O tym się mówi, czyli plotki i ploteczki z ostatniego tygodnia
Skoro znamy już brązowego medalistę Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2010, to możemy przyjrzeć się plotkom z branży fotograficznej, jakie pojawiły się w ostatnim tygodniu. A że jest o czym czytać, to zapraszamy do dalszej części newsa. Posłuchajcie...
Uwaga! Poniższe informacje w większości nie są oficjalnymi informacjami producentów i pochodzą często z nieznanych i niepotwierdzonych źródeł.
![]() |
Canon
Nowe obiektywy
Nie ustają spekulacje na temat nowych obiektywów, które Canon podobno zamierza zaprezentować w najbliższych miesiącach. Obecnie mówi się o czterech modelach: EF 70–300 mm f/4–5.6 IS, EF 24–70 mm f/2.8L IS, EF 60 mm f/2.8 IS Macro, EF 200 mm f/4L IS Macro, jednak zapewne niedługo przekonamy się, czy są to tylko pobożne życzenia użytkowników, czy realne plany producenta.
No i znów 60D
Trudno nam już zliczyć ile razy podawaliśmy domniemaną specyfikację następcy Canona EOS 50D, mimo wszystko nic nie przeszkadza kolejny raz zaprezentować tę, która ostatnio pojawiła się na CanonRumors:- matryca 18 Mpix,
- nowy, 9-punktowy AF,
- 5 punktów krzyżowych,
- ruchomy ekran LCD,
- 6 kl/s w trybie seryjnym,
- procesor DIGIC IV,
- tryb wideo Full HD,
- bezprzewodowy sterownik zewnętrznej lampy błyskowej,
- nowy akumulator i grip,
- wizjer o pokryciu 98%,
- uszczelnienia jak w 50D.
Nikon
Coś dla miłośników patentów
We wnioskach patentowych złożonych przez firmę Nikon można doszukać się dokumentu opisującego aparat z nowym mocowaniem bagnetowym. Patrząc na załączony we wniosku rysunek trudno nie oprzeć się wrażeniu, że Nikon przygotowuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego bezlusterkowca.![]() Rysunek z wniosku patentowego firmy Nikon |
Plany Nikona
Mówi się, że w obecnym roku fiskalnym, który zakończy się 31 marca 2011 roku, Nikon zamierza zaprezentować nowy, koncepcyjny model aparatu. Producent w tym wypadku ma skupić się na zaoferowaniu wzbogaconych funkcji wideo.Natomiast agencja Reuters poinformowała dwa dni temu, iż Nikon w najbliższym czasie planuje nawiązać współpracę z firmami działającymi na rynku internetowym i w telefonii komórkowej. Jej celem ma być dostarczanie nowych możliwości przechowywania i udostępniania zdjęć wykonanych aparatami marki Nikon.
Olympus
Olympus E-D1
Plotki głoszą, że długo wyczekiwany następca Olympusa E-3 zostanie oznaczony symbolem E-D1, a jego premiera ma odbyć się 14 września br. Aparat ma reprezentować podobny poziom cenowy co E-3 w momencie wejścia na rynek.
Panasonic
Panasonic LX5
Na liście modeli aparatów, dostępnej na brytyjskiej stronie firmy Panasonic, znalazł się model LX5. Choć producent już dawno zapowiadał pojawienie się następcy popularnego LX3, to tym razem mówi się, iż jego premiera ma odbyć się jeszcze w tym miesiącu.![]() |
Jednocześnie serwis PhotoRumors donosi, iż w Szwecji odbyła się konferencja prasowa, na której producent zaprezentował nowy aparat. Tak jak tydzień temu, mówi się, że nowy kompakt został wyposażony w matrycę 4/3, a także obiektyw Leica o 3-krotnym zoomie optycznym, ogniskowej od 24 mm i świetle f/2.0. Podobno oficjalnie aparat zostanie zaprezentowany w tym roku na Photokinie.
Pentax
Trzy lustrzanki
Jeżeli plotki się potwierdzą, to na tegorocznej Photokinie koncern Hoya zaprezentuje trzy lustrzanki marki Pentax. Pierwszą ma być model K-7 Super wyposażony w poprawiony moduł AF, tryb wideo 720p przy 60 kl/s oraz ulepszoną, 14-megapikselową matrycę znaną z modelu K-7. Kolejną nowością będzie Pentax K-5, który ma być produktem ulokowanym pomiędzy K-7 a K-x. Listę nowości zamknie profesjonalna lustrzanka, nad którą prace przyspieszyły po udanej premierze 645D.
Sony
Sony DT 16–80 mm f/2.8–3.5 G SSM
Już wcześniej pojawiały się informacje, iż Sony w najbliższym czasie zamierza odświeżyć kilka swoich obiektywów. Najprawdopodobniej jednym z pierwszych modeli, który doczeka się następcy, będzie Sony 16–80 mm f/3.5–4.5. Wszystko za sprawą wniosku patentowego, w którym producent opisuje obiektyw Sony DT 16–80 mm f/2.8–3.5 G SSM.![]() Rysunek z wniosku patentowego firmy Sony |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
PIerwszy :)
Olympus E-D1 - hmmm ciekawe czy i czym nas zaskoczy ? Z niecierpliwością czekam.
czyżby pentax miał zamiar wprowadzić cyfrowy FF we wrześniu?
"Nowy, 9-punktowy AF
5 punktów krzyżowych"
Nie za bardzo rozumiem. Przecież już Canon 40d miał wszystkie 9 pól krzyżowych więc co można poprawić w AF, dając nadal 9 punktów, ale tylko 5 krzyżowych....? No chyba że rozmieszczą je szerzej ale wątpię.
W każdym razie niezmiennie czekam na jakiekolwiek wiarygodne info o 5d mkIII....
może wreszcie Pentax sie obudzi...
Sony lepiej by zrobiło coś pokroju 24-120mm f/4 pod FF.
@krzpob, we wrześniu, ale 2012. ;)
@Lenny, chyba tylko centralny był krzyżowy
@Lenny, jednak masz rację, wszystkie są krzyżowe.
P72, cytat z opisu 40d na stronie Canona:
"Szeroki system AF z 9 punktami krzyżowymi
Precyzyjny system AF wykorzystuje 9 punktów krzyżowych do precyzyjnego ustawienia ostrości w płaszczyźnie poziomej i pionowej.(...)"
P72, byłeś szybszy;-)
@lennykrawiec zartujesz, prawda?
Jednym z najbardziej brakujacych szkiel w systemie sony jest cos pokroju 17-55 2.8 SSM. Tutaj nie dosc ze otrzymujemy wiekszy zakres 16-80 to jeszcze jasne swiatlo (choc nie stale ale i tak dobre jak na taki zakres) oraz SSM. Nareszcie moze pojawic sie porzadne szklo reporterskie pod aps-c w tym systemie. Tylko tego mi brak :)
W przypadku FF, sony oferuje juz co najwazniejsze czyli: 16-35, 24-70, 70-200, 300mm. Brakuje tylko dobrego aparatu FF oraz kilku tanich szkiel, w tym stalek.
Tak, zasugerowałem się, że 5DII mam tylko centralny krzyżowy, a następnie sprawdziłem w specyfikacji 50D i tam pisze, że wszystkie są krzyżowe. :>
@Peju, lennykrawiec ma trochę racji. Brakuje odpowiednika canonowskiego 24-105/4. W Canonie, pomimo iż posiadam 24-70/2.8, częściej używam 24-105/4. Bo lekki, bo poręczny. Sonolciarzom przydałoby się coś takiego.
Co do Pentaxa, to źródło opisanej plotki jest dość kontrowersyjne, choć Rice High mocno się zaangażował w "dystrybucję" tych "newsów", powielono je także na k-rumors.
Generalnie K-7super i K-5 wydają się w jakiejś formie "przesądzone", bo Pentax niemal oficjalnie mówi o nstępcy obecnej "7" i kixa jeszcze w tym roku, delikatny upgrade zamiast rewolucji w wypadku następcy flagowego modelu także byłby zgodny z polityką firmy. To wydedukować może każdy sam.
Co do trzeciej lustrzanki, to pierwotna plotka wspomina o nowym mocowaniu bagnetu BEZ ŚRUBOKRĘTA, co - biorąc pod uwagę dostępne szkła i filozofię systemu - wydaje się mało prawdopodobne (mało szkieł SSM, LTD bez silnika itp, itd). Jednak są dodatkowe wątpliwości, bo osoba, będąca żródłem tej plotki, posłużyła się zdjęciem z wyedytowanym EXIF-em, by uwiarygodnić swoje twierdzenia - niestety, okazało się, że było to zdjęcie z galerii jednego z użytkowników pentaxowego forum (nie, nie polskiego ;-), autor się znalazł, sprawa się rypła, chłopa zbanowano. Ale plotka żyje i częściowo - jeśli chodzi o K-7s i K-5 - moze okazać się prawdziwa.
Liczba tego czego tutaj brakuje jest duza, ale trzeba ustawiac sobie jakies priorytety. Jak napisalem wyzej, lista obiektywow pro pod FF jest w sonym wystarczajaca a cos w stylu 24-105 tylko pokrywaloby ten zakres. Tak pod aps-c nie ma nic ... dziura, ktora trzeba zatkac, dlatego jest to najwyzszy priorytet wg mnie. Obecny 16-80 obija sie bardziej o zaawansowane szklo amatorskie niz cos powaznego.
heh, okaże się ze dotąd niekompletny system pentax bez ff i lustrzanek pro pełną gębą (cokolwiek to znaczy ;) )
pentax nie dość że będzie miał FF to do tego ma MF! ..
