Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Pełnoklatkowy Nikon D700

Pełnoklatkowy Nikon D700
1 lipca
2008 06:00

Od kilku dni na forach internetowych krążyły plotki na temat nowej, pełnoklatkowej lustrzanki firmy Nikon. W dniu dzisiejszym z przyjemnością możemy potwierdzić te informacje. Nowy model lustrzanki otrzymał oznaczenie D700 i stanowi połączenie korpusu i funkcjonalności modelu D300 z matrycą CMOS o rozdzielczości 12,1 miliona pikseli znaną z profesjonalnego modelu D3, która dodatkowo została wyposażona w system usuwania kurzu za pomocą drgań o wysokiej częstotliwości.

Dzięki uprzejmości firmy Nikon redakcja przez kilka ostatnich dni miała możliwość zapoznania się z przedprodukcyjnym egzemplarzem nowej lustrzanki. Zapraszamy do lektury szczegółowego opisu konstrukcji D700 oraz naszych wrażeń opisanych w artykule Nikon D700 - pierwsze wrażenia.

Ponadto zachęcamy do zapoznania się z zamieszczoną poniżej galerią zdjęć oraz informacją prasową firmy Nikon, a także z pełną specyfikacją nowej lustrzanki która dostępna jest w naszej bazie:

Aparat zostanie wprowadzony do sprzedaży w lipcu br, a sugerowana cena producenta będzie wynosić 2599 euro.

Galeria zdjęć lustrzanki cyfrowej Nikon D700

Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700
Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700 Pełnoklatkowy Nikon D700


Informacja prasowa firmy Nikon:

Nikon wprowadza nowy model D700 w ofercie lustrzanek cyfrowych formatu FX
Amsterdam, Holandia, 1 lipca 2008 r. — Firma Nikon Europe z przyjemnością informuje o wprowadzeniu do swojej oferty nowego modelu lustrzanki cyfrowej formatu FX. Aparat Nikon D700 o rozdzielczości 12,1 miliona pikseli oferuje równie wysoką jakość zdjęć co znany już użytkownikom model D3, jest jednak od niego znacznie mniejszy.

„Model D3 błyskawicznie zdobył uznanie profesjonalistów fotografujących w terenie, skłaniając wielu z nich do zmiany marki używanego sprzętu. Mamy nadzieję, że model D700 zostanie przyjęty równie entuzjastycznie” — powiedział Robert Cristina, Manager Professional Products and NPS firmy Nikon Europe. „Aparat D700 idealnie sprawdza się przy bardzo słabym oświetleniu oraz w przy wysokim kontraście, a to głównie według tych kryteriów oceniane są obecnie aparaty fotograficzne. Tym samym potwierdziliśmy zaangażowanie firmy Nikon w opracowywanie rozwiązań wyprzedzających ofertę rynkową” – dodał Robert Crisitna.

DNA modelu D3
Lustrzanka cyfrowa Nikon D700 umożliwia robienie zdjęć o równie wysokiej jakości, co znany już fotografom aparat D3. W nowym modelu zastosowano te same zaawansowane technologie — niezwykle czułą matrycę CMOS o rozdzielczości 12,1 miliona pikseli z dużymi pikselami oraz ściśle przylegającym do siebie mikrosoczewkami. Dzięki temu możliwe jest wykonywanie równomiernie oświetlonych, ostrych zdjęć w całym zakresie czułości ISO. Aparat Nikon D700 został również wyposażony w superszybki, innowacyjny system przetwarzania obrazu EXPEED, 14-bitową konwersję analogowo-cyfrową oraz 16-bitowy potok przetwarzania obrazu. Dostępne dzięki temu płynne przejścia tonalne i wyjątkowo precyzyjne oddanie szczegółów obrazu gwarantują najwyższą jakość drukowanych i powiększonych zdjęć.

Format FX w ruchu
Aparat Nikon D700 to idealne rozwiązanie dla profesjonalistów potrzebujących zaawansowanej lustrzanki cyfrowej do fotografowania w terenie, która charakteryzowałaby się wysoką wytrzymałością i odpornością na wilgoć oraz zabrudzenia. Model D700 jest wyposażony w system czyszczenia matrycy polegający na wytwarzaniu wibracji o wysokiej częstotliwości, które zapobiegają odkładaniu się kurzu na powierzchni matrycy. Niewielki akumulator litowo-jonowy EN-EL3e o pojemności 1500mAh umożliwia fotografowanie z szybkością 5 kl./s, a po podłączeniu opcjonalnego pojemnika na baterie MB-D10 i użyciu akumulatora EN-EL4a o pojemności 2500mAh można robić zdjęcia z szybkością 8 kl./s. Dzięki temu profesjonaliści posiadający już aparat D3 lub D300 mogą korzystać z dotychczasowych rozwiązań. Kolejną zaletą modelu D700 jest wbudowana podnoszona lampa błyskowa i-TTL o kącie emisji błysku odpowiednim dla obiektywów 24 mm, umożliwiająca dyskretne oświetlenie w sytuacjach, w których używanie dodatkowej lampy błyskowej byłoby zbyt kłopotliwe.

