie OK. No i wreszcie przesiąde sie z 300D na pelną klatke- bo lki i 580 podpieta do tego modelu jest nieco nonsensowne. 7 lat cierpliwosci .. któż z Was by tyle wytrzymal ? ;) Nikt ;)
jak juz WiFi i inne bajery wbudowali, to radio do lamp tez mogli dolozyc.
@westberg - ależ jak wiem, ze 5 to wystarczająco w takiej kofiguracji. W swoich Nikonach mam ograniczone wybory do 11 punktów i to tez jest OK, choć wolałbym mieć je na FX szerzej rozłożone. Z tym, że u Nikona matryca RGB do pomiaru ekspozycji pomaga w śledzeniu AF (tzn. w D3 pomaga, w D300 raczej mało...).
Ogólnie ja wolałbym mieć 11 niekrzyżowych punktów AF, które trafiają w większości sytuacji i szybkie algorytmy, niż 150 krzyżowych, które są niepewne :D
Cholera , jeszcze jeden komentarz mnie rozwalil. Celowosc kupowania piątki do focenia dzieci. Trzeba byc niewymownym maniakiem,zeby targac tyle kg na calodzienny spacerek po gorach :) Zamiast cieszyc sie rodzina i piekna pogoda- ciagne ze soba sprzeciol :D Pozdrawiam i wyruszam w gorki z kompaktem i moja rodzinka ;)
A wieczorem na okolicznosc przeczytania komentarzy z telepolis i optyczne po rozczuleniu przyjdzie czas na znieczulenie ;) Ave !
Cena w UK to 1799 Funtów, torszkę za dużo gdy za niecałe 2000 można kupić 5 D mark III.
Pytanie do piotreknik
Kto Ci powiedział, że 5D markII ma słaby AF?
60D w momencie premiery kosztował niemal tyle co 7D, poczekajmy trochę aż się ustabilizuje.
@czrekpiekos - dobrze, że nie zrobili tego co Nikon z D600 w UK...
6D- Jak można wykastrować puszkę z AF i zamiast niego wrzucić nadajnik GPS i WiFi ? Aby ta informacja okazała się błędną. Fajnie by było, żeby ta puszka miała 11pół krzyżowych w tym centralny podwójnie krzyżowy :D
6D- Jak można wykastrować puszkę z AF i zamiast niego wrzucić nadajnik GPS i WiFi ? Aby ta informacja okazała się błędną. Fajnie by było, żeby ta puszka miała 11pół krzyżowych w tym centralny podwójnie krzyżowy :D
Aktualnie można 5D2 kupić w dobrym sklepie w USA za 1900$, a tutaj 2100....taka to cena nowości. Ciekawi mnie jak będzie się kształtować cena używanych 5d2 jak 6d już będzie dostępne.
Wiadomo że jeszcze nie było testu ale przy bardzo podobnych cenach który model byście wybrali 5d II czy 6d
Szczeże mi wystarcza 12 mpx - 18 mpx ale poczebuję niezawodnego AF , Nikon już wieki temu dawał o wiele lepszy AF . Czy to takie trudne ?? Canon powinien zmienić imię na "CrapAF " przynajmniej bym sie nie zawiódl , kupie Nikona i bendę psioczył na Nikona taki to już Polak ze mnie :) Zobaczymy co testy nowej 6 pokaża , może będzie wart swojej ceny ,
Teraz patrzę i mówię " ki h.j gdzie są przyciski " w d..e se wsadź Canon ten aparat własnie za ich brak ....
@Piotreknik, jeżeli ten 11p AF z jednym polem krzyżowym będzie pracował nie gorzej, jak analogiczny w Nikonie np. D90, to nie będziesz zawiedziony.
Całkowita ilość pikseli matrycy jest taka sama jak w 5dmkIII, tylko efektywną sie różnią. Ciekaw jestem czy to na pewno jest nowa matryca, a jeśli nie to czy będzie sie dało zauważyć różnice wzg 5dmkIII.
też nie bardzo wierzę w tyle "nowych" matryc tak samo wyglądających ...
Dp Review napisali:
"Overall, though, it's difficult to shake the feeling that the EOS 6D simply lacks the 'wow' factor of its main rival. Whereas Nikon seems to have taken the approach of taking away as little as possible from D800 when creating the D600, Canon appears almost to have gone the other way, removing as much as it thinks it can get away with at the price. The result is the kind of conservative, slightly unimaginative design that's become the company's hallmark. It's still bound to be a very good camera, of course; just perhaps not quite as good as it could be."
Zgadzam się w 100 %
berdys,
A fotografowanie nie może być manią (w pozytywnym znaczeniu tego słowa)? :-)
leszek3 @ sloma_p@ możecie siedziec przy tabletach , ale to nie sprawi że nagle rynek się przestawi i będzie na waszych centrach rozrywki pracować ;)
jeżeli sie nie mylę to np Dell Precision T7600 - standardowo jest na 1300W
link
a ja mysle ze gdyby ktos zrobil lustro FF z 6-max8mpixeli i natywnym iso50 oraz af na poziomie tego z 7d to bylby hit. czemu tego nikt jeszcze nie zrobil?
whatever you like ;-) czyli klient nasz pan.
to było do krisa. Tylko co w nim żre tyle prądu? zdaje się, że karta graf. 3D, która jest niezbędna, by grafik w wolnych chwilach porżnął sobie w najnowsze tytuły - no chyba że robi animacje 3D, ale to niewiele ma wspólnego z obróbką zdjęć...
bla bla bla bla... cena jak D600 czyli nijak widze TANIE FF... przy czym specyfikacja slabsza od owego Nikona- i to bez dwoch zdan... wifi i gps niektorym psu na bude jak i w nikonie- zbedne dodatki ktore nie sa konieczne do zrobienia zdjecia, a podwyzszaja wartosc sprzetu.
Tani FF to bylo A850, ktore na allegro bylo za 5tys...
To proszę, idź kup nowe A850. Kiedyś Fiat 126p kosztował 8 tys. złotych, nowy, ale to było kiedyś.
@James Bond "Krzyżowy jest tylko 1 centralny i działa z obiektywami 2.8"
A widziałeś kiedyś krzyżowe które działają z ciemniejszymi obiektywami?? Z resztą po co komu FF jak ma wszystkie szkła f/4 i ciemniejsze??
I może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tym foceniem tylko i wyłącznie na 1/8000s?? Ostatni raz jak musiałem użyć takiego czasu robiłem na f/1.4 w pełnym słońcu... czy wszyscy narzekający mają już zestaw szklarni f/1.4?? ;-)))
to dziwne, bo ja przy ISO 200 stałka 50mm f1.8 miałem 1/8000 i 1/5000 a część zdjęć po przepalane.
oczywiście w pełnym słońcu
Może będą niedoświetlać i ciągnąć ekspozycję w LR ?
Że tak się spytam - czemu to powszechne exajtowanie się FF? Kiedyś myślałem że chodzi o mniejsze naćlanie pixeli i tym samym lepsza dynamika i mniejsze szumy (Nikon D700). Ew. jeszcze bohech - ja co prawda używam APS-C ale na bokeh nie narzekam - to jednak zależy od obiektywu bo taki mój ulubiony Nikkor 18-105 to w sumie jest słaby pod tym względem, gdy mi zależy na tym to podpinam 105 micro albo 300 F2.8 - ale to specyficzny obiektyw. Czyżby krzywa GO szła trochę inaczej dla FF i APS-C? Nie śmiejcie się z tego pytania - nie jestem zawodowym foto, może już nie amator ale napewno nie zawodowiec - pasjonat może by było dobrym określeniem.
@cube: Z resztą po co komu FF ... dokładnie :)
odp: widziałem
Za dpreview Maximum shutter speed 1/4000 sec
Flash X sync speed 1/180 sec Barawo dla canona - jasne szkła na pełnym otwarciu w słoneczny dzień bez filtrów szarych będą nieużywalne ;P Ktoś chyba długo myślał, aby na to wpaść w FF xD
Dla mnie ten aparat nie wnosi nic co uzasadniałoby wymianę pierwszego 5D na 6D.
Lepiej tę kasę zainwestować w szkło, albo wyjazd. Żeby mu chociaż dali wbudowaną lampę, ale nie, przycieli. Prędzej zmienię na D600, o ile okaże się bezproblemowy. Wszyscy tak narzekali na D600, a okazuje się że Nikon jest pod każdym względem lepszy od 6D.
ejj dobra. ale gdzie jakieś nowe szkła od canona? 50 1.4? 35 2?
adam-nl | 2012-09-17 11:30:23.......rozmawialem ze sprzedajacym, nie "filmowal"; w przeciwnym razie, czego powinienem sie spodziewac; wymiana migawki, czy moze cos jeszcze? dzieki za porade
jesli kupowales aparat w .nl to raczej mozesz byc spokojny. W bogatych krajach takie (drogie u nas) aparty ludzie kupuja czasem tylko na urlop i na niedziele zeby zone na spacerniaku popstrykac. Wiec przebieg moze byc calkiem prawidlowy.
