Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe

Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
16 kwietnia
2019 21:34

Przy okazji minionego już Festiwalu Optycznego w Łochowie zrobiliśmy zdjęcia przykładowe najnowszymi aparatami i obiektywami firmy Panasonic. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć przykładowych.

Standardowo - wyostrzanie i odszumianie ustawione zostało na minimum, dodatkowo wyłączone zostało odszumianie dla wysokich czułości. Korzystaliśmy z obiektywu Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4.

Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/10 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 5.47 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/50 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 7.32 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.23 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.55 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.68 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/3200 sek., ISO 51200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.24 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.61 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.66 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/25 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 6.97 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/13 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 6.61 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 7.42 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 6.9 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 7.95 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 7.95 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/800 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 7.82 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/1600 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.82 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/3200 sek., ISO 25600
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 9.99 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/6400 sek., ISO 51200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.78 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/125 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 9.36 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/125 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 9.44 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/25 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.58 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/13 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 7.91 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/1000 sek., ISO 25600
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.01 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/2000 sek., ISO 51200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.81 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/40 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.97 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/80 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.03 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.99 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/320 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.12 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/640 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.33 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/1300 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.39 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/2500 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.2 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/5000 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.61 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/1300 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.59 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/8.0, exp. 1/40 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.69 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/40 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.76 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/80 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.79 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/160 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.08 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/320 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.24 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/640 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.24 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/1300 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.07 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/2500 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 12.22 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/11.0, exp. 1/5000 sek., ISO 25600
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 11.76 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/5.6, exp. 1/160 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 10.87 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/4.5, exp. 1/400 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 7.47 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/4.5, exp. 1/800 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 7.89 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/4.5, exp. 1/1600 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.44 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/4.5, exp. 1/3200 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 8.68 MB
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
Aparat: Panasonic Lumix S1
Parametry: 50 mm, f/4.5, exp. 1/6400 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 6000 x 4000 pix, 9.46 MB


Komentarze czytelników (48)
  1. Piter
    Piter 16 kwietnia 2019, 21:35

    6400 bardzo przyzwoicie

  2. boa ksztusiciel
    boa ksztusiciel 16 kwietnia 2019, 21:47

    no nie wiem ... szału nie ma :- ) zdjęcia robi takie same jak każdy inny aparat w tej klasie, bez rewelacji i fajerwerków. Wolałbym wybrać o wiele tańszego Sony A7III. Przynajmniej jest dużo ciekawych obiektywów do wyboru. Może jak ten system się rozwinie bardziej, wtedy będzie można zarzucić okiem, a póki co, to nie jest warte tych pieniędzy...

  3. PDamian
    PDamian 16 kwietnia 2019, 22:59

    S1R z 24-105/4, a S1 z Pro 50/1.4?

  4. Mirkowaty
    Mirkowaty 17 kwietnia 2019, 00:53

    ostra fotka z czasem 1/13s na obiektywie 50mm, a Fuji nadal będzie bredzić, że nie wprowadzają stabilizacji matrycy bo ona pogarsza jakość zdjęcia.

  5. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 17 kwietnia 2019, 07:47

    aparat z prawdziwego zdazenia.

    ( przy okazji zasluguje na lepszego fotografa.)

  6. Focimir
    Focimir 17 kwietnia 2019, 07:57

    Mirkowaty, a inna sprawa, czy laczysz na tyle kropki aby się domyślić, że swoimi komentarzami możesz kogoś urazić? Ja wiem że łatwo skrytykował kogoś pod wymyślonym loginem i bez swojego zdjęcia, ale jak nie dorosłeś do internetu, to swoje przemyślenia odnośnie rzeczywistości spisuj na kartkach w domu. Nikt ich nie będzie musiał czytać.

    Już to dawno miałem napisać, ale Robercie, Arku, od jakiegoś czasu instytucji ostrzeżeń i banów powinniście używać częściej.

  7. saturn
    saturn 17 kwietnia 2019, 07:58

    Panasonic i FF hmmm..... chyba z CMOS'a nikt juz nic wiecej niz C,N,S niewycisnie nawet Panas.

