Olympus Zuiko Digital 9-18 mm f/4-5.6 ED - test obiektywu
7. Koma i astygmatyzm
Jeśli chodzi o komę, to możemy napisać w zasadzie to samo, co dla dystorsji. Stopień zniekształceń diody umieszczonej w rogu kadru jest podobny do tego jaki widzieliśmy u Tokiny 12-24 mm, Nikkora 12-24 mm czy Tamrona 11-18 mm. Nie jest to na szczęście poziom duży, lecz widać jego tendencję wzrostową wraz ze wzrostem ogniskowej.

Na słowa uznania Olympus ZD 9-18 mm zasłużył za korygowanie astygmatyzmu.
W jego przypadku, średnia różnica pomiędzy poziomymi a pionowymi wartościami
MTF50 wyniosła tylko 3% co jest wynikiem świetnym.











Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.