Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Nikon D7500 - test aparatu

Nikon D7500
8 sierpnia 2017
Maciej Latałło Komentarze: 115

1. Wstęp

Dwa lata po premierze Nikona D7200, firma zaprezentowała jego następcę – model D7500. Sympatyków marki ucieszył zapewne fakt, że zastosowano w nim sensor znany z zaawansowanego D500, wraz z procesorem obrazu EXPEED 5. Owa matryca światłoczuła ma 20 milionów pikseli i szeroki zakres czułości ISO (50–1638400), a brak filtra antyaliasingowego ma wspomagać uzyskanie wysokiej szczegółowości obrazu.

Nikon D7500 - Wstęp

Spośród funkcji dostępnych w większym modelu D500, zaimplementowano w D7500 ten sam układ pomiaru światła, tryb filmowania z zapisem w 4K (z cropem 1.5x) oraz moduł komunikacji bezprzewodowej Wi-Fi i Bluetooth (Snapbridge). Mamy także odchylany 3.2-calowy dotykowy ekran, choć o niższej rozdzielczości.

Niestety, pod pewnymi względami, D7500 wydaje się uproszczoną konstrukcją w porównaniu do poprzednika. Zrezygnowano bowiem z drugiego slotu karty pamięci, a także metalowych elementów korpusu. Warto także odnotować okrojenie współpracy z obiektywami pozbawionymi procesora – aparat ani nie dokonuje pomiaru światła (praca wyłącznie w trybie M), ani nie zapisuje informacji o obiektywie i jego ustawieniach w EXIF-ie.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Nikon D7500 - Wstęp

W przypadku opisywanego aparatu uwagę zwraca dość wysoka cena, nie tylko w stosunku do innych modeli serii D7x00. Na tyle wysoka, że oprócz Pentaksa KP i Sony A77 II, do porównania wybraliśmy wyżej pozycjonowany model Canon EOS 7D Mark II. Zestawienie specyfikacji wspomnianych aparatów (wraz z D7200), dostępne jest tutaj.

Czy Nikon D7500 ma szansę zdobyć popularność na naszym rynku? Mamy nadzieję, że nasz test pozwoli znaleźć odpowiedź na to pytanie.

W testach wykorzystujemy statywy i głowice marki Vanguard dostarczone przez firmę Digital Partner Sp. z o.o.

