Panasonic Lumix DMC-GF6
Firma Panasonic zaprezentowała dzisiaj nowy aparat bezlusterkowy Lumix GF6. Następca modelu GF5 został wyposażony m.in. w nową matrycę Live MOS o rozdzielczości 16 Mpix, ulepszony procesor Venus Engine oraz nowy system autofokusa Light Speed AF. Ponadto GF6 umożliwia bezprzewodową komunikację dzięki funkcji Wi-Fi.
Pełna specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:
Informacja prasowa
![]() |
Warszawa, 9 kwietnia 2013 r. — Jednoobiektywowy, bezlusterkowy aparat cyfrowy LUMIX DMC-GF6 firmy Panasonic to najnowszy model z serii aparatów kompaktowych należących do rodziny LUMIX G.
Aparat jest wyposażony w nowy przetwornik obrazu Live MOS, nowo opracowany procesor Venus Engine oraz wysokoprecyzyjny układ autofokusa „Light Speed AF”. Dzięki nim zapewnia znakomitą jakość zdjęć użytkownikom, którzy są przyzwyczajeni do kreatywnej fotografii przy użyciu smartfonów, ale chcą robić bardziej zaawansowane i profesjonalne zdjęcia dzięki precyzyjniejszej kontroli nad ustawieniami ręcznymi, takimi jak przysłona, czas otwarcia migawki czy odpowiedni obiektyw.
Zestaw 19 efektów-filtrów sprawia, że DMC-GF6 nie jest zwykłym aparatem, ale kreatywnym narzędziem dla użytkowników, którzy chcą zmienić swoje nawyki fotograficzne i przejść od amatorskiego „pstrykania fotek” do poważniejszej przygody z fotografowaniem. Funkcje Wi-Fi i NFC (Near Field Communication) znacznie ułatwiają zdalne fotografowanie przy użyciu tabletu lub smartfona, przesyłanie zdjęć oraz udostępnianie ich znajomym przez internet.
Ponadto w górnej części aparatu DMC-GF6 znajduje się osobny przycisk wideo, umożliwiający nagrywanie filmów Full HD (1920x1080, 50i) w formacie AVCHD z dźwiękiem stereo. Swój elegancki wygląd aparat łączy z wbudowaną lampą błyskową (liczba przewodnia 6,3 przy ISO 160 oraz 5,0 przy ISO 100), 3-calowym monitorem odchylanym o około 180 stopni oraz modną obudową w kolorze czarnym, białym, brązowym lub czerwonym.
![]() |
Wysoka jakość obrazu za sprawą nowego 16-megapikselowego przetwornika Live MOS i procesora Venus Engine
Nowy przetwornik Live MOS umożliwia rejestrowanie obrazów z zastosowaniem wysokiej rozdzielczości i dużej czułości przy jednoczesnym ograniczeniu szumów. Nowo opracowany procesor obrazu Venus Engine zawiera zaawansowane systemy redukcji szumów. Kontrolowany obszar szumu zwiększono ok. 64-krotnie. Pozwala to eliminować duże bloki szumu, które dotychczas były trudne do wykrycia, oraz ułatwia uzyskiwanie wyraźnych zdjęć o wygładzonym wyglądzie, szczególnie w warunkach nocnych. Połączenie nowego przetwornika Live MOS i procesora Venus Engine umożliwia uzyskanie czułości na poziomie ISO 3200 (tryb automatyczny), a maksymalnie ISO 25600 (tryb rozszerzony).
![]() |
Zaawansowane narzędzie fotograficzne dla kreatywnych
Dzięki różnym funkcjom fotografowania — takim jak tryb autoportretu, tryb kontroli artystycznej z 19 filtrami oraz funkcja animacji poklatkowej — DMC-GF6 to nie tylko wysokiej klasy aparat.