  8. Bahrd
    Bahrd 17 kwietnia 2019, 08:51

    Zgadzam się z Focimirem - ale (ad personam) to nie krytyka, co elementarny brak kultury. A jeśli ta pani, mimo młodego wieku, ma spracowane dłonie, to należy jej się tym większy szacunek. Nie każdy może (i chce!) spędzać młodość na kanapie w domu rodziców odpoczywając po wyczerpującej wizycie w SPA.

    PS
    Ale rdza na szczękach hamulców woła o pomstę do nieba! Tu nie ma litości! ;)

  9. Ryuhoshi
    Ryuhoshi 17 kwietnia 2019, 08:59

    @Mirkowaty
    Przecież Fuji wprowadziło stabilizację matrycy do swojego systemu. Po prostu jest tylko w najwyższym modelu(X-H1).

  10. człowiek
    człowiek 17 kwietnia 2019, 09:34

    Witam

    ........czekam czekam na testy
    Nigdzie jeszcze nie można go wypożyczyć a żywnie mnie ten
    system zainteresował.
    Może przy okazji testy ty dwóch szkieł ?

    Pozdrawiam serdecznie

  11. Arek
    Arek 17 kwietnia 2019, 09:58

    Umiejętności fotograficzne redakcji możecie sobie krytykować do woli. Od modelki wara.

  12. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 17 kwietnia 2019, 10:05

    PDamian
    16 kwietnia 2019, 22:59 

    S1R z 24-105/4, a S1 z Pro 50/1.4?
    -----

    ten 50 1,4 ma zaskakujaco duza AC.
    nie spodziewalbym sie.

  13. człowiek
    człowiek 17 kwietnia 2019, 10:33

    Witam

    @Arek

    poprawna reakcja na hejt
    bo inaczej tego nie można nazwać

    Pozdrawiam serdecznie

  14. Youkin
    Youkin 17 kwietnia 2019, 11:08

    @saturn

    zlituj się i włącz słownik - wszędzie piszesz NIE łącznie

    cyt: nikt juz nic wiecej niz C,N,S niewycisnie

    głupie uwagi do modelki, bardzo urokliwej

  15. 17 kwietnia 2019, 12:17

    Szkoda, że nie ma żadnego obrazka na przysłonach mniejszych niż F/4.5

  16. Beginner
    Beginner 17 kwietnia 2019, 12:20

    @Arek
    "Od modelki wara" ????

    1. Praca modelki/modela tak jak każda inna praca może być wykonywana gorzej lub lepiej, znakomicie lub po prostu ewidentnie źle. Może być zachwycająco uroczo, profesjonalnie, ale również może być siermiężnie, amatorsko, żałośnie, wręcz żenująco. Konstruktywne, merytoryczne, taktownie wyrażane uwagi w kulturalnej formie pomagają w każdej pracy. Również w pracy modelki. To są oczywiste oczywistości, ale czasem należy je powtarzać, aby nie utracić kontaktu z rzeczywistością i nie zapominać po jakim stąpamy gruncie.

    2. Przyjmowanie a priori wyrażanych przez Redaktora poglądów jako jedynie słusznych i dopuszczalnych, niestety nie służy swobodnej wymianie myśli i poglądów. Taka nieskrępowana wymiana naszych odczuć i ocen służy wszystkim, bo pozwala dostrzegać , doceniać i rozwijać to czego dotychczas po prostu mogliśmy nie zauważać. Mądry nauczyciel uczy się również od swoich uczniów. Wszyscy rozwijamy się i robimy postępy także przez nasze kontakty z otoczeniem poznając odmienne punkty widzenia i odmienną wrażliwość. Oczywiście wszystko co tu piszę można negować, ale to prosta droga do tworzenia towarzystwa wzajemnej adoracji hipokrytów i wazeliniarzy.

