Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Inne testy

Test kamery Panasonic AG-AC130AEJ

26 stycznia 2015
Komentarze czytelników (39)
  1. Kejcak
    Kejcak 26 stycznia 2015, 20:24

    Temat kamer jest mi obcy, więc najmilej ogląda mi się filmy podsumowujące z Wartą w roli głównej :)

  2. waldi72
    waldi72 26 stycznia 2015, 21:01

    Właśnie, szkoda, że nie ma trybu 50p. Można się niemiło naciąć filmując przy migotającym świetle, na przykład ze świetlówek.

  3. mstmst
    mstmst 26 stycznia 2015, 21:12

    @waldi72 ca ty za herezje z tymi świetlowkami snujesz ? Jeżeli będzie migać przy 50i to tym bardziej przy 50p. Ba nawet będzie jeszcze gorzej bo prawidłowy czas/migawka do 50p to 1/100 a nie 1/50 jak przy 50i. Większy ból jest przy oświetleniu diodowym gdzie częstotliwość pracy diod może być inna niż 50 Hz.

  4. lukasz8402
    lukasz8402 26 stycznia 2015, 21:14

    @waldi72 ?
    Podaj jakiś przykład konkretnie o co Ci chodzi.
    Przepracowałem AC130 już około 600godzin i nie spotkałem się z tym problemem.
    Czy chodzi Ci o migotanie takie jak w teście?

  5. dexter80
    dexter80 26 stycznia 2015, 22:11

    Jak na urządzenie za prawie 12k pln jakość obrazu jest żenująca.

  6. mav
    mav 26 stycznia 2015, 22:44

    Kejcak - no proszę :) jednak świat jest mały.
    waldi - nie bardzo wiem, co 50p miałoby tu pomóc. Aczkolwiek szkoda, że go nie ma.

  7. kleofas
    kleofas 26 stycznia 2015, 22:51

    @dexter80
    Jakość obrazu jest żenująca bo AVCHD to żenujący format, który nadaje się jedynie do filmowania nieruchomych scen. Panasonic robi dobre kamery w systemie P2 np taka (trochę droższa AG-AC130AEJ): link

  8. mav
    mav 26 stycznia 2015, 22:54

    kleofas - zupełnie się z Tobą nie zgodzę, to nie jest wina AVCHD, bo np. takie Sony czy Canon z dużym przetwornikiem robią robotę. Oczywiście XAVC może jeszcze więcej, ale znowu bez popadania w skrajności.
    Po prostu ten typ obrazu osobom, które używały aparatów nie będzie się podobał, ale to wynika z innych powodów.
    Ostatnia sprawa - ujęcia nie są podkręcane w żaden sposób - to "żywiec" z kamery. Myślę jednak na wprowadzeniu elementu 'wyciskania', ale pracuję nad sprawiedliwą, powtarzalną metodą.

  9. lukasz8402
    lukasz8402 26 stycznia 2015, 23:34

    Troche droższa ac130 - wow 😃. Polecam sprawdzic ceny kart p2.
    Pewnie niektore osoby zabierajace glos w dyskusji nigdy tej kam nie mialy w rekach...
    Chcecie porownac obrazek z ac130 z obrazkiem lustrzanki? Ergonomie, funkcjonalnosc tez porownacie? Żenujaca to jest jakosc z kazdej kamery jak obsluguje ja slaby operator....

  10. Canonex
    Canonex 26 stycznia 2015, 23:46

    Za taką cenę to już byłem pewien 2160p, a tu nawet banalnego 1080 50/60p nie ma.
    Ciekawe, że tak trudno uzyskać w kamerze za 12K to, co oferują lustrzanki po 2K.

  11. kleofas
    kleofas 27 stycznia 2015, 00:02

    @Mav
    Wielokrotnie miałem nieszczęście pracować np tą kamera Sony z większym przetwornikiem:
    link
    i powiem Ci, że jakość dynamicznych ujęć jest po prostu skandaliczna (kamera została kupiona rok temu i jakość od początku taka była). W statycznym planie, do wywiadu - ok. Ale do zdjęć w ruchu - masakra. (zatrzymajcie sobie na chwilę klatkę w trakcie szybkiej transfokacji na wieżę kościoła, zobaczcie te artefakty). Nagrywałem jedną scenę tą kamerą, oraz Canonem D6. Różnica w jakości była miażdżąca (oczywiście na rzecz Canona).

