Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Flary w Nikonie D750 - producent oferuje bezpłatny serwis

Flary w Nikonie D750 - producent oferuje bezpłatny serwis
9 stycznia
2015 09:43

Firma Nikona zaktualizowała notę serwisową z 29 grudnia, w której zapowiedziała zbadanie sprawy zgłaszanych przez użytkowników niepożądanych przecieków światła w lustrzance D750. Firma zapowiada, że bezpłatnie sprawdzi i naprawi elementy ochronne oraz wyreguluje położenie czujnika AF w aparacie.

Poniżej treść zaktualizowanej noty od firmy Nikon:

Uwaga do użytkowników cyfrowej lustrzanki jednoobiektywowej Nikon D750 (aktualizacja z 09.01.2015)

29 grudnia 2014 r. poinformowaliśmy o pracach zmierzających do rozwiązania problemu sygnalizowanego przez niektórych użytkowników, a polegającego na możliwym pojawianiu się flary nienaturalnego kształtu na zdjęciach zrobionych cyfrową lustrzanką jednoobiektywową D750 podczas fotografowania scen, w których jasne źródło światła, takie jak słońce lub intensywnie świecąca lampa, znajduje się w określonej pozycji nad górną krawędzią kadru.

W celu zmniejszenia tej flary firma Nikon bezpłatnie sprawdzi i naprawi elementy ochronne oraz wyreguluje położenie czujnika AF. Działania te planujemy rozpocząć pod koniec stycznia. Szczegółowe informacje, w tym instrukcje składania żądań serwisowych, podamy w późniejszym terminie.

Pytania dotyczące tej kwestii prosimy kierować do centrum obsługi klienta firmy Nikon.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z problemem, prosząc jednocześnie o cierpliwość i wyrozumiałość.

Jeszcze raz dziękujemy za wybranie oferty firmy Nikon.


Komentarze czytelników (79)
  1. Lukasio
    Lukasio 9 stycznia 2015, 09:48

    Kto pierwszy wysyla?

  2. Boa
    Boa 9 stycznia 2015, 10:08

    Uczą się na błędach.

  3. Arek
    Arek 9 stycznia 2015, 10:19

    Wow. Brawo za profesjonalne podejście. Wreszcie!

  4. marcinek
    marcinek 9 stycznia 2015, 10:35

    Buuu, czyli nie będzie D760.

  5. goornik
    goornik 9 stycznia 2015, 10:38

    Fajnie, że biorą to na siebie.

    Ale jednocześnie w tym kontekście śmiesznie wygląda ich pierwsza reakcja na flarę czyli "wszystko mieści się w standardach testowych firmy Nikon"

  6. Arek
    Arek 9 stycznia 2015, 10:39

    Może ostatnio standardy się zmieniły :)

  7. Marek B
    Marek B 9 stycznia 2015, 10:54

    Coś dużo tych usterek u Nikona, bez względu na to jak mocno się tym przejęli.

  8. grzegorz9992
    grzegorz9992 9 stycznia 2015, 10:59

    powinni zapłacić facetowi który to pierwszy poprawnie zdiagnozował albo go zatrudnić jako konsultanta :)

  9. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 11:06

    A premia dla tego Polaka z forum Nikoniarzy? Czy pan Sebastian Luciński puści newsa o tym jak firma Nikon zrewanżowała się za szybką i skuteczną pomoc użytkownikom polskiego forum nikoniarzy i tej osobie która przeprowadziła właściwą diagnostykę nie dysponując przy tym labo jak u potentata branży foto?

    panie Luciński, prosimy o jakiś aplauz

  10. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 11:24

    @goognik "Ale jednocześnie w tym kontekście śmiesznie wygląda ich pierwsza reakcja na flarę czyli "wszystko mieści się w standardach testowych firmy Nikon" "

    Jetem dokładnie tego samego zdania.
    Szkoda, że redaktor Arek w trosce o dochody z reklamy już zaczął tu klaskać uszami.
    Pisanie o zmianie standardów po tym jaką wpadkę zaliczył D600, w kontekście pierwszej reakcji o której wspomina goognik jest raczej formą happeningu ze strony redakcji. Napiszcie coś sensownego o autorach odkrycia tej usterki bo ze strony Nikona to jest kolejny blamaż właśnie w temacie odzewu na problem sygnalizowany ze strony użytkowników.