***s*** - Ty wiesz, co to jest spacerniak ? :D
Jakby tam była matryca Sony, to rozważyłbym zakup ;-)
***s***; zgadza sie, nie chcialem tego wspominac, ze w NL mieszkam i ten fotograficzno-sprzetowy rynek "troszke"inny anizeli w PL jest. Duzo ludzi kupujac FF nawet nie ma pojecia, ze to "cos"lepszego i tak pod profi podchodzi; wchodza do sklepu lub na marktplaats.nl i kupuja jak leci, oby filmy krecilo i dobre zdjecia robilo. Wejscie na rynek 6d spowoduje niebagatelny wysyp mkII; sila marketingu i niewiedza klientow jest przeogromna. O NL rynku mowie oczywiscie.
@Kyniek - nie wolno się z nikogo śmiać. Po prostu im mniejsza matryca, tym większa głębia ostrości - przy tych samych wartościach przysłony i ogniskowej (w przeliczeniu!). Przykład: na FF zapinasz 50/1,8, a na APSC 35/1,8. Pole widzenia obu szkieł jest identyczne (prawie - 35 x 1,5 = 52,5), ale trzydziestka piątka daje większą głębię ostrości niż pięćdziesiątka przy tej samej przysłonie. Zresztą - link punkt 8.
:-)
Kurcze to przecież jest smutne w obydwa aparaty (6 i 600) są bardzo podobne do siebie i do tego ten sam czas otwarcia migawki 1/4000 . Zmowa sprzętowa / podział rynku jak nic. W normalnych warunkach "zażartej konkurencji" i rywalizacji o klienta, jeżeli jeden aparatów wybijałby się szczególnie - drugi musiałby sporo stanieć stanieć. Ja obawiam się tego, że zarówno d700 jak 5d m II mogą być (pewnie są) lepszymi aparatami niż (6 i 600) ten w cenie nowych d700 i 5d mII co oznacza, że aparaty używane ze starej dobrej serii będą się utrzymywać w cenie, a ja chciałem używaną puszkę kupić taniej, licząc , że po wejściu nowych FF stare będzie duuuużooo tanieć a tutaj jak to powiedział Rewiński w KIler mark II cały misterny plan w p....
no i mamy w NL link
Dobrze czy ktoś może ma wiarygodną informację na temat minimalnego czasu otwarcia migawki w 6d ???
tutaj (Optyczne) się mówi o 1/4000 na fotopolis 1/8000 link
Może moja spiskowa teoria o zmowie migawkowej w FF okaże się na szczęście nieprawdziwa ...?
@ppp39
ja tym raczej powiedział, że ostrość na brzegach pełnej klatki spada i stąd wynika Twoje rozmycie ;)
plus winietowanie. ale jak ktoś powiedział - nie wolno się śmiać
Pełną specyfikację aparatu macie tu : link
1. Brak lampy
2. 1x crosstype focus point
3. max czas migawki to 1/4000s
Ktoś zdaje się określił 6d jako 60d z FF. Hmmm... Mam wrażenie że 60D wypada w tym porównaniu uznać za wysoce wyrafinowany sprzęt i powiem Wam szczerze że w najbliższym czasie spodziewałbym się raczej wzrostu cen modeli 60D oraz ( w szczególności ) 7D a także 5D MkII na rynku wtórnym niż ich spadku. Zresztą dystrybutorzy chyba już " odpowiednio " zareagowali na "nowości " Canona - cena nowego 7D w ostatnim tygodniu skoczyła z 4998 do 5399 PLN. Odnoszę nieodparte wrażenie iż marketingowcom ( nie tylko z branży foto ) przyświeca idea : "Nasi klienci są z każdym rokiem głupsi ! "
"Układ AF pracuje od -3EV, co jest odpowiednikiem światła księżyca" - toż to będzie ulubiony FF wśród fanów Zmierzchu :DDD
Ale bieda... Zwłaszcza na tle konkurencji. Ale przynajmniej będą musieli zejść z ceną bo do D600 czy D800 to się nie umywa.
@MayaCorps Dzięki za link - jednak 1/4000 :(
" spodziewałbym się raczej wzrostu cen modeli 60D oraz ( w szczególności ) 7D a także 5D MkII na rynku wtórnym niż ich spadku" - no właśnie ....
konczako d600 niby lepszy ma lampe, chyba lepszy AF i dwa sloty na karty pamięci., ale moim zdaniem właściciele Canona zostaną przy Canonie - ewentualnie zakupią 5 md m III właściciele Nikona przy NIkonie. Jakiś wielkich przetasowań wśród klientów nie będzie.
Jak to zauważył bardzo mądry jegomość, zarówno D600 jak i 6D, nie mają gniazda sychr. a czas synchr. to 1/200, canon ma nawet chyba słabszy. Płaci się tyle kasy, i nie ma takich podstawowych rzeczy. Mimo że to lustrzanki dla "mas", przy takiej cenie, powinno to być.
Gdybym miał wydać tak duże pieniądze, na aparat, to dołożył bym do D800, choć by ze względu na ten fantastyczny wizjer, że o innych rzeczach nie wspomnę.
Patrzac na ceny z linku podanego przez @adam.nl- smiech na sali... nowa amatorska lustrzanka ff... drozsza od profesjonalnego modelu ff- roznice
5d mk2 vs 6d
21mpx v 20mpx
af ten sam
predkosc klatek na sekunde pomijalna
iso pewnie na korzysc 6d
nowy procesorek w 6d no i gps i wifi... szalenstwo za wyzsza cene
@jarekzon
wizjer jest taki sam w d600 i d800 tylko obudową i rodzajem muszli ocznej się różnią.
@James Bond - chyba moje rozmycie i winietowanie na brzegach faktycznie rośnie wraz ze wzrostem klatki, za długo siedzę przy kompie, no ale dzisiaj mam wolne, a tyle jest do czytania w niusach... i w komentarzach oczywiście :-)
Jak coś pokrochmaliłem, to popraw, nie wolno się śmiać.
@roniek2 "to dziwne, bo ja przy ISO 200 stałka 50mm f1.8 miałem 1/8000 i 1/5000"
roniek, a co w tym dziwnego? Na iso100 miałbyś połowę tego, a na iso50 (które jest w 6d) wychodzi 1/2000 i 1/1250.... więc możesz spać spokojnie dopóki nie będziesz chciał użyć f/1.2 w pełnym słońcu...
Dlaczego 6D mimo ze sugerowaną ma taka jak D600 to w UK kosztuje
200funtów mniej niż D600?
6D -1799
D600 -1999
@ppp39 | 2012-09-17 16:39:42
"@Kyniek - nie wolno się z nikogo śmiać. Po prostu im mniejsza matryca, tym większa głębia ostrości - przy tych samych wartościach przysłony i ogniskowej (w przeliczeniu!). Przykład: na FF zapinasz 50/1,8, a na APSC 35/1,8. Pole widzenia obu szkieł jest identyczne (prawie - 35 x 1,5 = 52,5), ale trzydziestka piątka daje większą głębię ostrości niż pięćdziesiątka przy tej samej przysłonie."
Sedno jest faktycznie takie, że głębia ostrości na FF jest mniejsza, jednak przykład nie jest miarodajny, bo zawsze mniejsza ogniskowa daje większą głębię ostrości - nawet na takiej samej matrycy. Mniejsza głębia ostrości wynika z tego, że robiąc TYM SAMYM OBIEKTYWEM (bez przeliczenia) musimy z FF podejść bliżej, a wtedy - wraz ze zmniejszeniem odległości od przedmiotu - maleje głębia ostrości.
Dla wszystkich, co się jeszcze liczą na bardziej optymistyczną wersję specyfikacji (różne źródła itd.):
link
Konkretnie i od samego Canona, choć pocieszenia nie będzie...
Cytat fragmentu:
"AF Points 11 points
Center: cross-type at f/5.6; vertical line-sensitive at f/2.8.
Upper and lower AF points: vertical line-sensitive AF at f/5.6.
Other AF points: Horizontal line-sensitive AF at f/5.6."
Sam mocno nastawiałem się na przesiadkę na FF i liczyłem na coś (zdecydowanie) tańszego niż nowa 5ka.
Wydawało się przez chwilę, że ta 6ka będzie jak znalazł, ale...
No nic, oczekiwania i komentarze popsują nieco PR Canonowi, ale to testy i późniejsze opinie zdecydują o losach tego modelu. Wtedy i cena będzie już może przystępniejsza.
Ci, co się wahają i choć przez chwilę zakładali wysupłanie kasy na 5mkIII dostali właśnie bodziec do "nie oszczędzania" i teraz z przyjemnością wydadzą sumę, którą uprzednio uznali za wysoką ;)
To samo się tyczy filmowców, rating migawki pewnie też ma służyć zniechęceniu co zamożniejszy do kupowania tańszego (a pewnie migawka w rzeczywistości nie będzie specjalnie gorsza/mniej trwała).
Jak cena będzie odpowiednio niska (a raczej będzie po kilku miesiącach) to ci mniej zasobni kupią i będzie ich wielu. Wystarczy że "pełna klatka" będzie trendy ;)
Pewnie, chciał nie chciał, też nie będę miał wyjścia i polubię się z 6ką. Za długo już zwlekałem z zakupem nowej puszki, 70D ani 7DmkII nie widać na horyzoncie, a czekać na 6DmkII raczej nie zamierzam.