  12. lukasz8402
    lukasz8402 27 stycznia 2015, 00:12

    Dlaczego lustrzance tak trudno jest uzyskac:
    - xlr z zasilaniem
    - ergonomie tylko trzeba sie posilkowac rigami
    - zapis na 2 karty jednoczesnie
    - szybki dostep do niezbednych funkcji
    - porzadny wizjer ulatwiajacy prace w ostrym swietle
    - lagodna nie skokowa zmiane przeslony
    - brak limitu dlugosci klipu, przegrzewanie... Nieliczne modele nie maja limitów.
    - szkło zoom o takim stosunku jasnosc/zoom z napedem i af
    - filtry nd wbudowane
    .....
    Znasz powiedzenie - jeden lubi rybki a drugi pipxi?

  13. lukasz8402
    lukasz8402 27 stycznia 2015, 00:21

    Kleofas chetnie dowiemy sie co to ten canon D6....
    Sa lepsze kodeki ale odnosniednosnie avchd to uzywam na codzien w dynamicznych ujeciach w GH3 i nie odnosze takiego wrazenia ze to jakas padlina... MPG np w canon xf100, xf200...sa rewelacyjne ale np mamy bitrate 50megabit vs 17avchd. Nie wspominajac o np AVCintra 100megabit.

  14. kleofas
    kleofas 27 stycznia 2015, 00:24

    Myślę, że zdecydowanie lepszy obrazek da mniejsza, ale tańsza, o większym przetworniku i z lepszym kodekiem Sony PXW-x70. link

  15. mav
    mav 27 stycznia 2015, 00:25

    kleofas - tylko że EA50 to przepakowany NEX...tam ogólnie jest po prostu tak sobie. Też nie mam o tej kamerze jakiegoś dobrego zdania.

  16. mav
    mav 27 stycznia 2015, 00:25

    Sprawdzimy to :)

  17. kleofas
    kleofas 27 stycznia 2015, 00:37

    @lukasz8402, dzięki za wytknięcie mi literówki, ja nie będę równie małostkowy. Nie używałem Panasonica GH3, więc nie będę się na jego temat wypowiadał. Opinię ma bardzo dobrą, ale wielu użytkowników tego aparatu korzysta z rekorderów zewnętrznych. Taka sama sytuacja jest z Sony: jeśli masz wyjście z sygnałem 4:2:2, to kodek AVCHD nie boli (bo traktujesz go jako backup). Jeśli jednak nie masz zewnętrznego rekordera, to np wspomniany przez ciebie Canon xf100 (a konkretnie to 105, bo tam są XLR) wydaje mi się dużo bardziej sensownym rozwiązaniem niż ta kamera

  18. lukasz8402
    lukasz8402 27 stycznia 2015, 00:37

    Jakosc obrazka bedzie lepsza. A jeszcze odnosnie 4k..Pamietacie jak wchodzilo HD i jakie jasne na poczatku byly te kamery?😃

  19. sloma_p
    sloma_p 27 stycznia 2015, 00:40

    Szto eta "jasna kamera" ?

  20. lukasz8402
    lukasz8402 27 stycznia 2015, 00:41

    Xf100 tez ma xlr... Co do lepszosci to wole od xf100 zdecydowanie ac130 bo roznica w jasnosci spora. Pograzasz sie bo napewno GH3 nie potrzebuje zewn rekordera ze wzgledu na kodek.

  21. sloma_p
    sloma_p 27 stycznia 2015, 00:42

    A, XF100 też ma XLRy ;)

  22. sloma_p
    sloma_p 27 stycznia 2015, 00:47

    @lukasz8402- w czym masz tą "sporą różnicę w jasności"?

  23. lukasz8402
    lukasz8402 27 stycznia 2015, 00:49

    Xf100 jest ciemniejsza niz ac130.

  24. sloma_p
    sloma_p 27 stycznia 2015, 00:54

    Ale co jest "ciemniejsze"? Obiektyw? BO jest nieco ciemniejszy na szerokim końcu, ale 1/3 EV to nie jest "sporo"...

  25. kleofas
    kleofas 27 stycznia 2015, 00:58

    "napewno GH3 nie potrzebuje zewn rekordera ze wzgledu na kodek". Tak, ale tym najlepszym kodekiem nie będzie AVCHD tylko mov z kodekiem ALL-I i 72Mbps. I to zupełnie inaczej wygląda niż AVCHD i 28Mbps, a różnicę widać właśnie w ruchu. Zrób małą próbę: filmuj z okna samochodu, na dłuższej lufie, tak żeby uzyskać rozmazane plamy. Nagraj sobie to w AVCHD a potem w ALL-I , wypuść stop klatki i porównaj.

  26. lukasz8402
    lukasz8402 27 stycznia 2015, 01:03

    Ciemniejsza w sensie obraz w panasonicu jest mniej zaszumiony przy tym samym wzmocnieniu gain.