  11. Beginner
    Beginner 9 stycznia 2015, 11:25

    Ciekawe co o tym sądzą szczęśliwi posiadacze wspomnianego sprzętu ? Czy będą bez wahania wysyłać aparaty do polskiego serwisu firmy Nikon ? Są to pytania o tyle interesyjące, że jeśli mmnię pamięć nie zawodzi, to wspomniany polski serwis nie cieszy się zbytnią estymą i autorytetem wśród użytkowników sprzętu Nikon. Rodzi się dylemat czy zaakceptowaći incydentalne występowanie w pewnych warunkach tego niepożądanego efektu, czy iść na całość i zagrać w rosyjską ruletkę wysyłając sprzęt do serwisu ?

  12. SQ3OPH
    SQ3OPH 9 stycznia 2015, 11:48

    Bezlusterkowce nie mają takich problemów. Uważam, że to właśnie one będą wyznaczały w przyszłości nowy kierunek w fotografii.

  13. bfigurski
    bfigurski 9 stycznia 2015, 11:49

    Najpierw plamy oleju na sensorze w d7000, potem d600 i syf na matrycy z migawki teraz flary w d750. Ciekawe co będzie w kolejnych nowościach ...

  14. Werwik
    Werwik 9 stycznia 2015, 11:50

    Naprawy puszek pro Nikona to lepiej w Niemczech, koszt paczki nie jest wygórowany w stos. do ceny sprzętu. A sen spokojny...

  15. Z_photo
    Z_photo 9 stycznia 2015, 11:57

    "W celu zmniejszenia tej flary firma Nikon bezpłatnie sprawdzi..."

    Zmniejszenia czy eliminacji, bo to dość istotna różnica?

  16. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 9 stycznia 2015, 12:11

    Ciekawe czy po "regulacji" czujnika autofocus będzie działał jak dawniej?

  17. r2f
    r2f 9 stycznia 2015, 12:15

    Na stronie Nikon USA, brzm ito troche inaczej: link

    zwlasza fragment: "To correct this issue, Nikon will inspect and service at no cost the camera’s light-shielding components and adjust the AF sensor position. We plan to initiate this service at the end of January and will announce further details, including instructions for requesting servicing, shortly."

    Wiec wychodzi na to ze polityka ogolna firmy to (doslownie) "korekcja problemu", a nie "zmniejszenie flary", jak to jest na polskiej stronie.
    Mam nadzieje, ze w Polsce tez beda faktycznie naprawiac, a nie zmniejszac flare.

  18. pep
    pep 9 stycznia 2015, 12:16

    Zawsze ceniłem Nikona, ale teraz wychodzi na to, że ze wzgledu na wady i już niższą cenę aparatów, jak już kupować to należy kupować jedynie modele z końca produkcji. Mało tego firma ta jest skrajnie bezczelna w sprawach ujawnionych wad, straszy nawet sądami itp zamiast zająć się wadami którymi zajmuje się dopiero będąc w ostrym ogniu krytyki. To na dłuższą metę może ich bardzo drogo kosztować. SZtracony wizerunek jest cenniejszy niż ewentualne koszty akcji serwisowych.

  19. karolt
    karolt 9 stycznia 2015, 12:25

    PEP, twój komentarz był aktualny parę miesięcy temu, z grubsza.

  20. 9 stycznia 2015, 12:37


    A z jakich względów nie ukazała się tu nigdy wiadomość o łamiących się Olympus PRO 12-40/2.8?

    Arek mi napisał ze to "dziwne doniesienia z netu" i że rzucane.

    A z opisów wynika że niektórym zreperowano bezpłatnie...

  21. GM
    GM 9 stycznia 2015, 14:06

    Nikon robi obecnie chyba najlepsze lustrzanki we wszystkich segmentach rynku, przynajmniej jeśli chodzi o jakość obrazowania. Udaje się im też wypuszczać modele, które dobrze trafiają w oczekiwania odbiorców.
    Problemem wydaje się być sam proces masowej produkcji...