W końcu, tu o robienie zdjęć chodzi a nie blogowanie i czekanie na "wymarzona specyfikację" :P
Pozdrawiam!
Ja stawiam na cenę ok 8000 zł po "ustabilizowaniu się".
Skoro 7D jest ok 5200, 5DmkIII 11500 to ten będzie wg mnie ok 7500-8000 zł. Mniej nie może być bo mamy 7D a więćej też nie bo będzie za mała różnica do 5dmkIII.
Gdyby wsadzili AF z 7D i więcej klatek to strzeliliby sobie w kolano i droższy 5DmkIII gorzej by się sprzedawał.
Poczekam na test dla porównania z 5dmkIII ale wiem że tego body napewno nie kupie. Mam obecnie 7D i zbieram kase na 5dmkIII. Widziałem fotki z tego FF (portrety i spotting) i powiem że nigdy nie widziałem takiej jakości i odwzorowania szczegółow w takiej klasie sprzętu. I AF rewelka też.
Fajnie że mamy tańszy FF od Canona ale przez to Cena 5DmkIII już wiele nie spadnie niestety....
Do ślubów 6D pewnie jako tańszy produkt wystarczy, niestety do szybszych fot jak spotting będzie trzeba dopłacać i brać 5dmkIII.
Generalnie to ten 6D to taki jakby "następca" 5DmkII (patrząc po specyfikacji a nowy 5dmkIII jest wkońcu aparatem pozbawionym niedoróbek od Canona (i nie jest to seria 1 wkońcu)....\
PS
@ Piotreknik - jak tak bardzo kochałeś 5d mk I to z chęcią podeśle CI foty z 5D i 7D - mimoże żę ten pierszy był FF to postęp technologiczny i softwareowy pozowlił nawet matrycy APS-C zbliżyć się do starszych konstrukcji FF....
Jeżeli taki jest, to super, ale nie ma takich podst. spraw, jak czas synchro. 1/250 i gniazdo synchro.
a po co czas sync 1/250 skoro lampa nie błyska ... no właśnie poszukaj w necie jarek o czasie błysku lampy ;)
Nie wiem o co Ci chodzi.
to co stracisz na tym, że czas będzie wynosił 1/180 a nie 1/250 ?
Rajciu, wciąż mnie zadziwia ta mitologia FF.
Jak uważacie, że te parę milimetrów w stosunku do APS-C aż tyle znaczy, to czemu nie kupicie średniego formatu??? To dopiero czad!!!!!!!!!!!!!
Aha i żeby nie było - pstrykałem FF i wciąż pstrykam. Właściwie większość mojego życia to FF i to od analogu do cyfry.
@klausownik
czemu Ty nie kupujesz Ferrari co ?
@James Bond
A Ty masz aparat średniego formatu???
Bo skoro dajesz takie porównanie, to do Ferrari w fotografice można porównać dopiero średni format, a właściwie to nawet dopiero duży format.
Wróciła wymienna matówka! Już się bałem po premierze 5d3, że Canon zapomniał o tym "luksusie". Można inwestować w Zeissy, jest nadzieja na przyszłość. ;)
@klausownik
widzę, że nie zakumałeś ;)
głupio pytasz "czemu nie kupicie średniego formatu"
to ja się pytam "czemu Ty nie kupujesz Ferrari"
chyba, że też masz ;)
@James Bond
No to wytłumacz mi owo porównanie do Ferrari
@James Bond
Bo zrozumiałem, że porównujesz Ferrari do "magicznego" FF
@James Bond
Bo ja mówiłem, że nie rozumiem tej mitologii FF mimo, iż ją znam
@James Bond
Faktycznie Cię chyba nie zrozumiałem, że pisząc dlaczego nie mam Ferrari, to z tych samych powodów nie mamy średniego formatu. Ok. Teraz rozumiem.
Ale nie uperajcie się tak, że te parę milimetrów na matrycy pomiędzy FF i APS-C jest warte parę tysięcy złotych!!
Bo wg wielu "znawców" to mając APS-C nie można być profesjonalistą.
Co jest kompletną bzdurą.
Se właśnie zerknąłem na camera-size. Toż to gabaryty i waga niemal identyczna jak w 50d. "Kominek" wyższy ale to chyba oczywiste. To też mi pasuje. 50-tka wydaje mi się lepiej wyważona niż "nadmuchana" 5-tka. Marek drugi jeszcze trochę posłuży... a za kilka latek pewnie coś z serii 6 zagości w plecaczku.
Jestem ślepy czy nie widzę przycisku balansu bieli?:)
klausownik | 2012-09-17 23:40:22....Ale nie uperajcie się tak, że te parę milimetrów na matrycy pomiędzy FF i APS-C jest warte parę tysięcy złotych!!
Nie parę milimetrów !!! hola hola , nie parę milimetrów tylko ponad 2.6 x wiecej milimetrow kwadratowych.
Wszysko fajne ale szkoda ze nie da sie wpinac "kalekich" obiektywow. ja osobiscie zdecydowanie wole 6D niz nowe 5dmk2 - po pierwsze wifi i gps po drugie nareszcie SD a nie jakies pamietajace czasy rzymskie karty CF.
klausownik | 2012-09-17 23:43:03.......Bo wg wielu "znawców" to mając APS-C nie można być profesjonalistą.
Nikt tak nie twierdzi. Mozna byc profesjonalista. Tylko ze profesjonalnym szewcem jest gosciu na rogu ulicy ktory za 16zl podkleja gumowe zelowki pod butami ale tez profesjonalista jest ten gostek ktory w NYC podkleja czerwona podeszwe i sprzedaje buty po kilka tys $ za pare. Zreszta nawet Canon, Nikon i Sony (wyjatek Pentax) jasno postawili sprawe : nie bedziemy pod APSC wypuszcac porzadnych szkiel. Wiec zadne porzadne szkla zadnej z firm nie zaczynaja sie od 24mm zoom czy od 70mm tak jak to ma miejsce w FF.
Czekam do swiat - jesli Sony nie "zaplotkuje" o czyms podobnym jakosciowo i cenowo link to sie chyba nazwe ***c*** a na allegro pojawi sie troche sprzetu S.
@pawulonxxx - a po co komu ustawianie WB w aparacie? :P Przecież wiadomo że jak się kupuje FF to już tylko RAWy się robi ;-)
W sobotę Photokina, mam nadzieję, że będzie go można pomacać :-)
Ciekawe tylko, czy pozwolą włożyć swoją kartę, czy slot, jak swojego czasu w 5D mk2 będzie zaklejony taśmą...
Generalnie i w Nikonie i Canonie wydymali konsumenta ;) Bo za 5dmII i d700 które kosztowały około 7000-7500zł, dali bardziej amatorskie korpusy a cena nie tylko nie spadła, ale wzrosła :) Rewelacja! hehe
Zamierzam zmienić system ;-( w moim mało szkieł, niezależne firmy wypuszczają pod C,N i S
Porównałem drobne rzeczy między Canon 6D i Nikon D600
1. 39-punktowy system AF (w tym 9 krzyżowych)
2. wizjer 100%
3. pomiar z 2016 pikseli
4. brak ograniczeń z obiektywami (jak z EF-s)
5. dwa gniazda kart
6. lepsze parametry filmowania
oraz inne , mniej ważne różnice. W jakim kierunku iść ??
Ostatecznie zostanie Fujifilm X Pro1, ten system zapowiada się dobrze
lepsze parametry filmowania w nikonie? duży błąd. Polecam obejrzeć test porównawczy C5DMKIII i D800.
chodzi o D600 vs. 6D
James Bond - na 1/180 a nie 1/250 tracisz moc błysku lampy, dlatego stary nikon D70, który miał 1/500, to bardzo zacna maszyna, ale nie będę Ci tutaj robił wykładów na ten temat. Proponuję poczytać blog Neila Van Niekerka - pisze przystępnie, poczytaj.
FF jednak jest znacznie lepsze od APS-C, a na tym filmiku link Pani porównuje D7000 z D800. W jednym miejscu, konkretnie 10 min. 45 sek. filmu, pokazuje cropa z D7000 i D800, dla wątpiących proponuję obejrzeć. Różnica jest powalająca pod każdym wzg. ale FF chyba nie jest dla każdego.
Używam już drugiego 5D mk2 i nadal go będę uzywał. AF jak dla mnie jest OK, mk3 szałowo duzo nie zmieniła a ten dramat mimo elektronicznych bajerów nadal nie ma lampy błyskowej (mam 580 ale nie zawsze noszę i są sytuację że by sie doswietlenie przydało) - to ze Nikon dał lampe w aparacie wyzwalającą zdalnie inne - to jest kosmiczna odległość na plus od Canona .
Brak odchylanego wyswietlacza - to kolejna niezrozumiała bolączka Canona. Mozliwosc odwrócenia i zabezpieczenia ekranu to dla mnie priorytet, a uzytecznosc odchylanego w zdjeciach kreatywnych jest nieoceniona. Nie mogę zrozumieć Canona, to jest boleśnie smutne ze zainwestowałem lata temu w ten system, choć obiektywy kocham
Jarek a Ty masz pojęcie co to jest czas błysku a co to jest czas synchronizacji błysku ?
