Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Obiektywy Canon dla systemu Cinema EOS

Obiektywy Canon dla systemu Cinema EOS
4 listopada
2011 09:44

Kolejną premierą firmy Canon jest wprowadzenie do oferty siedmiu nowych obiektywów filmowych 4K EF. Na nową linię obiektywów składają się cztery obiektywy ze zmienną ogniskową, po dwa modele do mocowań EF i PL oraz trzy obiektywy ze stałą ogniskową do mocowań EF.

Informacja prasowa

Filmowe obiektywy Canon EF – gwiazdy nowego systemu Cinema EOS
Nowa seria obiektywów debiutuje siedmioma modelami i zapowiedzią kolejnych

Warszawa, 4 listopada/HOLLYWOOD, Kalifornia, 3 listopada 2011 r. – Firmy Canon Inc. i Canon Europe poinformowały dziś, że wprowadzają siedem nowych obiektywów filmowych 4K EF – zupełnie nową serię szkieł kinematograficznych, które obok bieżących wymiennych obiektywów EF do lustrzanek cyfrowych EOS stanowią podstawę nowego systemu Cinema EOS. Premiera systemu Cinema EOS rozpoczyna ofensywę firmy Canon na rynku wysokiej rozdzielczości produkcji cyfrowej. Nowy system profesjonalnej kinematografii cyfrowej obejmuje takie kategorie produktów, jak obiektywy, cyfrowe kamery wideo i lustrzanki cyfrowe.

Obiektywy Canon dla systemu Cinema EOS

Na nową linię filmowych obiektywów Canon EF składają się cztery obiektywy ze zmienną ogniskową obejmujące szeroki zakres ogniskowych od 14,5 do 300 mm – po dwa modele do mocowań EF i PL oraz trzy obiektywy ze stałą ogniskową do mocowań EF. Każdy z siedmiu nowych obiektywów oferuje wyjątkową rozdzielczość optyczną 4K oraz zgodność z matrycami równoważnymi filmowi Super 35 mm. Trzech obiektów o stałej ogniskowej można używać w połączeniu z aparatami wyposażonymi w pełnoklatkowe matryce 35 mm.

Seria Canon EF Cinema Lens, która na razie składa się z siedmiu modeli w przyszłości zostanie rozszerzona o kolejne obiektywy o zmiennej i stałej ogniskowej.

Filmowe obiektywy szerokokątne i teleobiektywy do mocowań EF i PL:

  • CN-E 14.5–60 mm T2.6 L S
  • CN-E 14.5–60 mm T2.6 L SP
  • CN-E 30–300 mm T2.95–3.7 L S
  • CN-E 30–300 mm T2.95–3.7 L SP

Cztery nowe obiektywy Canon o zmiennej ogniskowej to filmowe obiektywy szerokokątne CN-E 14.5–60mm T2.6 L S (mocowanie EF) i CN-E 14.5–60mm T2.6 L SP (mocowanie PL) oraz filmowe teleobiektywy CN-E 30–300mm T2.95–3.7 L S (mocowanie EF) i CN-E 30–300mm T2.95–3.7 L SP (mocowanie PL). Każdy obiektyw zapewnia rozdzielczość 4K (4096×2160 pikseli), czyli liczbę pikseli czterokrotnie wyższą niż w formacie Full HD (1920×1080 pikseli) i jest zgodny ze standardowymi aparatami Super 35 mm, a także aparatami APS-C.

Obiektywy o zmiennej ogniskowej, w których zastosowano szkło z dyspersją anomalną, skutecznie eliminujące aberrację chromatyczną oraz soczewki asferyczne o dużej średnicy, pozwalają uzyskać obraz o wysokiej rozdzielczości od środka do brzegów kadru. Każdy obiektyw zawiera nowo opracowaną 11-listkową przysłonę, która zapewnia miękkie, atrakcyjne rozmycie nadające się idealnie do zastosowań kinematograficznych.