  22. Arek
    Arek 9 stycznia 2015, 14:22

    jausmas - tak się składa, że Optyczne.pl było jedynym portalem foto w Polsce, który regularnie, na czas i intensywnie informował o wszystkich wpadkach związanych z lustrzankami Nikona. Łatwo to można sprawdzić - wszystkie newsy są wciąż dostępne. Łatwo też można sprawdzić jak w tych kwestiach zachowywały się inne polskie media foto. Polecam. Dopiero wtedy wypisuj teksty o klaskaniu w zamian za reklamę.

    A moja reakcja w tym wątku wynika tylko i wyłącznie z uznania faktu, że Nikon wreszcie zaczyna brać niektóre ze swoich problemów na "klatę", a nie udaje, że ich nie ma, jak to było poprzednio.

    Zresztą nasz zwyczaj piętnowania złych zachowań producentów dotyczy nie tylko Nikona. Przykłady można mnożyć np. sprawa 'hot pikseli" K20D, którą właśnie Optyczne odkryło, sprawa wadliwych serii 16-50 DA* czy Canona 70-300 IS.

  23. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 14:24

    @GM kolego poczytaj ze zrozumieniem perypetie użytkowników i prześledź politykę tej firmy w krytycznych sytuacjach. Poczytaj o tym jak działa serwis, który nierzadko obsługuje osoby inwestujące ciężkie pieniądze w ten system.

    Co do korpusów, to prawie każdy nowy prudukt obarczony jest jakimś poważnym problemem. W zasadzie tylko klony sprawdzonych serii można kupować w miarę bezpiecznie i patrząc na to co oferują, stosunek cena/możliwości/jakość jest raczej kiepski.

  24. r2f
    r2f 9 stycznia 2015, 14:31

    ciekawe na ile zmiana w podejsciu Nikona do usterki wynika z ich dobrej woli, a na ile z:
    1. tego ze zostali zalani pewnie setkami zadan rozczarowanych klientow
    2. tego ze dostali rozpoznanie problemu na tacy w postaci filmow i zdjec

    Poza tym, ciekaw jestem tez czy naprawa, ktora zaoferuja faktycznie rozwiaze problem, czy bedzie tylko zminimalizowaniem jego skutkow.

  25. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 14:34

    @Arek już od jakiegoś czasu obserwuję, że jesteś jakoś wyjątkowo pobłażliwy i mało krytyczny w stosunku do tej marki. Kiedyś dąsałeś się, że dyktują swoje warunki i wygrażają się próbując blokować publikacje nieautoryzowanych newsów na temat swoich produktów. Tarć było chyba więcej ale w pewnym momencie nagle dziwnie zmieniłeś ton. Nie chciałbym niczego zarzucać ale kiedy wpadasz tu i w pierwszych kilku komentarzach podbijasz z gratulacjami i piszesz o jakiejś wyimaginowanej zmianie standardów to po prostu zaczynasz się ośmieszać.

  26. wzrokowiec
    wzrokowiec 9 stycznia 2015, 14:43

    @r2f
    Nie znam szczegółów technicznych, ale skoro są sztuki zarówno z wadą, jak i bez wady, to znaczy, że wystarczy ustawić jakieś elementy tak, jak w sztukach bez wady, żeby ją wyeliminować. Tak myślę.

  27. wzrokowiec
    wzrokowiec 9 stycznia 2015, 14:48

    @jausmas
    Nie mam takiego wrażenia jak Ty, po przeczytaniu wpisu Arka. Pomyślałem dokładnie to samo, co On, czyli "No, nareszcie!". Jesteś niesprawiedliwy i wydaje mi się, zdrowo przesadzasz.

    P.S. Nie pracuję w Nikonie i nie płacą mi za wpisy ;-)

  28. ewg
    ewg 9 stycznia 2015, 14:55

    Jausmas - jest jakaś inna wersja optyczne.pl, którą czytasz? Może masz shakowaneg "Arka" w przeglądarce? =)

    Arek: "[...] sprawa wadliwych serii 16-50 DA* czy Canona 70-300 IS."

    O co chodzi z tym Canonem? O pierwsze serie z wadliwym ISem w pionie? Czy jeszcze coś?

  29. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 15:02

    @wzrokowiec każdy ma prawo do własnego zdania. ja entuzjazmu redaktora nie podzielam, zwłaszcza z uwagi na kontekst w jakim to wszystko się odbywa - kompromitacja. wpis goornika jest znacznie bardziej adekwatny do sytuacji, choć i tak uważam, że "fajnie, że biorą to na siebie" trąci zbytnim optymizmem. kolejny raz pozytywne rozwiązanie sytuacji to inicjatywa użytkowników. jakoś nie zauważyłem wzmianki o tym, choć faktycznie optyczni przepisywali doniesienia na ten temat więc nie twierdzę, że nie informowali o rozwoju sytuacji.

