Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Marka Gucci opublikowała kampanię, w której modele fotografowali się samodzielnie

Marka Gucci opublikowała kampanię, w której modele fotografowali się samodzielnie
26 maja
2020 10:43

W związku z sytuacją epidemiologiczną, zdjęcia do najnowszej kampanii marki Gucci nazwanej #GucciTheRitual modele i modelki wykonali samodzielnie w domach.

Dyrektorzy artystyczni kampanii są zadowoleni z efektu tego niecodziennego sposobu pracy - według ich komentarza, zdjęcia mają w sobie dużą dozę autentyczności i hipernaturalizmu.

Czy tak jest faktycznie, pozostawiamy ocenie czytelników. Kilka przykładowych zdjęć z kampanii zamieściliśmy poniżej, więcej można znaleźć na profilu Gucci na instagramie.

Bardziej interesujące wydaje się pytanie, czy w związku z tym fotografowie mody powinni zacząć sobie szukać innej pracy?


Komentarze czytelników (12)
  1. Wnioski
    Wnioski 26 maja 2020, 11:06

    W ten sposób wyeliminowano fotografów - a więc obniżono koszty przygotowania kampanii reklamowej.
    Być może to nowy trend - wyeliminowanie zbędnych kosztów.
    Prasa już to skutecznie wyeliminowała - poprzez stocki.
    Teraz agencje reklamowe...

    Niebawem pozostanie - co poniktórym - jedynie branzlowanie się posiadaniem drogiego sprzętu (którego jedynym zadaniem będzie dowartościowanie właściciela).

    Taka nowomoda - na miarę naszych czasów.

  2. Wojt_wro
    Wojt_wro 26 maja 2020, 12:09

    Zmiany są nieuniknione.

    Sądzę jednak że w tym przypadku jak najbardziej mieli udział fotografowie, którzy pewnie online mówili jak ustawić światło, jak pozycje, jak dobrać parametry, a z którego kąta itp, co poprawić - a rola modelki/modelów ograniczała się fizycznego powtórzenia komunikatów i wciśnięcia migawki dostarczonego sprzętu. Jest trochę zdolnych i wszechstronnych ludzi, ale sądzę że połowa tych modeli/modelek potrafi głównie odpowiednio zapozować i wypiąć co trzeba przed obiektywem, a nie posądzałbym ich o zdolności ustawienia odpowiedniej kompozycji, światła itp,(Zresztą pewnie wystarczy porównać ich selfiki z insta z efektami tej kampanii)... a te zdjęcia są całkiem fajne, więc nie sądzę aby powstały bez pomocy. Tej naturalności dodaje raczej głównie domowe otoczenie, chociaż i tu mam wątpliwości... która modelka trzyma jakieś wypchane czy żywe kury w domu(3 zdjęcie)... taka dygresja.

  3. dARTi
    dARTi 26 maja 2020, 13:46

    Hipernaturalizm to moda która przeminie jak każda inna w momencie w którym nastąpi jej przesyt. A odnoszę wrażenie, że to już niedługo. Instagram jest tym przesycony aż do porzygania więc wystarczy kilku wpływowych trendsetterów. Pytanie w którą stronę to pójdzie ale może się wydawać, że odejście od kiczu i naturalizmu jest prawdopodobne.
    Zgadzam się z przedmówcą. Wszystko było wyreżyserowane i ustawione a jedyna różnica to fotograf online. Wszystko dla reklamy, żeby było o czym napisać a przy okazji zwiększyć zasięgi ;) Nadal porządna kampania nie może się obyć bez ekipy fachowców i moim zdaniem pomimo buńczucznych zapowiedzi o sztucznej inteligencji czy tam uczeniu maszynowym to są tematy nie do przeskoczenia. Większy problem dotyczy ogólnego spadku zapotrzebowania na jakość. Wynika to z masowości i szybkości zamian. Po co świetna kampania skoro za chwilę wyjdzie "nowy model" i czas jej życia będzie za krótki, żeby opłaciło się w nią inwestować. Ale wydaje mi się, że ten trend też się z czasem zmieni. Zalew chłamu musi spowodować przesyt mortadelą w kolorowym papierku.

  4. Mirkowaty
    Mirkowaty 26 maja 2020, 15:39

    następny krok to modele zastępują naukowców...

  5. Kmicic
    Kmicic 26 maja 2020, 15:59

    najważniejsze jest to że klijent sam sobie ślubu nie zrobi

  6. ***s***
    ***s*** 26 maja 2020, 20:38

    I kotleciarze weselni moga byc ostatnim bastionem w fotografii gdzie komus nowy Canon czy Nikon zarobi na siebie i na fotografa.

  7. sanescobar
    sanescobar 26 maja 2020, 21:34

    a jednak działa, odsłony są, ruch jest, dyskusja jest. Reklama w polu dyskusji podświadomej z uzytkownikiem o orientacji "konsumpcja bezwzgledu na wszystko" zadziałała :)
    Różnicy wielkiej w finezji między ostatnim opisem broszury canona co będzie w nowym R5 a tym co dali w aparacie dla vlogerki od sony też za dużej nie ma.
    Wam się wydaje, że jest a to dokładnie ta sama papka marketingowa :)
    Brakuje jeszcze tradycyjnego marudzenia starych januszy z optyczne.pl, którzy tak często kupują nabijane cekinami torebki Gucciego.

  8. 2marekm
    2marekm 27 maja 2020, 07:57

    Teraz wszelkiej maści Majdany i śmieciocele-bryty będą miały radochę i używanie.

  9. Wnioski
    Wnioski 27 maja 2020, 09:01

    @Kmicic

    no nie zupełnie... tu też były już pomysły - przynajmniej w czasie przyjęcia.
    Jakaś firma (chyba w USA) rozdawała gościom kompakty - mieli oni robić co uważają za interesujące. Po imprezie goście oddawali kompakty a firma wybierała i obrabiała foty.. mając dużo materiału zawsze coś się wybierze.
    A więc i to już było... - nie wiem czy się przyjęło, ale próby/testy były.

  10. qbic
    qbic 27 maja 2020, 09:09

    GUCCI - firemka żyjąca z wyzysku.

    Mam tam gdzie wzrok nie sięga akcje tego tworu.

  11. qbic
    qbic 27 maja 2020, 09:14

    Noszenie, używanie, kupowanie produktów tej firmy to wstyd.

    Tego typu firmy to czarna plama na historii cywilizacji.

  12. deel77
    deel77 27 maja 2020, 09:57

    Firmy tego typu muszą się wyróżniać. I ta akcja taka jest. Nic po za szumem w mediach się nie liczy. Gdyby go brakło to marki premium, nie miałyby nic do zaoferowania, w szczególności nic za co trzeba byłoby zapłacić x00 % więcej.

    Z drugiej strony powszechność urządzeń do fotografii, łatwość publikacji i niskie oczekiwania odbiorców powoduje, że wartość fotografii jako zawodu maleje. W powszechnej świadomości zaciera się różnica między amatorem i profesjonalistą. Koszty pozyskania materiału foto maleją.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.