Godox ML30 i ML30Bi
Firma Next77, polski dystrybutor marek Godox, Quadralite, Irix oraz Genesis, informuje o premierze nowych produktów marki Godox - lamp LED ML30 oraz ML30Bi.
INFORMACJA PRASOWA
Kompaktowe lampy światła ciągłego LED, Godox ML30 i ML30Bi już w sprzedaży.
Firma Next77, wyłączny dystrybutor produktów marki Godox w Polsce informuje o włączeniu do sprzedaży dwóch nowych lamp z kompaktowej serii ML, czyli modeli ML30 i jej wersji ze zmienną temperaturą barwową ML30Bi (Bi-color). Są to niewielkie i lekkie jednostki, idealnie nadające się dla vlogerów, streamerów czy mobilnych twórców wideo.
ML30/ML30Bi- najważniejsze cechy:
- niewielkie rozmiary (12x9x9cm), waga około 600g,
- mocowanie Godox (po zastosowaniu uchwytu S2 także Bowens),
- możliwość zasilania z sieci lub akumulatorami NP-F,
- aktywny, cichy system chłodzenia,
- precyzyjne oddanie barw, CRI 96, TLCI 97,
- regulowana temperatura barwowa 2800K-6500K (ML60Bi),
- możliwość sterowania aplikacją Godox Light (ML60Bi).
![]() |
Filmowanie w ruchu
Stworzone z myślą o dynamicznym filmowaniu, lampy z serii ML mają zdejmowaną rączkę i gniazdo na parasolkę. Urządzenie dobrze sprawdzi się podczas pracy w studiu, będąc podłączonym do stałego zasilania, ale będzie również działać na dwóch bateriach NP-F, gdy zasilanie sieciowe jest niedostępne, co sprawia, że to świetne narzędzie do filmowania w plenerze.
Odwzorowanie kolorów
Dzięki wysokim wskaźnikom CRI i TLCI 96/97 lampy ML zapewniają żywe, naturalne światło i wiernie odwzorowują kolory.
Kompatybilność
Lampy mają mocowanie Godox, które zapewnia dostęp do ciekawych i kompaktowych modyfikatorów. Po zamontowaniu lampy w uchwycie S2 (dostępny oddzielnie) zyskujemy jeszcze szersze pole manewru w postaci niezliczonych akcesoriów Bowens pasujących do zestawu.
Tryb cichy
Możliwe jest włączenie trybu cichego, aby wyeliminować szum i zapewnić bezgłośne środowisko do produkcji wideo. Sprawia to, że lampy ML idealnie nadają się do nagrywania vlogów, wywiadów itp.
Sterowanie
Różne metody sterowania umożliwiają bezproblemową regulację oraz wygodną pracę. Oprócz ustawiania parametrów lampy na samym urządzeniu możemy sterować jednostką także poprzez opcjonalnego pilota lub darmową aplikacją na smartfony Godox Light app (tylko w przypadku ML30Bi).
![]() |
Efekty specjalne
Dzięki lampie ML30 można symulować efekt błyskawicy, lampy błyskowej, telewizji i zepsutej żarówki, aby uzyskać kreatywne ujęcia. Dodatkowo, w wersji ML30Bi zyskujemy także efekty ogniska, świeczki i fajerwerków.
Specyfikacja techniczna
- Moc maksymalna: 37W (ML30), 40W (ML30Bi),
- Temperatura barwowa: 5600K (ML30) i 2800K-6500K (ML30Bi),
- Standard kolorów: CRI 96 TLCI 97,
- System chłodzenia: aktywny, wiatrak (+ tryb cichy),
- Regulacja mocy: 0-100%,
- Jasność, (1m, z czaszą): 8590 luksów (ML30), 7470 luksów (ML30Bi),
- Wymiary (mm): 120x88x88,
- Waga (g): 587 (ML30) i 603 (ML30Bi)
- Źródło zasilania: z sieci lub akumulator NP-F.
Film prezentujący działanie lamp:
Zestaw
![]() |
W standardowym zestawie razem z lampą ML30/ML30Bi dostaniemy wygodny uchwyt, zasilacz, czaszę, osłonę, kabel zasilający AC, kabel zasilający DC, płytka do montażu akumulatorów NP-F i futerał.