  30. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 15:04

    @ewg ogarniesz trochę bardziej temat albo trafisz na wadliwego nikona i może zaczniesz więcej zauważać. kurs czytania ze zrozumieniem też się przyda.

  31. r2f
    r2f 9 stycznia 2015, 15:08

    @wzrokowiec: z lektury Nikoniarze.pl wynika, ze nawet sztuka ktora poczatkowo nie miala wady, rowniez ja ma, tylko swiatlo musi wpadac pod innym katem. Mysle ze to skutek innego, glebszego, polozenia czujnika AF, ktory nie jest dostatecznie maskowany.

  32. GM
    GM 9 stycznia 2015, 15:11

    @jausmas
    kolego, czytam ze zrozumieniem i sam jestem użytkownikiem.
    Miałem też perypetie z serwisem. Mimo to uważam, że Nikon ma świetnie zaprojektowane aparaty, tylko nie potrafi ich porządnie wyprodukować. A serwis to zupełnie inna sprawa. Proponuję ponownie przeczytać mój post i spróbować zrozumieć. Pozdrawiam!

  33. ewg
    ewg 9 stycznia 2015, 15:12

    Jausmas: "kurs czytania ze zrozumieniem też się przyda." =)

  34. cedrys
    cedrys 9 stycznia 2015, 15:15

    MikołajKrych,
    Z tego co napisałeś wynika, że budowa i działanie aparatu fotograficznego jest Ci obce.

    W każdym aparacie fotograficznym, kamerze, obiektywie czy innym urządzeniu optycznym występują odblaski. W urządzeniach z matrycą cyfrową sa szczególnie dokuczliwe. Zwalcza się je różnymi metodami, często bardzo wymyślnymi. I prawdą jest to, że producenci mają na to normy. W przypadku D750 to mz. normalna wpadka przy pracy, może niekompetentny tester, może nadmierny pośpiech, nie wiem. Dobrze, że zareagowali we właściwy sposób -- a nadwątloną reputację można podreperować.

  35. Arek
    Arek 9 stycznia 2015, 15:20

    ewg - tak chodzi o wadliwy IS. Więcej we wstępie naszego testu:
    link

  36. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 15:21

    @GM "Nikon ma świetnie zaprojektowane aparaty"

    Canon Sony i Pentax mają świetnie zaprojektowane aparaty - oklaski proszę dla projektantów

    co do Nikona, nie mnie rozstrzygać czy zawinił dział konstrukcyjny czy kontrola jakości - bo tego nie wiesz.
    spektrum problemów jest nieco szersze jak choćby spore problemy z czujnikami AF w niektórych modelach więc trochę wybielasz projektantów.

    Natomiast budowanie marki postrzegam również poprzez stosunek do mediów i użytkowników oraz prokonsumencką politykę zwłaszcza w krytycznych sytuacjach oraz dotyczącą serwisu.

    Zapytaj Arka o wcześniejsze relacje z Nikonem bo bywało, że żalił się tu w komentarzach.

  37. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 15:27

    @cedrys " Dobrze, że zareagowali we właściwy sposób -- a nadwątloną reputację można podreperować. "

    ale jesteś pewien, że postawa Nikona jest w tej sytuacji wzorowa? czytałeś coś więcej na ten temat poza tym radosnym newsem? poszukaj informacji o tym jakie było pierwotne stanowisko serwisu w tej sprawie bo odpowiedź mogłaby Cię zaskoczyć gdybyś nabył taki egzemplarz D750, a chłopcy z nikoniarzy nie obnazyliby partactwa które zmusiło producenta do reakcji

  38. wzrokowiec
    wzrokowiec 9 stycznia 2015, 15:31

    @r2f
    Zatem sądzę, że "naprawią" to tylko w stopniu, w jakim działa w pozostałych sztukach.