Użytkownik może sobie zrobić autoportret, kierując obiektyw aparatu w swoją stronę — monitor odchylony w pionie o około 180 stopni umożliwi idealne skomponowanie zdjęcia.
Popularny tryb kontroli artystycznej rozszerzono przez zwiększenie liczby filtrów z 14 dostępnych w modelu DMC-GF5 do 19 oferowanych przez DMC-GF6. Nowe efekty — m.in. nostalgia, światło słoneczne*, pominięcie wybielania i fantazja — wzbogaciły dotychczasową ofertę, obejmującą filtry ekspresji, retro, wysokiej tonacji, sepii, wysokiej dynamiki, miękkiej ostrości*, dynamicznej monochromii, impresjonizmu, koloru jednopunktowego, krosowania, niskiej tonacji, efektu zabawek, efektu gwiazdkowego* i efektu miniatury**1. Kilka spośród tych filtrów można również zastosować w trybie autoportretu.
![]() |
Łączność bezprzewodowa dzięki funkcjom Wi-Fi i NFC
Dostępne po raz pierwszy funkcje łączności Wi-Fi i NFC zwiększają elastyczność fotografowania i umożliwiają łatwe udostępnianie zdjęć. Po pierwszej konfiguracji można z aparatem łączyć tablety i smartfony uruchomieniem odpowiedniej opcji zaledwie jednym dotknięciem, bez potrzeby każdorazowego wprowadzania danych autoryzacyjnych.
Zwiększanie szybkości i dokładności autofokusa w rodzinie aparatów LUMIX G
We wszystkich aparatach z serii LUMIX G ustawianie ostrości odbywa się przy użyciu autofokusa z detekcją kontrastu (Contrast AF). W porównaniu z układem autofokusa opartego na wykrywaniu różnicy fazy autofokus z detekcją kontrastu charakteryzuje się większą dokładnością, zwłaszcza w przypadku fotografowania „jasnym” obiektywem i stosowania małej wartości „F” (otwór względny obiektywu).
Układ autofokusa Light Speed AF umożliwia precyzyjne odwzorowywanie dynamicznych obiektów. Dodatkowo funkcja śledzenia AF umożliwia robienie zdjęć seryjnych, na których poruszające się obiekty są rejestrowane z najwyższą ostrością.
![]() |
Więcej informacji na temat najważniejszych funkcji
Funkcje artystyczne:
- Funkcja artystycznej panoramy: umożliwia robienie poziomych lub pionowych zdjęć panoramicznych w taki sposób, że każdy kolejno rejestrowany obraz częściowo pokrywa się z poprzednim. W panoramie można również zastosować jeden z efektów trybu kontroli artystycznej***2.
- Funkcja animacji poklatkowej: umożliwia stworzenie filmu poklatkowego przez nieznaczne przesuwanie fotografowanego obiektu i robienie kolejnych zdjęć. Na uzyskanym filmie obiekt wygląda tak, jakby poruszał się sam.
- Retusz oczyszczający: umożliwia usuwanie ze zdjęć niepożądanych obiektów przez przesuwanie po nich palcem na monitorze aparatu. Wskazane obiekty znikają w sposób naturalny, nie powodując szkód na zdjęciu.
![]() |
Łączność bezprzewodowa:
- Zdalne rejestrowanie obrazu: funkcja zdalnego rejestrowania obrazu obejmuje zarówno robienie zdjęć, jak i nagrywanie wideo* przy użyciu smartfona/tabletu, na którego ekranie na bieżąco wyświetlany jest płynny obraz z prędkością 30 kl./s. Dostępne funkcje obejmują nie tylko wyzwalanie migawki, ale również zoom (przybliżanie/oddalanie)3, ustawianie ostrości oraz czasu otwarcia migawki, przysłony i kompensacji ekspozycji, a w trybie wideo również uruchamianie i zatrzymywanie nagrywania.
