Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Olympus Zuiko Digital 25 mm f/2.8 - test obiektywu

9 kwietnia 2008

5. Aberracja chromatyczna

Przebieg aberracji chromatycznej u ZD 2.8/25 jest wręcz identyczny jak u wyraźnie droższej Leiki. Dla maksymalnego otworu względnego mamy najmniej problemów, bo tam wartość tej wady sięga granicy poziomu małego i średniego. Wraz z przymykaniem przysłony wada rośnie, lecz nigdy nie wzbija się ponad poziom średni.

Olympus Zuiko Digital 25 mm f/2.8 - Aberracja chromatyczna


Gdy interesuje nas obiektyw o podobnej ogniskowej lecz pozbawiony aberracji prawie zupełnie, nasz wzrok powinniśmy zatrzymać na Olympusie 3.5/35. On wyraźnie góruje nad konkurentami w tej kategorii.

----- R E K L A M A -----

Olympus Zuiko Digital 25 mm f/2.8 - Aberracja chromatyczna