Nikon D7500 - Wstęp

Aparat do testu wypożyczył sklep Fotojoker, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Nikon
Model D7500
Data premiery 2017-04-12
Liczba pikseli 20.9 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 5568 x 3712
• 4176 x 2784
• 2784 x 1856
Obszar zdjęcia 1.3x:
• 4272 x 2848
• 3200 x 2136
• 2128 x 1424
Zdjęcia DX podczas filmowania:
• 5568 x 3128
• 4176 x 2344
• 2784 x 1560
Zdjęcia o obszarze 1.3x podczas filmowania:
• 4272 x 2400
• 3200 x 1800
• 2128 x 1192
Matryca 23.5 x 15.7 mm (DX) CMOS, 3:2, bez filtra dolnoprzepustowego, całkowita liczba pikseli: 21.51 Mpix,
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D).
Procesor obrazu EXPEED 5
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0), NEF (12- lub 14-bitowy, z kompresją lub bez), NEF+JPEG,
Rodzaje JPEG: Fine/Normal/Basic
• Filmy: MOV, MP4 (H.264/MPEG-4 AVC)
• Dźwięk: Liniowy PCM stereo
Zakres ISO • Auto, ISO 100-51200 w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryb rozszerzony: odpowiednik ISO 1640000
Migawka Sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości
30s - 1/8000s w krokach co 1/2, 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Nikon F
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 3840 x 2160 (4K UHD): 30p (progresywny), 25p, 24p
• 1920 x 1080 (Full HD): 60p, 50p, 30p, 25p, 24p; 1280 x 720: 60p, 50p
• Rzeczywista liczba klatek odpowiednio: 59.94, 50, 29.97, 25 i 23.976 kl./s.
Ogniskowanie Nikon Advanced Multi-CAM 3500 II z detekcją fazową TTL
•  51 pól AF (w tym 15 pól krzyżowych; przy przysłonie f/8 działa 1 pole AF, dioda wspomagająca AF (zasięg ok. 0.5–3 m).
• Punkty AF: Jednopolowy AF, AF z dynamicznym wyborem pola (9, 21 lub 51 pól), śledzenie 3D, wybór pola AF z grupy, automatyczny wybór pola AF
• Tryby napędu AF: Ciągły AF (AF-C), automatyczny wybór AF-S/AF-C (AF-A), wyprzedzające śledzenie ostrości, ręczne ustawianie ostrości (M)
• Zakres detekcji: Od –3 do +19 EV (ISO 100, 20°C)
• AF w podglądzie na żywo: Autofokus (AF): pojedynczy AF (AF-S), tryb ciągłego AF (AF-F), ręczne ustawianie ostrości (M)
• Tryby pól AF w podglądzie na żywo: AF z priorytetem twarzy, szerokie pole AF, normalne pole AF, AF ze śledzeniem obiektu
Pomiar światła Czujnik RGB o rozdzielczości ok. 180000 pikseli, TTL,
Tryby pomiaru:
• matrycowy 3D Color Matrix III - obiektywy Nikkor typu G/E/D
• matrycowy 3D Color Matrix III - pozostałe obiektywy z procesorem
• punktowy w kole o średnicy 3,5 mm (2.5% kadru),
• centralnie ważony (75% czułości czujnika skupione na obszarze o średnicy 6, 8, 10, lub 13 mm w centrum kadru) lub pomiar na podstawie uśrednienia całego kadru,
Zakres pomiaru: matrycowy lub centralnie ważony od 0 do 20 EV, pomiar punktowy od 2 do 20 EV (F1.4, ISO100, +20°C)
Funkcja Active D-Lighting (poziomy: auto, bardzo wysoki, wysoki, normalny, niski, wyłączony)
Ostrość od zależne od obiektywu
Balans bieli • Automatyczny (2 rodzaje), światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), światło słoneczne, lampa błyskowa, pochmurno, cień, pomiar manualny (maks. 6 wartości), wybór temperatury barwowej (2500-10 000 K)
• wszystkie tryby z dokładną regulacją
Kompensacja ekspozycji Regulacja w zakresie od –5 do +5 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV w trybach P, S, A, M, SCENE i EFFECTS
Programy • Automatyka programowa z fleksją programu (P), automatyka z preselekcją czasu (S), automatyka z preselekcją przysłony (A), manualny (M); U1 (ustawienia użytkownika 1); U2 (ustawienia użytkownika 2)
• Tryby automatyczne: automatyczny, automatyczny bez błysku
• Programy tematyczne: portret, krajobraz, dziecko, zdjęcia sportowe, makro, portret nocny, krajobraz nocny, przyjęcie/wnętrza, plaża/śnieg, zachód słońca, zmierzch/świt, portret zwierzaka, blask świec, kwiaty, barwy jesieni, żywność
• Tryby efektów specjalnych: noktowizor, żywe kolory, pop, ilustracja, efekt aparatu zabawkowego, efekt miniatury, kolor selektywny, sylwetka, rozjaśnienie, przyciemnienie
Zdjęcia seryjne • Maksymalnie 8 kl./s
• Tryb CL: 1-7 kl./s
• Tryb CH: 8 kl./s
Lampa błyskowa Typu pop-up, i-TTL, liczba przewodnia 12 (ISO 100, 20˚C).
• Synchronizacja do 1/250s
• Korekcja siły błysku od - 3 EV do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV
• Tryby pracy lampy: automatyczny, automatyczny z redukcją efektu czerwonych oczu, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, automatyczna synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, błysk wypełniający, redukcja efektu czerwonych oczu, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji i redukcją efektu czerwonych oczu, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki z długimi czasami ekspozycji, wyłączony, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2, 5, 10, 20 s
od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0.5, 1, 2 lub 3 s
Karta pamięci SD, SDHC (zgodne z UHS-I), SDXC (zgodne z UHS-I)
LCD • Główny: odchylany, dotykowy, 3.2 calowy, kolorowy TFT LCD, 922.000 punktów (VGA), kąt widzenia 170 stopni
• Regulowana jasność LCD
• Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
• Pomocniczy: podświetlany, monochromatyczny
Wizjer Z pryzmatem pentagonalnym, powiększenie: x0.94, pokrycie: ok. 100%, korekcja dioptrii: od -2.0 do +1.0, punkt oczny: 18.5 mm (od okularu wizjera), matówka BriteView Clear Matte Mark II typu B z ramkami pól AF (można wyświetlić siatkę kadrowania)
Komunikacja i złącza • USB Hi-Speed mikro B, wyjście HDMI (typu C), złącze akcesoriów, wejście audio stereo (mini jack 3.5 mm), wyjście audio stereo (mini jack 3.5 mm)
• Wi-Fi - IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
• Bluetooth 4.1
• Obsługiwane: bezprzewodowe piloty zdalnego sterowania WR-1, WR-R10 (sprzedawany oddzielnie), przewód zdalnego sterowania MC-DC2 (sprzedawany oddzielnie), moduł GPS GP-1/GP-1A (sprzedawane oddzielnie)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy EN-EL15a
Akcesoria Gumowa muszla oczna DK-28, pokrywka bagnetu korpusu BF-1B, akumulator jonowo-litowy EN-EL15a z pokrywką styków, ładowarka MH-25a (dostarczana z adapterem wtyczki lub kablem zasilającym typu odpowiedniego dla kraju lub regionu sprzedaży), pokrywka okularu DK-5, pasek na szyję AN-DC3 BK, kabel USB E20
Waga 640 g (bez akumulatora)
ok. 720 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 135.5 x 104 x 72,5 mm
Dodatkowe informacje • Polskie menu
• Temperatura pracy od 0°C do +40°C


Poprzedni rozdział