Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canony EOS 5D do naprawy

Canony EOS 5D do naprawy
4 lutego
2009 18:29

Okazuje, że wbrew wielu komentarzom firma Canon wsłuchuje się w głosy swoich klientów. Niestety wsłuchiwanie zajmuje producentowi dość dużo czasu, gdyż w tym przypadku musiały upłynąć prawie dwa lata, aby Canon w końcu zareagował w sprawie problemu odklejającego się głównego lustra w modelu EOS 5D. Cóż... Lepiej późno niż wcale.

W oficjalnym oświadczeniu firma przyznaje, iż w niektórych egzemplarzach w wyniku pogorszenia się kleistości spoiwa może dojść do odklejenia się głównego lustra, co w rezultacie uniemożliwia wykonywanie zdjęć, gdyż na wizjer nie jest rzucany obraz z obiektywu.

Jak to zazwyczaj bywa w takich sytuacjach, producent przeprasza za zaistniałą sytuację i zobowiązuje się do darmowej naprawy usterki poprzez zamontowanie specjalnych wzmocnień dociskających lustro.

Canony EOS 5D do naprawy

Więcej informacji znajduje się na tej stronie, lecz niestety Canon nie informuje tam co mają zrobić osoby, które uszkodziły sobie aparat próbując po upływie gwarancji naprawić go na własną rękę np. w 2007 roku, kiedy to producent udawał, że problem nie istnieje.


Komentarze czytelników (29)
  1. mons
    mons 4 lutego 2009, 18:52

    ....qrde , komu się odkleiło ??? canonowi czy klientowi ???? ....noooooo.....

  2. 120_typ
    120_typ 4 lutego 2009, 18:57

    Canonowi odklejają się lustra, Nikonowi ogumienie, ehh...

  3. ophiuchus
    ophiuchus 4 lutego 2009, 19:15

    a w mojej praktice z 1978 jakoś nic nie odlata... :-/ co to się stało z kontrolą jakości...

  4. qbishon
    qbishon 4 lutego 2009, 19:26

    ciekawe czy w mark II też się będzie odklejać po jakimś czasie...

  5. razthaman
    razthaman 4 lutego 2009, 19:26

    teraz większe nakłady są na marketing niestety

  6. szatsi
    szatsi 4 lutego 2009, 20:47

    W przypadku mojego 5D zauwazylem jeden problem, ktorego nie raczyl rozwiazac Canon Polska ani polski serwis canona. Przy fotografowaniu z trybem pomiaru swiatla "centralnie wazony usredniony" w EXIF Data wyswietlany jest komunikat nt. pomiaru swiatla "unkwown". Dziwne...

    A kontrola jakosci - dzis ludzie zyja z serwisowania sprzetu niz z jego sprzedazy chyba. Tak w motoryzacji jak i w innych przemyslach. Szkoda... Pewex, wroc :)

  7. Mikesz
    Mikesz 4 lutego 2009, 20:50

    Moje body wróciło z serwisu po czyszczeniu matrycy wczoraj.Ciekawe czy cokolwiek zrobili z lustrem?

  8. icegrub
    icegrub 4 lutego 2009, 20:56

    Czytaliście to rozważnie "This information is for residents of the United States and Puerto Rico ONLY!!!. If you do not reside in the USA or Puerto Rico, please contact the Canon Customer Support Center in your region.
    Więc jeśli tylko to nas to nie dotyczy?....

  9. Dzemus
    Dzemus 4 lutego 2009, 21:19

    Dotyczy, tylko nie będziesz tego do amerykańskiego odziału canon'a wysyłać ;). To jest informacja amerykańskiego serwisu.

  10. MM
    MM 4 lutego 2009, 23:35

    Mam od trzech lat intensywnie użytkowane 5D, ma go wielu moich znajomych i jeszcze nikomu nic takiego się nie przytrafiło. Nikt też nie zgłosił takiego problemu gwarancyjnego w zaprzyjaźnionym sklepie foto i dlatego problem traktuję jako marginalny a nie masowy. Taka sensacyjka bo coś trzeba na stronę nowego "wsadzić".

  11. crazy
    crazy 5 lutego 2009, 00:57

    Ja też mam ten aparat i jakoś nie mam problemu o którym sie tutaj pisze

  12. _NicK_
    _NicK_ 5 lutego 2009, 00:58

    MM ---> Skoro sam Canon twierdzi, że może to być problem, to chyba im się nie nudzi i nie wymyślają sobie informacji 'strzał we własne kolano'...

  13. jarek5010
    jarek5010 5 lutego 2009, 01:09

    MM, crazy - oj chyba jednak tak nie jest jak piszecie. Na allegro, człowiek sprzedaje część korpusu do starej piątki z odklejonym lustrem odebraną z serwisu po wymianie na dobrą. Coś więc chyba jest na rzeczy.