James Bond - nie będę z Tobą dyskutował, bo widzę, że w ogóle nie jesteś w tym temacie.
Człowieku ... czas synchronizacji błysku 1/500, 1/250 czy 1/180 to jest żaden problem skoro lampa i tak błyska średnio z czasem 1/1000 czy 1/2000, podobnie jak z migawką 1/4000 czy 1/8000. Problem jest dla osób, których wiedza techniczna jest słaba.
Nie ma to jak uzycie wiedzy technicznej do przygaszenia swiatla zastanego o 1/3 dzialki przy jednoczesnym zachowaniu mocy blysku. Eh nigdy sie tego nie naucze ;-)
James Bond - jeszcze raz piszę, że nie będę się z Tobą spierał, bo absolutnie nie wiesz o co chodzi. Podpowiem Ci tylko tyle, że błysk lampy kontroluje się przysłoną, a światło zastane czasem migawki. Krótszy czas synchronizacji, to większa wydajność lampy, bo oznacza, że możesz fotografować przy szerszym otworze przysłony. Gdy fotografujesz w słoneczny dzień, potrzebujesz każdego ułamka mocy lampy. Jeżeli nie potrzebujesz pełnej mocy lampy, też zyskujesz, bo zużywasz mniej energii na potrzeby ekspozycji, możesz błyskać częściej i więcej razy, z tego samego zestawu akumulatorków, dlatego tak ważny jest najkrótszy czas synchronizacji. Chociaż 1/250 i 1/200 dzieli nie wielka wartość, jest to bardzo duża różnica. Takie podstawy zna każdy, kto wie co to znaczy strobist.
filmik dla Ciebie bo pisać mi się nie chce
link
dla zainteresowanych rozmieszczenie punktów AF-a link Kto używał 5D I/II odnajdzie ponadczasowy rozstaw wzbogacony o dwa punkty ;P
Spośród wielu złych informacji na temat specyfikacji nowego 6D odkopałem też całkiem obiecujące info.
W oficjalnej liście specyfikacyjnej Canon nie podaje zbyt wielu szczegółów na temat nowego systemu AF.
Otóż - pomimo tylko 11 f-punktów - może się okazać całkiem sprawnie działającym systemem ostrzenia ponieważ zaopatrzono go w "opcje dostrajania" bardzo przypominające te z modelu 5D Mk III !!!
"Moi wywiadowcy" ( :-D ) donoszą, iż nowy sytsem AF Canona 6D wyposażono:
1. mikroregulację, co zapewne ucieszy wielu
2. przyspeszanie/ opóźnienie śledzenia w trybie AF-C
3. regulację czułość śledzenia
4. ustawienie priorytetu migawki/fokusa w pierwszym obrazie serii
5. ustawienie priorytetu szybkości / fokusa w drugim obrazie serii
Zapewne w trakcie testów odnajdzie się jeszcze kilka "smaczków " zachęcających do zakupu 6D.
Ha ha - bardzo lubię Jarka - ale jak widzę Ty, hm błaźnisz się nie miłosiernie. Ten filmik potwierdza tylko, to co wszyscy wiedzą, przecież Jarek mówi to po Polsku. Niestety nie rozumiesz zagadnienia, polecam książkę "Fotografia z lampą błyskową w praktyce" Neil Van Niekerk - wytłumaczy Ci te podstawy dokładnie.
... wszyscy poza Tobą chyba
Nie zrozumiałeś niestety tego co chciał, przekazać Jarek w tym, filmiku i co z tego wynika.
Może ktoś mądrzejszy ode mnie wytłumaczy koledze, o co chodzi, bo ja jak widać nie mam, jak dla Niego wystarczająco mocnych argumentów.
Gość na filmie tłumaczy, że czas migawki jest jedynym parametrem, który nie wpływa na naświetlenie. Więc nie ma znaczenia czy będziesz miał tam 1/250, 1/200, 1/160, 1/80 ....
twój cytat:
"Chociaż 1/250 i 1/200 dzieli nie wielka wartość, jest to bardzo duża różnica"
@jarekzon - błagam !!!! - nie odpowiadaj już na jego posty, to nic nie da.... ja rozumiem, że można być odpornym na wiedzę ale ten gość jest jak pancernik !!!
Wyłożę Ci to łopatologicznie, chociaż w sumie to mnie to nie interesuje, czy to będziesz wiedział czy nie. Jarek ustawił sobie mikrofon, zboku ustawił sobie lampę, wybrał moc przy której lampa dawała poprawną ekspozycję. Następnie wykonywał zdjęcia na różnych czasach migawki, ale nie przekraczając najkrótszego czasu synchr. np. 1/200, 1/160, 1/80 i co ? Moc błysku się nie zmieniała EUREKA !!! odkryliśmy nowe prawo ! moc błysku nie zależy od czasu migawki. A od czego zależy ? od wartości przysłony (w skrócie, bo jeszcze od ISO, odległości). Na filmie przy zmianie wartości czasu migawki zmieniała się jasność cieni, bo czas migawki kontroluje światło zastane - odkryliśmy drugie prawo ! związku z tym na filmiku, i dłuższy czas migawki ustawiał Jarek, tym cienie stawały się jaśniejsze. Zbierając to do kupy: moc błysku (pomijając odległość i ISO) nie zależy od CZASU MIGAWKI, ale zależy od wartości przysłony, ale krótszy CZAS SYNCHRONIZACJI pozwala używać większego otworu przysłony ! A TO POWODUJE, ŻE MOŻESZ UZYSKAĆ WIĘKSZĄ EFEKTYWNOŚĆ LAMPY BŁYSKOWEJ. I dlatego krótszy czas synchro. daje o wiele większe możliwości. Prościej już nie potrafię.
Zlikwidowanie Joy'a i umieszczenie go w kółku to jakaś porażka. To było najlepsze miejsce na szybkie ustawianie punktu AF.
MayaCorps w sumie to masz rację, może nie warto odpowiadać, ale ja też kiedyś upierałem się przy głupotach, a Optyczni cierpliwie tłumaczyli mi pewne rzeczy, za co i teraz bardzo dziękuję. Może to koledze Jamesowie pomoże.
" krótszy CZAS SYNCHRONIZACJI pozwala używać większego otworu przysłony "
Napisalbys to po ludzku, to bys nie musial 5x powtarzac, a tak sie mecz :P
To napisz po ludzku.
Wiesz, gdyby tak rozumować w celu uzyskania lepszej efektywności lampy to najlepiej używać high iso i obiektywów super jasnych. Wtedy lampa może wcale nie będzie potrzebna. Mi chodziło tylko o to, że czas błysku lampy wynosi 1/000 a czas synchronizacji to nie to samo. Rozumiem, że Ty regulujesz ekspozycje przysłoną a ja mocą lampy. Maya niech zachowa swój poziom komentarzy dla bliższej rodziny.
James Bond - może więcej już nie pisz, bo kolejne Twoje słowa, po prostu Cię ośmieszają. Używanie wysokiego ISO i jasnych obiektywów nie wyklucz używania lampy na Miłość Boską - zlituj się. Przecież lamp nie używa się tylko doświetlenia całego kadru. Nie słyszałeś o balansowaniu światła zastanego z błyskowym, nawet przy najprostszym ustawieniu z jedną lampą ? Dobra - co byś nie napisał - TO JEST MÓJ OSTATNI POST.
Amen !!!
Ja też zostaje przy swoim i potwierdzam słowa Jarka na filmie:
"Czas jest jedynym parametrem, który nie wpływa na naświetlenie zdjęcia"
a to przeczy temu co napisałeś:
"Chociaż 1/250 i 1/200 dzieli nie wielka wartość, jest to bardzo duża różnica"
James Bond poczytaj sobie to:
link
A tu są obrazki:
link
Bond, przeczytaj co napisales: "Czas jest jedynym parametrem, który nie wpływa na naświetlenie zdjęcia", moze jeszcze iso nie wplywa i przeslona? Zdanie wyrwane bezsensu z kontekstu. Nie wplywa tylko na obszar oswietlony blyskiem(czas blysku jak piszesz to 1/1000 a nawet 1/10000s), wplywa na obszar oswietlony swiatlem ciaglym. Zmienia proporcje miedzy jednym a drugim. Chcesz zeby blysk dominowal, blysnij z migawka 1/1600s (potrzebna migawka centralna lub elektroniczna), chcesz zeby dominowalo swiatlo zastane, sprowadz migawke do 1/25s. Czas 1/25s w zaden sposob nie zwiekszy mocy blysku, za to w porownaniu do 1/1600s zwiekszy sie expozycja fragmentow kadru oswietlonych swiatlem ciaglym - zwiekszy sie o 6 dzialek! (6EV!). Czujesz te 6 dzialek zapasu? Teraz sobie wyobraz, ze ten zapas byl tylko do 1/250s, a w tej chwili go jeszcze zmniejszyli ;-)
Polecam przeczytaj ponizsze, a nieco sie rozjasni. Z reszta - kup sobie jakas lustrzankę entry level - wtedy bedziesz mogl sam sprobowac.
link
Jakby nie pomoglo (w co watpie), jest jeszcze:
link
Jarek Sikora
Na poniższym wideo opowiadam, jaki wpływ ma czas naświetlania na światło lampy błyskowej (podpowiedź: nie ma)
link
"FF jednak jest znacznie lepsze od APS-C, a na tym filmiku link Pani porównuje D7000 z D800. W jednym miejscu, konkretnie 10 min. 45 sek. filmu, pokazuje cropa z D7000 i D800, dla wątpiących proponuję obejrzeć. Różnica jest powalająca pod każdym wzg. ale FF chyba nie jest dla każdego. "
No, pani Blondynka genialnie stwierdziła, oglądając obrazki w powiększeniu 1:1 że 36MPX matryca uchwyca więcej detali niż ta, która ma 16MPX ;))) Ewidentna nagroda Nobla za odkrycie roku, pionierswo godne Kolumba ;) Nie wspominając też faktu, że w calym filmie nie wspomina, jakich używa obiektywów porównując DX i FF.
