Sony planuje podwoić produkcję matryc
Firma Sony Corporation ogłosiła swoje plany związane z podwojeniem produkcji matryc CMOS i CCD do aparatów cyfrowych. Producent zamierza zainwestować w ten proces 100 mld jenów (ponad 3.6 mld złotych), a wszystko ma się odbyć w przyszłym roku fiskalnym, który kończy się 31 marca 2012 roku.
W ramach projektu planuje się przenieść do Sony Semiconductor Kyushu Corporation Nagasaki Technology Center urządzenia produkcyjne pozyskane od firmy Toshiba Corporation, na co zezwala podpisana kilka dni temu umowa zawarta pomiędzy obiema firmami. Ponadto producent ma zamiar zmodernizować istniejące już linie produkcyjne.
Dzięki tym zabiegom, a także inwestycjom zapowiedzianym na początku września, całkowita produkcja matryc CMOS i CCD zwiększy się z 25000 wafli miesięcznie do 50000.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
znowu... :p
i tak najlepsze i najwięcej wafli produkował Wedel za czasów komuny Torcik Wedlowski - niami ;)
Ale po co? :p
Żeby były głupie pytania w stylu "po co?" :P
Żeby pojawiały się głupie odpowiedzi na pytania retoryczne :p
Rozumiem że w gronie dżentelmenów o pieniądzach nie mówi się ,ale 100 mld jenów to "jedynie" 3,6 mld złotych.
Mikesz - slusznie
Ach jaka ładna sumka, 36 mld złotych. A może by tak ją skorygować - 100 YPY to 3,68 PLN
03-2012 - na pewno szykują zmasowaną ofensywę na Euro 2012 :-) Szkoda, tylko że nie dojadą...
W tym roku zapewne pojawi się pierdyliard nowych modeli Acośtam.
Te matryce to pewnie pójdą do Nikona i Pentaxa.
raczej musza pentaxowi wyslac nowa partie , bo te matryce co sa w k5 maja slady paluchow . Pentax teraz wymienia gwarancyjnie tysiace aparatow :):) No i pewnie pare matryc do testow zostawic , pentax i nikon z tej samej matrycy wycisnal bajeczne osiagi , sony niby tez ale dobrze to ukrywaja w nowych modelach heheheheh
@krzysztof2297
"No i pewnie pare matryc do testow zostawic , pentax i nikon z tej samej matrycy wycisnal bajeczne osiagi , sony niby tez ale dobrze to ukrywaja w nowych modelach heheheheh"
Po czym tak wnosisz? Przecież takie matryce co w K-5 i D7000 są w A55 i A580. Na dxomark.com wyniki z A55 są bardzo dobre (lepsze niż Canona), choć gorsze od K-5 i D7000. Jednak tam jest półprzepuszczalne lustro. Wyników z A580 na tamtym portalu jeszcze nie ma, ale można sample porównać sobie tutaj:
link
D7000
link
A580
link
K-5
link
Wyniki są bardzo zbliżone do siebie, więc nie wiem skąd ta ironia na końcu zdania?
@deadxking
Ojtam, ojtam ;)
@archangelgabrys
Skoro większość nawet nie miała tego w łapach tylko z sampli i testów snują wnioski to co się dziwisz ;)
Ja tam wole pomacać i robić foty :) niż siedzieć przed kompem i czytać teściki :P
to zarcik mial byc , wiadomo ze sony ma najlepsze matryce , tylko programistow naja do d...
link
@krzysztof2297
Ja odebrałem jako bezpodstawną złośliwość :)
Cóż, poczekałbym an A580 na dxomark.com, bo A550 to starsza produkcja z inną matrycą.
To chyba jest tak że Nikon i Pentax nie produkując matryc MUSZĄ mieć lepszych programistów od matryc niż SONY ( czy Canon). Inaczej dostając z opóźnieniem w stosunku do producentów matryce nie mieli by szans w konkurencji.