Zakres ogniskowych nowych obiektywów (od 14,5 do 300 mm) reprezentuje długości najczęściej używane w produkcji filmowej, gdzie często trzeba stosować kombinację trzech lub większej liczby oddzielnych obiektywów o zmiennej ogniskowej. Nowe obiektywy szerokokątne i teleobiektywy firmy Canon zapewniają szerszy kąt i duże przybliżenia, więc na cały ten zakres wystarczają zaledwie dwa obiektywy. Nowe szerokokątne obiektywy filmowe oferują najszerszy kąt widzenia wśród cyfrowych obiektywów 35 mm, z długością ogniskowej równą 14,5 w szerokokątnym końcu zakresu.

Oznaczenia zoomu, ostrości i przysłony są wygrawerowane na nachylonych powierzchniach, aby były dobrze widoczne od tyłu aparatu. Kąt obrotu pierścienia ostrości wynosi około 300 stopni, a powiększenia – 160 stopni, co pozwala na precyzyjne ostrzenie i płynne, subtelne operowanie zoomem.

Nowe filmowe obiektywy o zmiennej ogniskowej są zgodne ze standardowymi ręcznymi i elektronicznymi akcesoriami stosowanymi w branży filmowej, a także z osłonami matte box. Dzięki jednakowej średnicy przedniej części oraz jednolitym pozycjom osprzętu nie wymagają regulowania ani przestawiania akcesoriów podczas wymiany obiektywu na inny model z serii.

Obiektywy Canon dla systemu Cinema EOS
CN-E 14.5–60 mm T2.6 L S (mocowanie EF)


Obiektywy Canon dla systemu Cinema EOS
CN-E 14.5–60 mm T2.6 L SP (mocowanie PL)


Obiektywy Canon dla systemu Cinema EOS
CN-E 30–300 mm T2.95–3.7 L S (mocowanie EF)


Obiektywy Canon dla systemu Cinema EOS
CN-E 30–300 mm T2.95–3.7 L SP (mocowanie PL)

Filmowe obiektywy o stałej ogniskowej do mocowań EF

  • CN-E 24 mm T1.5 L F
  • CN-E 50 mm T1.3 L F
  • CN-E 85 mm T1.3 L F

Podobnie jak szerokokątne i teleobiektywowe modele o zmiennej ogniskowej, nowe filmowe obiektywy Canon CN-E 24mm T1.5 L F, CN-E 50mm T1.3 L F oraz CN-E 85mm T1.3 L F zapewniają rozdzielczość optyczną 4K. Trzy obiektywy, zaprojektowane do użytku z mocowaniami EF, są zgodnie nie tylko ze standardowymi aparatami klasy Super 35 mm, ale również z matrycami pełnoklatkowymi, APS-H i APS-C. W obiektywach zastosowano szkło z dyspersją anomalną i soczewki asferyczne o dużej średnicy, które utrzymują wysoką rozdzielczość obrazu na całym torze optycznym, oraz nowo zaprojektowaną, 11-listkową przysłonę zapewniającą delikatne, atrakcyjne rozmycie.

Dzięki oznaczeniom ostrości i przysłony wyraźnie widocznym od tyłu aparatu trzy nowe obiektywy Canon o stałej ogniskowej oferują wygodną obsługę w stylu filmowym, a kąt obrotu pierścienia ostrości wynoszący około 300 stopni ułatwia precyzyjne ostrzenie.

Obiektywy CN-E 24mm T1.5 L F, CN-E 50mm T1.3 L F oraz CN-E 85mm T1.3 L F są zgodne ze standardowymi ręcznymi i elektronicznymi akcesoriami stosowanymi w branży filmowej, a także z osłonami matte box. Dzięki jednakowej średnicy przedniej części oraz jednolitym pozycjom osprzętu nie wymagają regulacji podczas wymiany obiektywu.

