Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR

Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR
20 lipca
2018 10:10

Obiektyw, na którego temat plotkowano już od dłuższego czasu został właśnie zaprezentowany. Producent obiecuje między innymi szybki i cichy autofokus oraz uszczelnienia w 11 miejscach.

Specyfikacja obiektywu jest dostępna w naszej bazie:

Mowa tutaj oczywiście o ultraszerokokątnym modelu Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR, który da nam zakres kątów widzenia od 120 do 83 stopni i to przy dobrym, stałym świetle f/2.8.

Informacja prasowa

Ultraszerokokątny obiektyw o stałym maksymalnym otworze przysłony - F2.8, w którym zastosowano zaawansowane technologie, by uzyskiwać bardzo dobrą ostrość obrazu na całej powierzchni kadru

Korporacja FUJIFILM (Prezes: Kenji Sukeno) poinformowała, że pod koniec listopada 2018 wprowadzi do sprzedaży obiektyw FUJINON XF8-16mm F2.8 R LM WR. Ten nowy obiektyw XF został opracowany do współpracy z gamą cyfrowych aparatów fotograficznych serii X. Model XF8-16mm F2.8 R LM WR jest jasnym szerokokątnym obiektywem zoom o stałym maksymalnym otworze przysłony F2.8 i zakresie ogniskowych odpowiadającym wartości 12-24mm w formacie małoobrazkowym. Uzupełnia on inne obiektywy zoom o stałej jasności F2.8 (XF16-55mm F2.8 R LM WR oraz XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR) i tworzy wraz z nimi trio najwyższej klasy obiektywów, które zakresem ogniskowych pokrywają kąt widzenia od 12mm do 213mm (ekwiwalent dla formatu małoobrazkowego). Doskonała rozdzielczość odwzorowania obrazu na całej powierzchni kadru aż do samych jego krawędzi oraz jasny maksymalny otwór przysłony (F2.8) sprawiają, że wprowadzony obiektyw doskonale sprawdzi się w zdjęciach krajobrazów i fotografii architektury podkreślając perspektywę, podczas zdjęć w pomieszczeniach, jak również przy zdjęciach nocnych oraz w astrofotografii.

Obiektyw FUJINON XF8-16mm F2.8 R LM WR pozwala na wykorzystanie pełnego potencjału matrycy FUJIFILM’s X-TransTM CMOS i zapewnia uzyskiwanie doskonałej ostrości obrazu nawet przy pełnym otwarciu przysłony. Dzięki swej znacznej jasności oraz wyjątkowej rozdzielczości pozwala na wiarygodne przenoszenie w kadr atmosfery różnorodnych scen. Tubus obiektywu jest lekki i wytrzymały, a jednocześnie odporny na kurz, wilgoć i niskie temperatury aż do -10 stopni Celsjusza, co czyni z niego niezawodne narzędzie w rękach każdego profesjonalisty.

Wraz z gamą 31 obiektywów, łącznie z zapowiedzianymi dziś modelami XF200mm F2 R LM OIS WR oraz XF1.4X F2 TC WR, gama optyki FUJINON XF pokrywa imponujący zakres ogniskowych, pozwalając na doskonałe fotografowanie zarówno odległych obiektów, jak i świata zarezerwowanego dla makrofotografii.

Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR

Podstawowe cechy

1. Ultraszerokokątny zoom o stałym maksymalnym otworze przysłony F2.8

Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR

Aby stworzyć ultra-szerokokątny obiektyw zoom 8-16mm (ekwiwalent ogniskowych 12-24mm w formacie małoobrazkowym) ze stałym maksymalnym otworem przysłony F2.8, w układzie optycznym wykorzystano 20 elementów ułożonych w 13 grupach. Układ ten zawiera cztery elementy asferyczne, by kontrolować dystorsję i aberrację sferyczną, a także sześć elementów ED, w tym trzy o charakterystyce super ED, służących kontrolowaniu lateralnej aberracji chromatycznej. Opracowana konstrukcja wyróżnia się wysoką rozdzielczością przenoszenia obrazu w całym zakresie zoomu oraz stałym maksymalnym otworem przysłony F2.8.