  39. Arek
    Arek 9 stycznia 2015, 15:35

    jausmas - ale przecież bycie obiektywnym medium polega właśnie na tym, żeby złe zachowania ganić, a dobre chwalić. Robimy więc i jedno i drugie. I dalej będziemy. Teraz Nikon zasłużył na pochwałę. Może nie jest to powód do skakania z radości, ale wreszcie ruch we właściwą stronę. I to warto odnotować, ale nie biadolić dla zasady.

  40. cedrys
    cedrys 9 stycznia 2015, 15:39

    Wzrokowiec,
    Naprawią to w stopniu, jaki przewiduje ich norma jakościowa. Przeczytaj co napisałem wyżej.

  41. GM
    GM 9 stycznia 2015, 15:40

    @jausmas
    Wiem coś o problemach z autofokusem, olejem i serwisem, straciłem na tym trochę nerwów. Nie wybielam projektantów, raczej oczerniam linię produkcyjną. I pamiętaj: czytanie ze zrozumieniem to ważna rzecz :-)

  42. Raflus
    Raflus 9 stycznia 2015, 16:16

    Szkoda, że będą naprawiali tylko flary nad górną krawędzią, a przecież występują też nad dolną. Jeśli napisali coś takiego znaczy, że nie pochylili się nad problemem i raczej go nie usuną. A flara nienaturalnego kształtu to nie flara...

  43. Łukasz 1
    Łukasz 1 9 stycznia 2015, 17:21

    @jausmas.

    Opanuj emocje bo kulturą obyciem i dobrymi manierami twoje wypowiedzi nie grzeszą. Nie podoba ci się Redaktor Naczelny i jego wypowiedzi to nie wchodź tutaj, a nie zmuszaj innych do czytania twoich frustracji. To tak jak z gazetą, nie podoba ci się, to jej nie kupujesz i nie czytasz.

  44. kashpir
    kashpir 9 stycznia 2015, 17:49

    O, czyli nauka z D600 nie poszła w las :)
    Może ktoś tam w Nikonie wstawi sobie w końcu koszty serwisowania i wizerunkowe do tabelki w excelu i wyliczy, że warto nieco dłużej potestować sprzęt przed wypuszczeniem na rynek?
    Ale reakcja pozytywna. Da się?

  45. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 17:52

    @Arek tylko że to kolejna sytuacja w której nie widzę powodów do oklasków czy gratulacji. Bądźmy poważni bo redaktor portalu wali z kwiatami w pierwszych komentarzach pod takim newsem... sorry ale też staram się obiektywnie spojrzeć na takie zachowania.

    @Łukasz 1 ale to Ty nie panujesz nad emocjami podnosząc taką retorykę w której wygrażasz pięścią, że jak się coś nie podoba... Personalnie nie mam nic do redaktora Arka. Czytam jego wypowiedzi i mam chyba prawo się do nich odnieść.

  46. Arek
    Arek 9 stycznia 2015, 17:55

    @jasumas - w przeciwieństwie do Ciebie jesteśmy poważni. Jeśli Ty tutaj widzisz walenie z kwiatami to nie mamy o czym rozmawiać.

  47. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 17:57

    @kashpir myślisz, że to efekt "zmiany standardów" po akcji z D600? poszukaj informacji o tym jakie było pierwotne stanowisko serwisu w tej sprawie bo odpowiedź mogłaby Cię zaskoczyć gdybyś nabył taki egzemplarz D750, a chłopcy z nikoniarzy nie obnazyliby partactwa które zmusiło producenta do reakcji

  48. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 18:02

    @Arek spoko, masz rację. Wiesz jakie były pierwsze reakcje serwisu i wiesz, że gdyby nie unaocznienie tej kiepskiej jakości przez użytkowników to nic by się w tej kwestii pewnie nie zmieniło. Szkoda, że nie pojawiają się informacje w takim tonie bo zobacz ilu tu użytkowników po lekturze lakonicznego radosnego newsa jest przekonanych, że Nikon reaguje wzorowo. To tak do przemyślenia tytułem tego chwalenia, które więcej osób wprowadza w błąd niż pokazuje rzeczywistość. I tylko o to właśnie mam do Ciebie pretensje.

  49. Chocobo
    Chocobo 9 stycznia 2015, 18:53

    Wow powinno być, że i tak Nikon zareagował w sumie w miarę szybko (mając na uwadze poprzednie wpadki). Całą robotę odwalił w sumie Top67 wraz chyba jeszcze z dwoma innymi posiadaczami d750, a co z resztą posiadaczy... ? Można mnożyć takie głupie pytania.. . Fakt nie ze wszystkim się zgadzam co jest pisane na portalu optyczne.pl, z niektórymi informacjami są przed dpreview.