Tylko dobre zdjęcia
Pomimo atrakcyjnej ceny model Nikon D700 oferuje pełną gamę funkcji, między innymi opóźnienie otwarcia migawki wynoszące zaledwie 40 milisekund, wysoce precyzyjny 51-punktowy system autofokusa Multi-CAM3500, tryb kadrowania w formacie DX oraz podgląd na żywo z autofokusem z wykrywaniem kontrastu — dostępny na 3-calowym monitorze o wysokiej rozdzielczości z matrycą TFT, stosowanym również w aparatach D3 i D300. Jedną z największych zalet aparatów formatu FX jest doskonały wizjer. Dzięki szklanemu pryzmatowi pentagonalnemu, 95% pokryciu kadru oraz podświetleniu punktu AF za pomocą diody LED obraz zawsze jest jasny, a widoczność doskonała. Nową funkcją jest dostępna w aparacie Nikon D700 możliwość wyświetlania wskaźnika poziomu wirtualnego horyzontu w trybie podglądu na żywo — umożliwia to dostosowywanie położenia aparatu trzymanego przed sobą.

Obiektywy NIKKOR tylko na to czekały
Model D700 to produkt jutra czerpiący z najlepszych doświadczeń czołowego producenta profesjonalnego sprzętu fotograficznego. W tym roku firma Nikon obchodzi 75 rocznicę wyprodukowania pierwszego obiektywu NIKKOR, które to obiektywy sprzedane zostały łącznie w liczbie ponad 40 milionów. Wszyscy posiadacze obiektywów NIKKOR z mocowaniem bagnetowym typu F mają do dyspozycji technologię inteligentnego przetwarzania obrazu umożliwiającą kontrolę nad winietowaniem oraz aberracją chromatyczną. Nowi użytkownicy mogą wybierać spośród obiektywów, lamp błyskowych, oprogramowania i akcesoriów oferowanych w ramach systemu Nikon Total Imaging System.

Aparat Nikon D700 jest sprzedawany z akumulatorem EN-EL3e, ładowarką oraz pakietem oprogramowania firmy Nikon. Model zostanie wprowadzony do sprzedaży w lipcu 2008 roku, a sugerowana detaliczna cena producenta będzie wynosić 2599 EUR.


Komentarze czytelników (51)
  1. mi_b
    mi_b 1 lipca 2008, 10:02

    No to Canon 5D odpada w przedbiegach. Trzeba czekać na mocny atak ze stony Canona w postaci następcy zbajerzonego następcy 5D.

  2. brt
    brt 1 lipca 2008, 10:56

    Tyle że EOS 5D to już staruszek, zobaczymy jak będzie wyglądał jego następca i jestem przekonany że to będą bardzo porównywalne maszyny. Z drugiej strony 5D ciągle oferuje świetną jakość obrazu a jego cena powinna być coraz bardziej atrakcyjna.

  3. JarekA
    JarekA 1 lipca 2008, 10:59

    Może i 5D nie ma tych wszystkich bajerów, ale to prawdziwy "dziadek", który premierę miał prawie trzy lata temu i kosztuje w dodatku o 30% taniej od super-hiper nowości Nikona. Mam 5D i po pół roku bliskiej znajomości nie uważam, żeby miał jakieś poważne wady. Pewnie, że czasem czegoś brakuje, ale nie każdemu przydaje się 51pkt AF, LV czy 8 kl/s. Wyposażenie i mozliwości D700 robią wrażenie, ale czy od paru funkcji więcej zrobi się lepsze zdjęcie (fakt, bywają sytuacje, że czasem takie zdjecie w ogóle sie zrobi)?
    Szkoda, że Nikon nie wypuścil czegoś prostszego z FF, bo D700 to nadal sprzęt zbyt drogi dla pasjonata z Polski i niestety nie zapowiada to długo oczekiwanej przez wszystkich wojny cenowej FF. Canon wypusci 5D Mk2 w nieco nizszej od Nikona cenie i znowu rzesze canonowców i nikonowców bedą cczekać na upragniony tani korpus z FF. Jedyna nadzieja w Sony - k.... nigdy nie przypuszczałem, że to powiem...

  4. 1 lipca 2008, 11:19

    brawo dla Nikona!!!(mimo ze foce na canonie)
    Podoba mi sie ze cos sie u nikona dzieje!!
    lampa,obiektyw, i wkoncu nowa lustrzanka!!
    canon spi...oby tylko niezaspal...
    zazdroszcze nikoniarzom.

