Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Olympus E-520 - test aparatu

14 sierpnia 2008
Krzysztof Mularczyk Komentarze: 31

5. Balans bieli

Olympus E-520 posiada następujące tryby balansu bieli (WB):
  • Auto,
  • Dzień słoneczny,
  • Cień,
  • Dzień zachmurzony,
  • Światło żarowe,
  • Światło jarzeniowe 1, 2, 3,
  • Światło lampy błyskowej,
  • Ustawienie ręczne według wzorca bieli,
  • Temperatura barwowa od 2000 K do 14000 K co 100 K.

Dostępne są standardowe ustawienia balansu bieli, choć zwraca uwagę szeroki zakres skali temperaturowej. Tego nie powstydziłby się nie jeden profesjonalny aparat. Każdą z nastaw można dodatkowo korygować w filtrze A (+/-7) i G (+/-7). Dostępny jest także od razu szybki podgląd WB.

Poniżej prezentujemy pomiary balansu bieli wykonane na tablicy kolorów GretagMacbeth i przeanalizowane programem Imatest.

Balans bieli. Światło. Tablica kolorów Przestrzeń kolorów Lab
Balans bieli Auto. Światło słoneczne. Olympus E-520 - Balans bieli Olympus E-520 - Balans bieli
Balans bieli Słońce. Światło słoneczne. Olympus E-520 - Balans bieli Olympus E-520 - Balans bieli
Balans bieli Auto. Światło 3000K. Olympus E-520 - Balans bieli Olympus E-520 - Balans bieli
Balans bieli 3000K. Światło 3000K. Olympus E-520 - Balans bieli Olympus E-520 - Balans bieli
Balans bieli Auto. Światło lampy błyskowej. Olympus E-520 - Balans bieli Olympus E-520 - Balans bieli
Balans bieli lampa błyskowa. Światło lampy błyskowej. Olympus E-520 - Balans bieli Olympus E-520 - Balans bieli


----- R E K L A M A -----

Jak zwykle problemy z kolorami wystąpiły przy świetle żarowym i automatycznym balansie bieli. Ustawienie konkretnej temperatury barwowej rozwiązuje problem w zadowalający sposób. Automatyczny WB radzi sobie całkiem dobrze ze światłem słonecznym. W pogodny dzień kolory są dobierane prawidłowo, choć lekko przesycone. Bardzo podobnie pod względem wielkości błędu wyglądają zdjęcia oświetlone wbudowaną lampą błyskową. Różnica tkwi w mniejszym nasyceniu. Ustawienie automatyczne w takich warunkach okazało się być korzystniejsze, bo balans bieli błysku niedosycił zdjęcia o prawie 30%.

Balans bieli: Auto Słońce Auto 3000K Auto Błysk
Światło: Słońce Słońce 3000K 3000K Błysk Błysk
dC E-520 6.35 6.48 20.3 6.22 4.77 6.50
S[%] E-520 109.7 110.1 115.2 105.5 88.3 72.4