Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Nikon Nikkor AF-S 50 mm f/1.4G - test obiektywu

7 maja 2009

5. Aberracja chromatyczna

Aberracja chromatyczna nie jest jakimś poważnym problemem testowanego Nikkora. W okolicach maksymalnego otworu jest ona na poziomie małym. W okolicach przysłony f/2.8 przechodzi na poziom średni i utrzymuje się na nim do f/16 nigdzie nie wchodząc na poziom duży. Nikkor poczyna sobie tutaj lepiej od Sigmy 1.4/50, która dawała stały poziom tej wady utrzymujący się w okolicach 0.11-0.13% i bardzo podobnie do Pentaxa 1.4/55 SDM. Wypada też troszkę lepiej od starszego Nikkora 1.4/50D.

Nikon Nikkor AF-S 50 mm f/1.4G - Aberracja chromatyczna



----- R E K L A M A -----

Brzeg kadru FX
f/1.4
f/8.0
Nikon Nikkor AF-S 50 mm f/1.4G - Aberracja chromatyczna Nikon Nikkor AF-S 50 mm f/1.4G - Aberracja chromatyczna