ŻE-NA-DA
elijah - nie opłaca się odpowiadać.
po co wy sie sprzeczacie wgl? kupcie sobie lampę z hss i będziecie mieć czasy synchro nawet 1/4000.
HSS redukuje moc lampy do1/4 i zwiększa zapotrzebowanie na prąd.
jarekzon | 2012-09-18 14:32:27........A TO POWODUJE, ŻE MOŻESZ UZYSKAĆ WIĘKSZĄ EFEKTYWNOŚĆ LAMPY BŁYSKOWEJ. I dlatego krótszy czas synchro. daje o wiele większe możliwości. Prościej już nie potrafię.
Ok to mamy przetlumaczone slowo "piłka" - a teraz zajmijmy sie "piłka do metalu" - jak rozgryzc blyski HSS czy jak je tam zwa ktore pozwalaja na synchronizacje z kazdym czasem nawet 1/4000sek ?
Wracajac do 6D -
- jeden punkt x AF - to nie problem w sprzecie tej klasy.
- jednak brak wspolpracy z obiektywami EF-s to bardzo powazny blad. Dlaczego canon ten blad robi?
Moze ktos podpowie czym ew zastapic pod FF Canona 10-22 ?
@***s*** | 2012-09-18 01:28:48
"klausownik | 2012-09-17 23:43:03.......Bo wg wielu "znawców" to mając APS-C nie można być profesjonalistą.
Nikt tak nie twierdzi. Mozna byc profesjonalista. Tylko ze profesjonalnym szewcem jest gosciu na rogu ulicy ktory za 16zl podkleja gumowe zelowki pod butami ale tez profesjonalista jest ten gostek ktory w NYC podkleja czerwona podeszwe i sprzedaje buty po kilka tys $ za pare. Zreszta nawet Canon, Nikon i Sony (wyjatek Pentax) jasno postawili sprawe : nie bedziemy pod APSC wypuszcac porzadnych szkiel. Wiec zadne porzadne szkla zadnej z firm nie zaczynaja sie od 24mm zoom czy od 70mm tak jak to ma miejsce w FF. "
Widzisz, porównujesz profesjonalistę używającego APS-C do szewca, który jest gorszy niż ten, do którego poprównujesz używającego FF.
Mówisz, że może być profesjonalistą, ale go dyskwalifikujesz jedncześnie.
Poza tym szkła do pełnych klatek można podpiąć do APS-C i zyskuje się tym jeszczę lepszą jakość, bo odcina się to, co jest najgorsze optycznie w każdym obiektywie - krawędzie, a zostaje same sedno jakości, więc argument masz do bani. A zestaw ogniskowych można sobie skompletować jak się chce.
KQ wiem:)
wysiliłem się by przeczytać ta kłótnię i uważam, że James nie wie o czym mówi i nawet nie stara się ukryć swej niewiedzy.
"Zbierając to do kupy: moc błysku (pomijając odległość i ISO) nie zależy od CZASU MIGAWKI, ale zależy od wartości przysłony, ale krótszy CZAS SYNCHRONIZACJI pozwala używać większego otworu przysłony ! A TO POWODUJE, ŻE MOŻESZ UZYSKAĆ WIĘKSZĄ EFEKTYWNOŚĆ LAMPY BŁYSKOWEJ. I dlatego krótszy czas synchro. daje o wiele większe możliwości"
to chyba jasne nie? dla kogoś kto doświetla w plenerze aż nadto.
@jarekzon | 2012-09-18 11:42:35
"FF jednak jest znacznie lepsze od APS-C, a na tym filmiku link Pani porównuje D7000 z D800. W jednym miejscu, konkretnie 10 min. 45 sek. filmu, pokazuje cropa z D7000 i D800, dla wątpiących proponuję obejrzeć. Różnica jest powalająca pod każdym wzg. ale FF chyba nie jest dla każdego"
Nie sądzę, żeby zdjęcia pokazane na filmie w 10min45s były robione tym samym obiektywem albo faktycznie crop w tym Nikonie jest taki marny.
Porównując tak zdjęcia wykonane 5DmkII i 7D nie ma takich różnic w ogóle (przy zastosowaniu tego samego obiektywu)
Chyba ładna Pani trochę zabrała uwagi...
cytuję ze strony f
Informuję na gorąco, że znamy już sugerowane ceny nowego aparatu (PLN). Sprzęt ma trafić do sprzedaży w grudniu br.
EOS 6D będzie dostępny w dwóch konfiguracjach:
EOS 6D Body with GPS/Wi-Fi 7 799
EOS 6D 24-105IS with GPS/Wi-Fi 10 999
New Grip 789
New focusing screen 119
***s*** | 2012-09-18 18:20:19
Moze ktos podpowie czym ew zastapic pod FF Canona 10-22 ?
Z Canona 16-35/2.8 lub 17-40/4 ew. starszy 17-35/2.8
z pozostałych możesz wybrać 17-35/2.8-4 Sigmy lub Tamrona, Sigme 15-30/3.5-4.5, inne tychże producentów, Tokiny i nie wiem co jeszcze,
mało Ci?
***s*** - Lampa emituje serię błysków, gdy kurtyny przesuwają się nad sensorem. Seria błysków w tak krótkim czasie, musi być znacznie słabsza niż jeden błysk. Nie ma się co rozwodzić w komentarzach, jest mnóstwo literatury na ten temat.
klausownik - zawsze będzie różnica, zapytaj fachowców, albo poszukaj, w internecie są na ten temat artykuły. Mała matryca z kompakta, chociażby nie wiem jak dobry był obiektyw, nigdy nie dorówna APS-C - chyba, że się z tym nie zgadzasz ? To samo jest między APS-C i FF, FF i średnim formatem.
"Po drugie, za kilka lat, gdy rynek odeśle do lamusa aparaty z matrycą APS-C, nasz Canon 17-40 mm będzie nam służył z powodzeniem - tym razem już nie jako "kit", ale krajobrazowe i reporterskie szkło ultraszerokokątne." link - napisane w 2006. Niestety 6 lat trwalo ale chyba nastapilo pierwsze przelamanie. Szkoda jednak ze nie dali szansy tym ktorzy kupili np 10-22 i teraz nie wepna go do 6D - ten EF-s jest chyba najwieksza glupota i bledem canona. Tyle lat trzeba sie bylo meczyc z takim mikrusim cropem
@ Profesjonalisci
Nic nie zaprzeczam. Wyraznie pisze ze profesjonalista jest szewc na rogu ulicy ale tez profesjonalista jest Christian Louboutin. Obaj pracuja z butami ale ten drugi zarabia jakby wiecej. Upraszczahjac wywod - podobnie profesjonalista jest fotograf majacy na weselu APSC oraz inny fotograf majacy na weselu FF. Ale ide o zaklad ze statystyka finansowa bedzie nieublagana - facet z FF za wesele bierze wiecej, moze nawet znacznie wiecej. Jak to w statystyce bywa - sa wyjatki oczywiscie.
@ strobiści
Co do lamp - wydaje mi sie z naocznych obserwacji ze lampy obecnie sa tak silne a bateryjki tak wytrzymale i tanie ze chyba nie ma znaczenia jak moc lampy spada o 1/4 przy HSS? Podobnie z czasem synchronizacji 1/180 vs 1/200 canona 5dmk3 jest niemal pomijalna. Nawet gdyby byla tak jak w 1Dx czy D800 = 1/250 to za ulamek roznicy ceny mozna sobie dokupic druga lampe albo dwie i potroic ich sile do tego jeszcze poprawic kompozycje oswietlenia. Szkoda ze Canon nie potrafi szukac kleju na klientow. Gdyby wbudowal lampe (odpalajaca inne lampy) albo sterownik RS do body kilka osob na pewno dokupiloby lampe(y) i nikt nie narzekal na slaby czas synchronizacji.
@***s*** | 2012-09-18 21:26:40
Ale bezsensowana i bezpodstawna zależność, że fortograf z FF zarobi więcej niż ten z APS-C.
Normalnie boki zrywam ze śmiechu!!!!!!!!!!!!!!!!
To nie ma nic wspólnego z fotografią, a raczej ze snobizmem.
Dodam jeszcze, że ktoś, kto do pracy dojeżdża BMW musi lepiej zarobić niże ten do dojeżdża Fordem. No nic... po prosru musi - ma lepszy sprzęt!!!