    3. Według mnie sedno sprawy tkwi w nieco innym miejscu. Nie powinno być zgody na obrażanie, ośmieszanie , poniżanie innych. Nie powinno być zgody na prymitywne, chamskie, wulgarne, obraźliwe wyrażanie poglądów. Niestety czytając różne komentarze i wypowiedzi na optyczne.pl, takie przypadki nie są bynajmniej rzadkością.

    4. To co napisałem wcześniej nie dotyczą konkretnego przypadku pracy tej modelki. To dotyczy pracy, funkcjonowania i patrzenia na rzeczywistość Redaktora. Oczywiście większość powyższych uwag staje się bezprzedmiotowa jeżeli w umowie z zatrudnioną modelką zawarta jest klauzula zobowiązująca stronę wynajmującą do powstrzymywania i usuwania wszelkich komentarzy krytycznych dotyczących modelki.

    5. Jeżeli Redaktora lub kogokolwiek innego obraziłem, to przepraszam, nie było to moim zamiarem.

    6. "I to by było na tyle" jak zwykł mawiać pewien nieodżałowany klasyk kabaretowy.

  17. kleofas
    kleofas 17 kwietnia 2019, 12:35

    Na DxO aparat wypadł bardzo dobrze, porównywalnie z Nikonem Z6 i lepiej od Canona EOS R. W punktacji wyprzedził go jedynie Sony A7 III.
    link

  18. Focimir
    Focimir 17 kwietnia 2019, 13:02

    Bohrd jak zwał tak zwał. Boli w oczy bardziej niż wytknieta "wada". Proponuję wszystkim skupić się na temacie w tym wypadku Panasonica.

  19. Arek
    Arek 17 kwietnia 2019, 13:07

    Beginner - problem w tym, że komentujący tutaj modelkę, których chamskie komentarze usunąłem, nie brali udziału w Festiwalu. Nie mogli więc ocenić jej pracy, jak cierpliwie, wdzięcznie i profesjonalnie pozowała przez bite 8 godzin przed 4 grupami fotografujących.

    Zarzucanie zaś jej rękom, że wyglądają jak ręce robola świadczy o kilku rzeczach:

    1. o tym, że komentujący jest chamem
    2. o tym, że komentujący pracownika fizycznego, którego nazywa pejoratywnie robolem widział tylko na zdjęciach reklamowych w sieci i nigdy żadnych prac remontowych sam nie wykonywał
    3. o tym, że o pracy fizycznej nie ma żadnego pojęcia i jej nie szanuje
    4. o tym jak spaczone pojęcie o naturalnym wyglądzie ma komentujący, który napatrzył się na zbyt dużą liczbę efektów zabiegów tzw. medycyny estetycznej

    Może jestem staromodnie wychowany, ale tata mnie uczył, że kobietom należy się szacunek. W mojej rodzinie kobiet się nie bije i nie obraża. I tak będzie na Optyczne.pl, dopóki będę jego redaktorem.

  20. Beginner
    Beginner 17 kwietnia 2019, 13:30

    @Arek
    Rozumiem, popieram, zgadzam się całkowicie.
    Pozwolę sobie dodać, że w mojej rodzinie nie bije i nie obraża się również mężczyzn. Tych zasad trzymają się również moi synowie, wnuczka i wnuczek.
    Pozdrawiam :-)

  21. saturn
    saturn 17 kwietnia 2019, 13:52

    Dla rozladowania napiecia - aparat nudny.
    DXO - polecam poczytac o tym jak oni podchodza do testow (na ich stronie) - wiele to wyjasni co nie ktorym.
    A modelka ma po prostu spuchniete dlonie co sie zdarza z roznych przyczyn i jest normalne, a dloni pracownika fizycznego to francuskie pieski chyba jeszcze nie widzialy.

  22. Cichy
    Cichy 17 kwietnia 2019, 13:56

    Nie wiem, co mam sądzić, więc nic nie będę sądził.

  23. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 17 kwietnia 2019, 14:00

    akurat "niektorym" pisze sie lacznie . ja akceptuje te nieznajomoac gramatyki , jako ze wspomniales, ze jestes poza obszarem j. polskiego.

