Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM - test obiektywu

11 grudnia 2007
Komentarze czytelników (21)
  1. Pieciu
    Pieciu 12 grudnia 2007, 16:36

    Mam ten obiektyw i potwierdzam wszystkie tezy wskazane w niniejszym tekście, choć sam osobiście nie spotkałem się z takimi problemami związanymi z pracą pod słońce. Może dlatego, że zawsze używam osłony. Prawdę mówiąc trudno z niej nie korzystać, bo zawsze noszę ją razem z obiektywem. Muszę powiedzieć, że praca z tym obiektywem to czysta przyjemność.

  2. wlodal
    wlodal 12 grudnia 2007, 22:06

    Jutro będę miał własny . Mam 400/5,6 L . Ciekawe jaka będzie różnica na 400mm ?. Test b. dobry . Napisze . Pozdrawiam .

  3. fotokrak
    fotokrak 13 grudnia 2007, 23:44

    dwie dobre wiadomości dla tych w polsce, funt tanieje, ponizej 5 zl za sztukę, a ten obiektyw kosztuje £792.00

  4. pixair
    pixair 14 grudnia 2007, 18:55

    Bardzo dobry obiektyw!Najlepszy na rynku w swojej klasie.Dla tego obiektywu zmienilem system z Nikona na Canona.Niezastapiony przy spottingu.Do fotokrak - ciekawe jest to co piszesz bo tak sie sklada,ze znam jeden z najtanszych sklepow w Anglii i tam maja cene £950 minus £70 cashback od Canona co w sumie daje £880.Fakt,cena tego obiektywu spada ostatnimi czasy,co moze oznaczac pojawienie sie wkrotce nowej wersji.

  5. wlodal
    wlodal 9 stycznia 2008, 19:08

    Obiecałem napisać . Ob. 400/5,6 L - bardziej ostry od 100-400 ( ale to normalne ), oczywiście rozpatruję zakres 400mm . Szybciej też działa AF . Jednak różnice te nie są porażające . 100-400 bez problemu pracuje z Kenko 1,5x C-AF Teleplus - pogorszenie ostrości prawie niezauważalne . Tylko jedna rzecz ciekawa w obiektywach 400 i 100-400 , którą zauważyłem - używając Kenko - na naświetlenie konkretnej sceny przy przysłonie 5,6 - dla 100-400 potrzeba 3s , a dla 400 - 2s ??. Skąd ta różnica skoro światło-oświetlenie sceny jest stałe ? . 100-400 jest the best , jednak mógłby być tańszy i mieć nową wersję IS .

  6. fotokrak
    fotokrak 19 stycznia 2008, 18:14

    pixair teraz nie pamiętam w którym sklepie, ale wystarczy przegrzebać sieć... no i ebay :)

  7. Telperion
    Telperion 27 września 2009, 11:52

    Jak na razie zrobiłem na nim 9 filmów. Pierwsze trzy potraktowałem całkowicie eksperymentalnie, pierwszy film wyszedł paskudnie, balem się że coś jest nie tak z obiektywem... każdy następny film był lepszy, po prosu trzeba się go nauczyć (jestem amatorem i nigdy nie miałem do czynienia z tej klasy szkłem). Ostatnie trzy filmy powaliły mnie na kolana, wszystkie zdjęcia ostre, jakość zdjęć z którą jeszcze nigdy nie było mi dane obcować... Piękne szkło, warte swojej ceny.

  8. kashpir_pl
    kashpir_pl 11 lutego 2010, 17:03

    To bardzo zacne szkło dla zaawansowanych fotoamatorów. Używam od prawie 2 lat, na początku trzeba przyzwyczaić się do "pompowania" zoom'a ale potem jest już bez problemów. Pewną uciążliwością może być waga obiektywu - przy pełnym wysuwie na 400mm powoduje możemy mieć pewne trudności z robieniem zdjęć z ręki np. ptaków w locie i ręce (szczególnie nadgarstki) mogą trochę boleć przy dłuższym fotografowaniu. Na szczęście częściowo w sukurs przychodzi tutaj stabilizacja. Testujący trochę narzekają, że jej skuteczność to tylko 2,2 EV ale jak czytam nowe testy z których wynika, że realna skuteczność stabilizacji np. w dużo nowszej konstrukcji jaką jest Sigma 150-500 OS to ok. 2 EV, przy deklarowanej przez producenta na poziomie 4 EV, to wygląda na to, że twórcom Canona 100-400 należą się jednak duże brawa.
    Jakości zdjęć niewiele można zarzucić, oglądanie udanych fotek to sama przyjemność. To jest obiektyw na piątkę, co potwierdzają zresztą różne testy. Niestety jest jeden minus - aktualna cena powyżej 5 tys. zł chyba skutecznie odstrasza. Ja miałem to szczęście, że kupiłem po cenach USA przy niskim kursie dolara i wyszło ok. 30% taniej niż obecne ceny. Ale jeśli kogoś stać to naprawdę warto.