  5. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 12:23

    Witam! Nikon D700 robi zdecydowanie dobre wrażenie, póki co pora odczekać czy nie ujawnią się ewentualne wady fabryczne, o których Nikon swoim zwyczajem nie raczy informować klientów... Tak na marginesie posiadaczom D300 proponuję wykonać mały test: aparat na statyw, ten sam obiektyw, te same parametry naświetlania, ten sam obiekt fotografowany i wykonanie dwóch zdjęć z AF, przy czym jednego normalnie, a drugiego w trybie LV ostrząc bezpośrednio na matrycy... uwaga bo możecie być bardzo zdziwieni analizując efekty!, znajomy już ma sprzęt w serwisie (zresztą on to odkrył, nie ja), a mam już dwóch następnych sfrustrowanych wynikiem znajomych ze sprzętem w serwisie... obecnie terminy naprawy, a raczej wymiany systemu AF są półtoramiesięczne... Ale wracając do D700 - mocne uderzenie, ale raczej nie w Canon'a 5D bo ten wciąż jest bezkonkurencyjny pod względem ceny, tylko w D300, D2Xs czyli samobój... Co do odpowiedzi Canon'a... powiem tak... o jakość matrycy i właściwości fotograficzne jestem spokojny, pod tym względem nowy 5D bez problemu sprosta D700, o ile go nie przebije bo czy stary 5D jest zły? myślę, że można nim zrobić równie dobre foty jak D3 i D700 więc nie ma co się podniecać, ale... jeżeli Canon w końcu nie uszczelni nowego 5D to przegra... i to z kretesem... A rozpatrując całe systemy... no cóż... w kategorii zoom'y nr 1 jest w tej chwili Nikon, w kategorii obiektywy stałoogniskowe obiektywy Nikon'a to, przy obiektywach Canon'a... po prostu ZABYTKI... próżno szukać wśród nich takich perełek jak Canon'owskie 24/1,4, 35/1,4, 50/1,2, 85/1,2... ale jak to mówią rynek nie znosi próżni wiec może wkrótce Nikon i tu zaatakuje... To tyle luźnych myśli na temat... Pozdrawiam, photolo.

  6. MichalP
    MichalP 1 lipca 2008, 12:50

    do photolo - może jakieś przybliżenie wyników tego małego testu, bo full opisu a żadnych konkretów.

  7. hose
    hose 1 lipca 2008, 12:58

    nadal brakuje iso 100, dość poważny mankament przy portrecie i fotografii macro.. cena? jak na nasze warunki nie do przyjęcia. Jestem "nikoniarzem" jednak przyglądając się cenom nowych produktów stajni zastanawiam się nad 5D Canona, gorszych zdjęć nim na pewno nie zrobię a wydam połowę. Nie dam 10.000 złotych tylko po to by przejść na większa fizycznie matrycę.

  8. perinoid
    perinoid 1 lipca 2008, 13:41

    No to mamy "5D" ze stajni Nikona. Szkoda, że tak późno. Ale może teraz Canon w końcu pokaże następcę 5D, a cena tego ostatniego jeszcze spadnie i będzie można go sobie w końcu sprawić.

  9. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 15:17

    do MichalP: Ale o jakim teście mówisz? Tak jak napisałem w podsumowaniu były to moje lużne myśli na temat wynikajace z doswiadczenia w użytkowaniu zarówno Nikon'a D3 jak i Canon'a EOS 5D oraz "szklarni" obu tych systemów... Nie jestem sprzętowym onanistą i zwolennikiem teorii purystycznych zakładających, że ta i tylko ta firma (marka) jest tą jedyną słuszną, jak SONY wyprodukuje sprzęt, który w praktyce wniesie rzeczywiście istotne zmiany, na tyle rewolucyjne, że przebije Canon'a i Nikon'a to przerzucę się na SONY bo celem kupowania takiego, a nie innego sprzętu jest uzyskanie jak najlepszej technicznie jakości zdjęć, a nie epatowanie nazwą producenta tyle, że do takiego wniosku trzeba dorosnąć co spraktykowałem na sobie samym (kiedyś byłem zagorzałym Nikon'iarzem, potem Canon'ierem, miałem też epizody z Konica Minolta - Dynax 7D, której matrycę i ergonomię do tej pory uważam za jedne z najlepszych w całej historii fotografii cyfrowej, oczywiście do pewnych zastosowań, przesympatycznie wspominam też Olympus'a E-1 - cudowny sprzęt, aczkolwiek do pewnych zastosowań ze względu na poziom szumów nie nadaje się, za to jaka tonalność matrycy!!! :) Podobnie jest ze szkłami... uwielbiam np. Sigmę AF 150 f/2,8 EX DG HSM MACRO choć to ani Canon ani Nikkor, ale przy pełnoklatkowej matrycy świetna ogniskowa... Co do szkieł Canon'a i Nikon'a... porównaj sobie Canon EF 85 f/1,2 L II USM z Nikkor'em AF 85 f/1,4 D na "pełnej dziurze"... Canon jest lepszy nawet od Zeiss'a 85 f/1,4, a Nikkor to w tym towarzystwie kopciuszek aczkolwiek po lekkim domknięciu przyslony też zacne szkło... To tyle kolejnych LUŹNYCH MYSLI... Pozdrawiam, photolo. P.S. Ach gdyby tak OLYMPUS wziął matryce od Fuji... to mogłoby być coś... np. taki E-3 z matrycą Fuji... Pora wracać do zdjęć... heja!