Wszystko Peter-Apas się zgadza też śledziłem wątek pana simonasmitha od początku do zbanowania - nikt tak naprawdę nie wie czy jest to prawda co mówił i ile jej jest w całej sprawie... potem wiele plotkarskich serwisów rozklepało sprawę, miejmy nadzieję że do takiego stopnia że Pentax nie ma wyjścia innego jak wypuścić pełną klatkę... ponadto faktem jest że prezydent Pentaxa na usa hiroshi cośtam powiedział wyraźnie, że mają być dwa odgrzewane kotlety i jeden świezy - profesjonalnie wykonany.
@Peter Apas, @filorp
Plotka mówi również o usunięciu stabilizacji z tego trzeciego "profesjonalnego" korpusu. Byłoby to równie dla Pentaxa niedorzeczne jak wycinanie śrubokręta.
arg, gdzie nowa pięćdziesiątka canonaaaaa!
Jeżeli z tym Sony DT 16-80 mm f/2.8-3.5 G SSM to prawda i dodatkowo Sony wypuści udaną następcę 700, to będzie to system najwięcej oferujący zaawansowanym fotoamatorom.
Pentax stałby się pełnoprawnym konkurentem C i N gdyby miał FF, wszystkim by to wyszło na dobre,
c i n wypuszczają puszki jakby mieli zmowę nie tylko cenową.
A czy w tym patencie nikona jest cokolwiek bardzo odkrywczego? Bo że może wlezą w bezlusterkowce to ok, ale po co patent jak to kolejny taki sam aparat?
Za to funkcje internetowe coraz częściej się pojawiają i niestety sobie przemijają. Zdjęć nie robią, ale chociaż trochę ogarniają bajzel jaki niektórzy mają w zdjęciach. Widzę, że nikon przejmuje proroctwa od sony. Bo to im się wróżyło przecież, że będą wpychać telefony do aparatów, a tu proszę. Z filmami w lustrach było podobnie ;)
Sony DT 16-80 mm f/2.8-3.5 juz byl w R-1 - Nowy TAK ale chyba pod NEXa. Kto by teraz sie zajmowal APSC do lustrzanek. Lustrzanki przejda teraz wyrazna selekcja. Tanie lustrzanki dla krajow rozwijajacych i bardzo poczatkujacych amatorow czyli wszystkie APSC i prawdziwe lustrzanki FF. Nie mysle zeby ktos jeszcze wkladal jakas inwencje rozwojowa w lustrzanki APSC a tym bedziej inwestowal w konstruowanie drogiego szkla do tego wymierajacego gatunku.
Dlatego dlugo, bardzo dlugo jeszcze poczekamy na Canona 60D czy nastepce N90. Conajwyzej moze jakas literke dodadza i zmiany beda kosmetyczne. A nastepca A700? Trzeba zapomniec. Pewnie bedzie jakis A750 za cene C7d i D300s ale daje 1:20 ze bedzie to FF an nie APSC.
Po co wiec komu Sony DT 16-80 mm f/2.8-3.5 G SSM za 3k zeta?
Pentax: co do K7 Super, to jeśli ma kosztować na starcie więcej albo tyle, co K7 zaraz po premierze, biorąc pod uwagę obecną cenę K7, to nie będzie to hit. No chyba, że matryca będzie suoer-extra, połączenie cech tej z K7 z tą z Kx. Wtedy to tak, o tak:)
Co do K5, to nie wiem, nie wiem, bo zawsze mi się wydawało, że stary K20 jest pomiędzy, oczywiście bliżej mu do K7. No ale to już w świecie fotografii prawdziwy antyk, więc coś nowego, pomiędzy tamtymi aparatami, by się przydało.
Jeśli plotki się potwierdzą, to Pentax miałby w segment aparatów małoobrazkowych, jak Nikon czy Canon, aparaty amatorskie(Kx), zaawansowane-amatorskie(K5), pół-profesjonalne(K7) i profesjonalne(K-F - tak sobie wymyśliłem, że tak się będzie nazywała na pełna klatka;)). Do tego dochodzi MF i jakiś korpus reporterski i Pentax wyszedłby z cienia:)
co do EF 60 mm f/2.8 IS Macro, sądzę, że obiektyw taki może wyjść, tak jak wyszła 100mm IS Macro. Będzie to zapewne uszczelniona eLka, jak w przytoczonej setce macro.
Może to są tylko pobożne życzenia użytkowników, trochę ich nie rozumiem. Taka 60mm macro to obiektyw wręcz idealny!
@canpanelli, produkcja K20D, została zakończona dawno temu, aktualna linia body Pentaksa, to K-7 i K-x.
O ile bardzo prawdopodobnym jest zaprezentowanie K-7 Super z drobnymi usprawnieniami (ewentualnie nowym modułem AF, bo taki został opracowany dla potrzeb 645D), jak również K-5 z matrycą zbliżoną do K-x jest dość realnym, to nierealnym wydaje mi się utrzymywanie przez Hoyę lineupu złożonego z aż pięciu body (doliczam 645D i domniemany model "pełnoklatkowy') przy obecnej pozycji marki i nakładach jakie należałoby dodatkowo ponieść na równoczesne odświeżenie linii obiektywów pełnoklatkowych (i 645 nie zapominajmy, bo nie wydaje mi się, żeby na 55/2.8 chcieli zakończyć)... Sądzę więc, że małoobrazkowe body nie wyjdzie równocześnie z nowymi APS-C, a raczej w conajmniej kilku miesięcznym odstępie czasowym, pytanie tylko, czy informacja o pracach nad nim zostanie oficjalnie podana, czy nie, bo co prawda może to zatrzymać część użytkowników w systemie, ale może też położyć się cieniem na sprzedaży zwłaszcza ewentualnego K-7 Super, a na to Hoya raczej sobie nie pozwoli...
60D Nowy akumulator i grip .... znowu?
Za niedługo Canon w każdym nowym modelu nowe mocowanie obiektywu i lampy błyskowej.
Ten obiektyw w Sony faktycznie jest bardzo potrzebny, chętnie bym coś takiego widział u siebie w torbie. Z pewnością wielu czeka na takie szkło, jakby nie było to jeśli jakość obrazu będzie zbliżona do obecnego Zeissa 16-80mm f/3.5-4.5, a jasność się poprawi, dodadzą szybki i cichy AF i lepszą obudowę, to faktycznie w duecie z A550 i następcą A700 będzie to najlepszy duet na rynku ze względu na wyjątkowy zakres. Ale w systemie nadal będzie wiele braków. Najbardziej brakuje umiarkowanie jasnych stałek - 30mm f/1.8-2, 85mm f/1.8-2. Poza tym wspomniany przeze mne uniwersalny zoom pod FF - pokazali dwie fajne puszki pełnoklatkowe. A850 można kupić za 5500 zł. Jak na korpus pełnoklatkowy to mało. W momencie, gdy ktoś potzrebuje szkła uniwersalnego, niestety nie ma co podpiąć. O 24-105mm nie wspominam bo to szkło analogowe i nie sprawdza się z cyfrówką. Taki uniwersalny zoom typu 24-120mm f/4 byłby bardzo ciekawym rozwiązaniem zarówno na FF, jak i na cropie - wystarczy uzupełnienie zakresu czymś pokroju Tamrona 10-24mm, którego Sony pewnie za chwilę zacznie sprzedawać pod swoja marką i mamy mega uniwersalny zestaw.
Sony napewno nie zapomni o rynku lustrzanek z małymi matrycami, NEX to tylko dodatek. Nie zaproponują do bezlusterkowca obiektywu o takich parametrach, bo to będzie wielka beczka.
Nex nie jest skierowany do ludzi ktorzy potrzebowali by takiego szkla wiec pewnie wyjdzie z nowa alpha. Bedzie sie dzialo - jedna puszka i jeden sloik wystarczy by przyprawic tlumy o zmiane systemu :D
Olympus E-D1 ,no nareszcie coś bardziej konkretnego bo do tej pory następca E-3 to było widmo krążące w sieci :-)
Podoba mi się polityka Hoyi w kwestii unowocześnienia linii APS-C Pentaxa i uzupełnienia o FF. Po co zwiększać ilość Mpx, skoro można poprawić jakość matrycy i aparatów? Ja bym nie nazwał tego odgrzewaniem kotletów, to przemyślane i sensowne działanie. Moi znajomi, którzy mają 500D, 550D i 7D Canona, przeważnie robią zdjęcia na mniejszych rozdzielczościach, żeby poprawić jakość obrazu i/albo zmniejszyć wielkość plików. Przy okazji nie ma potrzeby kupowania drogich obiektywów o dużej rozdzielczości.
Ten ED-1 to może być gratka :)
A pentax zamiast wypuszczać nowe puchy wziąłby się w końcu za swoją szklarnię i trochę zwiększył dostępność systemu, bo puki co na legendarne stałki w największych sklepach niejednokrotnie trzeba czekać nawet 2 miesiące o ile w ogóle można je dostać!