  9. bartek302010
    bartek302010 3 czerwca 2010, 16:40

    Zastanawia mnie Panowie test tego obiektywu na www.photozone.de pod kątem rozdzielczości zwłaszcza w centrum. Wychodzi na to że wcale nie jest tak jak u WAS w testach. Na wspomnianej juz stronie, na pełnej dziurze canon ef 300l f4.0 is +TC1.4 (420mm = 1796,5; 300mm f4.0 = 1904,5) ma lepsze wyniki niż 100-400 f5,6 (400mm = 1670,5 ) i 400 f5.6 (1657,0).
    Jak to jest w końcu z ta ostrością??
    Bardzo proszę o wypowiedz kogoś mądrego.

  10. Arek
    Arek 4 czerwca 2010, 10:53

    Photozone testuje na wyostrzonych plikach, a one zachowują się hmmm.... dziwnie. Mam bardzo ograniczone zaufanie do porównań opartych o wyostrzone pliki.

  11. bartek302010
    bartek302010 9 czerwca 2010, 18:41

    Nawet jeśli na Photozone testują obiektywy na wyostrzonych fotografiach, to nie powinny one w ten sposób wpłynąć na wyniki (przy założeniu że wszystkie fot. zostały wyostrzone tą sama siłą).
    Chyba że fotki z poszczególnych obiektywów zostały wyostrzone "swobodnie" tzn co obiektyw, to inna siła wyostrzania.

  12. Arek
    Arek 9 czerwca 2010, 21:42

    "Nawet jeśli na Photozone testują obiektywy na wyostrzonych fotografiach, to nie powinny one w ten sposób wpłynąć na wyniki (przy założeniu że wszystkie fot. zostały wyostrzone tą sama siłą)." Wiesz to? Sprawdziłeś? Czy wydaje Ci się, że tak jest?

  13. bartek302010
    bartek302010 9 czerwca 2010, 22:20

    Tak na logikę, jeśli testy tych obiektywów były przeprowadzone "na różnych stopniach wyostrzania" to JAKI byłby sens w ogóle robić testy obiektywów?!
    Niestety NIE sprawdziłem tego, i nie wiem czy tak w rzeczywistości właśnie jest:(

    Myślałem po prostu, że ktoś mądry mi to wyjaśni:)

  14. Arek
    Arek 9 czerwca 2010, 23:23

    No właśnie nawet jak masz ten sam stopień wyostrzania to nic nie jest pewne. Widziałem już dwa RAWy, które dawały takie same MTFy, a zrobione z nich i wyostrzone tak samo JPGi dawały MTFy o 15-20% różne...

  15. 6 stycznia 2011, 21:46

    Witajcie,

    W zeszłym roku kupiłem C 100-400L i cały czas są z nim jakieś problemy.

    1. najpierw obiektyw bardzo ciężko zoomował a pierścień smooth-tight rysował jego powierzchnię - po kilku zdjęciach zaciął się na 400mm i nie dawało się go przezoomować do innej ogniskowej.
    Sprzęt trafił do serwisu CSI, gdzie wymieniono poierścienie wewnętrzne i naprawiono mechanizm wysuwu zoom.
    Jednak od tamtej wizyty w serwisie obiektyw mechanicznie działa zupełnie inaczej, a sam pierścień na duży luz a jego regulacja jest bardzo skromna - albo jest zupełnie luźny albo robi się od razu bardzo ciasny.
    Reklamowałem usługę ale serwis zapewniał mnie że wszystko działa poprawnie i nie odbiega od normy....

    2. obecnie występują problemy z AF - system ostrości zawiesza się przy ostrzeniu, zawiesz się przy ostrzeniu na skali ok 10m. Trzeba wyłaczyć i włączyć aparat albo ręcznie przeostrzyć pierścieniem.

    Zamierzam na dniach wysłać sprzęt do serwisu (ma jeszcze 2 miesiące gwarancji) ale BARDZO PROSZĘ o jakieś porady - czy mieliście problemy z tym szkłem, albo jakieś problemy z SERWISEM CSI i jak do nich podejść aby naprawili jak trzeba?
    Zamierzam napisać do nich łądne pismo ale nie wiem na ile poskutkuje....