2.Mechanizm korekcji zakrzywienia pola

  W celu korygowania zakrzywienia pola, co stanowi typowe wyzwanie dla optyki szerokokątnej, obiektyw ten posiada element korekcyjny, który przesuwając się zależnie od pozycji zoomu pomaga w utrzymaniu ostrości aż do samych krawędzi kadru.

3. Podwójne powłoki Nano-GI

Tylna powierzchnia dwóch przednich soczewek, jest pokryta powłoką Nano-GI, aby eliminować efekty duszków i poświaty powodowane ukośnie padającymi promieniami światła, a tym samym zapewniać uzyskiwanie wyrazistego, niezakłóconego obrazu.

4. Cichy i szybki AF

Obiektyw wyposażono w silniki liniowe napędzające autofocus, co zapewnia cichą i szybką pracę układu AF.

5. Zaawansowana konstrukcja odporna na zróżnicowane warunki

Tubus obiektywu jest uszczelniany w 11 miejscach, by zapewnić odporność na kurz, wilgoć oraz niskie temperatury aż do -10 stopni Celsjusza. Przednia soczewka pokryta jest fluorem, by nie osiadały na niej krople wody i kurz, co stanowi dodatkowe zabezpieczenie obiektywu podczas fotografowania w plenerach i nie zawsze sprzyjających warunkach.

6. Akcesoria

Obiektywy ultra-szerokokątne mają dużą, wystającą poza krawędź obiektywu przednią soczewkę i nie można w nich stosować zwykłych zakrywek obiektywu. Przednia zakrywka FLCP-8-16 została specjalnie opracowana dla tego obiektywu i zostanie wprowadzona na rynek w tym samym czasie co obiektyw.


Komentarze czytelników (39)
  1. Arek
    Arek 20 lipca 2018, 10:17

    Tego z wielką przyjemnością sprawdzę w teście i na jakimś wyjeździe :)

  2. ad1216
    ad1216 20 lipca 2018, 10:40

    Ten wyjazd na test obiektywu to była niedwuznaczna sugestia dla producenta? ;))

  3. Arek
    Arek 20 lipca 2018, 10:42

    Nie. Na wyjazdy testowe jeżdżę za własne pieniądze. Miałem na myśli sprawdzenie go na Fotomisji, gdzie byłby idealnym sprzętem do zórz polarnych.

  4. szafir51
    szafir51 20 lipca 2018, 10:59

    mocny argument od Fuji :)

  5. PDamian
    PDamian 20 lipca 2018, 11:22

    Czyli cena będzie w górnej granicach moich szacunków.
    link

    Sony tańsze link

  6. PDamian
    PDamian 20 lipca 2018, 11:24

    Minimum focus 0.25 m
    Maximum magnification 0.1×

    Weight 805 g
    Diameter 88 mm
    Length 122 mm

  7. Willy
    Willy 20 lipca 2018, 13:25

    @PDamian

    Sony tańsze ale ciemniejsze dużo. Tak chyba nie możemy porównywać?
    Czy...?

  8. mikmac
    mikmac 20 lipca 2018, 13:29

    Willy -->
    Drugi link PDamiana to są dokładne odpowiedniki w obrazowaniu z dokładnościa do jakości matrycy: kąt widzenia, kompresja, głębia ostrości, szumy dla iso.
    Fuji musiałoby mieć TRIO w jasności F2.0 aby dać ten sam obrazek co FFy.

  9. PDamian
    PDamian 20 lipca 2018, 13:33

    Tak, przeliczam ekwiwalent otworu względnego. ;)
    -Jest równie jasny.

    Ciekawe czy będą się starać skorygować dystorsję.

  10. mate
    mate 20 lipca 2018, 13:41

    @mikmac
    O ile co do kątów widzenia i GO zgoda, bo to są cechy obiektywu, o tyle przypisywanie właściwości matrycy do obiektywu jest bez sensu.

  11. mikmac
    mikmac 20 lipca 2018, 13:45

    mate -->
    nie jest. ISO i szumy z tym związane tak samo się przelicza, aby uzyskać ten sam obrazek. Fuji iso 800 wyglada tak samo jak FF iso1600 - przy założeniu, że matryce mają tę samą jakość. Co warte uwagi u43 ma tę samą jakość dla iso400... ;)

    Dlatego też ten obiektyw nalezy traktować jak FF F4 - ustawi się iso dwa razy wyższe, tak, ale będzie ta sama jakość.