Tak jak już Youkin zauważył znamy w końcu oficjalna cenę 6D w Polsce!!!
Body ma kosztować ok. 7800 zł.
To ja dziękuję!! Ale mi tania pełna klatka.
Ale znajdą się tacy, co kupią, bo to PEŁNA KLATKA!!! Reszta się nie liczy. A APS-C to g...wno.
A swoją drogą optyczne.pl w tyle. O cenie dowiadujemy się z innego źródła. Szkoda.
***s*** | 2012-09-18 21:02:17
"... Szkoda jednak ze nie dali szansy tym ktorzy kupili np 10-22 i teraz nie wepna go do 6D - ten EF-s jest chyba najwieksza glupota i bledem canona. Tyle lat trzeba sie bylo meczyc z takim mikrusim cropem
Ja swojego 10-22 podpinam do 5dmk2... tyle tylko że z ultra szerokiego kąta, zrobił się ulllllltra szeroki kąt, z poważną winietą do jakiś 14-16mm...
A co do dyskusji o mocy błysku itp itd... myślę że całą tą dyskusję/kłótnię można skwitować stwierdzeniem, że im krótszy czas synchronizacji, tym większa możliwość doświetlania w słoneczny dzień...
HSS przy krótkich czasach w pełnym słońcu w 580ex2 zabiera tyle mocy lampy... że czasami nie ma sensu jej podpinać... bo i tak efektu nie będzie...
HSS jest bardzo przydatny przy fotografii studyjnej na ekstremalnie krótkich czasach do wyzwalania lamp studyjnych...
No i wiadomo ile będzie kosztował 7699 zł body
***s*** - to co napisałeś w punkcie @ strobiści, świadczy tylko o tym, że nigdy nie błyskałeś, o niczym więcej - nie warto to nawet komentować.
Ale specjalistów od błysku się tu zebrało. Zmniejszyli wam czas, pewnie specjalnie, pewnie zmowa! A pomyślał któryś, że migawka o wymiarach FF jest fizycznie większa od tej w cropie i co za tym idzie - najkrótszy czas, przy którym cały sensor jest odsłonięty i dostępny dla błysku (pierwsza kurtyna opadła, druga jeszcze nie zaczęła opadać) nie może być aż tak krótki jak w przypadku mniejszej migawki (pierwsza kurtyna ma dłuższą drogę do pokonania). Dlatego m.in. w MF migawki są centralne a nie kurtynowe, tam czas synchro przy kurtynowej byłby jeszcze dłuższy.
***s*** | 2012-09-18 01:32:53
"Czekam do swiat - jesli Sony nie "zaplotkuje" o czyms podobnym jakosciowo i cenowo link to sie chyba nazwe ***c*** a na allegro pojawi sie troche sprzetu S. "
buahahahahaha, spłynąłem normalnie, Słodziutki, tylko nie canona, może nikona? pls :-))))))
Nikon nie daje GPSa i WiFi a ja jestem turysta fotografem. No i zostalo troche szkiel-sierot po Canonie z czasow kiedy canon mniej sie cenil ale wiecej przykladal do apartow.
klausownik | 2012-09-18 22:44:27..........Ale bezsensowana i bezpodstawna zależność, że fortograf z FF zarobi więcej niż ten z APS-C.
Jasne ze bezpodstawna. zadzwon do 10 najdrozszych fotografow weselnych w miescie i zapytaj ilu fotografuje APSC? Potem zadzwon do 10 najtanszych i zapytaj ilu z nich fotografuje FF ? Gwarantuje ze w obu przypadkach odpowiedz bedzie ZERO. Ale to pewnie nie zdna zaleznosc tylko zbieg okolicznosci?
kinats | 2012-09-19 05:23:27...A co do dyskusji o mocy błysku itp itd... myślę że całą tą dyskusję/kłótnię można skwitować stwierdzeniem, że im krótszy czas synchronizacji, tym większa możliwość doświetlania w słoneczny dzień...
Z tym sie oczywiscie zgadzam ale nie zgadzam sie z "placzkami" dla ktorych czas synchronizacji 1/180 jest za krotki. Pamietam czasy kiedy 95% analogowych lustrzanek nie dochodzila do kt=rotszych czasow niz 1/125 a amatorskie canony , minolty mialy czas 1/90sek. jedynie najdrozsze pro mialy czasy 1/250. A lampy byly wiele slabsze i moca i szybkoscia ladowania.
Czas 1/180 wcale nie jest taki zly.
Tak przy okazji ciekawe czy Sony RX1 bedzie kupowany przez "strobistow" ze wzgledu na migawke synchronizujaca z czasem 1/4000sek ?
kinats | 2012-09-19 05:23:27....Ja swojego 10-22 podpinam do 5dmk2... tyle tylko że z ultra szerokiego kąta, zrobił się ulllllltra szeroki kąt, z poważną winietą do jakiś 14-16mm...
Na prawde to dziala? Trzeba cos przycinac ? Czy nie zagraza to bezpieczenstwu soczewek ze lustro o nie zaryje?
***s*** - specyfikacje podają zakres pracy migawki Sony RX1 od 30 sec do 1/2000 sec. Czas synchronizacji krótszy od najkrótszego możliwego do ustawienia czasu pracy migawki ? Ciekawe, musisz mi pokazać gdzie to wyczytałeś, bo nie uwieżę.
OK, najkrotszy czas 1/2000sek. Poniewaz to migawka centralna to czas synchro tez bedzie 1/2000sek
***s*** ale to Ty podjąłeś decyzję, że taki będzie czas synchronizacji, czy widziałaś specyfikację ? Bo mi się wydaję, że to Twoja wolna fantazja.
Dla Pana ***s*** i Jamesa, mam tutaj ciekawy artykulik, w którym opisane jest jakie wady wiążą się z dłuższym czasem synchronizacji. link
@jarekzon - przejdz tu link lub tu link
Choc wlasciwie w opisie optycznych nie pisze nic na temat rodzaju migawki to dpreview jest precyzyjne
The lens, which is designated as a Carl Zeiss Sonnar T* features a leaf shutter for essentially silent operation (though you can engage a sound effect if you wish). This design means the camera can sync with flashes all the way up to its 1/2000th maximum shutter speed, as well as allowing the lens to reach closer to the front of the sensor.
czyli jesli przyjac ze ta lampka synchronizuje przy 1/2000 tzn ze ma sile doswietlania podobna do srednich zewnetrznych lamp przy synchronizacji np 1/180. Roznica 3.5 EV.
jarekzon | 2012-09-19 12:03:27 ***s*** ale to Ty podjąłeś decyzję, że taki będzie czas synchronizacji, czy widziałaś specyfikację ? Bo mi się wydaję, że to Twoja wolna fantazja. Dla Pana ***s*** i Jamesa, mam tutaj ciekawy artykulik, w którym opisane jest jakie wady wiążą się z dłuższym czasem synchronizacji. link
Wysylasz link ktorego sam nie przeczytales bo tam tez jest wlasnie napisane o czasach synchronizacji migawek centralnych. Gdybys przecytalk do konca zalinkowany artykul nie pisalbys o fantazji.
Ale wrocmy do canona - czy wiecej czytam tym aparat wydaje sie rozsadniejszy. Oj sony - co ty wyrabiasz? Gdzie A88 czy A95 za mniej niz C6D i D600?
***s*** daj Boże, żeby taki czas synchro. miał, ale sama obecność migawki centralnej, o tym nie świadczy, bo jak mogłeś przeczytać na fotopolis, prawie zawsze jest to 1/500, co i tak jest super wynikiem.
Oficjalne ceny Canona EOS 6D
EOS 6D Body with GPS/Wi-Fi 7 799 zł
EOS 6D 24-105IS with GPS/Wi-Fi 10 999 zł
New Grip 789 zł
New focusing screen 119 zł
Dobre, wycenili coś czego nie ma.
***s*** | 2012-09-19 09:53:41
Na prawde to dziala? Trzeba cos przycinac ? Czy nie zagraza to bezpieczenstwu soczewek ze lustro o nie zaryje?
Zeby zadziałało, trzeba odkręcić obiektyw na 22mm (optyka wdjezdza w glab od bagnetu), wtedy trzeba wsadzić palca wskazującego i delikatnie pociągnąć plastik (jest na zatrzaskach ale bardzo łatwo puszczają bez ryzyka urwania), dzięki temu pozbywasz się (nie bezpowrotnie) plastiku który zmienia bagnet z ef w ef-s...
Później już tylko trzeba uważać przy ściągniętym obiektywie bo elektronika na wierzchu ale ja nie widzę w tym problemu, no i żeby nie odkręcać szerzej niż 12mm bo jest opcja zahaczenia lustra o soczewkę... Ja osobiście wkleiłem na taśmie dystanse wewnątrz, patrząc od frontu... tak że jakby ktoś się zapomniał to te elementy zaprą się o szkło filtra, nie pozwolą dojechać optyce szerzej niż 12mm (w tym konkretnym obiektywie można to spokojnie zrobić bo na 22 przednia soczewka jest "dokładnie" w tym samym miejscu co przy 12mm... ta cała akcja z zabezpieczeniem to dlatego że dość często w danym momencie udzielam osobą postronnym sprzęt... więc o ile sam może bym pamiętał że nie należy odkręcać, to już liczenie że jakiś laik będzie pamiętał.....
