Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Test aparatu

Canon EOS M6 Mark II - test aparatu

12 listopada 2019
Maciej Latałło Komentarze: 74

6. Jakość obrazu JPEG

W Canonie M6 Mark II zdjęcia w formacie JPEG mogą być zapisywane w czterech rozmiarach: (L) 6960×4640, (M) 4800×3200, (S1) 3472×2320, (S2) 2400×1600 pikseli. W przypadku trzech pierwszych do wyboru mamy dwa stopnie kompresji: niska i średnia. Zdjęcia w rozmiarze S2 zapisywane są z niską kompresją. Dostępne formaty obrazu to domyślny 3:2, a także 4:3, 16:9 i 1:1.

W testowanym aparacie czułość można zmieniać w zakresie od ISO 100 do 25600 (oraz wartość rozszerzona ISO 51200), a krok zmiany ISO wynosi 1/3 lub 1/2 EV. Poniżej przedstawiamy fragmenty zdjęć scenki w formacie JPEG przy ustawieniach neutralnych i minimalnym wyostrzeniu. Dla porównania prezentujemy zdjęcia wykonane za pomocą aparatów Panasonic G90 i Sony A6400.

Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG

Aby porównać uzyskane próbki z innymi aparatami, należy wybrać z rozwijanych list odpowiednie modele oraz zaznaczyć czułość, dla której mają być podane wyniki. W efekcie poniższa tabelka zostanie zaktualizowana nowymi wycinkami scenki testowej.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Łatwo zauważyć różnicę w rozdzielczości zdjęć z poszczególnych aparatów i przewagę Canona w tej kategorii. Jednocześnie widać także pewną miękkość wycinków z EOS-a, wynikającą z braku wyostrzania JPEG-ów. W przypadku konkurencji natomiast proces ten jest obecny, a jego efekty – widoczne.

Szum jest dobrze kontrolowany w szerokim zakresie czułości i nawet przy ISO 6400 wycinki charakteryzują się niezłą szczegółowością. Wyższe nastawy nie prezentują się jednak korzystnie. Naszym zdaniem M6 Mark II wypada lepiej od Lumiksa, natomiast wraz z bezlusterkowcem Sony oferują zbliżoną jakość obrazu. We wszystkich trzech przypadkach widać, że mamy do czynienia z odszumianiem JPEG-ów na wysokich nastawach ISO.

Wyostrzanie

W testowanym EOS-e mamy do dyspozycji 8-stopniową skalę siły wyostrzania (od 0 do 7) oraz dwa dodatkowe parametry: precyzja i próg regulowane w 5-stopniowej skali. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w rozdziale czwartym. Poniżej prezentujemy wycinki zdjęć naszej scenki zapisanych jako JPEG-i z najniższą siłą wyostrzania oraz na poziomie 3 i 7. Parametry precyzja i próg ustawione były na wartość 2 (domyślną dla Neutralnego stylu obrazu). Zdjęcia wykonane zostały na czułości ISO 100.

Canon EOS M6 Mark II, ISO 100
wyostrzenie 0
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
wyostrzenie 3
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
wyostrzenie 7
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG

Wyostrzania na maksymalnym poziomie raczej nie polecamy stosować, bowiem widać, że jest ono w tym przypadku zbyt silne. Całkiem rozsądnie natomiast wyglądają zdjęcia z wyostrzaniem ustawionym pośrodku skali.

Filtry twórcze

Canon EOS M6 Mark II oferuje możliwość wykorzystania różnych filtrów artystycznych, modyfikujących w charakterystyczny sposób wykonane zdjęcie. Funkcja ta dostępna jest na kole nastaw aparatu jako osobny tryb. Do wyboru mamy następujące filtry:

  • Ziarnisty Cz/B,
  • Miękka ostrość,
  • Efekt rybiego oka,
  • Efekt akwareli,
  • Efekt aparatu zabawki,
  • Efekt miniatury,
  • HDR:
    • Naturalny,
    • Artystyczny standardowy,
    • Artystyczny żywy,
    • Artystyczny olejny,
    • Artystyczny uwypuklony.
Poniżej prezentujemy efekty działania poszczególnych filtrów. Pierwsze zdjęcie wykonaliśmy w trybie P (bez filtra), natomiast ostatnie wykorzystując funkcję „Kontrola podświetlenia HDR”, znajdującą się wśród trybów SCN.

Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG
Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG Canon EOS M6 Mark II - Jakość obrazu JPEG