@dude83, w kwestii dostępności Pentaksa masz oczywiście na myśli Polskę? Nie sądzę, żeby dostępność na tutejszym rynku obchodziła Hoyę - to leży w gestii polskiego dystrybutora...
Panowie, angielski "fiscal year" to po polsku "rok obrachunkowy", "rok obrotowy", "rok finansowy".
Rok fiskalny to brzydka kalka.
jaad 75 oczywiście że Polskę.
aha i to samo dotyczy lamp systemowych które już w ogóle są najprawdziwszą możliwą egzotyką, a ich dostępność można skwitować następująco:
"Proszę Pana nie mamy w tej chwili tych lamp
-rozumiem, a kiedy ostatnio były u Państwa dostępne?
od dłuższego czasu nie mieliśmy kontaktu z tym sprzętem (chwila ciszy i tekst)
-ale mamy w ofercie doskonałe lampy metza i sigmy :)"
I tak wyglądała rozmowa z większością sklepów.
Więc niech Pentax dalej sobie wypuszcza nowe puchy, a my będziemy do nich podpinać 18-55 i 55-200 z ich logo. Chyba że zdecydujemy się na kundelki albo polubimy ebay :)
rok fiskalny jest uzywany juz wszedzie, nie widze nic pieknego w "rok obrachunkowy" czy "rok obrotowy"!!!!
poza tym na urząd skarbowy brzydkie slowo w obiegu jest bardzo wlaściwe.. jesli fiskus jest brzydkie,
placimy podatki a sluzba zdrowia jest tak wspaniala ze lepiej sobie kupic abonament w prywatnej przychodni, zus zdycha - emerytura we wlasnym zakresie, a autostrady płatne..
koledzy biadolacy o braku ob. w sony, zalozcie sobie KAUS (klub anonimowych uzytkownikow sony)
i ta msobie biadolcie, nie chce mi sie tego czytac, kto i po co ma sie przesiadac na sony, nie ma nic
w tym systemie wartego uwagi, roznice w cenach kosmetyczne, jak mi sprzedawca nie przystawi
pistoletu do glowy to niczego oprocz playstation od sony nie kupie!
Nie wierzę w żadne szkło G od Sony pod APS-C. Nikt z wyjątkiem Nikona w czasach negowania FF nie wypuścił szkła pro pod APS-C i nikt tego nie zrobi. Chyba że to będzie takie marketingowe G, coś jak kompaktach Sony.
@sigmiarz, ależ nie kupuj Sony, nie ma nakazu. Ciekawe że nie widzisz nic ciekawego w ofercie Sony, ale trudno, może czas do okulisty?
@lennykrawiec - nie spodziewam się wypuszczenia czegoś podobnego Canonowskiemu 24-105. Tak jak nie wypuścił 70-200, raczej podejrzewałbym coś w stylu 70-300G, czyli raczej 24-120 3.5-5.6 G SSM.
Czemu uważasz że stare 24-105 nie daje rady? Widziałem sample i są całkiem ok, podobnie zresztą jak z 28-135.
@dude83, a kto Ci kazał kupować w Polsce? Mamy XXI wiek...
"jeśli jakość obrazu będzie zbliżona do obecnego Zeissa 16-80mm f/3.5-4.5, a jasność się poprawi, dodadzą szybki i cichy AF i lepszą obudowę, to faktycznie w duecie z A550 i następcą A700 będzie to najlepszy duet na rynku ze względu na wyjątkowy zakres."
Duet tej klasy już jest na rynku. Mam na myśli Olka E-30 + ZD 12-60 mm f/2.8-4.0 SWD :). Z tym, że korpus nie zachwyca... A następca to raczej najpierw coś pokroju tego E-D1.
A ja mam takie marzenie, aby wielcy z branży foto połączyli się w jedną firmę. Żeby opracowali pełnoklatkową matrycę Foveon o rozdzielczości 12 x 3 i zrobili razem porządny sprzęcik. Jeden standard obiektywów i innych dupereli. I niech się dzielą kasą proporcjonalnie do wkładu. Bylibyśmy wszyscy szczęśliwi i nie byłoby wrogich obozów. Odchylany, kręcony i dotykowy ekran Amoled 4 cale 1 600 000. Wizjer EVF 4 000 000. Filmy Full HD i 1000 fps w Full HD i wiele innych pierdół. Ojej. Obudziłem się. Fajny sen
Aha. Zapomniałem o obiektywie. 14-1400 2.8. I żeby komplet kosztował w granicach 1000 Euro. Z lampą, torbą, statywem, kartą pamięci, filtrami, pilotem, zasilaczem sieciowym, trzema akumulatorami. No i jeszcze gps i internet. Uff. Ale gorąco. Chyba mózg mi sie topi i dlatego piszę takie głupoty. Pozdrawiam wszystkich pstrykających i redakcję.
Mała dostępność sprzętu Pentaxa na rynku to niestety nie tylko polski problem w uk w większości sklepów funkcjonuje conajmniej jak leica - podstawowe szkła i kx-a można kupić bez problemu a z np. takim DA40Limited jest jak z summicronem. Sprzedawcy tłumaczą że system Pentaxa nie jest dla normalnych ludzi: brak tanich przeciętnych szkieł np. takiego 35mmf1.8 za 999pln jest za to 31mmf1.8 za 4500pln. Ale tak naprawdę jest to najmniejszy problem... największy problem to to, że system ten jest jakimś curiosum pomiędzy Leicą a Wielką Dwójką: ani tak elitarny jak Leica ani tak wszechstronny jak C&N...
A ja chcę komórkę od nikona;) z idealnym deasignem nikona:) Nie musi mieć aparatu i video:D
A no i musi być budowana na bazie nokii, (najlepiej jak by z nokią podpisali papier jakiś). bo z innego to badziew by pewno wyszedł;p
@filorp, to kupuj na dalekim wschodzie, czy w USA. W ciągu kilku dni możesz mieć dowolne z produkowanych obiektywów, czy akcesoriów Pentaksa.
jaad75 fajnie, ale tak się składa że leżymy w Europie i to podobno nawet jej centrum, a nawet należymy do tak ciekawego tworu jak Unia Europejska, więc dlaczego nie miałbym mieć możliwości kupienia sprzętu w moim rodzimym kraju? Tak się składa, że skoro od pewnego czasu na półkach leży coś więcej niż tylko ocet, to może fajnie by było żeby producent foto, który jest dość popularny w moim kraju zaoferował mi możliwość zakupu akcesoriów do sprzętu który u nas sprzedaje? A poza tym nie każdy ma zaufanie i pozytywne doświadczenia dotyczące zakupów za granicą :(
składa się, że leżymy, pięknie!
kiedy ostatnio chciałeś coś kupić i co to było ? czego Ci brak ? talentu, dystansu do siebie i rzeczywistosci koniecznego do oceny sytuacji i wlasnej osoby jako fotografika na podstawie ktorego moglbys wywnioskowac ze moze czas zamiast marudzic o obiektywach ktorych nie ma fotografowac tymi ktore sa
albo wziąść się za coś innego ?
jaad75 jestem w Pentaxie od ponad trzech lat i z nabyciem czegokolwiek problemów teraz nie mam, chociaż z tym kupowaniem z usa czy hongkongu to bym nie szarżował: tax może być problemem - natomiast dobrze pamiętam początki... jak kupiłem k100d to myślałem że prócz kita i długiego kita do Pentaxa nic innego nie ma.... to samo pewnie czuje każdy początkujący k-mąciarz teraz...
@dude83, to że Polska leży w Europie i jest formalnie członkiem śmiesznego tworu zwanego Unią Europejską, nie zmienia faktu, że jest zadupiem, z którym koncern Hoya niespecjalnie się liczy, do tego stopnia, że nie stworzył tu nawet swojego oddziału i wszelkie działania promocyjno-dystrybucyjne pozostawił w rękach Apollo. Głównym rynkiem zbytu dla Pentaksa, były i będą USA i Japonia - Europa od wielu lat jest traktowana trochę po macoszemu i niespecjalnie zmieniło się to po przejęciu firmy przez Hoyę. Poza tym, zakupy w renomowanych sklepach w różnych miejscach świata nie różnią się specjalnie od zakupów w sklepach polskich - powiedziałbym nawet, że obarczone są mniejszym ryzykiem...
@filorp, ja na żaden obiektyw, czy osprzęt nie czekałem dłużej niż kilka dni, a większość sprzętu Pentaksa kupiłem w okresie o którym mówisz...
no to postaw się jaad75 w sytuacji człowieka który o sprzęcie wie że są już cyfrowe lustrzanki, pamięta zenita e i et oraz praktike ttl z m42 widzi na półce wydmuszkę d40 i kloca d70s oraz jakiś taki fajny i tani k100d z dużym fajnym wizjerem, no i kupuje.... teraz się to niewiele zmieniło tylko modele mają inne numerki.
@filorp
Wiesz co, jeśli ktoś interesuje się fotografią taki szmat czasu, jak zasugerowałeś, to przed wydaniem sporym pieniędzy na aparat (i tym samym cały system) będzie się chciał poprzez internet/czasopisma dowiedzieć jak najwięcej o tym, co dany system oferuje. Po takie analizie możliwości sprzętowych, cen i posiadanych zasobów finansowych, wybierze dopiero aparat.