- Funkcja błyskawicznego transferu: po każdym wyzwoleniu migawki aparat automatycznie przesyła dane zdjęcia do wskazanego urządzenia elektronicznego. W trybie odtwarzania użytkownik przez dotknięcie zdjęcia wyświetlanego na monitorze aparatu może przesłać je bezpośrednio do smartfona lub tabletu. Ponadto na zdjęciu można nanosić informacje na temat lokalizacji, korzystając z dziennika GPS smartfona lub tabletu. Wszystkie te funkcje fotografowania, przeglądania i udostępniania są oferowane dzięki połączeniu możliwości aparatu DMC-GF6 i specjalnej aplikacji firmy Panasonic pod nazwą „Panasonic Image App”, przeznaczonej do smartfonów i tabletów z systemami iOS i Android.
- Usługa chmurowa: specjalna usługa chmurowa firmy Panasonic „LUMIX CLUB” umożliwia zapisywanie zdjęć w osobnym folderze oraz przesyłanie ich do serwisów Facebook, Flickr, Picasa, Twitter i YouTube oraz innych portali społecznościowych.
- Funkcja Wi-Fi Direct: umożliwia bezpośrednie odtwarzanie obrazów na ekranie dowolnego telewizora HD VIERA zgodnego ze standardem DLNA (Digital Living Network Alliance)4.
![]() |
Ustawianie ostrości:
- Pełnokadrowy autofokus dotykowy: umożliwia ustawienie ostrości na dowolnym punkcie znajdującym w polu widzenia, co zapewnia szybką i intuicyjną obsługę oraz swobodę podczas komponowania zdjęć. Ponadto nowo wprowadzona funkcja autoekspozycji dotykowej (Touch AE) umożliwia ustawienie ostrości i parametrów ekspozycji przez jedno dotknięcie obiektu wyświetlanego na monitorze.
- Dźwignia funkcyjna do sterowania przy użyciu jednej ręki: nowo wprowadzona dźwignia funkcyjna umożliwia bezpośrednie sterowanie przypisaną do niej funkcją, taką jak zoom5, ekspozycja czy przysłona6. W trybie odtwarzania dźwignia umożliwia powiększanie obrazu, a w menu — przewijanie stron.
![]() |
Zaawansowany tryb iA+ (inteligentna automatyka plus) i podpowiedzi do scen dla początkujących:
- Z myślą o początkujących użytkownikach cyfrowych aparatów systemowych z wymiennym obiektywem powstał tryb iA (inteligentna automatyka). Ułatwia on robienie pięknych zdjęć dzięki różnym funkcjom pomocniczym, takim jak śledzenie AF, inteligentne sterowanie zakresem dynamicznym, inteligentny wybór sceny, rozpoznawanie twarzy i inteligentne sterowanie czułością ISO.
- Inteligentne sterowanie sceną obecnie obejmuje tryb rozpoznawania żywności.
- Tryb iA+ zapewnia większą kontrolę nad zdjęciami, ponieważ umożliwia dostosowywanie ustawień rozmycia tła, kompensacji ekspozycji i równowagi bieli.
- Funkcja podpowiedzi do scen (Scene Guide)7 obejmuje 23 przykładowe zdjęcia zrobione przez zawodowych fotografów. Gdy użytkownik wybierze zdjęcie najbardziej zbliżone do fotografowanej przez siebie sceny, spowoduje to automatyczne ustawienie optymalnych parametrów fotografowania. Ponadto aparat może wyświetlić procedurę fotografowania, porady techniczne i zalecany obiektyw wymienny, pomagając użytkownikowi w doskonaleniu umiejętności fotograficznych.
