Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony planuje podwoić produkcję matryc

28 grudnia
2010 09:15

Firma Sony Corporation ogłosiła swoje plany związane z podwojeniem produkcji matryc CMOS i CCD do aparatów cyfrowych. Producent zamierza zainwestować w ten proces 100 mld jenów (ponad 3.6 mld złotych), a wszystko ma się odbyć w przyszłym roku fiskalnym, który kończy się 31 marca 2012 roku.

W ramach projektu planuje się przenieść do Sony Semiconductor Kyushu Corporation Nagasaki Technology Center urządzenia produkcyjne pozyskane od firmy Toshiba Corporation, na co zezwala podpisana kilka dni temu umowa zawarta pomiędzy obiema firmami. Ponadto producent ma zamiar zmodernizować istniejące już linie produkcyjne.

Dzięki tym zabiegom, a także inwestycjom zapowiedzianym na początku września, całkowita produkcja matryc CMOS i CCD zwiększy się z 25000 wafli miesięcznie do 50000.


Komentarze czytelników (35)
  1. Wyrocznia
    Wyrocznia 28 grudnia 2010, 10:19

    znowu... :p

  2. kaziu
    kaziu 28 grudnia 2010, 10:34

    i tak najlepsze i najwięcej wafli produkował Wedel za czasów komuny Torcik Wedlowski - niami ;)

  3. deadxking
    deadxking 28 grudnia 2010, 10:35

    Ale po co? :p

  4. Starosta
    Starosta 28 grudnia 2010, 10:40

    Żeby były głupie pytania w stylu "po co?" :P

  5. deadxking
    deadxking 28 grudnia 2010, 10:45

    Żeby pojawiały się głupie odpowiedzi na pytania retoryczne :p

  6. Mikesz
    Mikesz 28 grudnia 2010, 10:50

    Rozumiem że w gronie dżentelmenów o pieniądzach nie mówi się ,ale 100 mld jenów to "jedynie" 3,6 mld złotych.

  7. rolech
    rolech 28 grudnia 2010, 10:52

    Mikesz - slusznie

  8. sagi
    sagi 28 grudnia 2010, 10:53

    Ach jaka ładna sumka, 36 mld złotych. A może by tak ją skorygować - 100 YPY to 3,68 PLN

  9. marcinek
    marcinek 28 grudnia 2010, 11:09

    03-2012 - na pewno szykują zmasowaną ofensywę na Euro 2012 :-) Szkoda, tylko że nie dojadą...

  10. deadxking
    deadxking 28 grudnia 2010, 11:13

    W tym roku zapewne pojawi się pierdyliard nowych modeli Acośtam.

  11. MC
    MC 28 grudnia 2010, 11:21

    Te matryce to pewnie pójdą do Nikona i Pentaxa.

  12. krzysztof2297
    krzysztof2297 28 grudnia 2010, 11:42

    raczej musza pentaxowi wyslac nowa partie , bo te matryce co sa w k5 maja slady paluchow . Pentax teraz wymienia gwarancyjnie tysiace aparatow :):) No i pewnie pare matryc do testow zostawic , pentax i nikon z tej samej matrycy wycisnal bajeczne osiagi , sony niby tez ale dobrze to ukrywaja w nowych modelach heheheheh

  13. archangelgabrys
    archangelgabrys 28 grudnia 2010, 11:53

    @krzysztof2297

    "No i pewnie pare matryc do testow zostawic , pentax i nikon z tej samej matrycy wycisnal bajeczne osiagi , sony niby tez ale dobrze to ukrywaja w nowych modelach heheheheh"

    Po czym tak wnosisz? Przecież takie matryce co w K-5 i D7000 są w A55 i A580. Na dxomark.com wyniki z A55 są bardzo dobre (lepsze niż Canona), choć gorsze od K-5 i D7000. Jednak tam jest półprzepuszczalne lustro. Wyników z A580 na tamtym portalu jeszcze nie ma, ale można sample porównać sobie tutaj:
    link

    D7000
    link

    A580
    link

    K-5
    link

    Wyniki są bardzo zbliżone do siebie, więc nie wiem skąd ta ironia na końcu zdania?

  14. Starosta
    Starosta 28 grudnia 2010, 12:09

    @deadxking
    Ojtam, ojtam ;)

    @archangelgabrys
    Skoro większość nawet nie miała tego w łapach tylko z sampli i testów snują wnioski to co się dziwisz ;)
    Ja tam wole pomacać i robić foty :) niż siedzieć przed kompem i czytać teściki :P

  15. krzysztof2297
    krzysztof2297 28 grudnia 2010, 12:18

    to zarcik mial byc , wiadomo ze sony ma najlepsze matryce , tylko programistow naja do d...
    link

  16. archangelgabrys
    archangelgabrys 28 grudnia 2010, 12:31

    @krzysztof2297

    Ja odebrałem jako bezpodstawną złośliwość :)
    Cóż, poczekałbym an A580 na dxomark.com, bo A550 to starsza produkcja z inną matrycą.