Polak potrafi... :-)
Ale Słodziutki nie będzie się bawił w plastry, lepiej wziąć szlifierkę i spiłować trochę lustro, przecież na dole kadru i tak nigdy nie ma nic ciekawego... ;-))))
rzeczywiscie lepiej szlifierka. Buty i tak polacy w wiekszosci maja fatelne. Ale czy taki obiektyw potem wejdzie jeszcze do mojego 60D?
***s*** i inni wielcy znawcy tematu...
Co do EF-s i matryc FF to od dawien dawna te obiektywy nie pasowały do FF. Przyczyną jest ograniczenie konstrukcyjne (budowa obiektywu). Są to często nieco gorsze równiez optycznie sprzęty któe po podączeniu do FF dawałby słabe wyniki więc nie jest to uzasadnione. Było tak zawsze i to się raczej nie zmieni. Każdy kto ma choć małe pojęcie o zakupie sprzętu albo kupuje sprzęt w sklepie gdzie pracują ludzie którzy coś wiedzą na ten temat od razu zostanie poinformowany o tym że jak kupi obiektywy EF-s nie podepnie do FF. Ma więc wybór jakiego sprzętu chce używać. Canon ma dużą ofertę obiektywów EF i nie koniecznie są to drogie L. Można też korzystać np z Sigmy która w niektórych modelach niewiele ustępuje,
No coż ale myślenie niestety jest zbyt trudne dla niektórych... lepiej cały czas narzekać. Pprzypomina mi to narzekanie po premierze 7D że nie ma FF - tak go zrobili wiec nie ma; albo że obiektyw o F4 jest ciemhy - dorzuć więcej kasy to kupisz f/2.8... zawsze można kupić coś innego.
Podobnie jest z Nikonem - jak masz tańsze body bez śruborkęta to nie każdy obiektyw będzie pracować i mieć AF - trzeba uważać przy zakpie.
Może zacznijcie sami coś projektować jak tacy mądrzy jesteście?? :) :)
Mi osbiście nie każde rozwiązajnie C pasuje, ale po ostatniej rewolucji na w jego producktach (7D potem 60D, potem nowy 5DmkIII który jesst już prawie idealny z tańszych lustrzanek niż seria 1D i teraz 6D). Zrobil roszade na półkach i tak mamy:
xxxD - dobry amatorski sprzęt
60D - jeżeli ktoś trochę więcej bawi się w fotografię
7D - zaawansowany amator gdzie nie potrzebuje wysokiego ISO
6D - nowy tańszy FF który zawsze użytkiwnicy sprzętu C chcieli ze standarodywm AF dla osób które potrzbują FF ale nie potrzebują super AF i dużo kl/sek (on powienien nazywać sie 5DmkIII)
5DmkIII - wg mnie zupełnie nowa linia aparatu Canona która zamiast mieć nazwę np 3 D nazwali 5dmkIII aby zamknąć nam gęby żebyśmy wkońcu nie narzekali że Canon zrobił znowu 5D bez rewelacji. Aparat wg mnei bezkompromisowy...
Tyle ode mnie....
Synchronizacja błysku do 1/180??
Słabo słabo. W mojej starej 40D było 1/250, i to był porządny czas -nie wiem czemu Canon co chwilę pogarsza ten parametr.
Cyfrowe - czekamy na test,,,na pewno będzie to ciekawae porównanie pomiędzy 5D mark II i 5D Mark III.
Marketingowcy będą go promować poprzez pełną klatę, Wi-Fi i GPS. Kowalski napalony kupi. Założy jasną stalkę 50 mm i się głęboko zdziwi jak nie będzie mógł wyregulować FF/BF a autofocus będzie celował kilkanaście centymetrów za obiektem. Ten aparat nie posiada podstawowej rzeczy czyli dostrajania AF korekcja FF/BF. Nawet wolną migawkę bym przeżył ale jak dla mnie to go eliminuje.
Jeżeli brak regulacji BF/FF to prawda a może tak być to rzeczywiście kiepsko (miałem problem właśnie z 50mm a kilka ich testowałem na 7D i to mi uratowało życie).
Brak regulacji może wynikać z "częściowo magnezowej" a nie w całości obudowy. 60D nie jest z magnezu i chyba też regulacji nie ma. Poszli na odchudzenie i zmniejszenie roziarów niestety kosztem czegoś.....
Panowie - Canon EOS 6D POSIADA MIKROREGULACJĘ AF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mikroregulacja AF w Canon EOS 6D : link czas: 0:54/1:41
@rafal.trzcinski
Nie wiązałbym braku regulacji AF z "częściowo magnezową" obudową :-D
Zastosowanie kompozytu jako części obudowy tego aparatu ( dokładnie obudowa pryzmatu jest "plastikowa" ) ma dość racjonalne uzasadnienie. Właśnie w okolicach pryzmatu zainstalowano odbiornik GPS, którego działanie przy zastosowaniu pełnej obudowy magnezowej byłoby mocno ograniczone ( jeśli wogóle możliwe ). Źródło : Canon Officials at Photokina 2012.
@ MayaCorps - jeżelil tak jest to nie doczutałem. Zwracam honor :)
Czekam na testy Nikona D600 i Canona 6D. Interesuje mnie: dobry zakres tonalny, dobra jakośc zdjęć, mikroregulacja AF. Pozostałe to bajerki i mi nie sa potrzebne. Jesli Canon wypadnie blado to zmieniam system na Nikona.
Jestem użytkownikiem Canona 550D. W sprzęt wlozyles jako amator około 12tys zł i zastanawiam się ile straciłbym zmieniając system. Widzę że canon na tle Nikona w ostatnim czasie nie zaprezentował nic co mogłoby go przebić (poza, moim zdaniem, nowym 5d). Mam nadzieje ze canon obudzi się i zacznie myśleć nad jakimś przełomem. Czy 6d przebije 600d? Trudno mieć nadzieję patrząc na specyfikacje. W przyszłym roku planowane przejście na ff, ale jeśli nic się nie zmieni będę też myślał nad zmianą systemu.
Fakt, ktoś powie ze sprzęt nie ma większego znaczenia i ze on sam nie robi zdjęć, ale ktoś kto wykłada określoną ilość złw ssprzęt chce aby był on jak najlepszy za dane pieniądze.
***s*** | 2012-09-20 09:51:22
rzeczywiscie lepiej szlifierka. Buty i tak polacy w wiekszosci maja fatelne. Ale czy taki obiektyw potem wejdzie jeszcze do mojego 60D?
Plastik który robi z bagnetu ef ef-s w 10-22 bardzo łatwo da się zdemontować (bez ryzyka urwania zatrzasków) i tak samo łatwo można go założyć (pod warunkiem że się go nie zgubi, bez niego tez można założyć go, bo wtedy robi prawie za EF), to co na taśmie wkleiłem od przodu obiektywu to tylko zabezpieczenie, i można je bez problemu zdemontować w 30sec (odkręcenie filtra).
rafal.trzcinski | 2012-09-20 10:04:41
***s*** i inni wielcy znawcy tematu...
Co do EF-s i matryc FF to od dawien dawna te obiektywy nie pasowały do FF. Przyczyną jest ograniczenie konstrukcyjne (budowa obiektywu). Są to często nieco gorsze równiez optycznie sprzęty któe po podączeniu do FF dawałby słabe wyniki więc nie jest to uzasadnione....
Kolego, ja tylko piszę, że osobiście używam 10-22 w 5dmk2, pomijając spłycenie zakresu do 12-22 cała reszta działa tak jak trzeba... oczywiście jeśli chodzi o mechaniczne aspekty... nie będę się rozwodził na temat winiety, jakości na brzegach itp. bo to chyba oczywiste... W tym konkretnym obiektywie zastosowanie bagnetu ef-s jest jak najbardziej zasadne, ze względu na to, że nieświadomy użytkownik zapinając to szkło na mały obrazek mógłby uszkodzić, szkło lub/i body.... niestety są też obiektywy, które nie mają tego problemu, tzn. optyka nie cofa się aż tak bardzo żeby stanowiło to jakiś problem, mimo to wyposażane są w bagnet ef-s, choćby najbardziej tandetny kit 18-55... Oczywiste jest, że po podpięciu do FF jakoś obrazu będzie jeszcze bardziej dramatyczna... ale z punktu widzenia mechanicznego wszystko było by bezpieczne... (ludzie zeszlifowują pierścień i używają na małych obrazkach bez ograniczeń). Fakt że niezależni producencie wypuszczają szkła jednoznacznie określając ich przeznaczenie pod APS-C, ale wyposażają w bagnet EF-S znaczy, że się da... Sztuczne ograniczanie dostępu do pewnych rozwiązań w imię marketingu już kiedyś Canonowi wyszło nie koniecznie dobrze... zdaje się przy modelach 300d/350d
Ciekawe co pokarze matryca w 6D. Niestey Nikon D600 troche pojechal, ja bym to okreslil ze prawie zjadl na sniadanie 2x drozszego marka trzeciego. link
marc07 | 2012-09-20 11:59:56.....Synchronizacja błysku do 1/180??Słabo słabo. W mojej starej 40D było 1/250
Juz o tym byla wczesniej mowa. Przeczytaj zanim napiszesz takie "odkrycia". Wiadomo ze migawka APSC musi przevbiec mniejszy dystans nad tym popierdulkowym sensorem. Przy tej samej technologii bedzie wiec zawsze szybsza. Moim zdaniem 1/180 to nie jest jakas "wtopa". To czas przy ktorym powinno dac sie utrzymac z reki przecietnemu uzytkownikowi 70-200mm bez ISa. Moglo byc gorzej ...