![]() |
Wyświetlacz:
- Monitor dotykowy o rozdzielczości 1040 tysięcy punktów odchylany o około 180 stopni: nowy duży monitor o rozdzielczości 1040 tysięcy punktów udostępnia ok. 100-procentowe pole widzenia i umożliwia odchylanie o około 180 stopni. Panel przedni jest bezpośrednio zamocowany do nowego monitora dotykowego typu In Cell, bez pośredniej warstwy powietrza. Powoduje to radykalne ograniczenie odbić światła zewnętrznego. W połączeniu z podwyższoną rozdzielczością (o około 13%) i poprawionym odwzorowaniem kolorów (o około 20%) monitor aparatu DMC-GF6 zapewnia niespotykaną dotąd widoczność. Ponadto dzięki poprawie parametrów podświetlenia osiągnięto szeroki kąt widzenia oraz o 25% zmniejszono zużycie energii.
![]() |
1*Dotyczy tylko zdjęć.
**Przy ustawieniu [EFEKT MINIATURY] w trybie kontroli artystycznej nie jest nagrywany dźwięk, a zarejestrowany obraz odpowiada ok. 1/10 czasu nagrywania. (Jeśli rejestrowanie trwa 10 minut, uzyskane nagranie obrazu ruchomego będzie mieć około 1 minuty długości).
2***Niektórych filtrów trybu kontroli artystycznej nie można używać w funkcji panoramy artystycznej.
3Z obiektywem LUMIX G Power Zoom H-PS14042 lub H-PS45175
4Korzystając z ustawienia [Odtwarzanie na telewizorze] funkcji Wi-Fi, można wyświetlać obrazy na ekranie telewizora obsługującego funkcję Digital Media Renderer (DMR) standardu DLNA. Szczegółowe informacje na temat zgodnych urządzeń można znaleźć na następującej stronie internetowej: http://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/
5Z obiektywem Power Zoom H-PS14042 lub H-PS45175
6W trybie M (ręcznym)
7Niektóre typy scen nie umożliwiają nagrywania wideo przy użyciu funkcji podpowiedzi do scen.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
No fajnie tylko nie mogli wpaść na pomysł zeby wreszcie to gniazdo na lampe zewnetrzna zainstalowac ?
Myślę że lampa zewnętrzną byłą by potrzebna mniej niż 10% potencjalnych nabywców - w większości i tak fanów lustrzanek i systemów "fabrycznych" ze "zgodnymi" obiektywami.
Dla mnie ten aparacik w połączeniu z tym power zoomem to super sprawa - i w zasadzie z miejsca rozwala segment tak zwanych zaawansowanych kompaktów ( mi testowanego G15 ) Choć brakuje faktycznie jednej rzeczy - wizjera
" - 16MP Four Thirds sensor (as used in GX1)"
I na tym mozna by zakonczyc dalsze czytanie zapowiedzi....
@focjusz, nawet mógłbym się z Tobą zgodzić gdyby nie było Fuji X20.
@JacekOK - rozumiem że tak samo można podsumować ostatnie lata Canona i słynne 18Mpix
Czekamy na GF12 w przyszłym roku. Może będzie nowy sensor?
Fakt X20 jest fajne ale też za 3-4 lata jego niewątpliwie fajny obiektyw będzie do wyrzucenia.
16 mpix w m4/3 to aż nadto. Tuningowanie istniejących matryc to właściwe posunięcie ze względu na koszty aparatu. Wystarczy spojrzeć jaką różnicę w cenie spowodowło wprowadzenie przez Olympusa nowej matrycy choćby w E-PM2 w stosunku do E-PM1.
A GF6 wygląda uroczo.
Właściwie dlaczego przyjęło się mówić "bezlusterkowy" a nie "bezlustrowy"?
Lustrzanki mają lusterka, a nie lustra? ;)
Może dlatego że lustra ( weneckie ) to mają alphy
;)
Czyli Nikon D4 ma lusterko? :)
on ma lustereczko
GF, GX, G, GH - nie za dużo tego?
Kiedy w końcu presja rynku wywrze koncentrację na jakiś sensownych słoikach? Wszędzie tylko marne kity lub powerzoomy.