  10. MichalP
    MichalP 1 lipca 2008, 15:25

    chodzi mi o różnice w AF w d300 (classic vs LV). Na czym one polegają?

  11. 1 lipca 2008, 15:46

    Co za wielkie i ciężkię bydlę. Jaki normalny człowiek chciałby nosić na ramieniu coś takiego? Reporterzy prasowi, ślubni itp. - wiadomo, muszą, bo to ich praca. Ale cała reszta? Takim mastodontem mogą się ekscytować tylko "fotografowie" kanapowi, których interesuje sprzęt, a nie robienie ciekawych zdjęć. Z baterią i przyzwoitym obiektywem waży toto z 1,5 kg. Za dużo, żeby komfortowo łazić cały dzień po wertepach. Dla fotografów
    przyrody i krajobrazu - niewypał. Czy producenci wypuszczą jakieś FF o znośnych wymiarach i masie? Nawet jakby mi ktoś dawał tego nikona za darmo, to bym go nie wziął, bo za ciężki (tzn. wziąłbym i zaraz odsprzedał ;-P

  12. Arek
    Arek 1 lipca 2008, 15:48

    FF i uszczelnienia jakoś nie chcą iść w parze z małą wagą. Takie rzeczy to tylko w Erze...

  13. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 15:52

    do MichałP: A to sorry... po prostu na tym, że zdjęcia zrobione w trybie LV wychodzą przysłowiowe "żylety" (oczywiście mówimy o teście przeprowadzanym b. dobrym obiektywem), a przy normalnym AF'ie - przysłowiowe "mydło"... Oczywiście nie mówię, że to dotyczy wszystkich egzemplarzy D300, ale osobiście znam już 3 przypadki, a sądząc po wypowiedziach użytkowników D300 na różnych forach, narzekajacych na jakość zdjęć z tego sprzętu to jest to problem znacznie szerszy tyle, że ludzie nie zdają sobie sprawy, że chodzi o wadliwość systemu AF i wymyślają różne cuda typu, że "matryca D300 jest matrycą b. wymagającą i wymaga super "ostrych" szkieł"... Być może otworzyłem "puszkę pandory", ale w końcu Ci, którzy wydali tyle kasy na ten sprzęt mają prawo korzystać ze sprzętu w pełni sprawnego, a to co za chwilę może dziać się w serwisie Nikon'a na Postepu14 w W-wie (zresztą już się dzieje :) mało mnie obchodzi, niech się firma martwi, mają dosyć kasy :) Pozdrawiam, photolo.

  14. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 16:13

    photolo -poczytaj sobie co to jest FF i BF. Będziesz miał wyjaśnienie "tajemniczego" u "złego" działania AF w innym trybie niż LV. Serio :)
    A dopiero potem wypowiadaj się o wadach systemu AF w D300 :)

  15. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 16:30

    do Fatman73: kolego, doskonale wiem co to jest FF i BF tyle tylko, że to nie ma nic wspólnego z tym o czym ja piszę... według Ciebie to czy występuje efekt FF czy BF zależy od tego czy fotografuję w trybie LV czy "normalnie"??? No to gratuluję wiedzy... ale my Polacy (przynajmniej większość z nas) już tak mamy, najpierw napisać / powiedzieć, a dopiero potem pomysleć :))) Jak w takim razie wyobrażasz sobie kalibrację korpusu pod obiektyw tudzież obiektywu pod korpus skoro wszystko i tak zależy czy pracujemy w trybie LV czy "normalnym"??? Jakoś w moim podręcznym E-510 nie zauważyłem różnicy w jakości zdjęcia zrobionego przy użyciu LV, a tego zrobionego w trybie "normalnym", no może poza lekkim wzrostem szumu na wysokich czułościach przy użyciu LV, ale to akurat jest normalne... Pozdrawiam, photolo.

