Funkcja Double Pictures w lampach FOMEI Digital PRO X
Fomei zaprezentował nowy wyzwalacz przeznaczony do bezprzewodowego wyzwalania Lamp FOMEI Digital PRO X. Oferuje on dodatkową funkcję „Double Pictures”, która pozwala na odpowiednie wyzwalanie grup lamp, dzięki czemu jesteśmy w stanie na dwóch kolejnych zdjęciach precyzyjnie oświetlić tło i modela.
Daje to możliwość łatwego złożenia obu fotografii, przy pomocy programu Photoshop w całość i uzyskanie „maski” do wycinania modela z tła.
Informacja prasowa
Nowe wyzwalacze do lamp Digital PRO X z funkcją „podwójnych zdjęć”.
![]() |
Fomei zaprezentował nowy wyzwalacz przeznaczony do bezprzewodowego wyzwalania Lamp FOMEI Digital PRO X. Nowy wyzwalacz poza standardowym wyzwalaniem błyskowych lamp studyjnych FOMEI Digital PRO X zyskał dodatkową funkcję „Double Pictures”. Funkcja ta pozwala na odpowiednie wyzwalanie grup lamp dzięki czemu jesteśmy w stanie na dwóch kolejnych zdjęciach precyzyjnie oświetlić tło i modela.
![]() |
Daje to nam możliwość łatwego złożenia obu fotografii, przy pomocy programu PhotoShop, w całość i uzyskanie „maski” do wycinania modela z tła.
Zasadę działania oraz proces obróbki przedstawia poniższy film.
Nadajnik działa w częstotliwości 2,4GHz i jest kompatybilny z systemem sterowania funkcjami lamp FOMEI Digital PRO X.
Przypomnijmy, iż rodzina lamp FOMEI Digital PRO X jest najbardziej zaawansowaną linią błyskowych lamp studyjnych z oferty czeskiego producenta. Zapewnia wysokie parametry, krótki czas ładowania oraz pełne bezprzewodowe sterowanie funkcjami lamp z poziomu pilota radiowego i/lub komputera PC czy MAC.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
ciekawe, ale z jednolitego białego tła i obecne wersje PS-a raczej dadzą sobie radę bez tego wynalazku...
Tylko pytanie czy tak szybko i dokładnie?
ciekawy patent.
;) obiektyw swiatlomierza do tla np f16 , obiektyw do swiatla powinno byc f8, expozycja na f8 biedzie pani widziana, ekspozycja na tlo i bez jednego swiatla i bedzie dokladnie to samo i bez PSa
Pewnie się nie znam, ale ja bym pozostał przy klasycznych metodach, czyli kolorowe tło, np jednolite niebieskie, albo zielone. Aby to miało sens, to aparat powinien strzelić dwa zdjęcia w odstępie 1/30 sekundy, najwyżej. Bo się nam pani ruszy. Poza tym bez kłopotu da się ustawić światło na tło i modela osobno. Mając tło kolorowe, możemy znaczyć albo "według koloru" albo poprzez progowanie na kanałach. Trzeba tylko umieć uniknąć zafarbu. Moim zdaniem, problematyczne. ale musieli by się wypowiedzieć praktycy od fotografii produktowej, może się sprawdzi przy masówce i nieruchomych obiektach?
W jakims odstepie te zdjecia? Te lampy sie przypadkiem nie laduja 2 sekundy?
elgreen - ale błyskasz dwoma grupami lamp, raz w modela a raz w tło.
PS. Ale to i tak nie dla mnie zabawka ;-)
Tak na marginesie, to zmajstrowałem sobie taką fotocelę, że ma możliwość opóźnienia trzech wyjść (tak sądzę, ze trzech, wystaje z niej cztery końcówki do podłączenia lamp). Prawdziwy powód, że to zrobiłem był taki, że miałem płytkę do ULY7855 i straciłem koncepcję co tym zrobić. Pomysł był taki, że jak lampy błysną w odstępie powiedzmy 1/100 sekundy, to mniej oślepią. Oczywiście, zero efektu. To jest opowieść o tym , że elektronicy mają mają dużo układów i aplikacji i nie mają za bardzo pomysłu, co z tym zrobić. Co działa praktycznie, to przekaźnik który uruchamia 5 żarówek 200 W, dla podniesienia nastroju oprawki przykręcone do deski, w momencie naciśnięcia migawki na ustawiony czas. Urządzenia powstało dla focenia budynków w nocy i zapobiega rozpadowi starych instalacji elektrycznych. Żarówy świecą 5-10 sekund i wyłączają się nim cokolwiek zdąży się nagrzać do niebezpiecznej temperatury.