  12. Arek
    Arek 20 lipca 2018, 13:50

    Nie jest równie jasny. Światło to parametr fizyczny.

  13. mate
    mate 20 lipca 2018, 13:50

    @mikmac
    "przy założeniu, że matryce mają tę samą jakość"

    No i to jest właśnie bez sensu, bo to jest cecha matrycy nie obiektywu, natomiast ogniskowa i otwór względny (a co za tym idzie również np. GO) są parametrami obiektywu.
    Czy jak wymienisz puszkę na nowszą i matryca szumi mniej o 1 EV, to obiektyw zrobił ci się jaśniejszy o 1 EV?

  14. mate
    mate 20 lipca 2018, 13:53

    @mikmac
    "Fuji iso 800 wyglada tak samo jak FF iso1600 - przy założeniu, że matryce mają tę samą jakość. Co warte uwagi u43 ma tę samą jakość dla iso400... ;) "

    Po drugie nawet nie znasz "odstępów" między formatami matryc.
    FF->APS-C 1,3 EV (i 1,5 EV do APS-C Canona)
    APS-C->m4/3 0,7 EV (i 0,5 EV do APS-C Canona).

  15. PDamian
    PDamian 20 lipca 2018, 14:10

    Ja tam kieruję się możliwościami jakie daje obiektyw w połączeniu z korpusem.
    Pomijam nawet fakt, że obiektywy FF mogę podłączyć do aparatów z matrycami 30-50mpix, a aparaty aps-c mają raptem 24 mpix -a to w wielu zastosowaniach jest istotne. Ceny zdjęć w bankach też są zależne od mpix.

  16. mikmac
    mikmac 20 lipca 2018, 14:50

    Arek -->
    ale my nie robimy zdjęć parametrem fizycznym, tylko urządzeniem złożonym z body i obiektywu. Liczy się efekt na zdjęciu, a nie przypisywanie cech poszczególnym elementom. Tabelka PDamiana z obiektywami da na każdym z wymienionych obiektywów prawie identyczne rezultaty. I to biorąc pod uwagę wszystkie cechy zdjęcia.

    mate -->
    masz rację z przesunieciem EV 1,3 - 0,7 na skokach pomiędzy formatami, w celu łatwego przeliczania przyjęło się uśrednianie do 1-1.
    Masz skoki przeliczania FOV 1,5 - 2.0 (na apds, na u43), a szum i głębie po 1 - 2 (na apsc, na u43) EV, chociaż tak naprawdę jest 1,3 - 0,7 (mniej więcej).

  17. mate
    mate 20 lipca 2018, 14:59

    @mikmac
    "ale my nie robimy zdjęć parametrem fizycznym, tylko urządzeniem złożonym z body i obiektywu. "

    Czyli np. dla pracy autofokusa nie ma znaczenia czy obiektyw jest f/5.6 na mniejszym sensorze czy f/11 na większym, to jest to samo?

  18. mikmac
    mikmac 20 lipca 2018, 15:17

    mate -->
    na dslr i ML jakie znam? Tak, bo przesłona jest domykana tylko na przelot migawki ;) A szkieł F11 to nie znam....kupujesz takie? Ja wole 1-4 - 2.0...

  19. gamma
    gamma 20 lipca 2018, 20:39

    kwestia podejscia do zycia, czy F2.8 w apsc to ekwiwalent 2.8 czy 4.0 w FF.

    - wg jasnosci 2.8 to 2.8.
    - wg glebi ostrosci odpowiednikiem tego szkla bedzie 4.0.

    ogolnie ja bym sie sklanial, ze odpowiednikiem tego szkla w FF bedzie jednak 4.0, bo uzyska sie podobna fotografie, tzn. podobna GO, podobne szumy itd... w takim porownaniu to szklo jest drozsze niz sony FF, a do tego ciesze i wieksze.





  20. PDamian
    PDamian 20 lipca 2018, 20:57

    Sony ma dużą dystorsję na 12mm i mocno winietuje.