  16. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 16:37

    A poza wszystkim kolego Fatman73 o jednej rzeczy kolega zapomniał, napisałem, że mój znajomy, a w tej chwili już trzech znajomych reklamowało swoje D300 i serwis Nikon'a te reklamacje uznał, dał konkretną odpowiedź: skalibrować się nie da, konieczna wymiana systemu AF co w tej chwili jest robione... :) Jak kolega nie wierzy to o ile znajomi zgodzą się mogę podać kontakt, albo kontakt do sklepu gdzie sprzęt był reklamowany, zawsze można zapytać sprzedawcę o oficjalne stanowisko Nikon'a :))) Pozdrawiam, photolo.

  17. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 16:47

    kolego photolo, to ja ci gratuluję wiedzy skoro uważasz, że efekt FF/BF nie zależy od tego w jakim trybie działa ostrzenie AF -czy za pomocą detekcji fazy czy za pomocą detekcji kontrastu na matrycy.
    Proponuję przeczytać także instrukcję, poznać swój aparat. Wtedy nie trzeba będzie bzdurami zawracać tyłka serwisowi :) A, że w serwisie różni ludzie pracują to ja wiem. Nie od dziś mam aparat i nie tylko Nikona ;)

  18. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 16:51

    jak Ci już proponowałem, poczytaj trochę, dokształć się a nie wyskakuj mi tu z tekstem "ale my Polacy (przynajmniej większość z nas) już tak mamy, najpierw napisać" -bo jak narazie po prostu się zbłaźniłeś.........

  19. adamkozlowski
    adamkozlowski 1 lipca 2008, 16:58

    Ktos tu wczesniej napisal ze jedyna nadzieja w Sony na atrakcyjna cenowo pelna klatke? Forget it. Flagship ma miec 24 mp wiec wierze ze moze ze wzgledu na mniejsza ilosc bajerow i gorsza marke (przynajmniej teoretycznie) bedzie kosztowala w granicach 15k. Nie moze kosztowac taniej niz D3. Poza tym bedzie wymagac swietnych obiektywow - takie juz sa na szczescie - cala gromadka wesolych Zeissow, mimo ze jeden drozszy od drugiego ale za to jakie brzytwy.

    A D700 dla fotografow slubnych i tak nie bedzie wiele znaczyl dopoki nie pojawi sie 35/1.4 porzadny i 135/1.8 lub 2.0 ale nowy a nie ten DC. Ok, moze przesadzilem, ale tego brakuje, podobnie jak 24/1.4 - to sa naprawde wspaniale obiektywy Canona, mimo ze nienajnowsze. Ba, Zeiss/Sony tez juz ma, swieze i nowiutkie 35, 85, 135...

    A tak w ogole jesli chodzi o LV - moze z ekranem takim jak u Nikona ale odchylanym jak w Olku mialoby to sens, choc i tak dla mnie to bezuzyteczna funkcja w 99% przypadkow. Tylko tak naprawde wciaz brakuje mi jednej rzeczy - skoro LV juz istnieje i dziala tak jak dziala... to dlaczego nie mamy juz trybu video w lustrzankach... Marze o tym. To by bylo cudowne. Moze Sony?

  20. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 17:01

    Adamie na 100% ktoś niebawem wyskoczy z filmami w lustrach -stawiam na Olka, bo to firma lubiąca wprowadzać w swoich konstrukcjach innowacje. Najpierw zostaną obśmiani jak znam życie, a potem jak już "movies" będą w C, N, P i S to już będzie cacy dodatek i nie ma się co śmiać........ ;)

  21. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 17:28

    do Fatman73: no cóż dyskusja z kimś takim jak kolega nie ma sensu bo ktoś kto popłynał takim absurdem jak kolega będzie w zaistniałej sytuacji bronił swojego zdania jak przysłowiowej "cnoty", ale tak to już jest ludzie bronią się przed własną smiesznością na wszelkie sposoby, trzeba było nie zabierać głosu w temacie, o którym nie ma się zielonego pojęcia to teraz nie trzaba by było iść w zaparte :))) Jasne... zawsze można zanegować kompetencję serwisu i czasem jest to zasadne, ale nie przesadzajmy, w tym serwisie sprzęt serwisują też fotografowie zawodowi, agencje i studia fotograficzne... Zresztą tak jak napisałem... dalszą dyskusję uważam za bezprzedmiotową bo dyskusja z broniacym się desperatem nie ma sensu... I jeszcze jeden mały szczegół... ja nie mam D300 tylko 5D więc to nie mój problem... ale kolega chyba ma :))), a gwarancja do niego jest? :))) Pozdrawiam, photolo.

