Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Panasonic Lumix DMC-L1 - test aparatu

6 września 2007

8. Zakres tonalny


Panasonic Lumix L1 na matrycy o tych samych rozmiarach posiada znacznie mniej pikseli od Olympusa E-510 oraz charakteryzuje się od niego nieco mniejszymi szumami dla niskich czułości. Mamy więc podstawy sądzić, że zakres tonalny oferowany przez Lumixa L1 będzie wyraźnie lepszy.

Jego przebieg w zależności od czułości ISO prezentuje poniższy wykres:

Panasonic Lumix DMC-L1 - Zakres tonalny


----- R E K L A M A -----

Przy czułościach 100 i 200 ISO nasze przypuszczenia się całkowicie potwierdzają - Panasonic pokazuje wyraźnie większy zakres tonalny. Jednak dla wyższych czułości szumy matrycy rosną w nim nieco szybciej niż w Olympusie E-510 w wyniku czego szybciej spada dynamika tonalna. Dlatego przy 800 i 1600 ISO większy zakres tonalny posiada Olympus.

Nie ulega wątpliwości fakt iż najbardziej istotne są wyniki osiągane dla niskich czułości gdzie swoją wyższość prezentuje Lumix L1.

Na tle innych lustrzanek Panasonic wypada bardzo dobrze. Dla wysokiej jakości obrazu dla 100 ISO notuje on lepsze wyniki niż Samsung GX-10, Pentax K10D, Nikon D80, Nikon D40X czy Sony A100. Należą się mu uzasadnione brawa.

Pomiarów zakresu tonalnego dokonywaliśmy na tablicy Stouffer 4410, mierząc zakres na plikach RAW, przekonwertowanych do 48-bitowych TIFF-ów. Poniżej przedstawiamy zdjęcia tablicy Kodak Q-13, na których wizualnie można oceniać zakres, głównie w ciemnych obszarach.

ISO Tablica szarości
100 Panasonic Lumix DMC-L1 - Zakres tonalny
200 Panasonic Lumix DMC-L1 - Zakres tonalny
400 Panasonic Lumix DMC-L1 - Zakres tonalny
800 Panasonic Lumix DMC-L1 - Zakres tonalny
1600 Panasonic Lumix DMC-L1 - Zakres tonalny