Jedynie fuji 18-55 2.8-4 i Panas 12-35 2.8 (CENA!) coś zaczynają.
A Sony gdzie? 4 nexy i żadnego zeissa.
A potencjał OLY O-EM5 gdzie?
Tak wiem adaptery i inne bajery. Ale zrezygnowałem z lustra i szklarni, żeby mieć coś małego co mi szyi nie urwie.
Jak na razie focę X100 i nie widzę sensownej alternatywy w niezłej cenie.
focjusz - dla tych 10% brak lampy dyskwalifikuje ten aparat w atelier.
@smog
Co Ty opowiadasz? W samym m4/3 masz: Panasoniki 14/2.5, 20/1.7, 25/1.4, 45/2.8, Zuiko 20/2, 45/1.8, 60/2.8, 75/1.8 (17-ki już pomijam), do tego Sigmy, Voigtlandery, z zumów z ciekawszych szkieł masz 7-14/4, plus zestaw 14-35 i 35-100 2.8 (cena wcale nie jest astronomiczna w porównaniu do odpowiedników na APS-C czy FF). To są wg. Ciebie te marne słoiki? Nie żartuj.
@mate
Widzę, że za mało znam m4/3. Jest tego faktycznie sporo. Bardziej złoszczę się na Sony za system: "one.body.one.lens" :)
Bo body mają fajne.
@smog
Sony też już powoli zaczyna wychodzić z epoki f/3.5-5.6. W tej chwili masz do wyboru Zeissa 24/1.8, Sony 35/1.8, 50 1.8, 30/3.5 makro, 10-18/4, do tego śmiesznie tanie (400 zł) Sigmy 19/2.8 i 30/2.8. Nie mają jedynie jasnych zumów o ekwiwalentach 24-70 i 70-200, ale tu raczej bym nie liczył prędko na coś ze stałym światłem 2.8, gdyż gabaryty raczej będą już pokaźne i to nie ma za dużego sensu z małym Nexem.
@mate, masz racjęo tyle że stałki są w zasadzie wszystkie potrzebne, choć mogłyby być jednak ciut jaśniejsze, ale i tak jest dobrze.
Brakuje jednak zooma w miarę jasnego i o stosunkowo dużym zakresie, coś w typie 12-60 2.8-4.0.
@mate
Nadzieja jest:
link
Tylko długo każą sobie na to czekać.
Używałem z przyjemnością 16-80 jako główne szkło.
Brakuje mi po prostu w bezlusterkowcach czegoś ze średniej półki co mogłoby zastąpić ciemne i słabe kity.
@Szabla, ,,dlaczego przyjęło się mówić "bezlusterkowy" a nie "bezlustrowy"''
Bo lustrowanie źle się kojarzy ;)
Najpierw z modelu na model okrajali serię GF, a teraz odbiją w drugą stronę? Z grubsza krzyżówka GF5 z GX1... Ciekawe jak będzie w takim razie wyglądac GX2, żeby byc wyraźnie lepszy.
Ładny jest :-)
Nie dla mnie, bo nie lubię namiastek gripa, ale prezentuje się elegancko. I w przeciwieństwie do serii G/GH będzie ładnie wyglądał z 45/1.8 ;-)
Świetnie ze wkoncu zaprezentowali tego nowe Lumixa. Czekam na pierwsze testy tego panasonica ;]
sprawdzony sensor Panasonica i nowy system AF? zacieram ręce, chce go testować :)
Zgadzam się, że elegancko wygląda, głównie za sprawą srebrnej górnej ścianki.
Trochę ryzykowne nazwać autofokus: Light Speed. Zamyka to drogę do jego przyspieszenia ;)
G6 i LF1 (nie jestem pewny oznaczenia) tez dostana takie rozpiski jak Lumix GF6??
moglibyscie powiedziec cos na temat takiegomodelu link chodzi mi glownie o stosunek jakosci do ceny