Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony FE 35 mm f/1.4 GM - test obiektywu

13 stycznia 2021

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

O ile w przypadku Sony FE 35 mm f/1.8 mieliśmy zastrzeżenia do korygowania komy w rogach pełnej klatki, tutaj zachowanie jest rewelacyjne. Nawet na maksymalnym otworze względnym i w samym rogu detektora pełnoklatkowego koma jest trudna do zauważenia, a obrazy punktowych źródeł światła zachowują swój kształt. Brawo!

Centrum, f/1.4 Róg APS-C, f/1.4 Róg FF, f/1.4
Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.0 Róg APS-C, f/2.0 Róg FF, f/2.0
Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł tylko 1.4%. To znikoma wartość nie dająca żadnych powodów do zaniepokojenia.

----- R E K L A M A -----

Wygląd obrazów pozaogniskowych jest bardzo ładny. Rozkład światła w krążkach jest równomierny, a cebulowy bokeh, pomimo zastosowania elementów asferycznych, nie daje się we znaki. Jaśniejsza obwódka, która pojawia się po mocniejszym przymknięciu przysłony nie ma dużej intensywności. Natomiast winietowanie mechaniczne widać wyraźnie tylko na przysłonie f/1.4, na f/2.0 jest marginalne, a na f/2.8 znika całkowicie.

Centrum, f/1.4 Róg APS-C, f/1.4 Róg FF, f/1.4
Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.0 Róg APS-C, f/2.0 Róg FF, f/2.0
Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.8 Róg APS-C, f/2.8 Róg FF, f/2.8
Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh Sony FE 35 mm f/1.4 GM - Koma, astygmatyzm i bokeh