Niestety w tej chwili matryce ( z oprogramowaniem) to co najmniej 50% sukcesu na rynku. Kiedyś było pod tym względem lepiej bo można było mieć aparat np. Canona a film Fuji.
I pewnie dlatego te czasy nie wrócą - nie wiedzieć czemu nawet Ricoh uparł się sprzedawać matryce z obiektywem.
@focjusz
No i była jeszcze jedna zaleta filmu nad matrycami. W momencie, gdy film się zabrudziło / zarysowało przy czyszczeniu, to wystarczyło go zmienić. W lustrzance cyfrowej wiąże się to z naprawą aparatu (nie mówię o lekkim pyłku).
Nie zapominajmy jeszcze, że aparat SLR kupiony w latach 70-tych śmiało można było wykorzystywać do dnia dzisiejszego (no, chyba że komuś zależy na autofocusie, to wtedy trzeba było zmienić). Jeśli kupuje się DSLR dziś, to za 4 lata już jest przestarzała. Takie to mamy czasy... :)
Ps. Oczywiście filmu się nie czyściło, ale chodziło mi o mechaniczne uszkodzenie 'detektora', który można zmienić za 20 zł, a zmiana po uszkodzeniu detektora w DSLR to koszt połowy aparatu :)
focjusz co ty bredzisz .....? To 21 wiek , jak rozbierzesz telewizor czy komputer to masz wszystkie czesci jednej firmy ?
archangelgabrys - sony i wiecznie umierajacy pentax to teraz najlepszy wybor jak dla mnie . nowoczesne aparaty maja ta sama jakosc obrazowania i jest jeszcze ps ... :) nikon i canon ma podstawowa wade - brak stabilizacji w body , niech nikt mi nie mowi o tym ze ta w obiektywach jest lepsza itd . ile kosztuje taki jasny 70-200 /2.8 zomik sigmy bez stabilizacji a ile z stabilizacja ?
krzysztof odkąd zmieniłem system z alfy na 'inny", zapomniałem co to stabilizacja.
jakoś nie płaczę, nie marudzę, a zdjęcia w dalszym ciągu mnie zadowalają.
@krzysztof2297 - "Pentax teraz wymienia gwarancyjnie tysiace aparatow :):)" - jestem zainteresowany tą sprawą. Mógłbyś podać źródło informacji że są to TYSIĄCE aparatów?
Skąd pewność ,że K5 ,d7000 iA55 mają tę samą matrycę ? Według DxOmark "pixel pitch" dla każdej z tych lustrzanek jest inny.D7000-4.73 μm ,K5-4.75 μm ,A55-4.77 μm .
Komarr - kazdemu co lubi , mi to akurat bardzo przeszkadza
Euzebiusz - polecam watek
link
Na wszystkich forach zagranicznych tez mowi sie o plamach na matrycy , w polsce nawet serwis apollo wie o problemie
MarcinF - czepiajac sie to nie te same , wykonane w tej samej technologi
@archangelgabrys - "Na dxomark.com wyniki z A55 są bardzo dobre (lepsze niż Canona), choć gorsze od K-5 i D7000. Jednak tam jest półprzepuszczalne lustro."
Może już lepiej skończyć tą głupią gadaninę o przeklętym półprzepuszczalnym lustrze, bo to już się robi nudne jak "umierający Pentax" -.-
Wynik nie jest gorszy przez pellix, tylko przez 12-sto bitowe przetwarzanie obrazu (w P i N masz 14 bitów)
Tak, ciekawe co pokaże nowa firma Sonikon, bo chyba Sony przejęło ponad 30% Nikona wczoraj :D Mam nadzieję, że wypatroszą Alfredy z oprogramowania Minolty i nowe Axxx będę już hulały na nowym sofcie.