Lampę ze stałą temperaturą barwową, czyli ML30 można nabyć w cenie 975 zł w oficjalnym Sklepie Godox. Wersję ze zmienną temperaturą barwową, ML30Bi wyceniono na 1 135 zł.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Najpraktyczniejszym rozwiązaniem na dzisiejsze czasy jest flesz studyjny ze światłem pilotującym LED, coś jak GlareOne Vega 400. Szkoda, że do Vegi nie ma generatora. Ledowe lampy światła ciągłego mają jednak swoje ograniczenia, dlatego są przydatne raczej hobbystom.
To jest lampa światła ciągłego LED, a Ty piszesz o lampie błyskowej. Przeciez to ma zupełnie inne zastosowania.
Glare One Vega 400 to chiński Jinbei Spark 400D, stary Spark 400I, tylko ze zmienionym światłem modelującym. Konkurencją dla Vega 400 jest Godox SK400II, a nie ML30
@tenyho, rzecz w tym, że lampy światła ciągłego i flesze studyjne mogą mieć dokładnie te same zastosowania. Wielu fotoamatorów, którzy urządzają sobie małe studio zastanawia się w którą stronę iść. A ja się zastanawiam, czy na tym forum można napisać cokolwiek aby jakiś "ekspert" od siedmiu boleści nie błysnął kąśliwym komentarzem.
@Kriss_12
@tenyho
Panowie przedmówcy , prosze w takim razie o wskazówki , czy ten sprzet warto zakupić , co polecicie do zakupu
Cytuję @Kriss_12
" fotoamatorów, którzy urządzają sobie małe studio zastanawia się w którą stronę iść. "
Szukam i czytam , patrzę i czytam i chcę dokonac zakupu , przyzwoitego sprzętu ( dobrego ) taki żeby posłużył w użytkowaniu i przez dłuższy czas , w sytuacji " małe studio" , " w plenerze" i np na przyjęciu urodzinowym czy też mała impreza " domowa " ( domowa w " cudzysłów" )
Wydac pieniądze nie sztuka ale chcę wydac kase , i mieć radość użytkowania , zadowolenie ze sprzętu i jego jakości .
To tak jak czy kupic canon R6 czy może jednak 5 D m IV i wybór padl na R6 canona a teraz po dokupieniu szkła RF jest super z RF 24-70mm f/2.8
Lecz chcę dokupic jeszcze RF 50mm f/1.2 ( czy warto ? a może lepiej RF 14-35 mm f/4.0 )
Oto i dylematy , ale sprzętu oświetleniowego to już nie wiem , za dużo tego na rynku , chcę dokonać zakupu ale ????
Jaki wybrać , i wiem że lepiej dołożyc kasy jak pózniej w brodę pluć i mowic sobie a warto było parę złotych dołożyć .
Więc proszę o wskazówki i wszelkie podpowiedzi mile widziane oraz z góry dziękuję .
Pozdrawiam
@Kriss_12 Niestety tutaj się mylisz. Lampa LED jak ML30 ma określone parametry, CRI, TLCI, ta od Godoxa ML30Bi jeszcze potrafi zmieniać temperaturę barwową.
Lampa błyskowa z linii amatorskiej jak Vega ma po prostu światło pilotujące mieć. I tyle. Być może ma jakieś parametry CRI/TLCI, ale nikt tego nie mierzy, bo to ma być tani LED wspomagający do głównego zadania jakim jest błyskanie.
Jeżeli chcesz sobie kupić lampę błyskową i używać jako światło stałe LED, to sobie kup halogena budowlanego.
Poza tym ML30 kontra Vega jest prawie 3x lżejszy, bardziej kompaktowy, ponad 2x mocniejszy i jeszcze można go zasilić z akumulatora NP-F. Te lampy nawet nie leżą obok siebie.
@sonix. Przede wszystkim postaw na system rozwinięty z duża ilością kompatybilnych z sobą modeli, sterowanych jednym systemem bezprzewodowym, bo kiedyś na pewno będziesz chciał rozszerzyć zestaw, część wymienić na bardziej pro i szkoda byłoby wtedy wszystko wymieniać.