    Natomiast , tudno sie zgodzic z opinia ze jest " nudny " dlatego ze w odniesieniu do aparatow ona nic nie znaczy.
    To tak jakby pisac np o liczbach , ze sa "wilgotne".

    aparat jest jaki jest , ani nudny , ani rozrywkowy , ani zabawny , ani smutny.

    Jesli odbierasz jako nudny, to jest to stan Twojego ducha , nie cecha aparatu.

  24. Vendeur
    Vendeur 17 kwietnia 2019, 15:07

    @Youkin

    Nie ma to jak zwracanie uwagi komuś na pisownię, przez analfabetę... Najwyraźniej sam nigdy słownika w ręce nie miałeś. Do podstawówki na polski też nie uczęszczałeś?

    @Beginner

    Pomieszałeś podstawowe aspekty logiczne w swym wywodzie. To jest artykuł, dotyczący aparatu. Zdjęcia modelki są jedynie oceną możliwości sprzętu i obiektywu (ew. fotografa). To nie jest "Top Model", aby w jakiejkolwiek materii słuszne było ocenianie pracy czy wyglądu modelki i jeśli ktoś tego nie rozumie, jest po prostu idiotą...

  25. BlindClick
    BlindClick 17 kwietnia 2019, 16:26

    Jejku, ludzie sa dziwni.
    I co z tego jak jej rece wygladaja ? Jak sie popatrzy na calosc to taka ma budowa, mala u gory, solidna u dolu.
    Ale czy tu chodzi o ocecne urody modelki ????????
    Na modelka bardzo przyjemnie sie patrzy, a to ze jest spocona to co ?
    To juz zdjecia sie nie nadaja ? Czy i tu gimnazjalisci w wiekszosci pisza ??

    Malo pixeli wydaje mi si ze daje lepsze ISO, szkoda ze inny obiektyw, chetnie bym zobaczyl te sam obiektyw i plan z obu aparatow.
    Zeby porownac czy lepiej miec malo pixeli czy duzo pixeli.

  26. Youkin
    Youkin 17 kwietnia 2019, 16:50

    @vendeur

    najłatwiej komuś ubliżyć, nie mając racji.
    Jak ktoś jest niegramotny, to nawet nie umie używać słownika (tego z systemu)

    Widać wytykanie błędów kogoś zabolało (i to mocno)

  27. Vendeur
    Vendeur 17 kwietnia 2019, 18:14

    @Youkin

    To do mnie?
    Gdzie nie mam racji? Otóż mylisz się, mam.

    PS. Skończysz z analfabetyzmem, czy będziesz nadal się nim chwalił publicznie?

  28. Youkin
    Youkin 17 kwietnia 2019, 19:38

    @vendeur

    dalej ubliżasz, a uwaga dotyczyła innej osoby, nie twoja broszka

  29. Vendeur
    Vendeur 17 kwietnia 2019, 20:26

    @Youkin

    Po raz kolejny się mylisz. Jeśli pouczasz kogoś publicznie, sam będąc analfabetą, to owszem, jest to "broszka" wszystkich, którzy to czytają i biorą udział w dyskusji. Skończ zatem się ośmieszać i weź słownik do ręki.

    PS. Nazywanie ciebie analfabetą nie jest żadnym ubliżaniem, tylko stwierdzeniem faktu.

  30. kleofas
    kleofas 17 kwietnia 2019, 21:22

    @saturn
    Dobra rada: jak Ci testy na DxO nie pasują, to ich nie czytaj.

  31. BlindClick
    BlindClick 17 kwietnia 2019, 21:55

    @saturn - Ahahaha, dobre ;)
    Aparat jest nudny :), to dodam ze wg mnie 2-gi po Nikonie.
    Nie taki bajerancki jak Fuji, ale nudny :D

  32. saturn
    saturn 17 kwietnia 2019, 22:09

    @kleofas
    Własnie uwielbiam te testy bo trzeba do nich podejść z głową!