MayaCorps skoro 6D ma regulację AF to wielka ulga. W takim razie trzeba poprawić specyfikację na optycznych bo z niej wynika że nie ma.
myrha
z informacji podanych przez optycznych wynika jedynie, iż nie ma informacji na temat mikroregulacji :-) ( zakładam, iż optyczni posłużyli się tu oficjalnymi danymi podawanymi przez Canon , w których również brak informacji na ten temat ). Myślę, że optyczni zachowali tu pewną ostrożność ( i słusznie ) i postanowili polegać na oficjalnych danych ( lub ich braku ) oraz - w niedalekiej przyszłości - na wynikach własnych testów . Natomiast obecność mikroregulacji w Canon'ie 6D została sprawdzona organoleptycznie ( :-D ) w menu aparatu podczas wystawy sprzętu na Photokina 2012.
Na forum fredmiranda.com można znaleźć pocieszającą opinię na temat działania autofocusa i jego efektywności przy słąbym oświetleniu.
link: link
Może jednak nie będzie tak źle jak go większość opisuje :)
PS. Tu jest fotka całego sensora:
link
Może ktoś mądry coś z tego więcej wydedykuje ;)
@ ***s***
Skoro podpinając ef-s do FF trzeba ograniczyć wykorzystywane ogniskowe (pomijająć zapewna gorszą jakość większości - większości nie wszystkich tych szkieł szczególnie na FF) to sprowadza się to do tego co pisałem na temat możłiwości technicznych / konstrukcji. Są to obiektywy dedykowane do APS-C i po co kombinować z FF skoro mamy wiele innych szkieł? Jak ktoś kupuje FF i chce podpiąc do tego syfiasty obiektyw to nie ma to sensu. Ja mam APS-C, 5 obiektwywó EF i zbieram na FF. Inne podejście nie ma sensu - tak powie większość ludzi.....
" Ja mam APS-C, 5 obiektwywó EF i zbieram na FF. Inne podejście nie ma sensu"
Ale wiesz, ze obiektywy kalibruje sie oddzielnie dla sensorow pelnej klatki?
Chodzi o to ze 10-22 mam a po kupieniu 6D dziura w budzecie bedzie przez dlugi czas nie do zalatania wiec dlugo sobie nie kupie 17-40 wiec warto byloby jeszcze pouzywac. Skoro obiektyw ten sprawdzal mi sie a APSC to rownie dobrze powinien sie sprawdzac w FF po wycropowaniu.
To są jakieś jaja, jak przystało na Canona zrobił coś nowego....ale jak zwykle zawsze w czymś C... robi krok do tyłu.
To są kpiny, żeby aparat FF miał tak wąski zakres czasu migawki 30 s - 1/4000 s.
Czas, chyba podziękować Canonowi i przejść do Nikona.
jaki "waski"? Juz to jest walkowane od dawna ze czas migawki w FF jest wiele trudniej skrocic w FF niz APSC. Masz wiec wybor albo apsc albo duzo wiecej kasy.
ja akurat ciesze sie z mozliwosci zakupu tanszej FF a czasu 1/8000 jeszcze w swoim zyciu nigdy do zdjecia nie mialem potrzeby uzycia. 6D jest po prostu szyty na miare.
rafal.trzcinski | 2012-09-22 15:46:58
Skoro podpinając ef-s do FF trzeba ograniczyć wykorzystywane ogniskowe (pomijająć zapewna gorszą jakość większości - większości nie wszystkich tych szkieł szczególnie na FF) to sprowadza się to do tego co pisałem na temat możłiwości technicznych / konstrukcji. Są to obiektywy dedykowane do APS-C i po co kombinować z FF skoro mamy wiele innych szkieł? Jak ktoś kupuje FF i chce podpiąc do tego syfiasty obiektyw to nie ma to sensu. Ja mam APS-C, 5 obiektwywó EF i zbieram na FF. Inne podejście nie ma sensu - tak powie większość ludzi.....
może i tak powie "większość ludzi"... ale fotografia nie kończy się na samych profesjonalistach... i na tym co większość uważa za stosowne, łykając głównie marketingowy bełkot...
Fajnie że masz APS-C i 5 EF'ów... Ja jeszcze chwile temu miałem APS-C i FF, 6 szkieł z czego 5 EF, do tego kilka wynalazków na m42 i ze dwa z pentacona six TL....
Nie traktuje ortodoksyjnie fotografii... po prostu nie rozumie (a może i rozumie tyle że mi się nie podoba) polityki canona.
Ja rozumie, że trzeba tępych klientów chronić przed kupowaniem syfiastych szkieł do PROFESJONALNEGO sprzętu.... żeby później nie było, że na brzegach kaszana, że winieta itp... no i oczywiście żeby czy trzeba czy nie trzeba, jak będą chcieli wskoczyć w jakiś zakres wydoić ich odpowiednia za sprawą jedynej słusznej opcji...
Mi osobiście wystarcza w zupełności canon 10-22 (tak naprawdę na APS-C 16-35) który na FF jest w stanie robić 12-22 z poważną winietą, choćby żeby raz na jakiś czas na prędce pstryknąć coś takiego... link
Niestety nie widzę sensu sprzedawać 10-22 dokładać jakieś 4tys, i kupować fisza 8-15
Pomijając, że można też kupić zamiast tych syfnych ef-s'ów jakieś wspaniałe szkło w stylu L oczywiście odpowiednio droższe, które nie koniecznie da lepsze parametry niż te syfne ef-s'y....
Żeby nie było... nie jestem jakimś igonorantem który uważa, że szkła produkowane z przeznaczeniem na APS-C są w sam raz do FF... po prostu irytuje mnie, że są szkła na rynku, które pod kątem konstrukcyjnym spokojnie można by podpinać do FF, ale się nie da... bo producent stwierdził że są zbyt tanie dla posiadaczy FF...
Chodzi mi ogólnie o to że jakoś w Nikonie dali rade to przeskoczyć, przez tryb DX czy jak to się tam nazywa... przykre trochę....
A co do ograniczenia zakresu w 10-22... możesz dać jakiś przykład zooma dedykowanego do FF w którym zakres zaczynał by się od 12 ?????
Jeszcze raz zaznaczę, nie chodzi mi o to aby osoba posiadająca FF kupowała szkło ef-s, bardziej o to że jak takie szkło leży... to fajnie by było mieć możliwość używania go bez potrzeby używania szlifierki.... podejrzewam że jak modyfikacja 10-22 stała by się zbyt popularna, Canon zaraz wypuści jakąś łatkę, która sprawi, że po podpięciu tego szkła aparat nie będzie reagował... oczywiście ze względów bezpieczeństwa.......
Jacek(Baton) | 2012-09-23 12:25:55
To są jakieś jaja, jak przystało na Canona zrobił coś nowego....ale jak zwykle zawsze w czymś C... robi krok do tyłu.
To są kpiny, żeby aparat FF miał tak wąski zakres czasu migawki 30 s - 1/4000 s.
Czas, chyba podziękować Canonowi i przejść do Nikona.
Nie żeby Cie jakoś strasznie zatrzymywać w systemie... ale to chyba dość logiczne, że wersja "tańsza" FF może mieć migawkę tańszą... a prędkość liniowa migawki w FF jest znacznie większa na tym samym czasie w porównaniu do migawki w APS-C... chcesz taniej, masz taniej... to tak jakbyś narzekał, że ten sam model samochodu ze słabszym (tańszym) silnikiem jeździ wolniej.... inną sprawą jest polityka cenowa i określenie tani FF ;) (w kontekście ile kosztowała mnie 5mk2... ) ;)
kinats | 2012-09-23 22:37:16...... po prostu irytuje mnie, że są szkła na rynku, które pod kątem konstrukcyjnym spokojnie można by podpinać do FF, ale się nie da... bo producent stwierdził że są zbyt tanie dla posiadaczy FF...
Tutaj sie w 100% zgodze !! I nieraz to wypominalem canonowi na roznych forach. APSC jest najgorsza piperdulka APSC na rynku i trzeba albo sie pogodzic albo szukac alternatywy u knkurencji.
Pojawił się w Media Markcie , cena zaporowa 8490 zł.
Kiedy doczekamy się testu Canona EOS 6d. Sprzedałem już swój stary aparat i przymierzam się do zakupu FF i rozważam 5d mkII i 6d, z przewagą w stronę 6d, ale chciałbym najpierw poczytać Waszą opinię i zerknąć na test...
Pytanie za 100 punktow,który aparat do fotografii slubnej Canon 6D czy Canon 5D MK II?