@Kriss_12 Lampy błyskowej nie użyjesz do video.
@sonix, ten Godox jest za słaby nawet do małego studia. Minimum to odpowiednik lampy halogenowej 600W. Jeżeli chcesz się zdecydować na światło ciągłe to proponuję zestaw: 2 x GlareOne 600D + GalreOne 1500 D. Te pierwsze będziesz mógł zabrać w plener, ponieważ można je zasilać akumulatorami. Ważne, że te modele mają mocowanie modyfikatorów najpopularniejszego systemu Bowens. Wadą lamp LED, obok oczywiście dość ograniczonego strumienia świetlnego, jest moim zdaniem to, że trochę rażą w oczy portretowane osoby.
@Zawilec, oczywiście tak, ale ja tutaj nie rozważam zastosowań filmowych.
@tenyho
Jaką markę jaki model byś polecał ?
Napisałeś
" Poza tym ML30 kontra Vega jest prawie 3x lżejszy, bardziej kompaktowy, ponad 2x mocniejszy i jeszcze można go zasilić z akumulatora NP-F. Te lampy nawet nie leżą obok siebie. "
Więc " GODOX ML30 " lub ML30Bi np.ewentualnie iśc w tym kierunku czy inne marki , a jak inne
cytuję
" Przede wszystkim postaw na system rozwinięty z duża ilością kompatybilnych z sobą modeli, sterowanych jednym systemem bezprzewodowym, bo kiedyś na pewno będziesz chciał rozszerzyć zestaw, część wymienić na bardziej pro i szkoda byłoby wtedy wszystko wymieniać. "
Tak to jest prawda to trafne określenie - z duża ilością kompatybilnych -sterowanych jednym systemem bezprzewodowym
Wydać pieniądze chcę tak żeby dobrze wydać ,i w przyszłości jeżeli wymieniać to tylko medernizacja części a nie całości.
Chcę i wolę zainwestowac dobrze , lepiej więcej i dobrze , dobrej marki - modele i wspólpraca -sterowania itd itp. żeby nie w błoto tylko czerpać przyjemność i mieć radość z użytkowania .
To tak jak ze szkłami lepiej serii " L " a teraz RF jak niższe modele a póżniej wymiana szklarni i za pół ceny oddac zadbany sprzęt to szkoda kasy lokować
Proszę o dobre rady , jak można poprosić
Dziękuję z góry i pozdrawiam wszystkich .
@Kriss_12
Czytam o tych lampach
Lampa GlareOne LED 600D i GalreOne 1500 D i już jestem w kierunku , jest dobrze , opisy na stronach sprzedających sklepów , opinie użytkowników , jest Ok .
Radzisz światło stałe do małego studia foto czy małej auli coś w tym rodzaju ( pomieszczenie 6x6 metrów *x8 metrów kwadratowych powierzchni a sufit do 3 - 3,5 metra nade mną
Czy raczej sprawdza się światło - lampy błysk???
@Kriss_12
Chyba jednak po szybkiej lekturze światło stałe ( ale może się mylę , lub być może jestem na dobrej drodze do zakupu )
"GlareOne LED 600D to lampa światła ciągłego, co oznacza, że łatwo jest ją praktycznie zastosować. Nie są potrzebne dodatkowe kursy obsługi i godziny spędzone na nauce wszystkich zawiłości technicznych z nią związanych. W przeciwieństwie do lamp błyskowych, tego rodzaju lampa nie wymaga stosowania światłomierzy, które pozwalają poprawnie dobierać parametry ekspozycji. W przypadku GlareOne LED 600D aparat sam zmierzy światło i nastawi ekspozycję, a proces kadrowania i budowania oświetlenia jest bardzo prosty, ponieważ widzimy co znajdzie się na zdjęciu jeszcze zanim naciśniemy spust migawki."