    @BlindClick
    Spokojnie .....nie traktuj każdej opinii tak osobiście.

    Co do ortografii.............wybaczcie nie wygląda to dobrze.....ale pisząc z zasr...ego smartfona (co nie należy do przyjemnych rzeczy) nie mam ochoty co chwila poprawiać każdej literówki związanej z np. nietrafieniem w spacje żeby rozdzielić ,,nie'' z innym słowem itp.

  33. Jonny
    Jonny 18 kwietnia 2019, 00:45

    To jaką w końcu PDR ma S1, czy 12.22 jak twierdzi portal photonstophotos, czy 11,36 jak ponoć ustalił dxomark ?

    Rozumiem rozbieżności rzędu setnych, ale tu jest różnica 0,86.

    To jak to w końcu jest z ustaleniami "legendarnego" dxomark ?

  34. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 18 kwietnia 2019, 09:05

    miedzy portalami to lepiej nie porowywac.
    nie ma normy , ktora mowi jak nalezy mierzyc DR . wynik zalezy w gruncie rzeczy od tego, jak przyjac granice lewego i prawego zakresu - wedlug jakich kryteriow.

  35. Arek
    Arek 18 kwietnia 2019, 09:06

    Jonny - a masz gwarancje, że oba portale mierzą to samo? Bo, że nazywają jedną rzecz tak samo, nie znaczy, że w pomiarach będzie tym samym.

    Możesz nazwać coś rozdzielczością i przez to rozumieć bardzo różne rzeczy np. do MTF50 do MTF10. Możesz ją mierzyć na JPEG-ach i RAW-ach o różnych stopniach wyostrzania i wywoływanych w różny sposób. Za każdym razem uzyskasz inny wynik.

    Pamiętam niekończące się walki o zakres tonalny na naszym portalu jakieś 10 lat temu. My wyraźnie napisaliśmy co rozumiemy przez to pojęcie i jak go mierzymy. Nie przeszkodziło to dziesiątkom czytelników wypisywać setek komentarzy, że nasze wyniki są złe, bo różnią się od innych portali. I to mimo tego, że inne portale wprowadziły inną definicję i mierzyły co innego.

  36. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 18 kwietnia 2019, 09:41

    welug dxo ten s1 ma ok 14,5 ev

    ale ja te wartosci liczbowe traktuje cos wyrazanie temperatury w skali celciusza albo farenhaita,

    te sama temperatura przedstawia sie roznymi liczbami

  37. Jonny
    Jonny 18 kwietnia 2019, 09:57

    @Arek - masz oczywiście rację, niemniej skoro portal photonstophotos, zamieszcza u siebie zarówno własne ustalenia, jak i wyniki podawane przez portal dxomark, to pozwala to na przypuszczenie, że obydwa portale używają do pomiarów tej samej metody, choć oczywiście przedmiotem badań są inne negatywy cyfrowe.
    Tak czy siak, tak duże różnice muszą budzić kontrowersje, tym bardziej, że wynik testu dxomark, lokuje w ten sposób wyżej korpus A73, co w wypadku produktów Sony, bywa niestety nieprzypadkowe.

  38. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 18 kwietnia 2019, 10:30

    cos ...

    cos jak ... , ( podobnie jak)

  39. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 18 kwietnia 2019, 13:19

    niemniej skoro portal photonstophotos, zamieszcza u siebie zarówno własne ustalenia, jak i wyniki podawane przez portal dxomark, to pozwala to na przypuszczenie, że obydwa portale używają do pomiarów tej samej metody, choć oczywiście przedmiotem badań są inne negatywy cyfrowe.
    ----------------

    wlasnie , ze nie - jest wlasnie odwrotnie.

    dlatego, ze wyniki sa rozne podaja z dwoch roznych zrodel.
    obydwa wyniki moga byc prawidlowe , tyle ze dotycza roznych warunkow brzegowych. W wypadku DR to jest bardzo wazne.
    Dla materialow fotochemicznych bylo to scisle zdefiniowane jak wyliczac Gamma , zakres tonalny. Wyniki byly porownywalne miedzy laboratoriami.

    w fotografii cyfrowej te warunki nie zostaly scisle okreslone norma , do ktorej sie badacze obligatoryjnie stosuja.
    Moze wedlug jednego portalu 12 ev znaczyc lepszy DR niz 13 ev wedlug innego.