  17. focjusz
    focjusz 28 grudnia 2010, 12:33

    To chyba jest tak że Nikon i Pentax nie produkując matryc MUSZĄ mieć lepszych programistów od matryc niż SONY ( czy Canon). Inaczej dostając z opóźnieniem w stosunku do producentów matryce nie mieli by szans w konkurencji.
    Niestety w tej chwili matryce ( z oprogramowaniem) to co najmniej 50% sukcesu na rynku. Kiedyś było pod tym względem lepiej bo można było mieć aparat np. Canona a film Fuji.
    I pewnie dlatego te czasy nie wrócą - nie wiedzieć czemu nawet Ricoh uparł się sprzedawać matryce z obiektywem.

  18. archangelgabrys
    archangelgabrys 28 grudnia 2010, 12:39

    @focjusz

    No i była jeszcze jedna zaleta filmu nad matrycami. W momencie, gdy film się zabrudziło / zarysowało przy czyszczeniu, to wystarczyło go zmienić. W lustrzance cyfrowej wiąże się to z naprawą aparatu (nie mówię o lekkim pyłku).

    Nie zapominajmy jeszcze, że aparat SLR kupiony w latach 70-tych śmiało można było wykorzystywać do dnia dzisiejszego (no, chyba że komuś zależy na autofocusie, to wtedy trzeba było zmienić). Jeśli kupuje się DSLR dziś, to za 4 lata już jest przestarzała. Takie to mamy czasy... :)

  19. archangelgabrys
    archangelgabrys 28 grudnia 2010, 12:40

    Ps. Oczywiście filmu się nie czyściło, ale chodziło mi o mechaniczne uszkodzenie 'detektora', który można zmienić za 20 zł, a zmiana po uszkodzeniu detektora w DSLR to koszt połowy aparatu :)

  20. krzysztof2297
    krzysztof2297 28 grudnia 2010, 12:46

    focjusz co ty bredzisz .....? To 21 wiek , jak rozbierzesz telewizor czy komputer to masz wszystkie czesci jednej firmy ?
    archangelgabrys - sony i wiecznie umierajacy pentax to teraz najlepszy wybor jak dla mnie . nowoczesne aparaty maja ta sama jakosc obrazowania i jest jeszcze ps ... :) nikon i canon ma podstawowa wade - brak stabilizacji w body , niech nikt mi nie mowi o tym ze ta w obiektywach jest lepsza itd . ile kosztuje taki jasny 70-200 /2.8 zomik sigmy bez stabilizacji a ile z stabilizacja ?

  21. komarr
    komarr 28 grudnia 2010, 14:03

    krzysztof odkąd zmieniłem system z alfy na 'inny", zapomniałem co to stabilizacja.

    jakoś nie płaczę, nie marudzę, a zdjęcia w dalszym ciągu mnie zadowalają.

  22. Euzebiusz
    Euzebiusz 28 grudnia 2010, 15:08

    @krzysztof2297 - "Pentax teraz wymienia gwarancyjnie tysiace aparatow :):)" - jestem zainteresowany tą sprawą. Mógłbyś podać źródło informacji że są to TYSIĄCE aparatów?

  23. MarcinF
    MarcinF 28 grudnia 2010, 15:53

    Skąd pewność ,że K5 ,d7000 iA55 mają tę samą matrycę ? Według DxOmark "pixel pitch" dla każdej z tych lustrzanek jest inny.D7000-4.73 μm ,K5-4.75 μm ,A55-4.77 μm .

  24. krzysztof2297
    krzysztof2297 28 grudnia 2010, 16:12

    Komarr - kazdemu co lubi , mi to akurat bardzo przeszkadza

    Euzebiusz - polecam watek
    link
    Na wszystkich forach zagranicznych tez mowi sie o plamach na matrycy , w polsce nawet serwis apollo wie o problemie

    MarcinF - czepiajac sie to nie te same , wykonane w tej samej technologi

  25. Yura
    Yura 28 grudnia 2010, 16:39

    @archangelgabrys - "Na dxomark.com wyniki z A55 są bardzo dobre (lepsze niż Canona), choć gorsze od K-5 i D7000. Jednak tam jest półprzepuszczalne lustro."
    Może już lepiej skończyć tą głupią gadaninę o przeklętym półprzepuszczalnym lustrze, bo to już się robi nudne jak "umierający Pentax" -.-
    Wynik nie jest gorszy przez pellix, tylko przez 12-sto bitowe przetwarzanie obrazu (w P i N masz 14 bitów)

  26. Raflus
    Raflus 28 grudnia 2010, 16:47

    Tak, ciekawe co pokaże nowa firma Sonikon, bo chyba Sony przejęło ponad 30% Nikona wczoraj :D Mam nadzieję, że wypatroszą Alfredy z oprogramowania Minolty i nowe Axxx będę już hulały na nowym sofcie.