  22. MichalP
    MichalP 1 lipca 2008, 17:35

    ekhm...chyba niechcący wywołałem wojnę. Przepraszam. Zaraz napiszę spostrzeżenia co do pracy AF w moim egzemplarzu. Jako że posiadam na razie jeden obiektyw - 50 1.8 odniosę się do niego. Wszyscy wiemy, że obiektyw ten należy zarówno do najtańszych jak i najostrzejszych obiektywow Nikona. Wiemy też (z testów) że potrafi często się mylić (15% zdjęć z odchyłką 20% od najostrzejszych). Na początku zauważyłem FF, który skorygowałem na body (ustawienie +18). Zdjęcia są ostre (przynajmniej te robione z bliska), ale nie zawsze. Zrzucam to jednak na swój błąd w sztuce (np duża przesłona i AF ustawiony na ramkę okularów a nie na oko) Z kolei wydaje mi się, że czasem zdjęcia robione z większej odległości potrafią być mniej ostre (no ale ja porównuję do Sony DSCH5 gdzie były inne algorytmy wyostrzania jpeg) Co do różnicy classic vs LV to się na razie nie wypowiem bo nie korzystałem i zapewne nie będę więc się nie przekonam co to mydło. Poczekam w każdym razie aż dostanę w swoje ręce niemalże bezbłędnego 70-300VR i wtedy ocenię. Pozdrawiam.

  23. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 17:43

    photolo -proszę Cię wysil się choć troszkę i pomyśl dlaczego używając ostrzenia na zasadzie detekcji kontrastu na matrycy nie ma prawa być problemu z FF/BF. To, że w Twoim E-510 nie ma problemu czy ostrzysz tak czy inaczej oznacza po prostu, że NIE MASZ problemu z FF/BF anio w puszce ani w obiektywach.

    Czujnik AF działający na zasadzie detekcji fazy musi być -że się wyrażę "zestrojony" z matrycą -jeśli będzie jakikolwiek odchył od normy (jakieś przesunięcie) to system potwierdzi ostrość ale niestety wykonane zdjęcie nie będzie ostre. Jeśli ostrzymy bezpośrednio na matrycy, dzięki detekcji kontrastu to nie ma bata zawsze będzie idealnie. To logiczne tylko trzeba pomysleć a nie nadymać się jak nie wiadomo co.

    I niech Twoi koledzy posiadacze D300 i D3 przeczytają instrukcję -jest tam taki fragment o mozliwości korekcji AF na wypadek wystąpienia BF/FF. W większości przypadków da się to pieknie wyregulować, bez konieczności wizyty w serwisie.

    Czy teraz zrozumiałeś ?

  24. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 17:52

    MichalP -Nikkor 50ka to tani obiektyw i niestety dosyć często trafiają się średniej jakości egzemplarze. Owsze msą ostre już od 1.8 jednak bywają też ostrzejsze sztuki, bardziej precyzynie działające oraz mające mniejszą aberrację chromatyczną.

    Jeśli robisz zdjęcia na przysłonie 1.8 z bliska to ostrość powinna być bardzo dobra -niestety wraz z wzrostem odległości do fotografowanego obiektu ta ostrość będzie spadać. Do tego dochodzi problem z precyzją trafiania tego obiektywu wraz z wzrostem odległości.

  25. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 17:58

    photolo -sporo już napisałeś o mnie nie znając mnie (jesteś psychologiem może z zawodu ?) np. to że nie mam wiedzy, jestem desperatem, nie mam zielonego pojęcia o tym o czym piszę, bronię cnoty, idę w zaparte (może chodziło Ci o zaparcia ? -nie mam ich).

    Może teraz napiszesz coś co udowodni Twoją tezę, że ostrzenie za pomocą detekcji kontrastu a detekcji fazy na czujniku da ten sam efekt na zdjęciu (ostrość) jeśli puszka lub szkło ma problem z FF/BF -i najlepiej jak by to było poparte faktami.

    Wiesz tak na spokojnie i mądrze :)))

  26. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 17:59

    do Fatman73: no tłumacz się tłumacz :))) Pozdrawiam, photolo.

  27. MichalP
    MichalP 1 lipca 2008, 18:02

    Zgodnie z "zaleceniami" nie korzystam z przesłon 1.8 i 2.0 z powodu zauważalnego spadku ostrości i widocznej abberacji. Raczej staram się korzystac z 2.5 i wyżej i tu ostrości nic nie mogę zarzucić, więc obiektyw jednak mam w porządku. Dobra - koniec kłótni bo się offtop robi :-)

  28. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 18:03

    no tak mogłem się spodziewać -krzykacz bez argumentów :)

  29. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 18:05

    do Fatman73: Chłopie!!! wada FF i BF jest korygowalna (jak sam zresztą napisałeś w przypadku D300 z poziomu korpusu), po prostu kalibruje się sprzęt i tyle, ile razy mam Ci napisać, że w jedynym w Polsce autoryzowanym serwisie Nikon'a na Postępu 14 w W-wie uznano, że niemożliwa jast nie tylko kalibracja, ale nawet naprawa, w grę wchodzi li tylko i wyłącznie wymiana całego systemu więc nie pisz mi tu o FF i BF, OK? Czytaj uważnie, analizuj logicznie i dopiero potem pisz... Pozdrawiam, photolo.