  14. crazy
    crazy 5 lutego 2009, 01:16

    Dobra jeden przypadek sie trafił jak na razie, na razie nie ma co szału robić w temacie, MZ to tylko tak aby ludzie już zaczęli się "bać" i zamiast myśleć o robieniu zdjęć będą teraz myśleć o tym czy im lustro sie nie odklei :D

  15. Draku
    Draku 5 lutego 2009, 01:22

    Mojej koleżance z meksyku w trakcie ostatniego dnia warsztatów fotograficznych w Wenecji podczas pleneru odkleiło się właśnie lustro ku mojemu wielkiemu zdziwieniu. Na szczęście był to ostatni dzień warsztatów. Niestety pech chciał że, od razu wylatywała na wakacje i w praktycznie została bez aparatu... 5D używała od ponad 2 lata...

  16. crazy
    crazy 5 lutego 2009, 01:23

    Dobrze, nawet jeśli sie odklei to Canon za darmoche to naprawia więc w czym problem ??

  17. MM
    MM 5 lutego 2009, 01:55

    To taka sama sensacja jak to, że nasze F-16 są awaryjne i non stop się psują. Coś się czasem zepsuje a pismaki piszą tony bzdur i bredni. Canony też się czasami psują, ale od razu jest to sensacja.

  18. rolech
    rolech 5 lutego 2009, 08:14

    icegrub - sluszna uwaga, juz poprawilem link na ten wlasciwy z polskiej strony Canona. link

  19. Arek
    Arek 5 lutego 2009, 08:28

    Panowie posiadacze bezusterkowych 5D. Gwarantuje Wam, żeby gdyby problem dotyczył kilku sztuk, Canon nie przyznawałby się do problemu oficjalnie.

  20. globus911
    globus911 5 lutego 2009, 08:34

    Jednym słowem - TANDETA za coraz większe pieniądze. Wstyd po prostu.

  21. p.h.
    p.h. 5 lutego 2009, 09:45

    Dlaczego dopiero teraz:
    - 5D mk I nie ma już obowiązku dobrze się sprzedawać
    - 5D mk I nie może konkurować z 5D mk II
    - Canon chce w ten sposób wymusić większą sprzedaż nowego mk II (mało elegancki chwyt)
    Nie można zatem mówić, że Canon słucha swoich użytkowników.

  22. MM
    MM 5 lutego 2009, 10:16

    A ja się pytam po cholerę taki sensacyjny tytuł? Podświadomie sugeruje jakoby wszystkie Canony 5D miały się zaraz popsuć. Dziennikarstwo rodem z super ekspresu...

  23. Arek
    Arek 5 lutego 2009, 10:30

    Ja bym napisał raczej zachowanie w stylu Kalesony. Tylko jemu płacili i się dobrze bawił.

  24. Marek B
    Marek B 5 lutego 2009, 10:31

    a kto by zajrzał do artykuu o innym tytule ? ... np: "Canon 5D też sie może uszkodzić". Kto by wówczas zajrzał do takiego artykułu, że nie wspomnę o wartościach marketingowych tego rodzaju pisania ...

  25. 5 lutego 2009, 11:04

    Takie chyba już czasy, że przy coraz częstszym pojawianiu się nowości i wyścigu na MPIX i kolejne wodotryski - jakość często kuleje. Coraz gęściej od nowych wersji firmware, coraz więcej wieści o wadach w sprzęcie - choćby ostatnio o D3X, czy usterkach w topowym szkle N24-70 2.8 ...

    Czekają nas czasy jak w przypadku gier: wypuścić byle szybciej w wersji wczesna alfa, a potem niech użytkownicy testują, a my będziemy naprawiać i patchować ;)

  26. icegrub
    icegrub 5 lutego 2009, 13:18

    A mi się wydaje, że Canon po prostu chce aby totalnie już zakończyć kupowanie starego dobrego sprzętu 5D, a po prostu kupować obecny 5DmkII, i taką tam pierdółkę napisali, faktycznie mogło się to zdarzyć i to tylko na ich korzyść! MM i reszta która użytkuje ten aparat intensywnie od dawna nic się nie dzieje więc jest to tylko
    chwyt marketingowy. Kto będzie chciał to i tak go kupi ja mam zamiar jak waluta spadnie!

  27. zbyszko4x4
    zbyszko4x4 5 lutego 2009, 13:58

    a ja gdyby był lustrem w takim canonie ... i musiał latać jak ten wariat: tam i spowrotem .. to tez chciałbym sie gdzieś urwać czasem ... a Wy zaraz wielkie halo :) oj niewdzięczni użytkownicy ;)

  28. crazy
    crazy 5 lutego 2009, 15:13

    Teraz wszystko masowo się robi, nie przykłada się takiej wagi do jakości jak kiedyś, dziś tylko firmy nastawione na zyski sa a nie na jakość wyrobu... co jest dla nas klientów straszne

  29. d_porky
    d_porky 14 maja 2015, 14:14

    A moim zdaniem to ekstra ruch Canona, przypomina o DARMOWEJ naprawie w aparacie nie produkowanym już od paru ładnych lat. Inne firmy nie chcą się przyznawać do wad nowo wprowadzanych modeli, a tu dbanie o dawno już kupionego klienta.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.