Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Test

Test kompaktów pod choinkę 2017

20 listopada 2017
Marcin Czajkowski Komentarze: 45

8. Jakość filmów

Aby zbadać jakość klipów filmowych, postanowiliśmy porównać aparaty, rejestrując dwie typowe scenki. Obie scenki mają na celu sprawdzenie kompresji obrazu i jakości użytego kodeka, oraz jakie różnice w jakości dostrzeżemy przy nagrywaniu w najwyższej możliwej rozdzielczości i jakości. Ponieważ korzystaliśmy z najlepszych możliwych do uzyskania danym aparatem ustawień, nieco różnią się wycinki z kadrów – w przypadku Panasoników i Nikona najwyższa jakość to 4K, natomiast w przypadku Canonów SX730 HS oraz SX430 IS to odpowiednio Full HD i HD. Widać zatem, że Nikon i Panasonic już na starcie są krok przed swoimi konkurentami. Jaki jednak jest stopień kompresji filmów? Jak prezentują się szumy na każdym z filmów? Aby się o tym przekonać, zapraszamy do obejrzenia poniższych wycinków o szerokości 200 px.

Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów

Canon
SX430 IS

(9.8 MB)
Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów
Canon
SX730 HS

(51.7 MB)
Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów
Nikon
A900

(93 MB)
Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów
Panasonic
FZ82

(102 MB)
Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów
Panasonic
TZ90

(132.5 MB)
Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów


----- R E K L A M A -----

Zdecydowanymi wygranymi są tu, bez niespodzianki, aparaty rejestrujące obraz w rozdzielczości 4K. Filmy generowane przez aparaty Panasonika charakteryzują się większą szczegółowością i, co szczególnie ważne, dużo mniejszym wyostrzaniem. Na filmie z Nikona łatwo widoczne są charakterystyczne białe krawędzie obiektów, które powstają na skutek zbyt dużego wyostrzania obrazu na drodze programowej. Wielkimi przegranymi w tej kategorii są aparaty Canona, które z powodu niższej rozdzielczości pliku wynikowego prezentują sobą gorsze odwzorowanie szczegółów na filmie.

Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów

Canon
SX430 IS

(9.7 MB)
Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów
Canon
SX730 HS

(39 MB)
Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów
Nikon
A900

(100.9 MB)
Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów
Panasonic
FZ82

(112.1 MB)
Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów
Panasonic
TZ90

(99.4 MB)
Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów Test kompaktów pod choinkę 2017 - Jakość filmów

Scenka w ciemnej scenerii kościoła okazała się bardzo trudna dla wszystkich z testowanych aparatów. Najlepiej prezentują się wycinki z filmów nagranych przez aparaty Panasonika – charakteryzują się dużą szczegółowością i stosunkowo niewielkim zaszumieniem. Praktycznie brak na nich również szumu kolorowego, który jest łatwo widoczny w przypadku Canona SX730 HS. Do pewnych wniosków skłania również film utrwalony przez Nikona – charakteryzuje się on przesadnym odszumianiem, przez co poziomem szczegółów zbliża się do Canona SX730 HS, mimo większej rozdzielczości wynikowego filmu. Na końcu stawki plasuje się SX430 IS.

Czas na podsumowanie: w kategorii filmów – najwyżej oceniamy Panasonika FZ82. Film, który uzyskaliśmy, charakteryzuje się stosunkowo niewielkim zaszumieniem i wysoką szczegółowością. W świetle dziennym bardzo podobnie prezentuje się TZ90 i A900, ze wskazaniem jednak, że w przypadku tego drugiego obraz jest wyraźnie przeostrzony. Również w przypadku słabego oświetlenia Nikon za bardzo ingeruje w obraz, znacznie go odszumiając, przez co szczegółowością znacznie odstaje od Panasoników. Przegranym jest Canon SX430 IS, który nie dość, że oferuje najmniejszą rozdzielczość, a przez to najmniejszą szczegółowość, to jeszcze generuje niezbyt ostre obrazy.