Obiektywy Canon dla systemu Cinema EOS
CN-E 24 mm T1.5 L F


Obiektywy Canon dla systemu Cinema EOS
CN-E 50 mm T1.3 L F


Obiektywy Canon dla systemu Cinema EOS
CN-E 85 mm T1.3 L F


Komentarze czytelników (14)
  1. sparky81
    sparky81 4 listopada 2011, 10:12

    Na zdjeciu grupowym aparat w tle przypomina ma czerwony znaczek "C" wiec pewnie niedlugo pojawi sie wersja lustrzankowa ;)

  2. goltar
    goltar 4 listopada 2011, 10:13

    @sparky81 - bingo -patrz nowy news :)

  3. sparky81
    sparky81 4 listopada 2011, 10:13

    (mialo byc bez "przypomina")

  4. sparky81
    sparky81 4 listopada 2011, 10:17

    @goltar
    jak pisalem temten komentarz to jeszcze nie bylo kolejnego newsa ;)

  5. goltar
    goltar 4 listopada 2011, 10:24

    wiem, dlatego gratuluje że się dopatrzyłeś :)

  6. ciekawus
    ciekawus 4 listopada 2011, 12:42

    Niespodziewanie długi ten 14,5-60. Bardzo ciekawe czemu aż taki długi.

    Z innej paczki - wielkie mi halo z obiektywami "4K"! Przecież to marne niecałe 9 megapikseli. Zdięcia z pełnej klatki o tej rozdzielczości wyjdą ostre z użyciem prawie każdego współczesnego obiektywu. Kto ma Canona 5D ten wie. Po co ten na siłę pchany bełkot "zapewniają rozdzielczość optyczną 4K"?

    Hasło reklamowe o treści "obiektyw ten daje ostre co do jednego piksela zcjęcia z matrycą 5DII/1DsIII na pełnej dziurze i nawet w narożach" to bym rozumiał. Może kiedyś sie takich doczekamy w rozsądnej cenie.

  7. cube
    cube 4 listopada 2011, 15:12

    wow! Ciekawe czy da radę to przypiąć pod zwykły aparat z bagnetem EF? pewnie tak? :-)

  8. 4 listopada 2011, 16:07

    następca 17-55, czyli ef-s 15-60 f 2.8 miał być już w maju...

  9. Sky_walker
    Sky_walker 4 listopada 2011, 18:56

    cube - da radę, tylko... cenowo będzie to trochę absurdalny zakup. ;]

  10. cube
    cube 4 listopada 2011, 23:17

    może i fakt, w sumie to mnie tylko ten 24mm zainteresował, bo ciągle jeszcze nie kupiłem szerokiej stałki do lanszaftów....

  11. Euzebiusz
    Euzebiusz 5 listopada 2011, 03:12

    Podziałka na skali odległości zacna, a nie jak w 24 AF - 1m, 3m i nieskończoność na kilku stopniach obrotu :-)

  12. cyberant
    cyberant 6 listopada 2011, 00:01

    Ja się obawiam, że te obiektywy to beda lipne po przypięciu do FF 5D. Mają być idealne do mniejszych rozdzielczości, Więc Canon zrobił serię specjalną do kamer. Szybszy AF, super cichy AF itd. Rozdzielczość i ostrość wcale nie muszą być jakieś "super" Alternatywą dla lustrzanek wysokomegapixlowych nie będą, jednak do krecenia filmów w sam raz... do filmów HD to i najsłabsza kitówka była dotychczas dobra... bo o kilka rzędów wielkości przebijała rozdzielczości potrzebne dla filmu. Problem stawiało światło. Ale wysokie ISO cyfrowych aparatów pomagało.


    Jak Canon zrobił matrycę o małej rozdziałce, dużej rozpiętości tonalnej, wysokim ISO, to NIBY cofnął się w rozwoju.... ale filmowcy będą szczęśliwi.... :) Amatorzy zdjęć również., Ale nie zastąpi to solidnego 5D + 85mm 1,8 jakościowo.... na zdjęciach., Jednak stwarza tyle nowych morzliwości, że Canon będzie się topił w zarobionej kasie...

  13. Euzebiusz
    Euzebiusz 6 listopada 2011, 17:17

    "Szybszy AF, super cichy AF itd."

    Chciałeś powiedzieć MF.

    PS. Ale przysłona 11 listkowa pachnie ciekawie :-)

  14. ciekawus
    ciekawus 6 listopada 2011, 18:37

    Euzebiusz ale cyberant ma dobry pomysł. Taki AF w Follow Focus to jak Force Feedback w kierownicy rajdowej do PC :-) Trzeba tylko uważać, żeby sobie rękawa albo włosów w tryby nie wkręcić ;-)

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.