Ktoś kto podchodzi do półek z lustrzankami i ogląda kilka modeli różnych firm i nie wie co wybrać, to kompletny amator, którego decyzja i tak w 80% będzie się opierać na zdaniu pana sprzedawcy :)
Czyli mam rację )) Jeden model jednej firmy i jest ok. Zero kłótni i dogadywań
Bzdunek, to nie obudziłeś się jeszcze całkiem z tego cudownego snu? A swoją drogą, pamiętasz "Proletariusze wszystkich krajów łączcie się" i ocet na półkach? To przecież taka sama idea...
zgadza się archangelgabrys.... w 100%, jak się jest kompletnym amatorem i do tego ma się charakter w stylu ''ja i tak wiem lepiej'' to żadne rady nie pomogą... i choćby nie wiem jak się ludzie starali wokoło i tak wybierze źle - i dla takich jest Pentax.....
Czy źle, to nie wiem. Ja wychodzę z założenia że każda firma/system coś oferuje i cokolwiek się nie wybierze, to i tak będzie się dało tym zdjęcia robić.
Gdy moja kuzynka kupowała coś za około 2k, to polecałem jej przede wszystkim K-x i po lekkim dopłaceniu A550. Nie polecałem natomiast serii A2x0 i A3x0 oraz D5000 (brak śrubokręta = brak autofocusa w tanich stałkach).
Trochę czasu minęło, o temacie nieco zapomnieliśmy, aż tu mały spontan - poszła do sklepu. Pan sprzedawca wcisnął jej A330, bo powiedział że za takie pieniądze nie mają niczego lepszego na stanie.
Oczywiście, zdjęcia robić się tym da (sam mam A300), jednak na chwilę obecną za podobną cenę są aparaty, które nieco więcej oferują (w tym Pentax K-x).
archangelgabrys,
Chyba większość amatorów tego hobby postępuje tak jak opisałeś. Jeśli ktoś z góry zakłada, że nie będzie żył z fotografii, a ma to szczęście, że w pobliżu jego miejsca zamieszkania znajduje się duży sklep z działem foto jak np. Media Markt, to pójdzie tam sam lub z żoną (nie daj Boże!), popatrzy, zanotuje, przeliczy jeszcze raz kasę jaką posiada i ile jeszcze potrzebuje, prześpi się z tym problemem, zużyje trochę darmowych minut ze swej komórki i popyta znajomych: jaki komputer do tego będzie potrzeba, jaki monitor itd. I tu filorp ma całkowitą rację, może niekoniecznie z Pentaxem -- niejednokrotnie doradzałem, szczegółowo uzasadniając a i tak gościowi wychodził Nikon D90. Za każdym razem.
Panowie to już XXI wiek jeśli ktoś chce się czegoś dowiedzieć to się dowie
wystarczy zapytać google :)))
Wiadomości o danym sprzęcie czy też gdzie go kupić na wyciągnięcie ręki...
A jeśli ktoś jest dyletantem to już jego problem ;D
hasky,
Google to świetna rzecz, ale chyba trochę przesadziłeś. Konkretnie, podaj trzy zapytania do Googla, tak żeby interesujący się zakupem lustrzanki dowiedział się co ma wybrać. Tylko z pominięciem Optyczne, bo tu się nie dowie -- za dużo mądrali, fachowców, artystów i onanistów sprzętowych.
dziwna sprawa z tym, że sprzedawca wcisnął a330 do robienia rodzinnych właśnie ten model, bo otóż na dxo coś tam w kategorii family & travel poprzednik tego modelu czyli a350 z obiektywem cz 24-70 wypadł najlepiej przed nikonami, więc może sprzedawca czyta literaturę fachową ;-D => link
@Raflus
Wiesz, już z samej gamy modeli Sonolty wolałbym A550, który znacznie lepszą jakość na wyższych ISO oferuje, do tego HDR i panorama. Dość rozbudowana puszka, znacznie bardziej niż A330. Podobnym modelem jest K-x, tyle że tańszym. Sprzedawca wcisnął aparat, który niczym się nie różni od A300, czyli aparat bogato wyposażony, biorąc pod uwagę rynek entry level 2 lata temu! Niestety, 2 lata to duży okres w tej dziedzinie.
@filorp litości!
Dopóki firma Hoya nie stanie się państwem jej PREZESA nie można nazywać prezydentem!
Powtarzając za niedouczonymi pismakami "prezydent FIFA" "prezydent Toyota" kaleczymy język i dajemy dowód swojego gamoństwa (ot takie moje słowotwórstwo).
Po angielsku prezes to president.
Ale president to nie zawsze to co po polsku prezydent!
Pozdrawiam
@jaad75
wiem, że K20 wyszło z produkcji. Poza tym mam ten aparat, świetny sprzęt :D
poza tym podzielam Twoje zdanie. Dla mnie jak powstaną te puchy, to będzie super. Jak nie, to nie.
Jak wyjdzie pentax K-FF, to super, bo w końcu skończy się malkontent starych wyjadaczy o braku FF. Ale to i tak nie będzie wybór super-profesjonalnych fotografów. Raczej entuzjastów, którzy nie mogli się doczekać FF od przesiadki z kliszy na aps-c. Jak FF Pentaxa będzie tańszy od FF Sony, to zmiecie rynek.
Uważam, że domniemany K-5 to fajna sprawa, ale musiałby być gorszy od K7 i lepszy od K-x. A to mi wygląda już na produkt marketingu. Lepsze materiały, niż w K-x, jaka więc matryca, skoro ta z K-x jest lepsza od K7... Itd itd:) Pożyjemy, zobaczymy:)
@archangelgabrys
trochę się różni :) poprawiony AF, szybkość, kit ten nowy daję dobrą rozdzielczość, ma matrycę CCD :) może szumi więcej niż CMOS-y, ale w słoneczne dni iso100, 200 wolałbym 14mpx ccd od sony niż 12mpx cmos od sony w k-x, czy d5000, ale to moje zdanie i podejrzewam, że będę w mniejszości.
-Adam- podejrzewam, że gdyby Onoda był szefem polskiego oddziału Pentaxa to byłby prezesem ale jest szefem Pentaxa USA zatem jest prezydentem Pentaxa - tak się przyjęło tłumaczyć od lat... język jest niestety tworem ciągle żywym gdzie reguły syntaktyczne nie zawsze zgadzają się z pragmatycznymi... czyżby miał odżyć również stary spór o to czy pisać Pentaxa czy Pentaksa?
pierpapier | 2010-07-11 13:08:32
Bedzie sie dzialo - jedna puszka i jeden sloik wystarczy by przyprawic tlumy o zmiane systemu :D
Chyba jedna alfę z kitem na nowszy model alfy z kitem :)
A mi się bardzo podoba plotka (a może już fakt?) dotycząca Panasonica LX5.
Taki kompakt z matrycą 4/3, szkłem zaczynającym się od ekwiwalentu 24mm, do tego światło 2.0 - to marzenie pewnie niejednego miłośnika długich pieszych wycieczek.
Sam używam Canona 50D; aparat świetny ale ciąży podczas wypraw. LX5 byłby miłym dodatkiem.
Dobra matryca, dobre światło i wreszcie niezła plastyka w kompaktowych wymiarach.
jaad75 zgadzam się z Tobą, ale denerwuje mnie fakt, że właśnie Polski użytkownik jest zmuszony do zakupów właśnie w ten sposób. Twoje doświadczenia z zakupem szklarni do pentaxa znacznie się różnią od moich. Może to ja miałem pecha, a może Ty miałeś szczęście. Jedno jest pewne. W przypadku wydawania na sprzęt kwot grubo przekraczających średnią krajową nie powinno być mowy o szczęściu czy pechu! Jednak niestety jest tak jak mówisz. Hoya ma nas daleko w tyle i widocznie uważają, że marketing w takim kraju jak Polska jest im zbędny. A szkoda, bo część tortu który mogli spokojnie przejąć zajęło już Sony czego im szczerze gratuluję :)
Bardzo mnie smieszą i irytują wypowiedzi o naszej "niby" zaściankowości pod względem rynku foto. Miałem okazję być w Malezji, Singapurze i innych krajach w tym tzw. zachodnich i pod wzgledem zaopatrzenia oceniam nasz rynek bardzo wysoko. To że Pentax ma nasz potencjalnie i realnie duży rynek w "poważaniu" to ich problem, zresztą są tak samo mało zauważalni na innych rynkach z wyjątkiem może USA. Ciągle się nadal "biczujemy" i zbyt krytycznie oceniamy nasz krajowy rynek, zupełnie niesprawiedliwie i niezgodnie ze stanem faktycznym. Oczywiście można znaleśc kraje gdzie jest trochę lepiej i taniej, ale moim zdaniem o wiele łatwiej znaleść te w których wcale ich rynek nie odbiega tak znacznie od naszego.
@zentaurus
Mialem okazje zwiedzic pare sklepow foto w Singapurze i niestety nie moge sie z Toba zgodzic... Przepasc... Moze nie koniecznie jesli chodzi o Pentaxa, ale np. wchodzisz do sklepu i mowisz ze chcesz porownac 300 2.8 Nikona i Canona. Pytaja Cie z jakimi puszkami. Mowisz D3 i 1d III ... No i chwile pozniej sobie porownujesz.... A jak do calego kompletu zaproponuja Ci A900 i 300 2.8 to juz naprawde jestes wniebowziety...