  21. gamma
    gamma 20 lipca 2018, 20:58

    @Pdamian
    a jaka dystorsje i winiete ma Fuji tego jeszcze nie wiadomo

  22. mate
    mate 20 lipca 2018, 21:08

    @mikmac
    "A szkieł F11 to nie znam"

    Wystarczy f/5.6 z TC x2
    Zapytam jeszcze raz. Jak zmieniłem puszkę (ten sam format matrycy), gdzie obecna na ISO 3200 szumi jak poprzednia na ISO 1600, to szkło z f/4 zrobiło mi się f/2.8? Na analogu to samo szkło z różnymi filmami tez miało różne światło?
    Kąty widzenia owszem, ekwiwalent GO (choć nie jestem zwolennikiem przeliczania) to również rozumiem osoby tak przeliczające, ale przypisywanie właściwości detektora światłoczułego do obiektywu to jakieś kuriozum.

  23. PDamian
    PDamian 20 lipca 2018, 21:11

    Wiadomo.
    ~4% beczki
    i -3,5 EV na f/4.

  24. PDamian
    PDamian 20 lipca 2018, 21:18

    @mate
    Nie kuriozum, tylko ocena czy się opłaca wydać y pieniędzy na szkło o jakichś parametrach w systemie x.

    Bez względu jaki byłby dobry -obiektyw za 1000$ do Pentax Q byłby bez sensu.
    [to hiperbola ;)]

  25. mate
    mate 20 lipca 2018, 21:26

    @PDamian
    "Nie kuriozum, tylko ocena czy się opłaca wydać y pieniędzy na szkło o jakichś parametrach w systemie x. "

    Yhy, tylko że o pieniądzach w ogóle nie było mowy tylko o przeliczaniu światłosiły ze względu na szumy matrycy.

  26. PDamian
    PDamian 20 lipca 2018, 21:30

    Była: 20 lipca 2018, 11:22.
    A 20 lipca 2018, 14:10 o sensie "polerowania g... -czyli o wstawianiu silnika V8 do malucha."

  27. mate
    mate 20 lipca 2018, 21:35

    @PDamian
    "Była: 20 lipca 2018, 11:22. "

    No, tylko że jakby nie z tobą rozmawiałem, tylko z mikmaciem.

  28. PDamian
    PDamian 20 lipca 2018, 21:45


    Chodzi mi o to, że czasami nie ma sensu opracowywać pewnych konstrukcji -a tym bardziej ich kupować.

    Dajmy na to odpowiednik m4/3 obiektywu pełnoklatkowego 400/2.8.

    Żeby mieć takie same szumy i (daj Boże) dynamikę tonalną musiałby to być ~200/1.4.
    ...byłby (~) wielkości i wagi 400/2.8 na FF i kosztowałby link
    niebezpiecznie blisko tego co FF 400/2.8
    dając z korpusem mniejsze możliwości -w tej chwili max 20moix matryce w m4/3.

  29. PDamian
    PDamian 20 lipca 2018, 21:47
  30. mikmac
    mikmac 21 lipca 2018, 00:32

    mate -->
    szukasz dziury w całym.
    Ten przelicznik nie jest jakiś bezwzględny, jak oś czasu. To przelicznik do pracy i użytkowy.
    Matryce w danym przedziale czasowym są zaskakująco podobno jeśli chodzi o szumy.
    Takie GH4 na 1600 to prawie to samo co 5DIII na 6400.
    Sam Canon duży skok w jakości matrycy miał w przejściu z 5dII na 5dIII - czyli 6 lat temu. Od tej pory kosmetyka w ISO, 6D to dalej ich jedna z najlepszych matryc, najnowszy aparat sprzed pol roku A7III ma prawie identyczny poziom szumów.

    Tak więc tak, można tak przeliczać, bo to wygodne i bardzo realistyczne.
    Dlatego tabelka PDamian z góry jest tak życiowa i ukazuje prostą prawdę - aby uzyskać konkretny obrazek wielkość szkła będzie zawsze tama sama, niezależnie od matrycy. Różnice można dodać tylko in plus aby lepiej korygować pewne cechy optyczne co robi np Sigma ART czy ZEISS.