    Proszę o porady, podaję też maila - może tak będzie Wam wygodniej...
    Pozdrawiam i dziękuje
    Rafał

    rafal.trzcinski@onet.eu

  16. Soniak10
    Soniak10 8 stycznia 2011, 15:33

    Witaj,
    jedyne co ci mogę poradzić na podstawie mojego doświadczenia to to, że jeżeli jesteś przekonany o słuszności swojej racji i potrafisz ją przekonująco udowodnić (np. porównując twój egzemplrz do innego nowego egzemplarza, gdzie różnica w działaniu jest zauważalna tzw "gołym okim"), to radziłbym ci poszukać najbliższego Miejskiego Rzecznika Konsumentów i poprosić go o pomoc w rozmowach ze sprzedawcą tego sprzętu lub raczej z serwisem. Nie będę cię zanudzał szczegółami, ale miałem też problem zarówno ze sprzętem jak i z firmą i w pewnym momencie, po ok 2-3 tygodniach nieustannego telefonowania, słania maili itp stwierdziłem, że bez pomocy kogoś wykwalifikowanego z zewnąrz nie da się go rozwiązać. Napisałem do MRK i po następnych 3 albo 4 dniach firma sprawę załatwiła dokładnie tak, jak sobie to wyobrażałem.
    Radzę ci też skorzystać, bo MRK tylko czekają na takie okazje żeby się wykazać, a w końcu po coś te urzędy z naszych podatków utrzymujemy, prawda? Pozdrawiam

  17. 9 stycznia 2011, 10:01

    Soniak10 - bardzo dzięuje za info. Też o tym myślałem - wyśle sprzęt do serwisu i w ten sam dzień będę próbować z MRK. Chciałem najpierw poczekać aż serwis sam odpowie, ale chbya od razu posłucham Ciebie - kończy się za 2 miesiące gwarancja i czas ucieka... A co do mojego sprzętu to porównywałem i ja, i moi znajomi, i nawet w sklepie (co prawa w innym niż kupowałem) i każda osoba zauważała tą różnicę bez problemu. Problemem będzie tylk udowodnienie serwisowi że jest naprawdę inaczej - przy pierwszej awarii jak próbowałem bo oni mowili "że obok mają drugi nowy testowy obiektwym i praca mojego nie odbiega od normy"...
    No ale opiszę wszystko MRK i zobaczymy.

    Dziękuje za poradę :)
    Rafał

  18. 9 stycznia 2011, 10:57

    rafal ile ty masz lat ??
    trzeba było moze oznaczyc trwale czesci swojego szkla to moze bys byl pweien ze dostales swoje szklo w calosci, malo sie naczytales o rzetelności serwisu na zytniej ?? wtopiles z tym szklem jak cholera, przed zakupem potestuj dobrze sprawdz czy jest ok jak masz watpliwosci to zostaw dziadostwo i szukaj normalnego sprzetu, dobrego i nie baw sie w reklamowanie czy serwisowanie szkoda czasu i nerwow a wierz mi na rynku szajsu krazy bardzo duzo....... teraz to juz oczywiscie ze rzecznik konsumentow i sprawy nie odpuszczaj...bedzie ci potrzebna opinia bieglego w tej dziedzinie, usmiechnij sie do Arka lub Teamu gdyby ci pomogli w wydaniu opini bylo by to juz cos.......choc pewnie nie beda miec czasu.....powodzenia zycze i wspolczuje bo zamiast robic zdjecia marnujesz czas na serwisy.

  19. 9 stycznia 2011, 11:07

    @007 areka..

    z tym testowaniem sprzętu to na tyle ile mogłem sprawdziem przy zakupie. Sprzęt kupowałem w cyfrowych w Gdańsku więc nie oprócz tego że działał tak jak każdy inny który miałem w ręku nic nie dawało mi podstaw do tego aby sadzić że coś będzie z nim nie tak.

    W jakim sensie mówsz o opinii od Arka ? :) Przecież nie będe chyba słać do nich sprzętu....

    PS
    @ Soniak10 - jak znajdziesz kilka wolnych minut to możesz mi podesłać na maila kilka szczegółow o których nie chciałeś mnie rzeczkmo zanudzać? :)
    A MKR kontaktowałeś sie mailowo czy telefonicznie że odnoisło to sukces?

  20. Soniak10
    Soniak10 9 stycznia 2011, 14:42

    @rafal.trzcinski: z MRK kontaktowałem sie mailowo, przesyłając mu do wiadomości dotychczasowe maile, jakie wymieniałem z serwisem, więc miał w miarę pełną orientację w sprawie. Telefonicznie to po paru dniach MRK skontaktował się ze mną (w mailu podałem mu swój nr komórkowy), pytając czy jego interwencja pomogła. Powiedziałem że tak i że, rzecz jasna, serdecznie dziękuję, no i na tym się historia skończyła.

  21. 9 stycznia 2011, 14:59

    Aha - rozumiem :)
    Jutro śle lensa do serwisu i się tylko zastanawiam czy poczekać na odpowedź serwisu czy od razu atakowsać MRK.... swoją drogą muszę poszperać żeby trafić na właściwy dla Gdańska adres mailowy ;)

    Dziękuje za pomoc :)
    Rafał

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział