Współczesna odbitka fotograficzna, czyli papier foto do suchego mini laba
4. Papier błyszczący. Błysk, Połysk, Glossy, Gloss
Partnerem artykułu jest firma FOMEI - czeski producent papierów fotograficznych do drukarek atramentowych i suchych mini labów FOMEI Collection, FomeiJet, FomeiLab i Series 230, reprezentowana w Polsce przez firmę Medikon Polska. Profile ICC papierów FOMEI dostępne są na stronie http://icc.fomei.pl. Papiery oraz próbniki i zestawy testowe papierów FOMEI dostępne są na stronie: https://sklep.medikon.pl/papier-fotograficzny |
Fomei oferuje 3 papiery błyszczące do suchego mini laba. Różnią się gramaturą, odcieniem bieli papieru i oczywiście ceną. Co więcej, chociaż zabrzmi to dziwnie, mimo że są błyszczące, to połysk połyskowi nierówny. Bardziej dociekliwi znajdą pomiędzy nimi różnice widoczne w „charakterze” połysku powierzchni.
FomeiLab Gloss 265 to jeden z najlepszych papierów błyszczących dostępnych na rynku, najpopularniejszy z całej trójki. Zdjęcia drukowane na nim charakteryzują się wysoką ostrością i płynną tonalnością. Biel papieru jest neutralna, a nawet lekko chłodna. Jego zalety uzupełnia optymalna gramatura 265 g/m2, ładny połysk, szeroki gamut i wysokie nasycenia, a wszystko to w przyzwoitej cenie. Podsumowując, FomeiLab Gloss 265 to dobry i niedrogi papier do suchego laba. Sprawdza się jako podstawowy papier w codziennej pracy w wielu laboratoriach w całej Polsce, szczególnie dla amatorskich twórców, podczas realizowania dużych zleceń i zdjęć do dokumentów (tzw. ”główek”). Produkowany jest w Japonii.
Klasyczny błysk to ulubiony papier do suchego mini laba większości klientów laboratoriów i zakładów foto. Na zdjęciu powierzchnia papieru FomeiLab Gloss 265. |
Każdy papier błyszczący błyszczy się inaczej. Na zdjęciu powierzchnia papieru FomeiLab Gloss 300. |
Papier Fomei Series230 Gloss to dobry wybór do codziennej pracy w labie, szczególnie do amatorki i dużych zleceń. |