Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony DT 18-70 mm f/3.5-5.6 - test obiektywu

31 sierpnia 2006

9. Odblaski i transmisja

Sony 18-70 mm dość przyzwoicie radzi sobie z wewnętrznymi odblaskami. Charakterystyczne flary i bliki daje się uzyskać, ale wymaga to dość specyficznej kombinacji przysłony, ogniskowej oraz położenia jasnego obiektu w rogu kadru. Nam udało się to dla ogniskowych ze środka zakresu, a nie powiodło sie na przykład dla jego krańców.

Sony DT 18-70 mm f/3.5-5.6 - Odblaski i transmisja

Sony DT 18-70 mm f/3.5-5.6 - Odblaski i transmisja

Dobre zachowanie w tej kategorii jest po części zasługą dobrych jak na tą klasę sprzętu powłok antyodbiciowych. O ich zachowaniu mówi nam wykres transmisji, który prezentujemy poniżej.

----- R E K L A M A -----

Sony DT 18-70 mm f/3.5-5.6 - Odblaski i transmisja

Podoba nam się płaski i sięgający okolic 90% przebieg w zakresie 470 - 700 nm. Oznacza on, że obiektyw nie traci zbyt dużo światła i naturalnie oddaje kolory. Zastrzeżenia można mieć tylko dla zachowania w okolicach światła fioletowego, gdzie transmisja spada do okolic 70%. Trzeba jednak pamiętać, że aby uzyskać poziom transmisji sięgający 90% przy 9 grupach soczewek, a więc 18 granicach powietrze-szkło do pokrycia, strata światła na jednej granicy musi być zminimalizowana do około 0.6%. W tej klasie cenowej, jest to więc poziom bardzo przyzwoity.