Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Canon EOS M6 Mark II - test aparatu

12 listopada 2019
Maciej Latałło Komentarze: 74

6. Jakość obrazu JPEG

W Canonie M6 Mark II zdjęcia w formacie JPEG mogą być zapisywane w czterech rozmiarach: (L) 6960×4640, (M) 4800×3200, (S1) 3472×2320, (S2) 2400×1600 pikseli. W przypadku trzech pierwszych do wyboru mamy dwa stopnie kompresji: niska i średnia. Zdjęcia w rozmiarze S2 zapisywane są z niską kompresją. Dostępne formaty obrazu to domyślny 3:2, a także 4:3, 16:9 i 1:1.

W testowanym aparacie czułość można zmieniać w zakresie od ISO 100 do 25600 (oraz wartość rozszerzona ISO 51200), a krok zmiany ISO wynosi 1/3 lub 1/2 EV. Poniżej przedstawiamy fragmenty zdjęć scenki w formacie JPEG przy ustawieniach neutralnych i minimalnym wyostrzeniu. Dla porównania prezentujemy zdjęcia wykonane za pomocą aparatów Panasonic G90 i Sony A6400.

Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG

Aby porównać uzyskane próbki z innymi aparatami, należy wybrać z rozwijanych list odpowiednie modele oraz zaznaczyć czułość, dla której mają być podane wyniki. W efekcie poniższa tabelka zostanie zaktualizowana nowymi wycinkami scenki testowej.

----- R E K L A M A -----

Łatwo zauważyć różnicę w rozdzielczości zdjęć z poszczególnych aparatów i przewagę Canona w tej kategorii. Jednocześnie widać także pewną miękkość wycinków z EOS-a, wynikającą z braku wyostrzania JPEG-ów. W przypadku konkurencji natomiast proces ten jest obecny, a jego efekty – widoczne.

Szum jest dobrze kontrolowany w szerokim zakresie czułości i nawet przy ISO 6400 wycinki charakteryzują się niezłą szczegółowością. Wyższe nastawy nie prezentują się jednak korzystnie. Naszym zdaniem M6 Mark II wypada lepiej od Lumiksa, natomiast wraz z bezlusterkowcem Sony oferują zbliżoną jakość obrazu. We wszystkich trzech przypadkach widać, że mamy do czynienia z odszumianiem JPEG-ów na wysokich nastawach ISO.

Wyostrzanie

W testowanym EOS-e mamy do dyspozycji 8-stopniową skalę siły wyostrzania (od 0 do 7) oraz dwa dodatkowe parametry: precyzja i próg regulowane w 5-stopniowej skali. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w rozdziale czwartym. Poniżej prezentujemy wycinki zdjęć naszej scenki zapisanych jako JPEG-i z najniższą siłą wyostrzania oraz na poziomie 3 i 7. Parametry precyzja i próg ustawione były na wartość 2 (domyślną dla Neutralnego stylu obrazu). Zdjęcia wykonane zostały na czułości ISO 100.

Canon EOS M6 Mark II, ISO 100
wyostrzenie 0
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
wyostrzenie 3
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
wyostrzenie 7
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG

Wyostrzania na maksymalnym poziomie raczej nie polecamy stosować, bowiem widać, że jest ono w tym przypadku zbyt silne. Całkiem rozsądnie natomiast wyglądają zdjęcia z wyostrzaniem ustawionym pośrodku skali.

Filtry twórcze

Canon EOS M6 Mark II oferuje możliwość wykorzystania różnych filtrów artystycznych, modyfikujących w charakterystyczny sposób wykonane zdjęcie. Funkcja ta dostępna jest na kole nastaw aparatu jako osobny tryb. Do wyboru mamy następujące filtry:

  • Ziarnisty Cz/B,
  • Miękka ostrość,
  • Efekt rybiego oka,
  • Efekt akwareli,
  • Efekt aparatu zabawki,
  • Efekt miniatury,
  • HDR:
    • Naturalny,
    • Artystyczny standardowy,
    • Artystyczny żywy,
    • Artystyczny olejny,
    • Artystyczny uwypuklony.
Poniżej prezentujemy efekty działania poszczególnych filtrów. Pierwsze zdjęcie wykonaliśmy w trybie P (bez filtra), natomiast ostatnie wykorzystując funkcję „Kontrola podświetlenia HDR”, znajdującą się wśród trybów SCN.

Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
----- R E K L A M A -----

WYMIEŃ STARE NA NOWE Z NIKON!

Nikon Z8

16498 zł 15238 zł

Nikon Z5 II

7944 zł 7524 zł

Nikon Z8

16498 zł 15238 zł

Nikon Z6 III

9997 zł 9157 zł
Kupujemy używany sprzęt za gotówkę. Raty 20x0%!