Pokaz mi cos takiego w polsce.
@dude83, @jaad75
Kiedys, kiedy stalem przed zakupem pierwszego prawdziwego body na film, bardzo pragnalem miec pentaxa.... Smutne ze minelo od tamtego czasu ponad 10 lat i nic w zasadzie sie nie zmienilo :( Z jednej strony bardzo fajny dopieszczony sprzet. Z drugiej strony kulejaca sprzedaz i marketing w stylu "jak ci sie uda nas kupic to.... to ci sie uda".... Przykre to bo sprzet naprawde fajny i system moglby spokojnie walczyc o przyslowiowe supermarketowe polki z cala reszta...
Myślę , że nie chodzi tu tylko o zaściankowość Polski.
W Wielkiej Brytanii też jest coraz mniej sklepów z jakimkolwiek sprzętem specjalistycznym,
hobbistycznym, fotograficznym, itp...
a coraz więcej sklepów internetowych , ludziom się nie chce z domów wychodzić,
cóż cywilizacja...
"..........zresztą są tak samo mało zauważalni na innych rynkach z wyjątkiem może USA. "
W USA lustrzanek Pentaxa tez nie kupisz w zadnym wiekszym markecie gdzie C S N leza na polkach. Predzej juz Olka sie trafi niz Pentaxa.
To mi wyglada ze oni nie maja mocy produkcujnych. Produkuja i sprzedaja. Mozliwe ze nie stac ich na to zeby milion puszek lezalo po sklepach i magazynach na calym swiecie.
Inaczej mowiac Pentax jest aparatem dla swiadomego uzytkownika ktory wie co kupuje (zwykle w necie).
@-Adam- nie trzeba być głową państwa, by być prezydentem, nawet w języku polskim. Mozna być na przykład prezydentem miasta...
Jeżeli dana osoba ma tytuł prezydenta jakiejś organizacji, to tak należy się do niej zwracać. Można nie wierzyć, że papież ma cokolwiek wspólnego ze świętością, ale zwracać się doń należy "Wasza Świątobliwość". Odpowiedznikiem prezesa w języku angielskim może być także "chairperson" albo "executive director". Zatem, jeśli do prezydenta organizacji zwrócisz się per prezes, tłumacz może go obrazić, zaniżając jego tytuł.
Co do dostępności Pentaxa w USA, Japonii i traktowanej po macoszemu Europie. Tak źle nie jest - podczas dwudniowej wycieczki do UK, a w zasadzie do samego Londynu, bez problemu można wziąć do łap, pomacać i ewentualnie kupić kilkadziesiąt obiektywów (od P i kundelków), wszelkie produkowane lampy, gripy, puszki i torby "firmowe". Nie sprawdzałem, ale podobno we Francji i Niemczech jest podobnie. O ile pamiętam, te kraje to wziąż Europa...
W Polsce nie tylko Pentaxa nie można "normalnie" kupić - wiele towarów i usług, dostępnych bez problemu za Odrą, w Polsce bywa trudnodostępne. Ot, choćby kompetentni urzędnicy...
@wojcias, Pentaksa nie kupisz w marketach typu BestBuy, czy PC Richards, gdzie są np. dość niszowe DSLR-y Olympusa, ale wystarczy wejść do jakiegoś większego sklepu fotograficznego (w NYC np. B&H, Adorama, czy Willoughby's) i bez problemu "przymierzysz" sobie dowolne z produkowanych obiektywów, czy body.
@zentaurus jakbyś chciał zobaczyć jak wygląda sklep foto w upadającym kraju, gdzie sprzedaż spadła dramatycznie i ludzie ponoć nie mają pieniędzy, to odwiedź B&H, w Nowym Jorku... Sklepy w Japonii, czy Hong Kongu, to również kosmos w porównaniu z czymkolwiek z czym miałem do czynienia w PL...
A co do polskiego rynku... Nawet szeroko rozpowszechnione u nas Sony nie sprzedaje tu części produktów (akurat nie mam tu na myśli sprzętu foto), bo są zbyt "elitarne", co brzmi dość śmiesznie w kontekście statusu jaki ma Sony na domowym rynku japońskim...
jaad75- Oglądałem sklepy w Singapurze, owszem, wybór lepszy i taniej ale "kosmosu" nie ma. Ja tu w Polsce też nie widzę upadającej sprzedazy sprzętu.
nagle sie okazało ze Pentax ma zły marketing
nie był w TV , nie zapłacił komu trzeba , ma za mało produktów leżacych po sklepach
jakis facet w opini o kx napisał ze jest to jedyny aparat na który sa zapisy i trzeba czekać
internauci chyba mają tendencję do popadania w skrajności
skoro są to tylko plotki wiec trudno powiedzieć ....
poza tym jak sie ma sprawa finansowania w konernie Hoya , to trudno powiedziec
ale oczywiscie Polak wie wszystko
opinie ze wejscie Pentaxa w mały obrazek spowoduje mniejsza sprzedaż K7 super sa błedne , jest to logiczne uzupełnianie luk w systemie , nawiasem mówiąc niedawno kupiłem lampę do swojego K20 , i samo skakanie przy wyborze formatów z jakimi ona wspólpracuje daje do myslenia : digital , 35 mm, 645,67 ....zapewniam zgromadzonych ze czasem łątwiej cos odswieżyć niz robic od podstaw, przykładem jest Sony ktore przejeło wiele rowiazan wiadomo od kogo
w krajach o wiekszym dochodzie całkiem inaczej ludzie podchodza do tych spraw , tylko u nas lepsze znaczy droższe . tam wybiera sie produkt ktory spełna Twoje oczekiwania
uufffffffffffff grąco mi
@kamyszek "nagle sie okazało ze Pentax ma zły marketing "
Nagle? :P Zawsze miał zły - wychodził z założenia, że dobre produkty sprzedają się same, a to jak wiadomo nie sprawdza się w dzisiejszym świecie. Po przejęciu firmy przez Hoyę wiele się zmieniło, ale akurat nie na polskim rynku.
"poza tym jak sie ma sprawa finansowania w konernie Hoya , to trudno powiedziec " nie aż tak trudno, dane są dostępne, a wypowiedzi wysoko postawionych pracowników też wiele mówią...
"opinie ze wejscie Pentaxa w mały obrazek spowoduje mniejsza sprzedaż K7 super sa błedne" O czyżby? Oczywistym jest, że nawet zbyt wczesne podanie informacji o wejściu korpusu pozycjonowanego wyżej od K-7 Super podkopie sprzedaż tego ostatniego. Poza tym wypuszczenie pełnoklatkowego korpusu, to nie "uzupełnienie luk w systemie", tylko stworzenie ogromnegj dziury jaką jest brak nowych obiektywów obsługujących ten format, a załatanie tej dziury wymaga znacznie większych nakładów niż wypuszczenie jednego korpusu...
w Canonie 60D zawarli wszystko o czym marzyłem, poza matrycą 15mpx zamiast 18... ale jakoś to przegryzę ;) Jeśli ta specyfikacja się potwierdzi, to kupię go w 1 dniu dostępności na rynku :) ba.. nawet zapłacę przedpłatę.... i mogę poczekać z miesiąc czy dwa... :D wszystko IDEALNIE dopasowane dla mnie... mrr...
ps. na canonrumors uaktualnili specyfikację o procesor DIGIC V zamiast IV.. czyli teoretycznie jeszcze lepiej, bo szybciej :) bajka...
jaad75
Polska nie jest pepkiem swiata i sprzedaz w naszym kraju nie decyduje o pozycju firmy na rynku światowym ..zgodzisz się ?
skoro znasz dane , wypowiedzi pracacowników , to podziel sie informacjami ..prosimy o przetłumaczenie na jezyk polski przy okazji
z twojej wypowiedzi wynika ze merces nie powinien wypuszczac modeli klasy s bo mogło by to spowodowac podkopanie pozycji klasy a ..tak ?
to sa tylko plotki wiec jesli beda wchodzic to pewnie wraz z odpowiednia do tego optyką ...
dlaczego limitedy nadal sa dostepne pod pełna klatke ? wyszedł nowy makro 100 wr ?
nie ograniczaj pojecia pełnej klatki do zomu 70 -200 , ja bym poczekał spokojnie ....PA
"Pentax nie ma wyjścia innego jak wypuścić pełną klatkę..."
"Pentax stałby się pełnoprawnym konkurentem C i N gdyby miał FF"
Jak ja kocham takie teksty...
P ma MF, więc pod tym względem i nite tylko P jest bezkonkurencyjny.
Yura, nie wstyd Ci pisac takie bzdury? Pentax bezkonkurencyjny dzieki mitycznemu MF?
Chyba cos pomyliłeś.
lennykrawiec - nie, nie wstyd. Mityczne to są właśnie te całe marketingowe banialuki o rzeczach, których wartość i porządanie na rynku jest zależna tylko i wyłącznie od tego kto głośniej krzyknie "moje jest lepsze, kupujcie moje".
To tobie się coś pomyliło skoro uważasz, że C czy N stanowią jakieś ideały w fotografii do których inni mogą się jedynie zbliżać. Naprawdę jest "w pytę" składowych, w których system P jest po prostu bezkonkurencyjny, niezależnie od MF, czy tego, że powiesz komuś że powinien się wstydzić.
ja bym nie przesadzał sprawy
skoro lenny twierdzisz ze jest tak zle to ciekaw jestem dlaczego , potrafią wprowadzić wogle jakąś nowosc na rynek
mnie najbardziej smiesza komentarze , ...mam 5 d ,bajka , jakos poraża po przesiadce z EOS 50 d , jestem w niebie
oznacza to ze w przestrzeni czasu dwuch lat mniej uzytkownik tak był nie zadowolony jakoscia 50 ze musiał dólozyc jakies 5000 zł by było dobrze
troche smieszne ...a naprawde wiele widziałem takich tekstów
z szacunkiem dla firmy C
oczywicie miało byc dwóch lat ...ale goraco jest wybaczcie
Panowie, to są czcze dywagacje: co jest lepsze, co kto lubi, co firma X powinna zrobić, a czego nie.
link
Pod powyższym linkiem macie zestawienie sprzedaży aparatów (z lustrem i bez) "wymiennoobiektywowych" (piękne słowo!) w Japonii za pierwsze półrocze 2010. Na stronie jest też link źródłowy.
Co można wyczytać? Ano, że Pentax sprzedał więcej luster, niż Sony i Olek. Mało tego, JEDYNY model, jaki P ma w pierwszej dwudziestce, to KX, zatem tym JEDYNYM modelem Hoya pobiła całą stajnię lustrzanek Sony.
Tyle było dyskusji o marketingowych majstersztykach Sonego czy innego Nikona, tyle śmiechu z kolorowych kixów z przywieszkami, które nawet dla amatora się nie nadają, a jak widać twarda rzeczywistość bywa sporo odmienna od naszych gdybań. Jak widać, czasem to, co zabawne jest skuteczne...
Oczywiście, to jest TYLKO rynek japoński (potężny, ale specyficzny), to jest sytuacja, w której praktycznie NIE UWZGLĘDNIONO (ze względu na datę premiery) potencjału NEXa i - oczywiście - nie jest dobrze, gdy marka taka jak Pentax finansowo zależy od jednego, amatorskiego modelu. Ale jest to informacja dla decydentów Hoya - po co nam pro FF, skoro nasz semipro (świetny, naprawdę) sprzedaje się słabo? Dla prestiżu? Dla prestiżu to można zrobić najtanszy i dobry średni format i najlepszą lustrzankę APS-c... Ale to też gdybanie.
Co zrobi Pentax - nie wiem. Lekki upgrade K-7 przy zachowanej, lub nizszej cenie oraz nieco bardziej zaawansowany K-X (K-5) wydaje się logiczny. 645D może się okazać takim "kiksem" średnioformatowym (stąd zapewne decyzja o rozpoczęciu sprzedaży w Japonii). Czy FF? Ja na ich miejscu jeszcze bym się nie decydował. Ale nie jestem na ich miejscu ;-)
A swoją drogą, jak oni sobie tam w Japonii radzą z zasilaniem kixa? Przecież tam, cholercia, LIDLa nie ma... ;-)
Kilka lat temu rozmawiałem z gościem pracującym w coca coli. Tam wszystko dopięte jest na ostatni guzik. Przede wszystkim logistyka. Nie ma możliwości, żeby butelki stały w sklepie w inny niż optymalny sposób. Tam nawet kolejność jest ważna. To jaki produkt ma kończyć półkę coca coli od strony pepsi jest ściśle ustalone. A pepsi? Czasem jest w sklepie, najczęściej jej nie ma...
To samo z moim żywcem zdrój. Co robię, jak chcę kupić zgrzewkę wody i nie ma żywca? Szukam innego marketu?
Powiecie, że kupowanie napojów ma się nijak do kupowania drogiego aparatu. Czyżby?
Yura, ja nic takiego nie powiedziałem. Pentaxowi bardzo daleko jest do Canona i Nikona, dlatego, że nie ma szybkiego profesjonalnego reporterskiego korpusu z niezawodnym AF (bez względu na wielkość matrycy, ale nastawiając się raczej na FF). Nie ma również aparatu do studia - a takie aparaty ma zarówno Canon, Sony jak i Nikon. W Canonie jest 5DmkII, oraz 1Ds, w Sony A850/A900, w Nikonie D700, seria D3... Pentax wypada blado w każdej kategorii jeśli chodzi o sprzęt dla mocno zaawansowanych, już nawet tak młoda firma jak Sony daje znacznie więcej.
Nie mów tu o tym, ze Pento pokazało MF, bo to bardzo nieuniwersalne i absurdalnie drogie narzędzie - znacznie uniwersalniejsze 5DmkII, A850/A900 i D700 są wielokrotnie tańsze i z tego powodu nie można mówić, ze Pentax jest od nich lepszy, bo ma MF. To kompletnie inny target. Tak czy inaczej większość fotografów reklamowych / mody wybierze lustrzanke FF, bo poprostu jest tańsza i uniwersalna.
@lennykrawiec
"Tak czy inaczej większość fotografów reklamowych / mody wybierze lustrzanke FF, bo poprostu jest tańsza i uniwersalna."
Tak było - bo najtańszy MF cyfrowy kosztował tyle, co 4 lustrzanki FF. Jednak gdy porównasz cenę 645D do ceny Nikona D3X, to... jest tylko NIECO drożej, ale masz ZALETY MF. Jakie to zalety w porównaniu z FF - zapewne wiesz. Do tego uniwersalność... Wyobraź sobie, że są ludzie, którzy już kupili 645D z myślą o fotografii outdoor i to w celach zarobkowych.
Pentax nie ma aparatu reporterskiego, ale takie mają JEDYNIE Canon i Nikon. Ani FF od Sonego, ani Oly E-3 ani oczywiście K-7 to nie są aparaty reporterskie. Mozna ich do reporterki z powodzeniem użyć, ale nie były do tych celów projektowane.
Peter Apas, powiedz jaki jest sens porównywac MF Pentaxa do FF innych marek? Tak naprawdę żaden. Zaślepieni używtkownicy Pentaxa walcząc o swoją racje wmawiają innym, że Pentax ma swojego MF i to jets lepsze od FF. Problem w tym, że dla znakomitej większości lepsze nie jest, a juz napewno nie jest on narzędziem uniwersalnym.
Lenny - przestań patrzeć przez pryzmat swoich doświadczeń i polskiego podwórka. Powyżej masz link, który dowodzi, że rzeczywisytość czasem daleka jest od wyobrażeń, tego co oczywiste lub nie. Biorązc pod uwagę wykonanie i cenę 645d, Hoya widzi w nim alternatywę dla CZĘŚCI osób, które dziś kupują FF. Sam znam przynajmniej parę osób, które za analoga woleli MF od Canona EOS 1. Oni kupią 645D, czy uważasz to za logiczne, czy nie, by pstrykać landszafciki w weekendy hobbystycznie.
@lennykrawiec
Oj, tutaj się nie zgodzę. Uważam że wprowadzenie MF przez Pentaxa w tej cenie, to strzał w dziesiątkę, gdyż otrzymuje się matrycę oferującą znacznie większą szczegółowość niż FF, ale w cenie najwyższych modeli pełnoklatkowych Canona i Nikona. Teraz, ktoś kto zakłada studio fotograficzne i potrzebuje aparatu do zdjęć reklamowych, wieszanych na bilboardach, nie będzie musiał przepłacać -dziestu tysięcy docalarów, gdyż otrzyma to samo w cenie pełnej klatki.
Wg mnie to znakomity ruch Pentaxa, na miarę A850 od Sonego. Zjeżdżanie z cenami sprzęt, zarezerwowanego niegdyś dla elity. Może i Canon i Nikon będą teraz kręcić nosem, ale zyska na tym na pewno klient.
->docalarów
dolarów miało być oczywiście :)
Ja też zwalę na gorąc, a co!
sigmiarz co za brednie piszesz pod moim adresem?
Może akurat dla mnie dostępność szklarni (a właściwie określonych szkieł) jest ważnym aspektem?
Może wchodząc w system, nie wchodzę kupując najtańsze body + kit, tylko wchodzę ze sporym kapitałem i dostępność określonych akcesoriów jest dla mnie istotna?
Może ten sprzęt zdecyduje o wynikach mojej pracy i tu powiem, że nie uprawiam fotografii artystycznej tylko dokumentalną w bardzo ciężkich warunkach i potrzebuję sprzętu nie tyle robiącego cudownie pięknie zdjęcia a sprzętu pancernego?
Zastanów się nad tym na przyszłość zamiast bezmyślnie kogoś atakować
no nieeeeeeeeee
pentax to widocznie t aka firma ktora nikomu nie moze dogodzić z idealnoscią
najpierw dyskusja jest ze popełnia błedy marketingowe
potem błedy zbyt wielkiego formatu dła lenego
znowóż ze ma słaby af , tymczasem wykonujac sesję zwykłym obiektywem typu kit w lesie miałem jedno zdjecie naprawde zle trafione
jesli czytacie testy to jasno wynika jaki jest procent nieudanych zdjec i ze głownie obiektyw tu jest ważny
z jakim obiektywem jest tak zle ? mozna się moim zdaniem doczepic do głosnosi obiektywów bez SDM a
wtestach wszytkieo biektyw sa sprawdzane przy otwartej przesłonie , wiec skoro itak wiekszosc trzeba lekko przymknac to sam nie wiem co napisac
ale tak szczerze to troszke sie zachowujecie jakby czas miał stanac w miejscu po w prowadzeniu jakiejs lustrzanki
Sony wprowadziło 900 , powiedzmy ze leny sobie kupił i teraz cała reszta swiata nie moze mu podskoczyć
dziwne zarty
......
Dziwnym zartem jest to, że Pentaksiarze ciągle wmawiają, że 645D jest lekiem na brak FF.
zatem skoro chcą go wprowadzic to dlaczego tyle krzyku ? przeciez nie bedzie kosztował ponad trzy dyszki jak najnowsze topowe dziecko C , jesli bedzi 5 razy tanszy to przeboleje wszystkie wady
O to, że wiele osób uważa, że 645D jest konkurencją dla FF innych firm i że MF wprowadzili zamiast FF i przez to Pentax jest lepszy.
@lennykrawiec
Powiem Ci szczerze, że jeśli ktoś powiedział tak jak napisałeś, tu uważam że ma sporo racji.
Nieco ciekawie rozkłada się podział aparatów. Klasa entry level jest zawsze najczęściej urozmaicana, oferująca bardzo dobrą jakość zdjęć za niską cenę, jednak nie posiadająca już np. magnezowej obudowy, dobrego autofocusa itd. Taki sprzęt do wszystkiego i do niczego.
Natomiast aparaty profesjonalne są już przeznaczone do konkretnego celu. D3s nie zaoferuje tak dobrej szczegółowości jak A900, a A900 nie będzie tak szybkie i tak dobre na wysokich ISO jak D3s. Ale one nie muszą być takie jak konkurencja. D3s jest aparatem reporterskim, A900 to pełna klatka do studia. Obok A900, do studia również zostały zaprojektowane D3x, 1Ds i 5DMkII. Posiadają pełnoklatkowe sensory z wysokim upakowaniem, dzięki czemu oferują wysoką szczegółowość. Wysoką, jak na sprzęt 'konwencjonalny', czyli najlepiej wszystkim znany.
Jednak to tak na prawdę tylko tania alternatywa dla średniego formatu, który bije szczegółowością i rozdzielczością nawet najlepsze pełnoklatkowe sensory. Pentax wprowadzając 645D zaoferował właśnie tą szczegółowość w cenie FF. dlatego do studia ten aparat będzie lepszy od sensorów pełnoklatkowych.
to o czym rozmawiamy to wałowanie tego samego tematu
tylko jak do niego podejsć ?
wyniki sperzedazy całosciowo wszyskich pruduktow wskazuja ze Pentax jest nizszowy jednak
przy załoezniu jak duzo czołowe firmy ładuja pieniedzy na całą otoczkę marketingową wynik ok 8% przy skromnej ilosci modeli oznacza ze marka jednak jest dosc silna
system Pentaxa nigdy nie promował A f wiec nie sa jakby pionierami w tej dziedzinie , jedynie wpasowuja sie w rynek usprawniajac , zawsze jakis tam model Pentaxa moze w danym momecie pod tym wzgledem byc do tyłu ,a le za dwa lata zrownaja sie z konkurencją
moim zadniem Pentax jest troszkę inny ..a innych nie lubimy ,napewno nie wszyscy
kamyszek - hehe...
a ja właśnie lubię tą inność...
natomiast strasznie nie lubię szarości i przeciętności... nuda ! ;D
@lennykrawiec - ja właśnie uważam, że 645D w tej cenie i o tych gabarytach zdecydowanie jest konkurencją dla aparatów FF innych firm, a wprowadzanie aparatu "pełnoklatkowego", mimo, że niestety nieuniknione, to niepotrzebne trwonienie pieniędzy na produkt tak naprawdę mało potrzebny w obecnym kształcie systemu. Osobiście wolę dobrze zaprojektowany, zaawansowany korpus APS-C z przemyślaną szklarnią, niż tanie FF (bo drogi w pełni profesjonalny model w tym systemie byłby kompletnie irracjonalnym posunieciem) praktycznie bez zaplecza współczesnych obiektywów. Z tego co widać w ankietach przewijających się po różnych forach systemowych, nie jestem w swoim zdaniu odosobniony, mimo, że patrząc już czysto subiektywnie, mam tylko 2 obiektywy nie kryjące formatu 135 i śmiało mógłbym korpus pełnoklatkowy kupić, bez bolesnej konieczności wymiany szklarni...
" ...............ale wystarczy wejść do jakiegoś większego sklepu fotograficznego (w NYC np. B&H, ............ "
Sklep B&H to rzeczywiscie takie Makro Cash&Carry ale tylko ze sprzetem Foto. Niestety na cala ameryke jest JEDEN taki sklep. To dosc nietypowy przyklad wystepowania Pentaxa w USA bo w B&H kupisz chyba wszystko co na swiecie jest produkowane w kwestii foto. Kwartalny katalog B&H ma grubosc poteznej ksiazki telefonicznej NYC.
Co do Pentaxa FF - mysle ze jest oczywista oczywistoscia ze coraz wiecej aparatow klasy sredniej ktore dotychczas byly zaludniane przez 7D czy D300s bedzie wyperane z wchodzacymi na ten grunt lustrzankami FF. Przeciez nie moze wiecznie trwac ta zmowa cenowa. Przez te ostatnie 8 lat od wypusczenia lustrzanek APSC matryce FF dzisiaj musialy spasc cenowo znacznie ponizej cen APSC przed 8 laty kiedy pokazal sie amatorski Canon D30 czy potem przelomowy 300D za 999$. Jestem pewien ze teraz body z matryca FF daloby sie zrobic za 999$ i miec jeszcze zysk. To oczywiscie podkopaloby zysk z C5Dmk2 itp. Ale dlaczego wiec nie ma aparatow FF za 1500$? Wyrzucic filmy z 5Dmk2 wyrzucic uszczelnienia i zrobic aparat FF dla mas za 1500$!!
Tylko jedna odpowiedz podpowiada czemu tego nie mozna jeszcze kupic. Zmowa czy umowa cenowa czy twarde "trzymanie za pysk" cen matryc FF przez C i S. Moze w koncu Pentax sie wylamie? Szkoda ze technologia Fevon jest chyba za trudna do zrobienia w wersji na FF.
@Wojcias, w samym NYC, można powiedzieć, że nawet w odległości kilku/kilkunastu bloków, masz jeszcze Adoramę i Willoughby's, czy nawet leżący trochę dalej popularny J&R, w którym sprzęt Pentaksa też leży na półkach... Kawałek dalej, po drugiej stronie Hudson masz np. Abe's of Maine i Beach Camera... A co do sklepów typu B&H (który faktycznie istnieje tylko w NYC), to masz jeszcze taką sieć jak choćby Calumet...
Co do Pentaksa FF - to o czym mówisz wciąż nie jest "oczywistą oczywistością", bo gdyby tak było, to nie wypuszczeno by wspomnianych modeli (D300s, czy 7D). Akurat ta półka trzyma się całkiem nieźle i nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miała zniknąć, mimo, ż kilka osób wróży jej to conajmniej od pojawienia się 5D (Mk.I)... Co do 5D Mk.II, to po pierwsze praktycznie nie ma on uszczelnień, a istnienie trybu filmowego, nie dość, że nie podnosi ceny, to walnie przyczyniło się do większej sprzedaży tego modelu, de facto obniżając koszty produkcji i w jakimś sensie zapewne również cenę. Poza tym właśnie piszę, że robienie mega okrojonego aparatu, tylko po to, by wpakować do niego najtańszy sort matryc FF, i ustanowić cenę na poziomie $1500, jest conajmniej idiotycznym pomysłem, nawet nie tyle z punktu widzenia producentów, co klientów. Głupotą byłoby kupować taki sprzęt tylko i wyłacznie dla fetyszu rozmiaru matrycy.
BTW, D30 wyszedł w 2000 roku, a więc 10 lat temu i w owym czasie był uznawany raczej za narzędzie profesjonalne - konkurował z nawet z D1 i S1Pro, a wcześniej miałeś jeszcze D2000 i D6000 z 1998 (znane też jako Kodaki DCS520 i 560) i EOS-a DCS 3 z 1995 (crop 1.7x) więc śmiało można powiedzieć, że dominacja sensorów APS-C w lustrzankach cyfrowych trwa grubo ponad 15 lat... I jeszcze jedno - Pentax wyrwał się już raz z pełnoklatkowym sensorem Philipsa 10 lat temu i całe szczęście w porę skorygował swój błąd... Contax tego nie zrobił i marka praktycznie przestała istnieć...
P.S. to są matryce Foveon, nie Fevon.
@wojcias - wyrzucenie filmów nie da oszczędności, bo to tylko "kawałek" softu, wraz z filmami nie usunie się z korpusu niczego, co kosztuje "realne" pieniądze, bez kastrowania wyśrubowanych możliwości fotograficznych. Fimy są "dzieckiem" LV, który na dziś jest standardem. Natomiast dodając uszczelnienia zwiekszasz koszty produkcji (minimalnie de facto, ale jednak). Zatem Twój pomysł przyniesie skutek odwrotny do oczekiwanego, taka puszka będzie wykastrowana, ale nieco droższa...
Następna sprawa - spadek ceny matryc FF w produkcji nie musi i nie jest proporcjonalny do spadku cen produkcji matryc APS-C. Po pierwsze, działa tu efekt skali: przy sprzedaży partii stu tysięcy matryc, ich producent, by uzyskać założony zysk, każdą sztukę obciąża 10% marży. Przy zamówieniu 10 tysięcy, marża na sztuce wzrasta, by producent mógł uzyskać ten sam zysk (liczby przykładowe dla zilustrowania).
Dalej. Matryca FF to w zasadzie dwukrotnie większy kawałek krzemu, więc z wafla (który swoje kosztuje) da się ich wykroić mniej. Większa powierzchnia układu to także większe prawdopodobieństwo wystąpienia defektów przy produkcji, które dyskwalifikują produkt i staje się on odpadem, którego koszt jest doliczany do ceny produktów uznanych za sprawne (przy wytwarzaniu układów scalonych prawdopodobieństwo błedu wzrasta wraz z liczbą warstw i powierzchnią każdej z nich).
Zatem, raczej nie ma tu spisku, decyduje skala produkcji. APS-c było pierwotnie "erzatzem" (zresztą jak magiczna pełna klatka u zarania fotografii analogowej...) - przy kolosalnych kosztach wytworzenia matryc, dawała szansę na zbudowanie aparatu w przystepnej cenie. Poza tym, pierwsze lustrzanki cyfrowe były "skazane" na współpracę z obiektwami projektowanymi pod film, co sprawiało, że brzeg cyfrowej "pełnej klatki" był praktycznie nieużyteczny (nawet dzisiaj niketóre stare obiektywy wypadają fatalnie po podpięciu do FF, a przecież matryce są doskonalsze konstrukcyjnie, niż przed 10 laty...)
Podsumowując, trzeba się zastanowić, czy przypadkiem w dobie fotografii cyfrowej to APS-c nie jest standardem, FF zaś niszą? Tak jak kiedyś "śmieszny", "amatorski" i "pełen wad" format 135, który stał się najpierw obowiązującym standardem fotografi analogowej, a potem wyewoluował w "profesjonalny" FF cyfrowy...
@Peter Apas - masz absolutną rację - teraz crop, nie ważne czy APS-C, 4/3, czy foveonowy, staje się "profesjonalnym" standardem, dla wszelakich bezlusterkowców i innych "mały ale byk".
Jedna uwaga natury formalnej.
Zwykle Pentax miał mumerologię podobną do Canona. Czyli im wyższy numer tym bardziej amatorski numer (głownie chodzi o ilość zer). Podobnie z cyframi. K10/20 to zaawansowany amator, 100/200 amator, 2000 (znany w europie jako K-M) entry lewel. K-7 było sensowną kontynuacją tej linii (model semi-pro). Tak więc puszka będąca czym pomiedzy K-X a K-7 raczej powinna mieć numer dwu/trzy cyfrowy (a nie K-5). Zaś ewentualna puszka PRO właśnie K-5 (albo nawet K-1). Ale to moje czysto teoretyczne dywagacje.
Zaś by deko pomarzyć - Takie "K300" ze szczelnioną obudową (może być pozmieniany layout przycisków, ale gabaryty takie by grip z K200 pasił), górnym LCD, pomiarem swiatła K-7 i AF-em K-7 oraz matrycą K-X byłby przebojem. Do tego Kit WR i 50-200 WR. Byłby szlagier na rynku amatorskim.
Zas apropo pomysłu Pentaxa FF - dywagujecie o nim, a czy ktoś zastanowiłby się jaką toto miałoby mieć matryce? TZN jakiej marki? Bo jak na razie widze tylko produkt Sony który jednak idealny nie jest (szczególnie na dużych ISO). Bo na matryce z D3 to bym nie liczył (mimo iż to zapewne też Sony). Na Canona tym bardziej. Zas reszta stawki (Kodak np.) to też niezabardzo daje sobie radę z wysokimi czułościami. A to byłoby tu ważne, co nie?
Peter Apas, świetny post -- widać macie tam w Irlandii przyjemny chłodek. Ja niestety mam 30'C w pokoju i organ mózgowy trochę zlasowany, ale mimo to postaram się coś z sensem napisać, bo też lubię uogólniać. Ponieważ równolegle eksploatuję zarówno FF jak i APS-C, przydzieliłem im odrębne zastosowania. Otóż mając dobry obiektyw a nawet standardowy kit 24-105/4 mogę bez gripa zrobić na FF poziomo jedno zdjęcie obiektu, które za pomocą APS-C robiłbym bez wahania pionowo. Gdybym teraz chciał ten APS-C wykorzystać zawodowo jako aparat standardowy, musiałbym zaopatrzyć go w grip z kilku względów. Pomijając sprawy, na których się nie znam, chociażby z powodów zasilania czy ergonomii uchwytu. W przypadku aparatów, które mają zintegrowany grip nie ma sprawy, ale są z odłączalnym gripem jak np. 5D2. Z obszaru matrycy, która u Canona jest dokładnie 2,56x większa od APS-C, mogę wyciąć dowolną ilość kadrów pionowych i to z marginesem góra-dół na odrzut. Taką możliwość ja nazywam uniwersalnością. Początkowo wydawało mi się, że szklarnia jaką zgromadziłem będzie się nadawała do wszystkich puszek, mimo że wszystkie są pod FF. Nie, nie nadają się. Do 5D2 nadają się tylko te z czerwonym paskiem i mające datę introdukcji nie wcześniejszą niż 2004 r. Reszta to badziewie do amatorskich APS-C. Nigdy nie odważyłem się podpiąć do 5D2 żadnego niesystemowego szkła i nie mam takiego zamiaru. Żeby zakończyć ten wywód jakaś puentą, powiem tak: czy to kompakt, czy system 4/3, APS-C, FF czy MF, każdy ma swoje przeznaczenie i żaden nie jest lepszy od pozostałych pod każdym względem. To zaś pod jakim jest lepszy decyduje właśnie o jego zastosowaniu. Nie istnieje zatem żaden standardowy system ponieważ nie można zdefiniować standardowego fotografa (sorry -- Użytkownika).
@Cedrys - masz rację, u nas chłodno i pada. Wczoraj w Limerick spotkałem naszego forumowego kolegę (pozdrawiam!), który w knajpce zamiast guinessa popijal dla rozgrzewki czekoladę na gorąco ;-)
At meritum. Masz rację, nie ma doskonałego systemu do wszystkiego, i dobrze. Rozważania "gripologiczne" made by you uznaję - z całym szacunkiem - za efekt przegrzania zwojów ;-). Ja na przykład grip podpinam do wszystkiego, bom się przyzwyczaił i kupując nowa puszkę zwyczajnie kupuję do niej gripa jednocześnie. O ile wycinanie pionów z poziomego FF czasem może działać, to - po pierwsze - staram się dbać o linię, więc traktuję obrót zestawu body+szkło+grip jako gimnastykę, po drugie zaś - jakoś nie widzę sensu focenia wszystkiego w poziomie, by potem wycinać piony. Jak Pentax wypuści plotkowaną niegdyś konstrukcję z kwadratową matrycą, to może zacznę obrastać w tłuszcz, ale jak na razie raz pionuję, raz poziomuję niezależnie od formatu matrycy, tylko zależnie od potrzeb.
Chłodu życzę. I możecie sobie zabrać ten cholerny deszcz, nam i tak dość zostanie ;-)
Dobry pomysł był z tą kwadratową matrycą szkoda , że to tylko plotki... :(
@Cedrys, a co to za magiczna data ten 2004? Sugerujesz że taki 135/2 (model z 1996r.) jest badziewiem dla "amatorskich APS-C"? Widziałeś kiedyś zdjęcia zrobione tym szkłem podpiętym do "półprofesjonalnego" 5DmkII? Obawiam się że współczesne APS-C (od 14Mpix) są bardziej wymagające niż FF jeśli chodzi o szkła.
Peter Apas, zlituj się!!! "At meritum..."?!!! Wszyscy średniwieczni mnisi się w tym Limerick przewrócili w grobie przez Ciebie... Pisz o fotografii. Zostaw łacinę w spokoju.
@Filolog - no głupio wyszło, ale pamiętaj, że w angielskim też mają zapożyczenia z łaciny i wtedy to nabiera sensu. Czasem za szybko myślę... Mea maxima culpa ;-)
A teraz pewnie będzie z błędami, ale nie chcę jej podpaść, pytając się o poprawne tłumaczenie:
Marita mea magistra linqua latina est...
Więc (jeśli dało się to przeczytać ;-)) sam rozumiesz, że mi szczególnie głupio ;-)
Pozdrawiam
Peter Apas - Vivat uxor tua docta splendide!
I poleć jej google po łacinie: link
Pozdrawiam
Zastanawiam się nad złośliwością przeciwników systemu 4/3... Przecież nikt ich nie zmusza do używania tego sprzętu, ani do czytania czegokolwiek na ten temat. Czyżby kierowali się altruizmem wobec ewentualnych nabywców i miłosiernie przestrzegali przed tym upadłym (w momencie powstania) systemem ? A może to kompleksy braku doświadczeń w większym formacie? :)
Dla mnie system (od E1 do E3) spełnił z nawiązką moje rzemieślnicze oczekiwania i teraz oczekuję bezlusterkowca w wersji topowej, gdzyż najwyższy czas wyrzucić (ktoś musi zacząć) z aparatów lustro, które staje się anachronizmem w wieku elektroniki...