Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Artykuły

Olympus M.Zuiko Digital ED 100-400 mm f/5.0-6.3 IS - pierwsze wrażenia

Olympus M.Zuiko Digital ED 100-400 mm f/5.0-6.3 IS - pierwsze wrażenia
4 sierpnia 2020

1. Wstęp

W systemach, które mają wieloletnią i ugruntowaną pozycję na rynku, oferta dłuższych teleobiektywów jest bogata. Przykładowo, mając lustrzankę firmy Canon, zaczynając od obiektywów zmiennoogniskowych, mamy do wyboru amatorskie modele klasy 55–250 mm i 70–300 mm, lubianego zarówno przez amatorów jak i zawodowców Canona EF 100–400 mm f/4.5–5.6L IS USM II oraz drogiego i profesjonalnego EF 200–400 mm f/4 L IS USM EXT. 1.4x.

Jeszcze większy wybór jest w przypadku „stałek”. W klasie 300 mm mamy do dyspozycji profesjonalny model EF 300 mm f/2.8 L IS II USM i amatorski EF 300 mm f/4L IS USM, w klasie 400 mm do dyspozycji są aż trzy obiektywy: wiekowy i amatorski EF 400 mm f/5.6L USM oraz profesjonalne EF 400 mm f/4 DO IS USM II oraz EF 400 mm f/2.8L IS III USM. Do tego wszystkiego dochodzą długie i drogie L-ki o parametrach 4/500, 4/600 i 5.6/800.

Olympus M.Zuiko Digital ED 100-400 mm f/5.0-6.3 IS - pierwsze wrażenia - Wstęp

Bardzo podobną i podobnie liczną listę można zrobić dla lustrzankowych obiektywów Nikona.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

W przypadku systemu Mikro 4/3 Olympusa, ponad 11 lat od jego premiery, oferta w tym segmencie jest dość skromna. W klasie dobrej jakości „stałek” mamy tylko jeden model, a mianowicie Olympus M.Zuiko Digital 300 mm f/4.0 ED IS PRO. W kategorii obiektywów zmiennoogniskowych jest trochę lepiej, ale wciąż, w porównaniu do konkurencji, skromnie. Do dyspozycji mamy dwa amatorskie modele o parametrach 40–150 mm i 75–300 mm oraz należący do linii PRO model M.Zuiko Digital 40–150 mm f/2.8 ED PRO.

Olympus M.Zuiko Digital ED 100-400 mm f/5.0-6.3 IS - pierwsze wrażenia - Wstęp

System Olympusa oferował tutaj zatem mniej niż konkurencja, nic więc dziwnego, że jego użytkownicy z niecierpliwością wypatrywali kolejnych premier w tym segmencie. Odpowiedzią firmy na te oczekiwania ma być zaprezentowany w sierpniu 2020 roku model M.Zuiko Digital ED 100–400 mm f/5.0–6.3 IS MSC.

Dzięki uprzejmości firmy Olympus Polska mogliśmy zapoznać się z nim jeszcze przed oficjalną premierą. Dlatego już dzisiaj możemy podzielić się z Wami naszymi pierwszymi wrażeniami z jego użytkowania.



Poprzedni rozdział