Wynik nie jest gorszy przez pellix, tylko przez 12-sto bitowe przetwarzanie obrazu (w P i N masz 14 bitów)
chyba nie bardzo
link
dyskusja nad 12 czy 14 bit to jak dyskusja czy w amatorskim sprzecie jest potrzebne 16 mp ...
juz nie mowiac o tym , ze na forum nikon byla dyskusja na temat wyzszosci 14 bit nad 12 i jak tak czlowiek przeczyta caly watek to calkiem zglupieje , nie ma jakichs oczywistych dowodow , wszystko opiera sie na osobistych odczuciach . to jak forsowanie idei ze czym wiecej pikseli tym lepsze zdjecie ...
@krzysztof2297 - ale to co podałeś to są kompletnie różne matryce! więc zamiast rozjaśnić tylko bardziej zagmatwałeś - a w N7000, k-5 i A55 masz te same matryce. Mówienie o zależności wpływu ilości bitów w przetwarzaniu na podstawie kompletnie róznych matryc jest bez sensu!
Poza tym mówienie o pelliksie w kontekście gorszych wyników w dynamice, tonalności, szumach jest po prostu głupie tak jak mówienie że na wyniki w dynamice wpływ ma obiektyw...
@krzysztof2297 - poza tym mając daną ilość bitów łatwo policzysz maksymalny potencjalny pułap dynamiki w EV, który dla 12 bitów nie przekracza bodajże 12,5 EV gdzieś po sieci krążyło takie wyliczenie, a z matematyką raczej trudno dyskutować.
ja tylko porownalem osiagi nowej matrycy na 12 bit , ze stara 14 bit . w nowej technologi powinno byc lepiej ( sony ) wiec czemu nie jest lepiej ? osiagi sa podobne wiec niech ktos madrzejszy mi wytlumaczy . pisze tylko w sensie wyzszosci 14 bit nad 12/8 bit , bo ja jakos nie widze roznicy , pomijajac fakt ze do druku i tak maszyna konwertuje do 8 bit i drukuje ...
@krzysztof2297 - jest lepiej :D Patrz k-5, d7000 a A55 :D
Biorąc różne matryce pod uwagę obarczasz się wpływem innych czynników nie związanych z ilością bitów - dlatego nie możesz wyciągać na podstawie takich porównań żadnych wniosków.
"do druku i tak maszyna konwertuje do 8 bit i drukuje" - zaczynasz mnie przerażać o.O
8 bitów widzisz na monitorze, a to jak sobie wydrukujesz zależy od drukarki. Na wydruku możesz mieć tyle ile drukarka pozwala - dlatego właśnie lepiej drukować z TIFFa niż z JPGa. W jtpgu masz 8 bitów, w tiffie zmieścisz więcej i więcej będzie widać na wydruku.
Raflus: "Tak, ciekawe co pokaże nowa firma Sonikon, bo chyba Sony przejęło ponad 30% Nikona wczoraj :D "
A moze chodzi o: "Sony Aims to Capture 30% of Mobile Sensor Market"?
link
@Yura, krzysztof2297 ma poniekąd rację. Druk z palety CMYK generowany nawet przez profil RGB (który ma szersze spektrum barwne), w RIPie drukarki konwertowany jest do 8 bitów na kanał. Wbrew pozorom te 8 bitów jest dość pojemne i spokojnie zobaczysz różnicę pomiędzy CMYKiem offsetowym a CMYKiem z drukarki foto, która zawsze wygeneruje lepsze odwzorowanie barwne.
Żeby uzyskać spektrum odpowiadające 16 bitom, wydruki robi się na specjalnie sprofilowanych maszynach, korzystających z 8 lub 10 kolorów podstawowych (są to rozszerzenia palety podstawowej CMYK, na wersje "light" i "light light") plus oczywiście odpowiedni papier.
Poza tym zapewniam Cię, że nie mając sprofilowanej całości sprzętu - aparat, monitor, drukarka, nie wykorzystasz w całości nawet tych 8 bitów...
@alvarezz - dlatego napisałem "Na wydruku możesz mieć tyle ile drukarka pozwala" ;)
Jest już całkiem sporo dostępnych drukarek, które generują więcej niż widać na monitorze.
A co do profilowania, to bez dyskusji!