    14,5 ev jak podaje dxo dla S1 to z cala pewnosci nie sa uzyteczne. to jest zakres swiatlomierzy z poteznym fotoelemementem , wysoka detekcyjnoscia.

    byl okres , ze optyczne mierzyly np 7 ev , dxo 10 ev a wcale wyniki optycznech nie byly bledne . rozne warunki brzegowe


    DXO uzyskuja wysokie wartosci DR dlatego ze licza wedlug zaleznosci dynamika = smax/smin. Gdyby wyliczyc wedlug wzoru dyn = Smaxuzyteczne/smin uzyteczne - wynik bedzie nizszy , ale blizszy wlasnosciom odgrywajacycm role w praktyce.


    ogolnie im wyzsza dynamika sceny tym jakosc odzorowania tonalnego gorsza.
    moze byc, ze apartat w ktorym pomierzono wedlug dxo 13 ev odzorowuje gorzej od aparatu dr= 12 EV.
    Tego pomiary nie podaja , a to jest wlasciwie decydujace.
    potezny wzorst natezenia swiatla w zakresie bliskim przepalu powoduje minimalny przyrost luminancji , dzieki czemu formalnie mozna wykazac bardzo wysokie DR , a to jest bezuzyteczne.
    Waznym jest ksztalt zaleznosci luminacji od natezenia oswietlenia , nie tylko maksymalny zakres zmian.



  40. Negatyw
    Negatyw 18 kwietnia 2019, 20:00

    @Pokoradlasztuki napisał:
    "...Waznym jest ksztalt zaleznosci luminacji od natezenia oswietlenia , nie tylko maksymalny zakres zmian..."

    Tak, ten kształt jest najważniejszy, zwłaszcza jego proporcje w stosunku do zakresu zmian. Chyba, że ktoś o zakresie bliskim przepału stwierdzi coś przeciwnego. Ale wtedy też mu przyznam rację.

  41. Jonny
    Jonny 19 kwietnia 2019, 02:47

    Na dobrą sprawę, różnice w metodologii pomiarów nie mają żadnego znaczenia, gdy każdy z portali trzyma się swojej, natomiast ważne są wyniki tych pomiarów w przekroju, a te wykazują, że 12,22 S1, to absolutny ewenement pośród sensorów w rozmiarze FF i lokuje ten sensor, pomiędzy sensorami w rozmiarze MF, a to już jest raczej fenomen, który nie powinien przejść niezauważony.
    Proponuję obejrzeć wykresy opublikowane przez portal photonstophotos, bo są zaiste interesujące, tak dla Panasonica S1, jak i dla S1R.

  42. Jonny
    Jonny 19 kwietnia 2019, 03:09

    Jako ilustrację opisanego fenomenu zamieszczę jeden tylko wykres:

    link

  43. mate
    mate 19 kwietnia 2019, 08:32

    @Jonny
    "a te wykazują, że 12,22 S1, to absolutny ewenement pośród sensorów w rozmiarze FF i lokuje ten sensor, pomiędzy sensorami w rozmiarze MF, a to już jest raczej fenomen"

    ISO poniżej 100 oraz powyżej 51200 dla tego Panasa (podobnie jak i dla A7 III) to są czułości rozszerzone, w zakresie czułości "sprzętowych" wspólnych dla całej stawki ten Panas wypada najsłabiej z zalinkowanej przez Ciebie czwórki, nie ma żadnego fenomenu, warto rozumieć co się czyta.

