Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Problemy z chmurą Image.Canon - nowe informacje

Problemy z chmurą Image.Canon - nowe informacje
11 sierpnia
2020 12:05

Europejski oddział firmy Canon opublikował oświadczenie, w którym wyjaśnia przyczynę problemów z utratą danych, jakich doświadczyła w ostatnim czasie chmura Image.Canon

Źródłem problemu okazała się być aktualizacja oprogramowania zarządzającego chmurą wykonana 30-go lipca. W wyniku błędu, pliki trzymane w chmurze przez użytkowników z bezterminowym planem danych zostały potraktowane tak, jak te wgrane przez użytkowników korzystających z opcji krótkoterminowej (w której pliki są automatycznie usuwane po 30 dniach). Problem został odkryty i usunięty 4-go sierpnia.

W wyniku błędu nie nastąpił żaden wyciek danych do innych podmiotów. Niestety utraconych w wyniku błędu plików nie da się odzyskać. Klipy wideo zostały utracone bezpowrotnie, natomiast w przypadku zdjęć zachowały się pliki podglądowe w niższej rozdzielczości. Firma zapowiedziała skontaktowanie się z użytkownikami, którzy utracili pliki.

Pełną treść oświadczenia można znaleźć tutaj.


Komentarze czytelników (16)
  1. Wnioski
    Wnioski 11 sierpnia 2020, 12:22

    Tylko prawdziwi twardziele nie robią bekapów - Conan się widać za takiego uważa (zresztą po co miałby odtwarzać coś co nie jest jego własnością?)!

  2. darekw1967
    darekw1967 11 sierpnia 2020, 12:23

    Kiedys stracilem zdjecia, ktore mialem w chmurze i teraz wszystko leci na plyty BLU-RAY (M-DISC) i dysk HDD ;)

    Za utrate waznych danych w chmurze nikt nie ponosi finansowej odpowiedzialnosci a slowa w stylu: "Przepraszamy..." to troche za malo ;)

    To tak samo jak na parkingu strzezonym którego opłaciłeś nikt nie gwarantuje Ci odzyskania pieniedzy za uszkodzony czy skradziony samochód ;)

  3. MaciekNorth
    MaciekNorth 11 sierpnia 2020, 13:27
  4. 11 sierpnia 2020, 14:48

    Pogrążają się, nie było wycieku, ale robiliśmy testy na produkcji i się skasowało :D

    Przy takim podejściu to już nikt im nie zaufa, a z drugiej strony trzeba być hardcorowcem, żeby trzymać zdjęcia czy dokumenty w chmurze.
    Jest zasada, że wszystko co zapisane w internecie jest dostępne publicznie, a wszystko zapisane elektronicznie może takie być. Nie ma prywatności.

  5. staryman
    staryman 11 sierpnia 2020, 15:49

    Mam zdjęcia w chmurze, dmuchneło, nie ma chmury. Gdyby tak banki nie robiły kopii zapasowych, a potem tlumaczyly brak kasy na moim koncie, że to wina zmiany oprogramowania. Canon jesteś dnem, den, żałosne tłumaczenie.

  6. MatrixSTR
    MatrixSTR 11 sierpnia 2020, 16:29

    Mimo że od lat korzystam z chmur i uważam to za świetne rozwiązanie, tak używanie ich jako jedyny backup ważnych plików jest zwykłą głupotą.

  7. BlindClick
    BlindClick 11 sierpnia 2020, 17:39

    Zostaje powtórzyć.
    Canon mistrz nad mistrze.

    Nie dowiemy się czy aktualizacja czy atak.
    Zdrowy rozsądek podpowiada że nie operuje się pacjenta w biegu ale doświadczenie uczy inaczej.

    Zostaje wyciągnąć naukę że chmura to jak katalog tmp.

  8. Paździoch
    Paździoch 11 sierpnia 2020, 17:41

    Patrząc jak koncerny oferujące te chmury podchodzą do bezpieczeństwa danych to trzymanie tam jakichkolwiek ważnych danych jest głupotą nawet jak mamy backup.

  9. miszak
    miszak 12 sierpnia 2020, 01:47

    A po co te chmury? Kogoś kogo stać na sprzęt foto za 10, 22 czy 57 tysięcy nie stać na dysk za 200 Zeta?

  10. asp
    asp 12 sierpnia 2020, 02:43

    W chmurze można mieć kopie dla szybkiego przesłania, pokazania komuś innemu itd, a u siebie na nosnikach zrobic te najważniejsza kopie

  11. Paździoch
    Paździoch 12 sierpnia 2020, 15:34

    @asp

    Do tego można wykorzystać domowy NAS.

  12. komor
    komor 12 sierpnia 2020, 16:30

    @Paździoch, można. Można też chmurę. Nie wszyscy mają NAS lub nie wszyscy chcą domowy/biurowy NAS udostępniać w sieci. Przecież w oprogramowaniu NAS też były wykryte dziury pozwalające na włamanie się.

  13. komor
    komor 12 sierpnia 2020, 19:22

    Paździoch, zakręciliście się kolego ogonem w kółko. Generalnie jak ktoś ma backup, to jest kryty. Obojętnie czy backupem/głównym magazynem jest chmura, NAS czy co innego, jeśli ma się „drugą nogę”. A skoro włamania były i do chmury, i do NAS-ów i generalnie chyba do wszystkiego, to możemy tak ogólnie sobie powywracać oczy na tę wstydliwą wpadkę Canona, tak samo jak wszystkie inne podobne wpadki.

  14. Bahrd
    Bahrd 13 sierpnia 2020, 12:47

    A astronomowie przestaną narzekać na chmury?
    [ link ] 'By bringing multiple data sets together, cloud computing can reveal insights that might not be apparent from each data set alone. “Astronomical data becomes exponentially more useful the more there is of it in one place.”'

  15. rsaw
    rsaw 16 sierpnia 2020, 12:25

    @Paździoch
    Zgłosiłem twój komentarz do usunięcia. Twój rasizm jest nieakceptowalny.

  16. komor
    komor 16 sierpnia 2020, 13:36

    @rsaw, po zastanowieniu przyznaję Ci rację. Usunąłem.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.