Tokina 11-16 mm T3.0 CINEMA - test obiektywu
1. Wstęp
Sytuacja bardzo się zmieniła, kiedy w cyfrowych lustrzankach z przetwornikami pełnoklatkowymi oraz APS-C wprowadzono możliwość zapisu filmu wideo. Okazało się, że stosunkowo tania lustrzanka wraz z odpowiednimi obiektywami jest w stanie zarejestrować obrazy dużo lepsze od wielokrotnie droższych kamer.
Obiektywy filmowe istnieją od dawna, jednak dla wielu początkujących czy nawet zaawansowanych filmowców są poza zasięgiem finansowym. Nic zatem dziwnego, że producenci obiektywów fotograficznych zaczynają dostrzegać tę lukę i modyfikują już istniejące konstrukcje fotograficzne. Jednym z nich jest Tokina, która postanowiła zmodyfikować obiektyw 11–16 mm f/2.8 i wydać go w wersji filmowej 11–16 mm T/3.
W niniejszym teście postaramy się odpowiedzieć, co zostało zmienione, jak wpływa to na jakość generowanych obrazów oraz jakie są różnice między wersją filmową a fotograficzną.
Za wypożyczenie obiektywu dziękujemy firmie Next77, wyłącznemu dystrybutorowi obiektywów marki Tokina w Polsce.
![]() |












Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.