  30. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 18:06

    MichalP, oj myślę że niepotrzebnie wzbraniasz się przed używaniem takich wartości przysłon. Da się wiele wycisnąc z 50ki na 1.8. Porównaj sobie bokeh przy 1.8 w stosunku do 2.5-2.8 -zakochasz się w tym z 1.8 :)

  31. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 18:09

    Niestety drogi kolego photolo ale nie powinieneś używać słów, których znaczenia nie znasz -mam na myśli słowo logika :) :)

    Więc Chłopie nie pisz mi tu takich bzdurnych tekstów o wadach AF w D300. Brak wiedzy, brak argumentów -napisałem z prośbą o argumenty przemawiajace za Twoja teza tymczasem Ty zjechałes do piaskownicy i odpowiedziałeś jak jakiś smark.

  32. MichalP
    MichalP 1 lipca 2008, 18:13

    do photolo - mam prośbę - czy koledzy pstrykający zdjęcia jeszcze nie dającymi się naprawić d300 mogliby rzucić parę zdjęć obrazujących przypadłość? Być może wada w ich d300 była tak spora, że nawet kalibracja nie pomagała. Stąd wymiana układu. U mnie przy sprawdzaniu dwóch egzemplarzy 50 1.8 wada jest na skraju tolerancji (+18 na skali do 20)

    do Fatman73 - wiem co mogą te przesłony, ale w pewnych specyficznych warunkach z nich po prostu nie korzystam Powód - nawet nie tyle lpmm co abberacja - fajna duszkowata niebieska poświata :-)

  33. michal1982wwe
    michal1982wwe 1 lipca 2008, 18:23

    Ludzie ale wariujecie :P Jeżeli mówimy o EOS-ie 5D, Nikonie D300 i teraz o nowym D700 to są to tak zaawansowane konstrukcje, że nie ma sensu się podniecać, kolejną nową puszką. Najważniejszy jest fotograf z dobrym sprzętem a nie kolejna nowa puszka i kolejne przechwalanie się ;-)

  34. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 18:54

    do Fatman73: no cóż... tak myślałem, ostatnia faza bezsilnosci... używanie inwektyw, sorry, ale nie sprowokujesz mnie do zniżenia się do twojego (tym razem świadomie z małej litery) poziomu... Nie pozdrawiam, photolo.

  35. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 19:03

    MichalP, no niestety tu masz rację aberracja na 1.8 swoje robi :( Ostatnio fociłem kilka plenerków za pomocą 85 1.4 właśnie na 1.4 i w tym przypadku aberracja była jeszcze większa niestety.

    Zgadza się co do korekcji FF/BF, czasem nie da się tego zrobić ze względu na zbyt dużą wadę. Wystepują też inne skrajne przypadki tak jak np. moja sigma 70-200 w której da się obserwować FF i BF..... na 70mm i małej odległości od obiektu jest FF delikatny -natomiast na 200mm i większej odległości jest już spory BF. Opcja kalibracji w body D300/D3 nie jest tak wyrafinowana, zeby to poprawić....

    photolo powiem Ci (świadomie z dużej), że jesteś po prostu niedouczony i tyle -nie da się z Toba dyskutować :(

    a ja pozdrawiam i mimo wszystko namawiam jeszcze raz: poczytaj, popytaj i POMYŚL przede wszystkim -to może zrozumiesz, że się po prostu mylisz (nie ma się co wstydzić, ja też często się mylę i potrafię się do tego przyznać jesli trzeba).

  36. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 19:06

    a zresztą czemu mam być miły dla kogoś kto mnie po prostu obraża -odpłace pięknym za nadobne

    twoje marne teksty to tylko kąsanie mnie po kostkach -idź sobie poujadać w innym miejscu :)

  37. MichalP
    MichalP 1 lipca 2008, 19:08

    czyli pozostaje wysłanie sprzętu do serwisu :( bo obiektyw ma z założenia idealnie współpracować z body.