@sonix, dokładnie tak, jak jest napisane w przytoczonym przez ciebie cytacie z materiałów promocyjnych. Do tego ze dwie parasolki, snoot, ewentualnie jakiś softbox. Odradzałbym ci światło ciągłe gdybyś chciał fotografować poruszające się obiekty, bawić się w jakieś efekty związane z zamrażaniem ruchu. Wtedy tylko flesze. Dodam, że nowe systemy błyskowe Quadralite/Godox oraz Visico mogą pracować w systemie TTL, czyli teoretyczne można się obyć bez światłomierza. Nadajniki Navigator X Quadralite są dość skomplikowane w obsłudze.
@ Kriss_12
23 grudnia 2021, 11:03
„Najpraktyczniejszym rozwiązaniem na dzisiejsze czasy jest flesz studyjny ze światłem pilotującym LED, coś jak GlareOne Vega 400.”
„rzecz w tym, że lampy światła ciągłego i flesze studyjne mogą mieć dokładnie te same zastosowania.”
O czym ty człowieku piszesz?
Godox ML30 to lampa WYŁĄCZNIE do filmowania. Do tego w zasadzie tylko jako hair/rim/back light (tylko 30W).
GlareOne Vega 400 to lampa WYŁĄCZNIE do fotografii. Przecież światło modelujące nie nadaje się do jakiegokolwiek sensownego filmowania.
Jakim trzeba być oderwanym od rzeczywistości komentarzowym teoretykiem by je porównywać i proponować jako alternatywę?
Do tego klasyczne januszowe cebulactwo w stosunku do innej osoby, która wcześniej zauważyła, że wypisujesz jakieś brednie.
@sonix:
Zacznij od napisania DO CZEGO ma służyć ta lampa bo uniwersalna do foto/wideo to zupełnie inny poziom cen.
Moim zdaniem lepiej dołożyć trochę do ML60/ML60Bi. Za trochę ponad €300 są zestawy z 2 bateriami NP-F, softboksem.
60W z jakimś modyfikatorem (jest fajny softbox z mniejszym godoksowym mocowaniem dla lamp ML30/60) daje o wiele więcej możliwości, nawet jako key-light przy małym, domowym „studio” dla YouTubera.
ML30 (LED 30W + softbox) da raczej mocno dramatyczne oświetlenie — lampa będzie musiała być bardzo blisko twarzy filmowanej osoby.
@snufkin, naprawdę jestem pod wrażeniem twojej przenikliwości. Obejrzyj jednak film reklamowy załączony do artykułu. Na moje oko to oni jednak fotografują. Moja uwaga miała charakter ogólny i dotyczyła fotografii. Nigdzie nie napisałem, że polecam filmowanie ze światłem pilotującym od fleszy. Nie napisałem również, że przy tym świetle można fotografować.
Generalnie i w większości "focenie" , tak foto " studio " + teren reporterka , małe imprezy np.urodzinowe , komunie być może nie duże przyjęcia .
Pozdrawiam
@sonix.
Wychodzi, ze szukasz typowej lampy reporterskiej + czyli coś ponad zwykły speedlite.
Quadralite Reporter 200. Mocniejsza od typowych speedlite, duża gama akcesoriów, a przez "s holder" dostep do kupy sprzetu z mocowaniem Bowens.
Kompatybilna z innymi lampami ekosystemu Quadralite
Na pewno nie szukasz LEDa
@sonix,
wspomniałeś wcześniej o urządzeniu niewielkiego studia, dlatego uznałem, że światło ciągłe lamp LED będzie dla ciebie dobrym wyborem. Takie lampy ułatwiają kontrolę nad kierunkami oświetlenia osobie z niewielkim doświadczeniem. Twój ostatni wpis sugeruje jednak, że potrzebujesz zestawu 2-3 fleszy akumulatorowych z nadajnikiem. W tym przypadku zgadzam się z @tenyho. Quadralite Reporter 200 + np. Quadralite Stroboss 60 będzie optymalnym wyborem. Alternatywą jest dość trudna o zdobycia w Polsce Powerlux-Visico 2, która ma 5x mocniejszą od Reportera 200 diodę pilota (światło pilotujące w Reporterze to jakiś żart). Nadajnik Visico VC-818TX jest również kompatybilny z kilkoma modelami lamp. Można zbudować fajny system.