    Zarzut odnośnie tego teksów sponsorowanych i reklam śmieszy mnie za każdym razem. Można tego nie czytać lub przenieść swoje zainteresowania na stronę mniej komercyjną gdzie jest 3 testy na krzyż w ciągu roku ;)

  50. kashpir
    kashpir 9 stycznia 2015, 21:46

    @jausmas nie muszę szukać, jestem na bieżąco
    I dlatego właśnie doceniam powyższy komunikat. Idzie ku lepszemu.
    O wcześniejszych zachowaniach Nikona (zresztą nie jego jednego...) nikt nie zapomina. Po prostu ludzie doceniają zmianę postawy firmy i powrót do normalności.

  51. wacha123
    wacha123 9 stycznia 2015, 22:15

    Jausmas - musisz bardzo nie libic marki Nikon,że masz takie skrzywione postrzeganie jak Redakcja odnosi się do pewnych rzeczy. Moim zdaniem żaden inny producent nie dostał tylu batow co Nikon. Czasem zastanawiam się czy to z powodu ewidentnych niedociągnięć w niektórych aparatach czy może złych relacji z Nikonem.

  52. jausmas
    jausmas 9 stycznia 2015, 22:24

    Życzę Wam udanych relacji z Nikonem :D

  53. maksiczek
    maksiczek 9 stycznia 2015, 23:09

    Tylko na jakiej podstawie osądzamy, że coś na pewno jest dobre lub złe ? Intuicja może zwodzić. Punkt widzenia może się zmieniać, więc tak naprawdę media zawsze są subiektywne. Czytelnicy też powinni być tego świadomi i nie zawsze mówić wprost do kogoś, z którego pracy bierze się garściami za darmo !

  54. lcf
    lcf 9 stycznia 2015, 23:59

    W końcu ktoś na górze w Nikonie pomyślał, i w miarę szybko decyzję podjął. Pomimo tej wpadki puszka całkiem fajna, więc jak się ktoś nad FF zastanawia, to na pewno warto rozważyć. Świetny DR, AF, i do tego całkiem kompaktowa, jak na ten format. Przed zakupem jednak tak czy siak jednak warto te refleksy sprawdzić, żeby potem na serwis nie czekać, skoro można tego uniknąć :).

  55. Raflus
    Raflus 10 stycznia 2015, 00:22

    ślijmy pokłony firmie, która wypuściła bubel i mają chęć to poprawić... już niedługo lato, słońce zobaczymy jak bardzo problem się nasili

  56. DonYoorando
    DonYoorando 10 stycznia 2015, 01:47

    bubel? nikon D750 to bubel? ludzie o czym wy tu w ogóle piszecie? to że ktoś, widzi świat pełen gówna wokół siebie, nie oznacza jeszcze NIC... każdy produkt ma wady, niedociągnięcia...... może to zaskoczy wielu, ale nawet rakiety kosmiczne mają wady. i szwajcarskie zegarki, i 911i też...
    ....po to są portale sprzętowe, żeby o wadach/zaletach pisać, w tym konkretnym przypadku, brawa dla nikona za wzorową reakcje na problem....
    ...bubel..... życzę wszystkim producentom popełnianie więcej takich bubli jak 750a....

  57. szczurowaty
    szczurowaty 10 stycznia 2015, 01:53

    Jak to fajnie śledzić kolejne wtopy Nikona z pozycji szczura, który szczęśliwie opuścił ten tonący okręt... X-T1 plus cokolwiek Fujinona i nareszcie powróciła radość z przeglądania wykonanych fotek. Życzę jej Wam wszystkim w Nowym Roku.

