Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Test obiektywu

Sony FE 50 mm f/1.8 - test obiektywu

23 listopada 2017

10. Autofokus

Przy pracy autofokusa słyszymy ciche bzyczenie napędu. Nie jest to dźwięk uciążliwy, ale daleko mu do bezgłośnej pracy dobrej klasy napędów ultradźwiękowych. Jego praca jest wolna, bo przebieg całego zakresu odległości i ustawienie ostrości zajmuje około jednej sekundy. Co więcej, gdy obiektyw jest mocno rozogniskowany, od czasu do czasu zdarza się sytuacja, w której napęd najpierw rusza we właściwym kierunku, następnie zwalnia, zawraca, orientuje się że idzie w niewłaściwym kierunku, ponownie zawraca i dopiero wtedy ustawia ostrość. Takie rzeczy mają miejsce nie tylko w słabych warunkach oświetleniowych, ale także w dobrych. Nie pozwala to nam na wystawienie wysokiej oceny w tej kategorii, tym bardziej, że zarówno korpus, jak i obiektyw miały wgrane najnowsze oprogramowanie.

Jeśli chodzi o celność mechanizmu, nie mamy zastrzeżeń tylko w przypadku statycznej pracy w studio. W tym przypadku celność autofokusa była bardzo dobra, a rozrzut niewielki. W przypadku zdjęć w terenie, pomyłek było więcej. Było to o tyle zaskakujące, że zdarzały się one w serii ujęć wykonywanych z ręki dla jednego i tego samego ustawienia kadru. Większość zdjęć była ostra, a co pewien czas pojawiało się duże pudło.

Poniższe zdjęcie pokazuje, że testowany obiektyw miał nieznaczną tendencję do ustawiania ostrości tuż za właściwym obiektem. Miała ona jednak znaczenie tylko dla fotografowania z minimalnej odległości. Dla większych dystansów, nawet na maksymalnym otworze względnym, fotografowany cel mieścił się w głębi ostrości, więc problem nie był dotkliwy.

----- R E K L A M A -----

A7R II, f/1.8
Sony FE 50 mm f/1.8 - Autofokus