  38. Fatman73
    Fatman73 1 lipca 2008, 19:16

    niestety tak -tylko nie bardzo mi się widzi odsyłać też body i to na tydzień (a jak dowiadywałem się wcześniej można było się niby umówić od ręki :( )

    całe szczęście, że reszta szkieł nie sprawia problemu :)

  39. jaad75
    jaad75 1 lipca 2008, 22:05

    Fatman w ostrym wydaniu... Nie poznaję kolegi...:D

  40. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 22:20

    do Fatman73 no zamieść jeszcze więcej tych swoich wypocin to może w tym galimatiasie ludzie nie znajdą tej, w której dałeś d..y, można i tak... każda metoda dobra :))), sprawdziłeś już swojego D300? pewnie bez gwarancji i stąd ta frustracja co? :))) no cóż jak mówi stara prawda "prawda w oczy kole" :))) A co do obrażania... to w którym miejscu kolego cię obraziłem? to ja nazwałem cię "smarkiem"???, miej choć odrobinę godności osobistej i odwagi cywilnej, słowem byle jak, ale zachowuj się bo odwracanie kota ogonem to nie metoda, ale jak brakuje argumentów merytorycznych... sorry, ale żenujący jesteś i tyle... wyśpij się to może ci przejdzie...

  41. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 22:25

    do MichalP: podaj mi swojego e-mail'a to podeślę Ci dwa takie zdjęcia, przed chwilą znajomy mi przesłał. Pozdrawiam, Olek, photolo.

  42. photolo
    photolo 1 lipca 2008, 22:38

    do jaad75: nie tyle w ostrym co chamskim, a do tego to beznadziejny przypadek :))) Pozdrawiam, photolo.

  43. jaad75
    jaad75 1 lipca 2008, 22:54

    photolo, niestety mylisz się zarówno w kwestii działania AF-u w D300, jak i w ocenie Fatmana...

  44. Arek
    Arek 1 lipca 2008, 23:21

    Panowie! Proszę o niekontynuowanie dyskusji na tym poziomie. Wszystko (a nawet trochę za dużo) zostało w tym temacie powiedziane. News dotyczy D700 i o nim można rozmawiać do woli.

  45. MajkelM
    MajkelM 1 lipca 2008, 23:36

    A co do D700, cena jak na razie zaporowa, poczekam aż spadnie do poziomu d300, chociaż może to trochę potrwać:) W duszy mam jednak nadzieje że pojawi się d90 - d80 z FF za 2500zł - byłoby pięknie :)

  46. Arek
    Arek 1 lipca 2008, 23:47

    Marzyciel ;)

  47. rolech
    rolech 1 lipca 2008, 23:58

    Panowie, wracamy do tematu D700 bo nie mam ochoty wiecej postow usuwac.

  48. Bad4Good
    Bad4Good 2 lipca 2008, 01:55

    Brawo, brawo, brawo Nikon! O to właśnie chodziło! Generalnie jestem zwolennikiem Canona, ale temu jakoś ostatnio się przyspało. Może coraz lepsze modele Nikona w końcu go rozbudzą. No i Sony czai się z A 900 - zapowiada się ciekawie :) Ostanie kilka miesięcy w branży niewiele się działo. Wszyscy raczej czekają na Photokinę, by wytoczyć największe działa (bosze jeszcze całe 3 miesiące). A tu taka niespodzianka (dziś już chyba nie zasnę). I dobrze! Ich wojna to nasza wygrana. Oczywiście czekam z niecierpliwością na test D 700.
    P.S.
    No i na 5D Mk II - to będzie bitwa! Oczywiście niech wygra lepszy! (żeby potem nie było)

  49. krewzszafy
    krewzszafy 2 lipca 2008, 08:20

    łehuhehu ale sie podniecili niektórzy:) pozabijają sie za niedługo o te zabawki. fajna ta desiedemsetka tylko droooogie jak zwykle to bedzie, ale co tam Polska pikny kraj i bez MOJEGO d700 heh

  50. limes_inferior
    limes_inferior 2 lipca 2008, 08:47

    ;) sorki, nie doczytalem komentarza Arka...
    A odnosnie aparatu - sadza, ze poniewaz Polska nie jest jedynym krajem na swiecie, w ktorym Nikon sprzedaje aparaty - i pensja w Polsce nie jest wyznacznikiem sukcesu aparatu - D700 ma szanse stac sie takim 5D u Nikona.
    Inna sprawa, ze pomimo tego iz 5D ma juz ponad 2 lata (prawie 3?) to jesli chodzi o jakosc zdjec jest nadal nie do pobicia - nawet uwzgledniajac najnowsze konstrukcje Nikona - oczywiscie - zapewne argonomia, AF itd, - troche juz nie odpowiadaja dzisiejszym standardom, ale jakosci zdjec nie mozna nic zarzucic

  51. krewzszafy
    krewzszafy 2 lipca 2008, 09:17

    "AF itd, - troche juz nie odpowiadaja dzisiejszym standardom"
    jakie to są dzisiejsze??? ważne żeby działało:)))

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.