  58. jausmas
    jausmas 10 stycznia 2015, 02:01

    @Raflus dokładnie ;D wow gratulacje i nowe standardy! a ja przecież tylko złośliwie się czepiam jak jakiś hejter, niedobry jausmas niedobry

  59. jausmas
    jausmas 10 stycznia 2015, 02:08

    @DonYoorando oj inaczej byś piszczał gdyby kupił, stwierdził problem w sprzęcie za kilka tysięcy i odbił się od serwisu z oficjalną odpowiedzią na flarę czyli "wszystko mieści się w standardach testowych firmy Nikon"

    więc może zdejmij żółtą koszulkę i włóż głowę pod kran, a później zacznij komentować w ten sposób sytuacje w których się nie znalazłeś ale mogłeś przynajmniej poczytać z czym borykają się nowi użytkownicy

    tak, to jest BUBEL i mało tego, ta marka staje się synonimem ignorancji na problemy jakościowe reklamowane przez użytkowników. ale możesz dalej udawać greka i tańczyć jak reszta żółtych lemingów.

  60. pmazur
    pmazur 10 stycznia 2015, 10:10

    To forum Nikoniarze jeszcze istnieje???
    To już niedługo - wkrótce pewnie zmieni nazwę na "żółciaki" czy coś w ten deseń.
    Nikon i jego pasożytniczy prawnicy mają zwyczaj szybko rozprawiać się z tymi co nadmiernie interesują się wadami ich produktów i śmią to publikować w sposób obiektywny.
    A kto za to płaci? - Pan, Pani...

  61. Lukasio
    Lukasio 10 stycznia 2015, 11:25

    @szczurowaty jak skończyłeś przygodę z Nikonem na modelu d40 bo Cię np nie stać na różnorodną szklarnię to mogłeś sobie kupić np komórkę z dobrym aparatem niż xt coś tam. Chciałbyś pewnie mieć taką gamę szkiełek do wyboru z takiego "tonącego okrętu"...

  62. druid
    druid 10 stycznia 2015, 15:29

    @DonYoorando

    A myślałem, że największych fanatyków marki ma Sony, ale widać są wyjątki :D

    Nikon najpierw pisał, ze takie flary to normalna rzecz i że można sobie założyć osłonkę na obiektyw, potem dopiero napisał, że przyjrzy się problemowi, a teraz w końcu że będzie to naprawiał... ale dopiero pod koniec miesiąca. Póki pierwsi użytkownicy nie dostaną w pełni sprawnego sprzętu po serwisie nie ma co zachwalać.

  63. szczurowaty
    szczurowaty 10 stycznia 2015, 15:50

    Lukasio, miałem d90, z którego byłem bardzo zadowolony. Niepotrzebnie zamieniłem go na d7000. Z obiektywów miałem nikonowskie G:10,5, 35, 50, 16-85 oraz 70-300 plus Tokiny: 11-16 oraz 100 macro. Mało? Mało? Dla moich typowo amatorskich potrzeb było to aż nazbyt wiele. Obecnie mam x-t1 z funinonami: 27, 56, 18-135, w planach 10-24 i na pewno 140-400 (kiedy sie ukaże). Chcesz fotkę tego całego szpeju, hejterze?

  64. ZetDe
    ZetDe 10 stycznia 2015, 15:56

    Ciekawa byłaby informacja jaka część piszących powyżej jest w posiadaniu d750.

  65. jausmas
    jausmas 10 stycznia 2015, 17:12

    @szczurowaty nie dyskutuj z lemingiem bo będzie Cię ściągał na swój poziom ;) przecież dał już popis swoich możliwości

  66. Lukasio
    Lukasio 10 stycznia 2015, 20:52

    Leming, hejter? Słowa nie spotykane wśród fotografów. A, przecież szcz... i jaus... to gadżeciarze. Może to ich słownictwo.

  67. jausmas
    jausmas 10 stycznia 2015, 21:40

    @Lukasio Przykro pisać ale nie stać Cię nawet na poprawną stylistykę czy pisownię ;)

  68. Lukasio
    Lukasio 10 stycznia 2015, 21:53

    Bo jestem fotografem.

  69. baron13
    baron13 10 stycznia 2015, 22:58

    Znaj proporcjum ... Jedna firma wypuszcza kolejny raz aparat fufu z szumami apsc i za mówienie takich rzeczy mozna po łbie zarobić. druga sknociła coś, co objawia się raz na 1000 zdjęć i na planie łatwo można poprawić. Tak miałem przeboje z serwisem Nikona. No i mogę powiedzieć, że jaki Nikon jest, każdy widzi. Raz chlapnie olejem, raz zrobi niezły sprzęt, a nawet taki, że lepszego zwyczajnie nie ma. Sprawa jest znacząca, znaczące jest zachowanie firmy, ale DROBNA. Dlatego, żeby jeszcze brać za łby, z tej przyczyny, że Nikon sknocił, to dramatyczna przesada.

  70. Werwik
    Werwik 11 stycznia 2015, 09:47

    To bardzo fajna wada. Ja bym się cieszył, pod koniec 2 lat rękojmi oddajesz aparat z żądaniem zwrotu pieniędzy lub wymiany na nowy. Proste.

  71. kubsztal
    kubsztal 11 stycznia 2015, 11:31

    @Werwik,
    oświecę Cię, boś ciemny...
    1. Po upływie pół roku to Ty musisz udowodnić, że wada istniała w momencie zakupu.
    2. Wada musi zostać zgłoszona w ciągu miesiąca od momentu wykrycia.
    3. Wada musi być istotna.
    Możesz se więc żądać, a sprzedawca zabije Cię śmiechem...

  72. Raflus
    Raflus 11 stycznia 2015, 12:56

    raczej w sądzie by wygrał, wystarczy poczytać fora i strony interenetowe, by wiedzieć, że wada jest we wszystkich egzemplarzach 750, wykryć można na lato i wiele osób się z tym obudzi na ekranie jak będzie słońca więcej, wada jest istotna, obiawiający się święty na większości zdjęć jest istotną wadą, jakby była nie istotna to by nikon siedział cichutko. nie wiem w moim systemie te czujniki autofokusa są dosyć głęboko umiejscowione, a nie wystają na wierzchu...

  73. lcf
    lcf 11 stycznia 2015, 14:49

    Raflus: niezbyt dokładnie te fora czytasz. Wada nie występuje we wszystkich D750, tylko w niektórych - w zależności od tego jak został złożony, i jak jaka jest pozycja czujnika AF w komorze lustra.

  74. Raflus
    Raflus 11 stycznia 2015, 15:11

    Wszystkie mają tą wadę, tylko przez to, że pozycja czujnika AF w komorze lustra jest różna, to na różnych obiektywach objawia się to w różnych sytuacjach... kiedyś firma produkująca to to do tego dojdzie i będzie malowanie gwintów na czarno przez sprzedawców chcących się tego towaru pozbyć.

  75. lcf
    lcf 11 stycznia 2015, 18:38

    @Raflus: SFAIK niektóre egzemplarze mają ten problem bardziej widoczny, inne mniej, a inne wcale - niezależnie od użytego szkła. TOP67 dwie puszki przecież badał dosyć dokładnie, i jego własny egzemplarz na żadnym z podłączanych z obiektywów nie przejawiał, a na drugim z kilkoma szkłami bez problemu można było te odbicia uzyskać (na 24-120 F/4 nawet osłona nie pomagała).

  76. ewg
    ewg 12 stycznia 2015, 10:56

    Ciekawe porównanie z innymi modelami aparatów Nikona i Canona:

    link

  77. 13 stycznia 2015, 22:55

    Weźcie swoje D750-ki w łapy i idźcie robić nimi zdjęcia zamiast per...ić o podejściu Nikona itepe itede. Kupiłem swój egzemplarz pod koniec października, zrobiłem nim 15k fot i na żadnej nie zauważyłem tego problemu. Może po prostu dlatego, że nie celowałem w słońce, nie świeciłem w obiektyw latarką i nie robiłem wielu innych głupich rzeczy. Może po prostu nie miałem na to czasu bo ciężko pracowałem. Mój aparat zwrócił się po pierwszych 6 tygodniach pracy i nawet gdyby miał jakiś problem z flarą to bym nie żałował jego zakupu. Czego i Wam życzę.

  78. Raflus
    Raflus 15 stycznia 2015, 23:08

    w stanach jak donosi dpreview zniknęły te aparaty u detalistów - naprawiają, ciekawe jak będzie można poznać ten naprawiony od nienaprawionego i czy u nas też znikną ze sprzedaży, czy jednak za radą arekwoj kupicie wadliwe, a potem będziecie się bujali z naprawami

  79. jausmas
    jausmas 15 stycznia 2015, 23:54

    ArekWoj

    niech oświeci Cię trochę majowego słońca ;D
    link

    A teraz odłóż D3000 na półkę i marsz do spania bo rano nie wstaniesz do szkoły.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.