  31. waldi72
    waldi72 21 lipca 2018, 05:56

    do mate.
    W takim razie jeżeli nie bierzemy pod uwagę całości zestawu, czyli wielkości matrycy i przypisanych im obiektywów to dlaczego nie focisz cały czas komórkami czy kompaktami z matrycą 1/2,3 i jasnymi obiektywami. Kupę pieniędzy byś zaoszczędził fotografując na przykład wodoodpornym Pentaxem WG-3 z matrycą 1/2,3 i obiektywem 4.5 - 18.0mm f/2.0 - 4.9, niż Pentaxem 645Z z obiektywem HD DA 645 28-45 mm f/4.5 ED AW SR plus jakaś specjalistyczna wodoszczelna obudowa

  32. handlowiecupc
    handlowiecupc 21 lipca 2018, 09:00

    Pierwszy raz pozazdrościłem czegoś systemowi Fuji. Jednak po zapoznaniu się z ceną znów wróciło przekonanie o jego bezsensowności.

  33. Fennec
    Fennec 21 lipca 2018, 13:13

    @handlowiecupc
    Widocznie dobre rzeczy nie są dla Ciebie ;*

  34. PDamian
    PDamian 21 lipca 2018, 16:14


    Jestem zajeb... ciekaw czy ta masa jest wynikiem lepszej korekcji dystorsji lub winietowania niż w Sony
    czy może znów kupiłbym coś od Fuji.

    Parę razy już Fuji zdarzało się robić kolcowate obiektywy aps-c

    Waga!:
    link
    link

  35. handlowiecupc
    handlowiecupc 21 lipca 2018, 20:45

    @Fennec
    Uważasz, że system FE jest gorszy?

  36. Fennec
    Fennec 22 lipca 2018, 09:33

    @handlowiecupc
    Tak uważam. Poczekajmy na jesienne premiery. Ostatnia premiera Sony to więcej pompowania niż rzeczywistych zalet. Sony umie w marketing. Poczekajmy.

  37. Willy
    Willy 22 lipca 2018, 11:22

    @Fennec, to chyba do APSC odnosisz?

    Sony FF z A7III to nie tylko marketing. To bardzo fajny aparat.

    Jak dla mnie bardziej przekonuje m34 i FF, niż Fuji APSC i średni format.

    System FE wreszcie doczekał tez fajnych obiektywów, Samsung 24 i 35. Jak dla mnie bomba. Jak chce szerzej mam 12-24/4. No i 24-70/4 i jak dla moich rodzinno - turystyczych potrzeb super zestaw.

    A moje dziewczyny zakochane w GM1 i 12-32. Mały i bardzo ładne zdjęcia robi jak jest jasno - jakość wystarcza do A3 w fotoksiążce.

  38. mate
    mate 23 lipca 2018, 08:27

    @mikmac
    "Ten przelicznik nie jest jakiś bezwzględny, jak oś czasu."

    No i dlatego właśnie jest bez sensu ze względu na przeliczanie właściwości obiektywu w oparciu o osiągi matrycy.
    Kąty widzenia czy GO będą właśnie parametrami bezwzględnymi, bo wynikają pośrednio z innego parametru bezwzględnego jak rozmiar sensora.

    "To przelicznik do pracy i użytkowy."

    Ok, czyli ów Fujinon to odpowiednik 12-24/4 w Sony (ze względu chociażby na DR), ale również odpowiednik 12-24/2 w Canonie (bo taki 6D ma dynamikę o 1 EV gorszą niż przykładowo X-T20)?
    Ponadto wciąż nie odpowiedziałeś na pytanie, czy jak zmieniam puszkę, to moje obiektywy mają takie same światło, mniejsze, większe?

  39. stets@o2.pl
    stets@o2.pl 23 lipca 2018, 20:58

    Czekam na ten obiektyw z niecierpliwością, do zdjęc nocnego nieba i krajobrazu. Obiektywy fujinon są bezkonkurencyje, jakość zdjęć, no i zmienna przysłona na obiektywie, w rękach czuje się jakość wykonania zamsze metal i robione wszystkie w japoni. Miałem ff nikona d610, później Olymbusa M4/3 szukałem odpowiedniego sysytemu żeby w nim pozostać na dłużej no i padło na Fuji. Polecam.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.