  27. sloma_p
    sloma_p 27 stycznia 2015, 01:05

    Oki, czyli po prostu albo sensor Canona bardziej szumi, albo ma niższą czułość natywną i "gain" w jednej i drugiej to nie to samo. Wierzę na słowo :)

  28. lukasz8402
    lukasz8402 27 stycznia 2015, 01:15

    W poprzednim poscie piszesz avchd to zenada. A ja jeszcze raz pisze ze nie taka zenada a jak ktos chce lepszej jakosci to wiadomo avchd nie jest dla niego.. Piszesz o zewn rejestratorach do GH3 jakby tam nie bylo dobrych kodekow.... piszesz o xlr w xf105 - jaki to ma zwiazek? Kazesz robic testy... Zrob sobie test avchd z roznych kamer bo moze rzeczywiscie ta ea50 niezbyt daje rade.

  29. lukasz8402
    lukasz8402 27 stycznia 2015, 01:23

    Jesli sie zaglebiamy w jasnosci to napisze tak:
    Ustawiajac takie samo naswietlenie na jednej i drugiej kamerze i otwierajac przyslone na max to obraz z panasonica jest lepszy, mniej zaszumiony. Zdarza sie ze np przy tych samych przyslonsch jedna kam musi miec gain 9 kiedy druga ma gain 0 a generuja obraz tak samo naswietlony.
    Mialem xf100 i sprzedalem ze wzgledu na jasnosc...

  30. lukasz8402
    lukasz8402 27 stycznia 2015, 01:24

    Te gainy nie 0 i 9 nie tycza sie xf100 ac130

  31. mav
    mav 27 stycznia 2015, 10:29

    Zgadza się. Można porównać sobie wartości AC90 i AC130 w stosunku do ISO w FS100 - właśnie po to robiłem to porównanie. I AC90 jest "ciemniejsza". Dlatego gain jako taki jest średnim "miernikiem", bo w każdej kamerze będzie znaczyć coś innego.
    Wracając np. do tej nieszczęsnej EA50, to ona jest "ciemniejsza" o ok. 9dB z tego co pamiętam, ale tu ciekawostka, obie kamery można przełączyć w ISO i wtedy wychodzi, że EA ma o wiele mniejszy zakres, ale obie mają gain 0-30.

  32. kaziu
    kaziu 27 stycznia 2015, 13:40

    Fajna kamera z dużym potencjałem ale niestety inżynierowie postanowili ją ograniczyć pod względem jakości rejestrowanego materiału.
    Kamera odtwarza bez problemu materiał nagrany na z hackowanym GH2 z bitrate ok 70Mb, Podejrzewam, że nie było by problemem dla inżynierów Panasonic'a włączyć opcję zapisu z większym bitrate ok 50 Mb ale to nie zgodne z założeniami standardu AVCHD. Przecież mamy multum formatów pochodnych AVCHD, które muszą dać firmie zarobić na droższym sprzęcie.
    Co do migotania punktów świetlnych jak na filmiku w teście, to już przypadłość w Panasonicach - autofocus tak ma, że ciągle szuka. Recepta na tą ułomność to "MF".
    Kwestia pulsowania obrazu przy LEDach itp.. wystarczy ustawić odpowiednią wartość migawki (mamy możliwość korekcji o 0.1Hz) i problem znika.

  33. lukasz8402
    lukasz8402 27 stycznia 2015, 20:28

    @kaziu
    Kamera odtwarza bez problemu materiał nagrany na z hackowanym GH2 z bitrate ok 70Mb, - ciekawa sprawa.
    Na ten moment to w AC130 brakuje tego 50p trochę. AC160 ma zapis w 50p ale jest trochę droższa :-(. Konstrukcje już mają coś koło 3 lat tak że pewnie niebawem będzie nam dane oglądać następcę tego modelu.

  34. hajhet
    hajhet 28 stycznia 2015, 15:59

    Czy dobrze mi się wydaje, że część scen filmów była kręcona w Sanoku, Gorlicach i Krośnie? :)

  35. mav
    mav 28 stycznia 2015, 19:38

    @hajhejt ponad 400km dalej :)

  36. mav
    mav 28 stycznia 2015, 19:39

    hajhet - przepraszam za literówkę w ksywce..

  37. ryek
    ryek 29 stycznia 2015, 13:30

    To teraz poprosimy test kamer Sony FS100 oraz Canon C100.

  38. steem
    steem 2 lutego 2015, 18:08

    Bardzo dobra recenzja, dzięki :)

  39. blenda
    blenda 8 lutego 2015, 16:02

    I tu się pojawia pytanie czy kamera czy.. GH4?:)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział