Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma SD15 - nota serwisowa

Sigma SD15 - nota serwisowa
29 lipca
2010 09:11

Firma Sigma Corporation opublikowała notę serwisową dotyczącą lustrzanki Sigma SD15. Dowiadujemy się z niej, iż niektóre egzemplarze aparatów charakteryzują się słabą jakością obrazu, która objawią się w postaci zbyt dużej ziarnistości.

Na szczęście problem dotyczy tylko 81 sztuk aparatów, które trafiły na rynek japoński. Ich numery seryjne znaleźć można na tej stronie.

Producent oczywiście przeprasza za zaistniałą sytuację i trzeba przyznać, iż stanął na wysokości zadania, gdyż podjął decyzję o wymianie wadliwych egzemplarzy na nowe.


Komentarze czytelników (26)
  1. trancentral
    trancentral 29 lipca 2010, 09:18

    za bardzo się pospieszyli z premierą. mogli się wstrzymać jeszcze kilka latek.

  2. rolech
    rolech 29 lipca 2010, 09:20

    jezu, ile zlosliwosci w tych komentarzach

  3. s4int
    s4int 29 lipca 2010, 09:38

    Tylko 81 sztuk? Tyle sie w Polsce pewnie nawet nie sprzeda :D

  4. Marian
    Marian 29 lipca 2010, 10:02

    Te złośliwości stają się już męczące. Nie masz nic ważnego do powiedzenia to nie marnuj cudzego czasu.

  5. rabusar
    rabusar 29 lipca 2010, 10:07

    Brawa dla Sigmy za podejście do tematu. Ich body raczej nie kupię, ale zyskali moja sympatię, to może szkiełko :)

  6. fotofan
    fotofan 29 lipca 2010, 10:20

    @s4int nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz :) Wbrew pozorom użytkowników tego systemu w Polsce jest dość dużo, to że nie widać ich na ulicy to jeszcze nic nie znaczy. W Sigmie nie siedzą idiocie, jeśli projektują aparat i wydają na to kasę, muszą mieć klienta. I to większego niż 300 zapaleńców.

  7. pmazur
    pmazur 29 lipca 2010, 10:20

    Ciekawe jak oni to wykryli.
    Canon sobie z tym w ogóle nie radzi a gdyby miał jeszcze wymieniać na nowe aparaty z problemami...?
    Toż zabrakłoby im sprzętu do sprzedaży na rynki wschodnie ;-P

  8. helldust
    helldust 29 lipca 2010, 10:39

    Chciałbym zobaczyć teścik tego aparatu, szczególnie interesujący dla mnie jest zakres tonalny. Ciekawe jak wyszedł by on przy technikach testowych optycznych.pl.

  9. Arek
    Arek 29 lipca 2010, 10:47

    Test będzie jak aparat pojawi się w Polsce. Na razie jeszcze nie ma.

  10. radek_z
    radek_z 29 lipca 2010, 10:54

    Kiedy awaria dotyczy kilkudziesięciu szt. sprzętu, to żaden gest w przyznaniu się do awarii i wymianie każdego wadliwego egzemplarza.

    Inaczej sytuacja wygląda gdy producent dowie się że jakiś model urządzenia posiada wadę konstrukcyjną i na dobrą sprawę trzebaby wymienić każdą sprzedaną do tej pory sztukę. Wtedy zaczyna się nabieranie wody w usta i wmawianie klientom że "ten model tak ma"... patrz cała historia z AF w 1D Mark III.

  11. juree
    juree 29 lipca 2010, 10:57

    Poszerzając wątek - czy do Sigmy aktualizacje oprogramowania korpusów są dostępne bez ograniczeń, czy trzeba zgłaszać sie do serwisu w celu wgrania?

  12. sigmiarz
    sigmiarz 29 lipca 2010, 11:08

    to żart ... czy jakaś inna nieznana forma wypowiedzi ?
    sprawdz sobie na stronie, firmware'y są i można je pobrać.

  13. jacuzzi
    jacuzzi 29 lipca 2010, 11:47

    Brawo Sigma za szczerosc :) Gdyby wiecej producentow w ten sposob sie zachowywalo, wiara w towar, oraz wytworce bylaby znacznie wieksza. Nie sztuka jest popelnic blad, sztuka jest sie przyznac, i to naprawic ! To tylko swiadczy, ze w przyszlosci najprawdopodobniej to sie juz nie pojawi. Gdybym mial owa Sigme, podziekowalbym firmie za reakcje i cieszylbym sie, iz "ktos" tam czuwa nad jakoscia :)

  14. Djwalkman
    Djwalkman 29 lipca 2010, 11:49

    Bardzo dobrze, że to ogłosili, zamiast myśleć, że użytkownicy na 99,9% nie dostrzegą wadliwości swojego egzemplarza.

  15. juree
    juree 29 lipca 2010, 11:51

    Nie żart, tylko przypomniała mi się informacja jednego z ich oficjalnych dystrybutorów, zdaje się z aukcji alle..., że kupując "autoryzowany" sprzęt ma się dostęp do aktualizacji, co w jakiś sposób komunikuje ograniczony dostęp do nich dostęp. Strony Sigmy nie sprawdzałem tak szczegółowo.

  16. bradley
    bradley 29 lipca 2010, 12:44

    Przy takiej ilości sprzedanych aparatów, to sobie tanim kosztem bezpłatną reklamę zrobili. na wszystkich forach ludzie będą mlaskać ze zadowolenia i chwalić profesjonalne podejście firmy. Jednakowoż pochwalić trzeba :-)

  17. fotofan
    fotofan 29 lipca 2010, 13:11

    @juree - ta nota dotyczyła oprogramowania płyt głównych obiektywów. To robi bezpłatnie serwis.

  18. MasterB
    MasterB 29 lipca 2010, 13:26

    Nic dziwnego że poinformowali, w końcu problem dotyczy połowy wyprodukowanych SD15 :P

  19. Sci-Clone
    Sci-Clone 29 lipca 2010, 14:01

    Jaki problem widzicie w tych 81 sztukach? Nie ma problemu absolutnie żadnego przecież.
    Zanim jakikolwiek SD15 zląduje w naszym pięknym kraju nad Odrą, Wartą i Wisłą, to już wszystkie zapewne będą wymienione / zaktualizowane. Produkt jest oczywiście niszowy, ale wątpię żeby Sigma chciała ryzykować brakiem działania w takich kwestiach. Napisali jak wygląda sprawa, dodali, że wymienią, więc tylko się cieszyć.

    Pozdrawiam!

  20. pinto
    pinto 29 lipca 2010, 14:45

    A noty serwisowej Canona dot. tragicznego AF w 5D MII nie doczekałem się.

  21. 29 lipca 2010, 23:21

    Te 81 szt to to pewnie z 81 % wszystkich sprzedanych egzemplarzy hahaha

  22. jacq
    jacq 30 lipca 2010, 02:27

    Typowe podejście polaków do produktu, może właśnie dlatego aparat trafi wcześniej na bardziej toleranyjne rynki a dopiero do kraju w którym tolerancja to wynalazek który jest jeszcze w testach.

  23. riddlerpl
    riddlerpl 30 lipca 2010, 02:55

    Nie sztuką jest popełniac błędy. Sztuką jest umieć się do nich przyznać. Respect dla Sigmy.

  24. meliszipak
    meliszipak 30 lipca 2010, 03:52

    I dobrze, bez ściemy. Każdy się myli.
    Jak najszybciej proszę Optycznych o test tego modelu.

  25. Dżozef
    Dżozef 30 lipca 2010, 20:30

    Fajnie pobawić się Sigmą i pochwalić za reakcję ale i tak do pracy pozostaje tylko 5D M II . I to niezależnie od narzekania fanów radosnej twórczości- po prostu brak alternatywy.

  26. tomqsz
    tomqsz 1 sierpnia 2010, 12:56

    Ciekawe czy Sigma skoro może robić obiektywy pasujące do korpusów różnych marek, mogła by zrobić body pasujące do obiektywów innych firm.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.