  27. krzysztof2297
    krzysztof2297 28 grudnia 2010, 17:10

    Wynik nie jest gorszy przez pellix, tylko przez 12-sto bitowe przetwarzanie obrazu (w P i N masz 14 bitów)

    chyba nie bardzo

    link

    dyskusja nad 12 czy 14 bit to jak dyskusja czy w amatorskim sprzecie jest potrzebne 16 mp ...

  28. krzysztof2297
    krzysztof2297 28 grudnia 2010, 17:15

    juz nie mowiac o tym , ze na forum nikon byla dyskusja na temat wyzszosci 14 bit nad 12 i jak tak czlowiek przeczyta caly watek to calkiem zglupieje , nie ma jakichs oczywistych dowodow , wszystko opiera sie na osobistych odczuciach . to jak forsowanie idei ze czym wiecej pikseli tym lepsze zdjecie ...

  29. Yura
    Yura 28 grudnia 2010, 17:31

    @krzysztof2297 - ale to co podałeś to są kompletnie różne matryce! więc zamiast rozjaśnić tylko bardziej zagmatwałeś - a w N7000, k-5 i A55 masz te same matryce. Mówienie o zależności wpływu ilości bitów w przetwarzaniu na podstawie kompletnie róznych matryc jest bez sensu!
    Poza tym mówienie o pelliksie w kontekście gorszych wyników w dynamice, tonalności, szumach jest po prostu głupie tak jak mówienie że na wyniki w dynamice wpływ ma obiektyw...

  30. Yura
    Yura 28 grudnia 2010, 17:35

    @krzysztof2297 - poza tym mając daną ilość bitów łatwo policzysz maksymalny potencjalny pułap dynamiki w EV, który dla 12 bitów nie przekracza bodajże 12,5 EV gdzieś po sieci krążyło takie wyliczenie, a z matematyką raczej trudno dyskutować.

  31. krzysztof2297
    krzysztof2297 28 grudnia 2010, 17:58

    ja tylko porownalem osiagi nowej matrycy na 12 bit , ze stara 14 bit . w nowej technologi powinno byc lepiej ( sony ) wiec czemu nie jest lepiej ? osiagi sa podobne wiec niech ktos madrzejszy mi wytlumaczy . pisze tylko w sensie wyzszosci 14 bit nad 12/8 bit , bo ja jakos nie widze roznicy , pomijajac fakt ze do druku i tak maszyna konwertuje do 8 bit i drukuje ...

  32. Yura
    Yura 28 grudnia 2010, 18:30

    @krzysztof2297 - jest lepiej :D Patrz k-5, d7000 a A55 :D
    Biorąc różne matryce pod uwagę obarczasz się wpływem innych czynników nie związanych z ilością bitów - dlatego nie możesz wyciągać na podstawie takich porównań żadnych wniosków.

    "do druku i tak maszyna konwertuje do 8 bit i drukuje" - zaczynasz mnie przerażać o.O
    8 bitów widzisz na monitorze, a to jak sobie wydrukujesz zależy od drukarki. Na wydruku możesz mieć tyle ile drukarka pozwala - dlatego właśnie lepiej drukować z TIFFa niż z JPGa. W jtpgu masz 8 bitów, w tiffie zmieścisz więcej i więcej będzie widać na wydruku.

  33. Jerry_R
    Jerry_R 28 grudnia 2010, 23:21

    Raflus: "Tak, ciekawe co pokaże nowa firma Sonikon, bo chyba Sony przejęło ponad 30% Nikona wczoraj :D "

    A moze chodzi o: "Sony Aims to Capture 30% of Mobile Sensor Market"?
    link

  34. alvarezz
    alvarezz 28 grudnia 2010, 23:38

    @Yura, krzysztof2297 ma poniekąd rację. Druk z palety CMYK generowany nawet przez profil RGB (który ma szersze spektrum barwne), w RIPie drukarki konwertowany jest do 8 bitów na kanał. Wbrew pozorom te 8 bitów jest dość pojemne i spokojnie zobaczysz różnicę pomiędzy CMYKiem offsetowym a CMYKiem z drukarki foto, która zawsze wygeneruje lepsze odwzorowanie barwne.
    Żeby uzyskać spektrum odpowiadające 16 bitom, wydruki robi się na specjalnie sprofilowanych maszynach, korzystających z 8 lub 10 kolorów podstawowych (są to rozszerzenia palety podstawowej CMYK, na wersje "light" i "light light") plus oczywiście odpowiedni papier.

    Poza tym zapewniam Cię, że nie mając sprofilowanej całości sprzętu - aparat, monitor, drukarka, nie wykorzystasz w całości nawet tych 8 bitów...

  35. Yura
    Yura 29 grudnia 2010, 12:35

    @alvarezz - dlatego napisałem "Na wydruku możesz mieć tyle ile drukarka pozwala" ;)
    Jest już całkiem sporo dostępnych drukarek, które generują więcej niż widać na monitorze.
    A co do profilowania, to bez dyskusji!

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.