  44. Jonny
    Jonny 19 kwietnia 2019, 08:49

    Mówisz głupstwa, ale czegóż wymagać.
    Sensory w zakresach rozszerzonych innych producentów, zachowują się bardzo nieprzewidywalnie tak jak np. sensory Sony A73, A7R3, z kolei wykresy sensorów aparatów Nikona, są w tym zakresie płaskie, a w S1 mamy regularny stromy wykres z zyskiem aż do 12,22.
    Nie zamierzam toczyć wojenek, bo mnie jest akurat kompletnie ganz egal w co młodzież wierzy i jak kształtuje swój światopogląd, również w wymiernych dziedzinach, ale wykres to wykres i ja z nim nie dyskutuję.
    Mnie jedynie zmartwiła rozbieżność ustaleń pomiędzy portalami photonstophotos i dxomark, która jest tak olbrzymia jedynie w wypadku sensorów FF firmy Panasonic, co nasuwa pewne refleksje.

    Tak czy siak, życzę wszystkim wesołych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy.

  45. Szabla
    Szabla 19 kwietnia 2019, 09:09

    Stąd te cuda...

  46. mate
    mate 19 kwietnia 2019, 11:27

    @Jonny
    "Sensory w zakresach rozszerzonych innych producentów, zachowują się bardzo nieprzewidywalnie tak jak np. sensory Sony A73, A7R3"

    Ale zakresy rozszerzone to jest tylko i wyłącznie majstrowanie przy obrazie przez procesor obrazu, tor analogowy matrycy się nie zmienia między ISO 50 a 100. Równie dobrze z pozostałych puszek możesz niedoświetlić o 1EV ISO 100 i samemu zdecydować o krzywej tonalnej. Tam nie ma żadnego fenomenu i czarów.

  47. ciemny
    ciemny 19 kwietnia 2019, 14:52

    Zacny aparat robiący zacne zdjęcia.
    Chętnie przyjąłbym go w prezencie pod choinkę, nawet tylko z tą 50-tką.
    Szkoda tylko że rodzine mam skrajnie niedomyślną i znowu będą skarpetki:))

  48. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 20 kwietnia 2019, 12:50

    Jonny
    19 kwietnia 2019, 02:47

    Na dobrą sprawę, różnice w metodologii pomiarów nie mają żadnego znaczenia, gdy każdy z portali trzyma się swojej, natomiast ważne są wyniki tych pomiarów w przekroju, a te wykazują, że 12,22 S1, to absolutny ewenement pośród sensorów w rozmiarze FF i lokuje ten sensor, pomiędzy sensorami w rozmiarze MF, a to już jest raczej fenomen, który nie powinien przejść niezauważony.
    Proponuję obejrzeć wykresy opublikowane przez portal photonstophotos, bo są zaiste interesujące, tak dla Panasonica S1, jak i dla S1R.
    --------------

    skad takie wnioski ????
    nie ma nic niezwyklego . wykres typowy dla wspolczenych FF

    wedlug dxo

    link

    i wg. photon..

    link

    zasadniczo wynik nie moze zalezec od metodologii , ale od niej moze zalezec dokladnosc pomiaru i stad moga byc niewielkie roznice.

    najwiecej zalezy od przyjetej definicji .- co wlasciwie jest mierzone?
    w pomiarze DR wazna jest definicja granic - od strony cieni i swiatel.

    jesli mierzyc DR przez fotografowanie klina optycznego , to wynik jest zbyt optymistyczny i zalezy od uzytego obiektywu z dokladnoscia do ok 0,5 EV. - w zaleznosci od MTF optyki.

    Wazna jest takze fluktuacja gamma w zakresie pracy matrycy - nie tylko szerokosc zakresu. Jesli mierzyc tylko szerokosc zakresu czyli DR to wynik nie jest rzeczywiscie miarodajny. Matryce MF z porownywalnym DR rysuja wyraznie ladniej. Takze wynika to z wiekszych pixeli , czyli wyzszej rzeczywistej rozdzielczosci. Tonalnosc jest przeciez przenoszona za pomoca rzeczywistych punktow obrazowych - czyli rozdzielczosci.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.