Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Sony Alpha DSLR-A200 - test aparatu

4 marca 2008
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 21

5. Balans bieli

Sony A200 posiada następujące tryby balansu bieli:

  • Auto,
  • Dzień słoneczny,
  • Cień,
  • Dzień zachmurzony,
  • Światło żarowe,
  • Światło jarzeniowe,
  • Światło lampy błyskowej,
  • Ustawienie ręczne według wzorca bieli.

Możliwe jest też ustawienie temperaturowej wartości balansu bieli lub filtru poprzez określenie tzw. CC (Color Compensation), czyli kompensację w składowych koloru G (Green) i M (Magenta).

Poniżej prezentujemy pomiary balansu bieli wykonane na tablicy kolorów GretagMacbeth i przeanalizowane programem Imatest.


----- R E K L A M A -----

Balans bieli. Światło. Tablica kolorów Przestrzeń kolorów Lab
Balans bieli Auto. Światło dzień pochmurny. Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli
Balans bieli Dzień pochmurny. Światło dzień pochmurny. Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli
Balans bieli Auto. Światło lampa błyskowa. Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli
Balans bieli Lampa błyskowa. Światło lampa błyskowa. Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli
Balans bieli 3000 K. Światło 3000 K. Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli
Balans bieli Auto. Światło 3000 K. Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli Sony Alpha DSLR-A200 - Balans bieli

Odwzorowanie kolorów w A200 jest na dobrym poziomie, co jest krokiem w przód w porównaniu z A100, która lubiła w wielu sytuacjach dołożyć lekką niebieską dominantę. Zdjęcia wykonywane w trakcie pochmurnego dnia, czy to przy balansie bieli Dzień pochmurny, czy automatycznym, charakteryzują się dobrym odwzorowaniem kolorów i dobrym nasyceniem. Podobnie jest przy wykonywaniu zdjęć z użyciem wbudowanej lampy błyskowej. W tym przypadku kolory są oddawane nawet dokładniej, bo z błędem poniżej 5.0, ale z niedosyceniem rzędu 10-20 w zależności, czy użyjemy balansu Auto czy Błysku. Jeśli balans bieli zostanie ustawiony za pomocą skali temperaturowej adekwatnie do temperatury barwowej światła (np. dla 3000 K), to błąd koloru jest na przyzwoitym poziomie, a nasycenie bardzo dobre. Oczywiście działanie automatycznego balansu bieli przy świetle żółtym (3000 K) jest kiepskie. Taką wadę mają jednak wszystkie lustrzanki, a producentom trudno jest się od niej uwolnić.

Balans bieli: Auto Chmury Auto Błysk 3000K Auto
Światło: Chmury Chmury Błysk Błysk 3000K 3000K
dC A200 7.64 6.22 4.45 4.71 7.64 23.9
S[%] A200 110.4 108.3 90.43 82.34 103.8 138.2