Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 - test obiektywu
6. Dystorsja
Starsze obiektywy pełnoklatkowe klasy 1.4/50 nie były instrumentami wolnymi od dystorsji. U niektórych z nich, na pełnej klatce, potrafiła ona sięgać nawet poziomu −2%. W przypadku nowszych konstrukcji dystorsja może być korygowana doskonale, czego świetnym przykładem są wyniki Samyanga AF 50 mm f/1.4 FE. Na mniejszej matrycy APS-C osiągał on wynik −0.02%, a na pełnej klatce +0.44%.
Niestety osiągom Mitakona znacznie jest bliżej do starych konstrukcji. Na matrycy APS-C notujemy bowiem niewielką dystorsję beczkową o wartości −0.83%, która po przejściu na pełną klatkę wzrasta do zauważalnej wartości −1.78%.
| Sony A7R II, APS-C, JPEG | |||
|
|||
| Sony A7R II, FF, JPEG | |||
|
|||











Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.